Delija":8sjw23yw je napisao(la):
Држава није предузеће али ће свеједно банкротирати због оваквих пројеката.
Država nikada ne može da bude bankrot. To nije pojam koji ide uz državu.
To je pojam koji ide uz privredna društva kojima je cilj ostvarivanje profita...pa, kad ga ne ostvare i tako godnama i nagomilaju dugove, i kada ti dugovi budu veći od vrednosti imovine kojom preduzeće raspolaže, eto bankrota.
Ne može da bude bankrot onaj koji štampa novac koji koristiš. :wink:
Drugo je kad se odrekneš tog dela suvereniteta, pa ne štampaš novac, nego ti ga štampaju u Frankfurtu. Ali, to si sam tako hteo, niko te nije terao...
Delija":8sjw23yw je napisao(la):
Аутопутеви се граде због свог капацитета.Тамо где нема оптерећења за аутопут нема ни аутопута,барем је тако по тој западној Европи на коју се позивате.
Kad je napravljena mreža autoputeva kroz Nemačku? Ona ista mreža koju i danas koriste?
Kad je napravljena mreža autoputeva kroz Ameriku? Ona ista mreža koju i danas koriste?
U oba slučaja u vreme velike ekonomske krize od početka tridesetih godina prošloga veka kada je država finansiranjem takvih radova ustvari zapošljavala ljude. Čuveni javni radovi. Ruzvelt je tako dobijao predsedničke izbore u Americi. Hitler je napravio 90% mreže autoputeva koju i danas imamo u Nemačkoj.
Ni jedna ni druga država nisu pravile autoputeve zbog ooooogromne količine saobraćaja koju su tada imale...naprotiv.
Dodatno, u slučaju Hitlera, on je već tada planirao rat, pa su mu autoputevi trebali i za brži budući transport vojnih kolona...ali to je druga priča.
Poenta je da se autoputevi ne prave samo onda kada je neko prebrojao vozila, uračunao iznos putarina koje može da naplati i sračunao da je to dovoljno para da se autoput napravi i da se on održava.
Kada se izgradi autoput on sam po sebi privlači dodatnog saobraćaja kojeg nije bilo na tom pravcu pre njegove izgradnje.
Npr. pogledaj cifre na novoizgrađenim autoputevima kroz Hrvatsku...
Delija":8sjw23yw je napisao(la):
Док се цео свет окреће жечезницама ми заглибљујумо у презадуживање државе...
Jer je taj svet već odavno izgradio svoju mrežu autoputeva. Srbija nije.
Evo, zamisli da danas ima pruga Beograd-Bar sa vozovima koji idu 160 Km/h. I, ne putuje se 36 sati do Bara (kao što je baš skoro bio slučaj), nego se putuje mnoooooogo kraće. I? Ja neću da idem vozom. Hoću da idem autom. I, šta ćemo sad?
Hoću npr. da stanem na 5 mesta usput. Hoću npr. da prespavam na Zlatiboru. Ili, npr. hoću da prvo provedem par dana na Zlatiboru, a onda da se spustim do mora. Ili, hoću na pola puta da odlučim da idem na Jahorinu prvo. Ili, hoću ustvari da odem na Taru, neću na Zlatibor...Ili, hoću ustvari da...šta već, ali hoću.
Postojanje železnice (moderne, brze) ne isključuje potrebu ljudi da idu svojim vozilom.
Ne mogu se ljudi terati da idu masovnim sredstvima transporta, mora im se ostaviti sloboda. Vidim i na temi o prevozu u Beogradu se raspreda nadugačko kako je eto
pogrešna koncepcija, postvaljaju se slike koliko prostora zauzme jedan bus pun putnika i svi ti ljudi kada idu svojim kolima, itd, itd...
Ama, hoću da idem autom. Tačka.
Ljudi će ili ići Ibarskom i ginuti kao do sada, ili će ići autoputem i putovati neuporedivo bezbednije. Prosto je to...
Delija":8sjw23yw je napisao(la):
Па чак и пруга у таквом,јадном стању доноси велике паре Србији транспортом аутомобила из ФАС-а.
Jedan od zahteva FAS-a (koji Srbija još nije ispunila iako se obavezala da će to uraditi pre početka rada fabrike) je bio izgradnja autoputa od Batočine do Kragujevca. Da, tražio je FAS revitalizaciju pruge, ali isto tako i autoput. Jedno ne isključuje drugo, a ti uporno u svojim postovima pričaš kako bi trebalo da se okrenemo železnici, kao da njen razvoj isključuje potrebu za razvojem autoputeva.
Npr. baš što to još nije urađeno, 600 šlepera (koliko svaki radni dan dođe u KG zbog potreba FAS-a) može da ulazi na samo jedan ulaz u fabriku što poskupljuje, komplikuje, usporava logistiku tako velike firme koja na svakih manje od 3 minuta izbaci po jedan proizveden auto...i tako 24 sata dnevno svih 5 radnih dana u nedelji.