Brza pruga Peking-Šangaj
izgradnja:
početak: 18. april 2008.
završetak polaganja šina: 15. novembar 2010.
prvi voz sa putnicima: 20. jun 2011.
cena: 32 milijarde dolara
terminusi:
Peking Jug
Šangaj Hongćiao
specifikacije pruge:
namena: putnički saobraćaj
dužina: 1.318 km
širina koloseka: 1.435 mm (standardni kolosek)
broj stanica: 24
operativna brzina: 380 km/h
minimalni radijusi: 7.000 m (400 m pred ž.s. Peking Jug)
maksimalan nagib: 20‰
dužina izdignute trase: 1.140 km (86,5%)
broj mostova i vijadukata: 244
dužina trase bez balasta (tucanika): 1.268 km (96,2%)
tuneli: 22; 16,1 km
napon: 25 kV AC
putovanje:
kapacitet: 220.000 putnika dnevno
frekvencija u špicu: 5 min (minimalno 3 min)
vozovi:
tip: CRH380A/CRH380AL
broj vagona: 8/16
snaga: 9,6/20,44 MW
broj putnika: 494/1.027
potrošnja energije: 80 kWh po putniku (Peking-Šangaj)
non-stop putovanja između terminusa:
trajanje: 3 h 58 min
prosečna brzina: 329 km/h
skraćenje u odnosu na najbržu dosadašnju prugu: 5 h 51 min
veći gradovi na trasi (broj stanovnika):
Peking (13,9 miliona)
Tijanđin (8,5 miliona)
Đinan (3,5 miliona)
Nanđing (4,9 miliona)
Vuši (2,3 miliona)
Sudžou (2,6 miliona)
Šangaj (18,8 miliona)
most preko Jangcea na trasi (dve dvokolocecne brze pruge i jedna dvokolosecna metro pruga):
kraj radova na postavljanju šina na liniji brze pruge Peking-Šangaj
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BjmLFwhoxzs[/video]