Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Valjda ce da ociste i stub mosta

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586503#p586503:3l0ttba5 je napisao(la):
Дошљак » 06 Dec 2018 10:09 am[/url]":3l0ttba5]Eво мало фотографија од јуче.

file.php

Mozda bi bilo bolje da sadasnja tramvajska okretnica bude kruzni tok za automobile, a tramv. stanica bude u tunelu. Desni trotoar do zgrada treba da bude mnogo siri do standardnog trotoara.
Tako bi famozni ugao Karadjordjeve i Pariske mogo dobiti mini- polukruzni plato ispred, posto je pozicija toliko upecatljiva.
 
Ali okretnica je 2 m ispod raskrsnice i pumpe, tako da bi sve to moralo da se podigne s brdom zemlje da bi se iznivelisalo za kružni tok.
 
Ne mora da se dize zemlja, moze gornji novo da se prosiri malo ka beton hali, i onako je malo skuceno tu oko tog ugla, a okretnica ima vise porstora nego sto joj je potrebno. Kolovozu, takodje, ultimativno nisu potrebne 3 - 4 trake.
 
Evo na šta mislim

34352262.jpg


Da bi se gornji nivo širio, pogotovu na prostor okretnice, mora prvo sve da se izniveliše.
 
Pa da, to sam i ja mislio, ofrljativno jedno pola od ove okretnice moze biti gorji nivo, a donji ostatak stanica, tako nesto slicno. Tramvaj u 21 veku ne mora da se okrece pun krug. Prostora za igru ima.
 
Mogo to kompilikovano i puma smeta nikad nije trebala biti ni obnovljena vec uklonjena
Onda bi tramvaj mogao biti spusten u tunel ali za to nema para ...
 
Tramvaju ne treba okretnica, barem ne novim modernim tramvajima koji imaju i napred i nazad vozačko mesto. Mogli bi da se za čuvenu dvojku -2- isprse za toliko!
 
Okretnica se ne koristi samo za okretanje nego i kao stajanka za tramvaje.

Drakče, ja sam generalno za tvoj predlog. Neka varijanta gde bi kružni tok i okretnica bili stopljeni u jedno. Npr kao nekad na Autokomandi. Ovde takvo saob. rešenje dolazi u obzir jer je manji promet i nema 5 krakova nego 3.
Ali problem je što bi koštalo svo to ravnanje i preuređivanje, a sumnjam da bi naši bili spremni da daju tolike pare za nešto što ne donosi direktan profit.
 
Dap. Oni što vole da mrze centraše neće imati mira dok se ne završi sve ovo. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586604#p586604:iiiixg05 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Dec 06, 2018 6:27 pm[/url]":iiiixg05]Okretnica se ne koristi samo za okretanje nego i kao stajanka za tramvaje.

Kakve veze ima da li je stajanka prava ili kriva odnosno okretnica ?? :shock:
 
Ima svakakve veze. Gde ćeš na ovakvoj ''okretnici'' da smestiš dodatna vozila?
E114_8380_595.jpg

Ima mesta za jedno, u najboljem slučaju. I to je to.

Poređenja radi, postojeća okretnica u Karađorđevoj sa kružnim kolosecima ima mesta za čak devet Katica. Sedam ako ne računamo treći, unutrašnji kolosek, koji se odavno ne koristi i ne ide ''pun krug''. To je ovaj gde su parkirani automobili.
 
Pa ti si spomenuo "stajanku" .. a ja ti lepo kažem da u 21. veku nisu neophodne okretnice jer one služe da se tramvaj okrene normalno putem šina a danas za tim nema potrebe jer su vozila sa dva vozačka mesta napred i nazad, a stajanka za više od dva tramvaja na uglu Karadjordjeve i Pariske apsolutno nema nikakve potrebe ni prava da se tu pravi parking GSP u strogom centru i jezgru starog grada.
 
A koliko vozila sa dva vozačka mesta ima u Beogradu?

A što se tiče ovoga da GSPu nije potrebna stajanka na toj lokaciji... očigledno se dugo nisi vozio tuda. Svakog dana ta okretnica se koristi kao stajanka za vozila koja čekaju šihtu, odnosno pojačanja linija u jutarnjem i popodnevnom špicu. A pored toga, kad god su neki vanredni događaji u ovom delu grada - radovi, zatvaranja, skraćenja... GSP koristi tu okretnicu kao stajanku i čvorište za sva ta dopunska/zamenska vozila. I tad ume da bude i po 5-6 vozila na njoj. Lično video nekoliko puta.
 
Prvo, nemamo takva vozila, a drugo...
Okretnice su ne potrebne, nego neophodne i treba ih izgraditi na nekoliko mesta u gradu, a prvo na NBG u okolini Zarićevog mosta.
 
Prvo, ja sam rekao da Beograd treba da nabavi ta vozila jer smo u 21. veku uveliko, nisam rekao da ih imamo, već da bi bilo dobro bar za tu liniju konkretno, znači samo malo koncentracije ne bi bilo na odmet znam da je vreme stresno za sve. Drugo nema šta da se miomilaze tramvaji kad ih ima 4 najviše na toj liniji odnosno da se obilaze putem okretnice.. dovoljno je da se odvoji jedan pomoćni kolosek pralelno na samom kraju linije i to je to. Ovo stanje sad sa okretnicom i sa ovim muzejskim tramvajima može da ostane samo kao atrakcija, da se konzervira pa da mladi vide kako je nekad funkcionisao sabraćaj u prošlom veku.
 
Ja ti malopre kažem da tu redovno stoje vozila koja čekaju šihtu ili rade vanredne linije. Na sreću ili na žalost, veliki broj linija GSPa i dalje ne funkcioniše po principu ''jedan stiže u okretnicu, drugi polazi s nje''. Nego ima perioda kada su one prazne, a ima i kad su prepune vozila.

Uostalom ako ti kažem da ne pamtim zadnji put kad sam prošao Dvojkom tuda (uključujući i kasne sate pred kraj dnevnog reda vožnje) a da nije bila parkirana bar jedna Katica, te da ume da bude nekoliko vozila na njoj u toku špica ili radova na linijama, valjda ti je jasno da GSPu itekako znači taj dodatni prostor za držanje vozila. Da im ne znači, ne bi održavao i čistio oba ta kružna koloseka.


Posebno je bitno za tramvajski podsistem da na nekoliko čvorišta u gradu ima prostor, da bi recimo u slučaju kvarova ili zastoja, vozila mogla da se ''sklone'' sa ulica ili nekih deonica dok se blokada ne otkloni. A za to je besmisleno vozati ih čak u pogon, pa vraćati posle natrag. Nego se gleda da se sklone na pomoćne koloseke i okretnice. Sad naravno da to može da se radi i uz pomoć pravolinijskih koloseka, ali kružne varijante su prostorno fleksibilnije. I Relja je u pravu, značila bi jedna slična okretnica negde u blizini Savskog mosta, pošto je od Hajata prva najbliža tek ova u Karađorđevoj, a na strani NBG nema ničega sve do pogona Centrala.
 
Ja bih to sa okretnicom u zoni Starog savskog mosta na NBG - u uradio pod obavezno , i to pre nego što krenu radovina mostu , da ne bude sav saobraćaj spao na i onako problematičnu 95 , a Milentija Popovića odsečena od tramvajskog saobraćaja.
 
Ako nam sada nisu potrebni tramvaji i mogu da ih zamene autobusi, možda ih ne treba uopšte koristiti niti graditi infrastrukturu za njih...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
A autobuse mogu da zamene kola , tako dan u suštini ni oni nisu potrebni i uostalom gradski prevoz , jer ionako svuda može da se stigne kolima , a i taman bi taksisti imali više posla. :)
 
Još nešto...

Okretnica Karađorđeva ne samo što sama po sebi služi za vozila na šihti, za polaske Dvojke, i za povremene vanredne linije, nego usput služi i kao nesrećna zamena za nekadašnju pomoćnu okretnicu na Savskom trgu. Pošto ta na Savskom trgu ne može da opsluži vozila iz sva tri pravca (ima samo jedan krak šina i na njemu može da se okrene samo vozilo koje dolazi iz pravca Savske) a pritom je odavno van funkcije, što zbog lošeg stanja, što zbog pretrpanosti autobusima.

Tako da ova u Karađorđevoj je GSPu itekako bitna i korisna za sve vanredne polaske i situacije na potezima od Beka do Hajata, od Hajata do Slavije i od Slavije do Sajma. Drugim rečima, vrlo bitno čvorište kome često treba dodatnog prostora za pomoćna vozila.
 
Vrh