Šta je novo?

Kako prelazite ulicu na pešačkom prelazu ?

kopmania

Advanced
Učlanjen(a)
02.09.2010.
Poruke
2.826
Pohvaljen
1.871
Kod nas retko ko staje pesacima dok čekaju na pešačkom. Zato ja uzmem i stupim na kolovoz i krenem polako, da vozaci imaju na umu da je pešački tu i da trebaju da stanu. Uglavnom se tako nerviraju sto moraju da ukoce. Vidim uglavnom statije osobe stoje i čekaju da nema uopšte automobila i sa jedne i sa druge strane da bi presle ulicu , a to može i da potraje


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
 
kopmania":jd6rgyqy je napisao(la):
Kod nas retko ko staje pesacima dok čekaju na pešačkom. Zato ja uzmem i stupim na kolovoz i krenem polako, da vozaci imaju na umu da je pešački tu i da trebaju da stanu. Uglavnom se tako nerviraju sto moraju da ukoce. Vidim uglavnom statije osobe stoje i čekaju da nema uopšte automobila i sa jedne i sa druge strane da bi presle ulicu , a to može i da potraje


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk

Probao sam nekoliko puta kao ti ovde u Parizu i za malo da me zgaze.

Pesaci imaju prednost ali to niko ne postuje u francuskoj.
 
Pravilo kad ste slabiji je da se uspostavi kontakt očima sa vozačem jačeg vozila.

Nikad ne prelazim ulicu tako da zaustavim gust saobraćaj koji teče (iako imam prednost).

Kao vozača me nerviraju pešaci koji me propuštaju na pešačkom, kao i pešaci koji stoje blizu klovoza, a ne planiraju da predju ulicu.
 
Trudim se da svakom vozaču koji mi kulturno stane da me propusti pokažem :kk:
Došlo je vreme kada pristojnost, koja bi trebalo da se podrazumeva, mora javno da se uvažava.
 
nisi dužan da zahvaljuješ nekome zato što obavlja svoju zakonsku, a rekao bih i moralnu dužnost.
 
Nismo dužni ni HVALA da kažemo u prodavnici, ali govorimo.
Ja volim da klimnem glavom ka vozaču koji me je propustio, a volim i kad mi pešak pokaže zahvalnost kad ga propustim.

Poslato sa telefona
 
MilisaV":2smakhrz je napisao(la):
nisi dužan da zahvaljuješ nekome zato što obavlja svoju zakonsku, a rekao bih i moralnu dužnost.

Tačno, nisam dužan. Nije u tome stvar.
Kada čovek, u opštem divljaštvu u saobraćaju (i ne samo u saobraćaju), uradi nešti ispravno i normalno, smatraju ga za idiota.
Ovde se nitkovluk nagrađuje, pošteni i normalni su budale.
E, da se on ne i osećao idiotom i budalom, treba mu pokazati da je njegov normalan i ispravan postupak primećen i da se ceni, pa makar klimanjem glave. I sledeći put će ponovo stati da propusti nekog drugog.
Normalni se moraju podržavati, nema nam druge.
 
Obavezno zahvaljnivanje rukom. Taj sitan gest dosta znači i delije pozitivno na vozača da i nekom narednom pešaku stane. Ali, zahvaljujem se samo onima koji sami propuštaju. U većini slučajeva moram bahato da naglo zakoračim da bi batice nagazile na kočnicu. Njima svakako ne zahvaljujem.

Takođe, kada me vozač propusti, trudim se da pređem pešački što je brže moguće, kao još jedan vid zahvalnosti. Kao vozač puštam pešake uvek, ali mi u momentu dignu pritisak oni koje pustiš, a ona prelazi ulicu ko razvučeno debelo crevo ... pokajem se što sam ga pustio.
 
Da li ste primetili da su ti što se vuku kao creva uglavnom mladi ljudi koji konju rep mogu da iščupaju?

Nego, ima još jedna stvar, a to su semafori na dugme. Naime, najgori su mi pešaci koji pritisnu dugme, pa ako se ne upali odmah zeleno za njih (a neće ako im se zeleno upravo ugasilo) pređu ulicu na svoje crveno. Zatim se upali crveno za automobile, ali očigledno bespotrebno jer nema više pešaka koji hoće da pređu ulicu.

Ja lično ne pritiskam nikad dugme osim ako neko dete nije pored mene (ili preko puta). Naravno pričam o malim ulicama gde nije prevelika frekvencija auto saobraćaja.

Pre par godina je bila ona kampanja "pešački je zakon" koja je više lošeg učinila jer su pešaci umislili da mogu da iskoče, bez gledanja na pešački. Pešak mora da sagleda situaciju, tj da sačeka bar par sekundi pre nego što pređe ulicu. Uvek se setim rečenice instruktora vožnje "puno je groblje ljudi koji su imali prednost".
 
Da, i obaezno brz prelazak kada te vozač propusti, ili dok usporava sa namerom da se zaustavi, jer znam kako to izgleda iz uloge vozača.
 
astrodule":2zp500kv je napisao(la):
Nego, ima još jedna stvar, a to su semafori na dugme. Naime, najgori su mi pešaci koji pritisnu dugme, pa ako se ne upali odmah zeleno za njih (a neće ako im se zeleno upravo ugasilo) pređu ulicu na svoje crveno. Zatim se upali crveno za automobile, ali očigledno bespotrebno jer nema više pešaka koji hoće da pređu ulicu.

Razlog je neobavešenost o načinu funkcionisanja tog sistema.

Trebalo bi razmisliti o senzorima težine koji bi se postavljali u trotoare kod takvih pešačkih prelaza i koji bi palili zeleno samo onda kada pešaka ima.
 
sve gledateiz ugla vozača.

pešak je zakon i on može da iskače na pešački bez gledanja.

vozač je taj koji mora da obrati pažnju na druge, slabije, učesnike u saobraćaju.

uostalom ograničenje u gradu je 50 km/h. pri toj brzini vozač ne sme biti iznenađen pešakom.

uostalom, nisam čuo ni za jedan slučaj da se neko izvukao na sudu da je udario pešaka na pešačkom, ili čak blizu pešačkog.



a što se tiče brzine prelaska pešačkog. ne vidim razlog zašto bi pešak morao da menja brzinu svoga hoda zarad uštede par momenata nekog vozača.
 
PEŠAK NE SME DA IZLEĆE NA PEŠAČKI BEZ GLEDANJA (i to je upravo ono što kampanja "Pešački je zakon" nije istakla)

ZOBS

Član 108.

Na obeleženom pešačkom prelazu na kome je saobraćaj pešaka regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima za
pešake, pešak je dužan da postupa prema tim znakovima.
Na obeleženom pešačkom prelazu na kome saobraćaj pešaka nije regulisan posebnim svetlosnim saobraćajnim
znakovima za pešake, ali je saobraćaj vozila regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima za vozila ili znacima koje daje
ovlašćeno lice, pešaci mogu da prelaze preko kolovoza samo dok je datim znakom dozvoljen prelaz preko kolovoza.
Na obeleženom pešačkom prelazu na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ni znacima
koje daje ovlašćeno lice, pešak je dužan da pre stupanja na pešački prelaz obrati pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja
mu se približavaju.
 
Vozač je dužan da pri nailasku na pešački uspori i vidi da li ima potencijalnih ljudi koji bi mogli da predju pa da stane njima. Ja isto tako zahvalim se ko samostalno stane, a ovi koji su tipa "jao sad moram da mu stanem " samo ga gledam..
 
MilisaV":l1z8h9cg je napisao(la):
a što se tiče brzine prelaska pešačkog. ne vidim razlog zašto bi pešak morao da menja brzinu svoga hoda zarad uštede par momenata nekog vozača.

Nije nezakonito da sporo prelaziš, ali je nekorektno. Ja kao pešak ili biciklista uvek ubrzam preko pešačkog.
 
Kad god vidim nekog nadrkanog koji turira i krece i pre nego sto sam na pola pesackog,maksimalno usporim.
 
Kao pešak se trudim da pređem ulicu tako da što manje usporavam saobraćaj. Ako hoćete, to ima i ekološkog efekta, jer svako zaustavljanje vozila povećava potrošnju gorivu, a samim tim se više otrova šalje u atomosferu.
 
Када сам у колима, стајем на сваки пешачки и чекам да пешак пређе. Када сам пешак "бахато" прелазим, иако нисам ја бахат већ приморан, и прелазим нормалним ходом јер ако ја могу да чекам могу и остали.
Кад видим да је неко ретардиран и не зна хоће ли да пређе или неће, исечем га на пола пешачког па нека следећи пут размисли пре него стане на пешачки. Притом ако урадим нешто што би мене као возача изнервирало махнем руком у знак извињења. :kafa:
 
20150604135105.jpg


albanija akcija povecanja vidljivosti pjesackog prelaza
 
Кад се не поштује колона возила која је испред, а где су остали возачи стали да пропусте пешаке, онда се деси овако нешто.
Јуче, 06.06., у Омладинских бригада код "улаза" у блок 38, возила су стала испред пешачког, који се не види на слици (са леве стране слике), али ето жена возач у Пежоу 307 изгледа није пратила довољно ситуацију испред себе и ето ударила испред себе, жену возача у Шкоди Фабији.
Срећом само је лим страдао, односно новчаник црнке из Пежоа. :p
Барем су се и лепо испричале :D

 
Vrh