Šta je novo?

'Južni tok' - gasovod kroz Srbiju

" Skupština Srbije donela je Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima eksproprijacije i pribavljanju dokumentacije radi realizacije izgradnje magistralnog gasovoda granica Bugarske - granica Mađarske, kojim je utvrđen javni interes za izgradnju ovog gasovoda. Prema obaveštenju Opštine Bečej, prema utvrđenoj trasi, gasovod će proći kroz katastarske opštine Bečej, Bačko Gradište i Bačko Petrovo Selo. Parcele možete pogledati u obaveštenju . . ."
https://www.ekapija.com/news/2579106/ma ... o-gradiste

Naslov ove teme bi trebalo promeniti u "Balkanski tok", kako je predložio bugarski predsednik.

U medijima se uporno piše da se u Srbiji gradi "Turski tok" (?!), iako je on izmedju Turske i Rusije.

Kod nas on ide trasom "Južnog toka", ali u Bugarskoj je nova trasa, pa je novo i ime gasovoda.
 
Само да Бугари не ус*** и овај пут
 
Neće, opametili su se bugari i sada rade u svom interesu, jer će naplaćivati tranzit.

I način izgradnje/korišćenja je usklađen sa EU, biće više izvora gasa, pa ko je jeftiniji. . .
 
Prošli put za Južni tok su nas Rusi bratski izvozali, poklonili smo im NIS i sve istražene i neistražene rezerve nafte u Srbiji za obećanje da ćemo naplaćivati takse na našem delu Južnog toka u budućnosti.
Na kraju, projekat Južnog toka propao, a mi ostali i bez NIS-a i naše nafte i bez taksi na tranzit gasa, i još plaćamo najskuplji benzin u regionu.
Sad mi samo nije jasno, šta će sad da nam uzmu Rusi da bi nam izgradili Turski tok.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641798#p641798:xm8z46b1 je napisao(la):
roland » 23 Jul 2019 09:07 pm[/url]":xm8z46b1] . .
Sad mi samo nije jasno, šta će sad da nam uzmu Rusi da bi nam izgradili Turski tok.
Da nam Rusi izgrade Turski tok u Srbiji ?!. . .pa, jel to uopšte ima neke logike.

Da si pročitao par postova gore, video bi da sam pisao gde je Turski tok, a nije u Srbiji.

Inače, nema šta da nam uzmu Rusi, sada su drugi uslovi gradnje Balkanskog toka.
 
U medijima govore Turski tok, a i ko da je bitno kako će da se zove. Samo bi voleo da ne ostanemo npr. bez EPS-a, kako bi dobili "bratski" gasovod preko Srbije.
Kad smo već užasno loše ispregovarali za Južni tok, ne vidim da će biti nešto bolje ispregovarano i za ovaj gasovod.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Zato sam i kritikovao te medije, premda i političari govore o Turskom toku u Srbiji?!

Ovaj put se gradi gasovod koji je četiri puta manjeg kapaciteta od ex Južnog toka.
Formirana je novo preduzeće :

""Srbijagas" je vlasnik 49% u preduzeću "Gastrans" koje bi trebalo da gradi novi gasovod,
dok većinski paket od 51% drži ruska državna kompanija "Gasprom". . .

Javno preduzeće "Srbijagas" potpisalo je 5. i 6. novembra 2018. godine ugovore sa pet banaka o
dugoročnom kreditu u iznosu do 60 miliona evra za izgradnju novog gasovoda, . ."
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641798#p641798:2libko7y je napisao(la):
roland » Уто Јул 23, 2019 10:07 pm[/url]":2libko7y]Prošli put za Južni tok su nas Rusi bratski izvozali, poklonili smo im NIS i sve istražene i neistražene rezerve nafte u Srbiji za obećanje da ćemo naplaćivati takse na našem delu Južnog toka u budućnosti.
Na kraju, projekat Južnog toka propao, a mi ostali i bez NIS-a i naše nafte i bez taksi na tranzit gasa, i još plaćamo najskuplji benzin u regionu.
Sad mi samo nije jasno, šta će sad da nam uzmu Rusi da bi nam izgradili Turski tok.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Извозали? У чему? Што су Бугари подвили реп?
А безнзин ти је најскупљи јер се држава више од пола уграђује акцизама. Знам да није за утеу, Италијани деру још жешће.
 
Nismo baš "poklonili NIS", jer nije ni prodato 100% akcija, već 30% ima država :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641908#p641908:3dmnl70e je napisao(la):
Прле » Wed Jul 24, 2019 10:24 am[/url]":3dmnl70e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641798#p641798:3dmnl70e je napisao(la):
roland » Уто Јул 23, 2019 10:07 pm[/url]":3dmnl70e]Prošli put za Južni tok su nas Rusi bratski izvozali, poklonili smo im NIS i sve istražene i neistražene rezerve nafte u Srbiji za obećanje da ćemo naplaćivati takse na našem delu Južnog toka u budućnosti.
Na kraju, projekat Južnog toka propao, a mi ostali i bez NIS-a i naše nafte i bez taksi na tranzit gasa, i još plaćamo najskuplji benzin u regionu.
Sad mi samo nije jasno, šta će sad da nam uzmu Rusi da bi nam izgradili Turski tok.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Извозали? У чему? Што су Бугари подвили реп?
А безнзин ти је најскупљи јер се држава више од пола уграђује акцизама. Знам да није за утеу, Италијани деру још жешће.
Naravno da su nas izvozali, mi smo ispunili naš deo dogovora a Rusi nisu.
Šta da se ja dogovorim sa tobom da napravim zgradu na tvojoj zemlji i pri tome ti platim samo petinu realne vrednosti tvoje zemlje, ali ti obećam da ćeš dobiti i 3 stana kad se izgradi zgrada. Mi uradimo kupoprodajni ugovor, preneseš zemlju na mene ali ne dobijem dozvolu od grada i ne izgradim zgradu. I na kraju zemlja ostane u mom vlasništvu, iako sam platio samo petinu realne vrednosti. Jel sam te izvozao ili nisam?
 
Na prvi pogled izgleda da smo napravili loš posao, mnogo dali, a malo dobili.
Ali, nisu Rusi krivi što je potpao projekat Južni tok, oni su hteli da ga izgrade, ali je
Bugarska pod uticajem EU i pogotovu Amerike odustala i stopirala Južni tok.

Sada mi se čini da nismo napravili loš posao, jer nije samo cena odlučujuća, već i
naknadna ulaganja u NIS, a Rusi su dosta uložili u razvoj i ukupno poslovanje NISa.
Pitanje je da li i dobili mnogo veću cenu sa Zapada, a još veće pitanje šta bi oni uradili.
 
Prodaja same rafinerije nije los posao, ali prodaja Naftagasa zajedno sa svim domaćim bušotinama je vrlo loš i štetan posao.
Trenutno se dobija milion tona (oko 9 miliona barela) sirove nafte iz domaćih bušotina godišnje. Po sadašnjim cena nafte to je oko 500 miliona evra, a NIS je plaćen 400 miliona. Znači svake godine dobiju naftu u vrednosti većoj nego što su platili NIS.
Ukupna potrošnja nafte u Srbiji je oko 3 miliona tona godišnje tj podmirujemo 1/3 iz domaćih izvora, a preostale 2/3 se uvoze...
 
Nije ceo "NIS plaćen 400mil", već 1/2 kompanije, pogledaj gore spisak akcionara.

Da, dali smo mnogo, možda i što nisu tražili, ali i oni su mnogo uložili u naš NIS. :)
 
Колико је НИС пре продаје црпео нафте из домаћих буштотина?
 
Mislim da je crpeo oko 700 hiljada tona u trenutku prodaje. Proizvodnja od oko milion tona je bila i 80-ih, ali su sankcije i bombardovanje kasnije uzeli svoj danak.
Takođe NIS ima koncesiju u Angoli gde dobija još oko 100 hiljada tona nafte.

dragan":dydlzgtk je napisao(la):
Da, dali smo mnogo, možda i što nisu tražili, ali i oni su mnogo uložili u naš NIS. :)

Sem 400 miliona evra za kupovinu kontrolnog paketa akcija ni cent više nije stigao iz Rusije. Oni su samo reinvestirali naš novac i to u svom interesu. Sadašnja rafinerija je prilagođena ruskoj nafti, a pre je najviše odgovarala libijska ako se dobro sećam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642082#p642082:czur4jfe je napisao(la):
Dart » 24 Jul 2019 06:38 pm[/url]":czur4jfe] . .Oni su samo reinvestirali naš novac i to u svom interesu. . .
Opet previdjaš da oni imaju 56% akcija, pa nije samo u njihovom interesu, već i u našem.

Nisam baš pratio koliko su ukupno uložili, ali mislim da je to mnogo više od tih 400mil.

https://naslovi.net/2017-12-15/mondo/ni ... e/20919211
 
Možda tu ima istine, ali te rezerve su kao i kod zlata : treba ih izvaditi, preraditi i prodati.

Ne znam zašto se NIS doživljava kao strana firma, kada je skoro pola naših akcionara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636069#p636069:1lpj5h4x je napisao(la):
abrines » 04 Jul 2019 10:00 am[/url]":1lpj5h4x]У железничкој станици Раковица:
file.php

Ove cevi su u tranzitu kroz našu zemlju. Cevi za naš gasovod se dopremaju baržama u rečne luke i dalje razvoze kamionima.
 
Данас, гасовод прати аутопут. Сликано са магистрале из правца Пожаревца ка аутопуту, иначе сам видео да раде и код Свилајнца. На слици се не види, али ове цеви су јако великог пречника.
 
Neverovatno je koliko ljudi lose razume ili lose interpetira prodaju Nisa.

Uzimaju se podaci o vrednosti izvadjene nafte ili godisnje profita UKUPNOG, a sa druge strane se govori da je Gaspromnjeft platio Nis 400mil eur.
Ta 2 podatka su babe i zabe.

Istina je da je Gaspromnjeft platio 400nil eur za 51% NISa, tj Nis je vrednovan po vrednosti preuzimanja cele firme skoro 800mil eur.
Takodje neistina je da Gaspromnjeft nije nista vise ulozio u modernizaciju od godisnjih Nisovih profita, jer da je tako rafinerija PAncevo nikada ne bi bila modernozivana kao 2012god u sta je ulozeno 500mil eur, jer je Nis pravio gubitke od 2009 do 2011godine.

Deo ugovora o preuzimanju 51% akcija Nisa za 400mil eur , je bila i obaveza davanja GNP zajma(10godisnji) od 500mil eur po kamati ako se dobro secam Libor + 1.5 ili 2% za modernizaciju rafinerije pod pretnjom raskidanja ugovora o prodaji ako rafinerije PAncevo ne bude modernizovana da moze Euro 5 gorivo da proizvodi. Taj zajam Nis jos uvek otplacuje Gaspromnjeftu , mislim da je ostalo jos 3 ili 4 godine.

PRe 2god je poceta nova velika modernizacija Pancevacke rafinerije vrlo bitnim projektom pod nazivom Duboka Prerada u iznosu od 300mil eur, ali o tome drugom prilikom.

Mogao je verovatno Nis biti prodat za nesto vise novca, ali pitanje je sta bi bilo sa rafinerijom Pancevo da je vlasnika Nisa postao OMV ili Mol(pogledajte Hrvati kako su prosli sa Molom) ili neka druga naftna kompanija koja ima svoje rafinerije u JIE.
 
Pegasus":10lsf0ma je napisao(la):
Istina je da je Gaspromnjeft platio 400nil eur za 51% NISa, tj Nis je vrednovan po vrednosti preuzimanja cele firme skoro 800mil eur.

Dilloitte je radio procenu vrednosti NIS-a pre prodaje, a vrednost je procenjena na 2,2 milijarde evra. Takođe na to treba dodati i premiju za kontrolu (jer su dobili kontrolni paket akcija), tako da su Rusi trebali platili 3-4 puta više od tih 400 miliona.

Takodje neistina je da Gaspromnjeft nije nista vise ulozio u modernizaciju od godisnjih Nisovih profita

Pa odakle vraćaju kredit nego iz nisovih profita, još su i u plusu za kamatu...

Takođe jedna od odredbi ugovora je rudna renta od samo 3%, koja je najniža u Evropi a vrlo verovatno i u svetu. Npr u Rusiji je 15% + dodatno se plaća koncesiona naknada...
 
Па што продасмо кад смо имали толико нафте да сами правимо прптив и модернизујемо сами себе?
 
Opet problemi sa gradnjom gasovoda u Bugarskoj, ovaj put radi tužakanja :

" Do zastoja je, naime, došlo na sudu. Italijansko-saudijski konzorcijum Arkada, koji je prvobitno trebalo da se bavi ovim poslom, a koji je suspendovan zato što dva puta nije dostavio potpunu dokumentaciju u zadatom roku, podneo je tužbu jer se smatra oštećenim. . ."

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1570608
 
Vrh