Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Šta očekivati za male pare😁 Bili su i ok za neke prigradske linije. Viđao sam jednog do skoro kako prolazi Dušanovom, verovatno vozio ka Farkaždinu. Taj je valjda jedini ostao, al pitanje dal je i on među živima više. Kupljeni su oni pre deset i više godina.
 
Један је офарбан у бело и возио је обилазск Београда. Где је сада немам појма.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Jedan Lastin dabldeker je definitivno vozio ka Opovu, čini mi se i da ga sad povremeno viđam na potezu Banija-Borča.
 
Мислим да је након повлачења Ласте из града пребачен на поласке за Банат, чини ми се Фаркаждин. Биле су слије на форуму црвеног.
 
Ovakva, samo solo Scania/HESS iz iste firme ili pak možda slične firme je vozila prevoz učenika poljoprivredne škole iz Negotina, inače bila je donacija dijaspore iz Švajcarske.


Ponovila se istorija..
 
@Jelancha
Kad god pogledam neki HESS iz tih godina (2003/4), odmah se setim Ikarbusa i ona dva njegova prototipa. Kako je to samo propuštena prilika, ne od strane Ikarbusa, nego od strane ovog slepačkog društva. Nikad se nije htelo izdvojiti više novca, nego što se moralo, a i poželjno je bilo muljati što više od strane svih garnitura vlasti zadnjih boga pitaj koliko godina. Koliko su ta dva Volvo-HESS autobusa bila ispred svega što je do tada vozilo u Beogradu, a još kad pomislim da je N serija došla zahvaljujući tim busevima, i koliko je bila inferiornija, muka me uhvati. Veliki posao smo mogli tu napraviti, a da se nastavilo sa saradnjom, beogradski javni prevoz bi zasigurno ličio na nešto. Kod nas bi se sklapao sam krem autobuske industrije, pričamo o gradskim autobusima, al ona prokleta cena večito. Ta dva prototipa su stajala oko 600000 evra daleke 2004 godine. Velike pare u ono vreme. Posle njih, taj kvalitet se nije više ponovio u Ikarbusu. 2004 se uzme nešto čime bi se i Cirih ponosio, a 2006 godine grad od Ikarbusa uzme 103-jke i 201-ice. Tada GSP još nije bio JKP doduše, al bez obzira. Grad je uvek mogao da uskoči i pogura nešto, ako je to bilo smisleno i potrebno. Samo zamišljam GSP koji počiva na autobusima HESS-a. Mogle su dolaziti tu razne šasije, Volvo nikako nije bio jedina opcija.
 
To su beše oni primerci 777 i 888, kažu da su bili baš loši i problematicni, pa su brzo otišli na otpad. Svakako jesu velike šanse propuštene, jer i dan danas smo mogli imati dobre buseve na njihovim i Man šasijama. Mogao je Ikarbus ostati bar na solo verzijama kao što je npr turska Cobra, jer im je tu mnogo bolje išlo. Meni su neuporedivi zglobni i solo Ik 112M, ogromna je razlika u njima, jer solo verzija je i danas super, a zglobni se raspadaju iako su mladi godinu dana.
 
Ma kakvi loši. To ko je pričao veruj mi lagao je samo tako. Reći ću ti šta su pojedini zamerali. Zamisli jedan Volvo po nekim našim samozvanim stručnjacima nije znao da napravi šasiju. Kao spajali šrafovima, takozvana Cobolt tehnologija. To je bilo isuviše napredno za mnoge naše ovdašnje stručnjake, i to je bio najveći problem, a radili su oni dosta dugo. Blizu 15 godina, a karoserije su ostale bukvalno savršene. Ništa ni zglobu nije posebno falilo. To je bukvalno bio original HESS, samo sklapan u Ikarbusu. Mali Volvo B7 jeste odličan motor, al nije bio idealan za zglob. Sve se to moglo vremenom usklađivati kroz proizvodnju. Sam kažeš, moglo je to i sa MAN šasijama. Volvo je imao i veće motore za zglob i onda, tipa odlični B10 i B9.
 
Kakav je bio onaj niskopodni Ikarbus gb 700? Radio je kao nov na 16. Sećam se da mi je izgledao kao svemirski brod i spolja i unutra.
 
Pomešao je @1111 sigurno. Mislio je na 888 verovatno. A GB700 je bio izuzetan bus, iako je imao odlike jeftine Ikarbus opreme, tipa u enterijeru, al je ovako bio baš baš dobar. Inače što kažeš Došljak, gde je GSP znao šta će sa onako sofisticiranim vozilima, pričamo opet o HESS prototipovima. Pa tad su gradom dominirali još uvek IK161, Sanosa bilo dosta, Zijača, Avtomontaža, a 201-ice sa Karaburme bile skoro nove. Pa ta dva HESS-a su bili i ostali jedini autobusi u Beogradu sa doživotnom garancijom na koroziju. Naravno da su bili svemirski brodovi za većinu ljudi onog vremena, pogotovu kad se setimo da ogroman procenat populacije nikada nije napustio granice ove zemlje. Danas je to malo drugačije, al ipak pričamo o 2004-toj godini.
 
888 je bio zglobni roze Volvo Hess, sećam se i njega. Ali je 700, iako solo, kao nov radio na 16. Vozio sam se dosta puta, kao putniku mi je bio super, nego sam mislio ovako tehnički iz ugla vozača i održavanja. Šteta što ih nije bilo još.
 
888 je bio zglobni roze Volvo Hess, sećam se i njega. Ali je 700, iako solo, kao nov radio na 16. Vozio sam se dosta puta, kao putniku mi je bio super, nego sam mislio ovako tehnički iz ugla vozača i održavanja. Šteta što ih nije bilo još.

Iz ugla vozača i održavanja takođe odličan. Osnova MB0405N2. Bio sam dugo u kontaktu i sa starijim kolegom koji ga je dužno. Sećam se koliko ga je hvalio, a najviše je isticao da je išao kao putnički auto. Bilo mu je zadovoljstvo da ga vozi. Kasnije kako je propao, a radio je punih 20 godina, znam koliko mu je bilo žao kad dospeo u skoro pa devastirano stanje. Kakvo god da je danas održavanje GSP-a, kud i kamo je ozbiljnije nego tih nekih godina. Baš su znali da unakaze vozila brzo, 700 baš i ne, dugo je bio odličan, al 1359 bože me sačuvaj. Mada poznavao sam i kolegu koji ga je delio sa jednim sivonjom. Kako mi je pričao, bukvalno kaže kao da ga je namerno uništavao. Gađao rupe, ivičnjake, ležeće, i to često po sistemu gas u patos, a znao je da ga redovno nabada na kočnicu. Solo 755 je bio negovan fino jedno vreme, al 1359 baš nije imao sreće.
 
Skoro sam se vozio u 1359, baš je u lošem stanju. Ajde što je sad sa 16 godina, nego i baš dugo unazad. I spolja su ga unakazili s onim prednjim i zadnjim modifikacijama. On je dugo na 72 radio, tamo je imao stalnu posadu, mislim da sam čitao na forumu autobusi da ga je vozio Brica koji je preminuo za volanom kod Aerodroma. Mislim da je počeo da se raspada kad je izgubio zaduženje.
 
Pomešao je @1111 sigurno. Mislio je na 888 verovatno. A GB700 je bio izuzetan bus, iako je imao odlike jeftine Ikarbus opreme, tipa u enterijeru, al je ovako bio baš baš dobar. Inače što kažeš Došljak, gde je GSP znao šta će sa onako sofisticiranim vozilima, pričamo opet o HESS prototipovima. Pa tad su gradom dominirali još uvek IK161, Sanosa bilo dosta, Zijača, Avtomontaža, a 201-ice sa Karaburme bile skoro nove. Pa ta dva HESS-a su bili i ostali jedini autobusi u Beogradu sa doživotnom garancijom na koroziju. Naravno da su bili svemirski brodovi za većinu ljudi onog vremena, pogotovu kad se setimo da ogroman procenat populacije nikada nije napustio granice ove zemlje. Danas je to malo drugačije, al ipak pričamo o 2004-toj godini.
I posle 20 godina je sve isto, ljudi se zadovoljavaju turskim i kineskim kantama i oni ne primećuju razliku između jednog Citara i Bmc-a
 
Данас у Шапцу на линији 4 уместо једног старог и спорог возача дошао још старији и спорији. Треба му минут ипо да наплати карту, трипут је бројао кусур и опет ми не би вратио како треба да нисам рекао. Да не помињем да му треба 20 минута за релацију коју возачи нормалне доби прелазе за 13.
 
Lasta Temsa Avenue LF 12 D114 ; Linija "u redu za burek"
20240214_145050.jpg


Niš Ekspres Mercedes Benz Citaro L D 049 ; Linija 6 Železnička stanica Niš - Duvanište
20240214_135813.jpg


Niš Ekspres MAN Lions City D087 ; Linija "Van Službe"
20240217_133055.jpg
 
Vrh