Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
5
Lokacija
Batajnica
Kod nas nekoliko gradova ima kvalitetan JGPP: Novi Sad, Niš, Subotica... ostali imaju neke improvizacije. Recimo, Kragujevac ima najlošiji sistem za veliki grad, po meni.

U regionu: Sarajevo (trole, tramvaji, busevi, minibusevi), Osijek (tramvaj i autobus), Zagreb, Segedin i Temišvar (trola+tram+bus), Sofija takođe ima velik sistem sa sve metroom...

Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.
 
Матеја Бељан":hz63x399 je napisao(la):
Kod nas nekoliko gradova ima kvalitetan JGPP: Novi Sad, Niš, Subotica... ostali imaju neke improvizacije. Recimo, Kragujevac ima najlošiji sistem za veliki grad, po meni.

U regionu: Sarajevo (trole, tramvaji, busevi, minibusevi), Osijek (tramvaj i autobus), Zagreb, Segedin i Temišvar (trola+tram+bus), Sofija takođe ima velik sistem sa sve metroom...

Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.
Novi Sad bi trebao da bude uzor BGD kada je reč o održavanju i nabavci voznog parka, meni Neobusi u NS deluju uvek tip top sređeno i solidno dok se ikarbusi raspadaju posle par meseci... :(
 
Матеја Бељан":2asl5kgl je napisao(la):
Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.
трамвај у Нишу и Суботици, а ЛРТ или средње капацитетни систем у Новом Саду и Крагујевцу
 
JohnnyLee":27b5soj9 je napisao(la):
Матеја Бељан":27b5soj9 je napisao(la):
Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.
трамвај у Нишу и Суботици, а ЛРТ или средње капацитетни систем у Новом Саду и Крагујевцу
Kragujevac i Subotica su kompaktni gradovi tako da mislim da bi ih tramvaj taman opslužio. Niš i Novi Sad imaju delove grada koji su prilično razvučeni tako da bi tamo odlično legao LRT.
 
Kragujevcu nikako ne uvoditi tramvaj,ne zavisi samo od velicine grada.Eventualno trole,ali kao sto steva kaze Nis i KG tramvaj.
 
Крагујевац је имао распад система до пре отприлике годину дана, почев од нумерације линија, па све до возног парка. Онда је Ласта узела комплетан превоз, ренумерисала линије и колико знам тамо је сад нормално стање.

Иначе, за Крагујевац мислим да нема ни услова, ни места за трамваје. Ако се већ нешто уводи, троле би више одговарале. За Нови Сад и Ниш, који су много равнији, могао би трамвај. Питање је само где би се у Нишу провукао трамвај, обзиром да су улице узане, за разлику од Новог Сада.

Још од великих градова, ту су Суботица и Лесковац. Што се Суботице тиче, не знам каква је ситуација са ширинама улица, пошто увек идем на периферију, а не у центар, а у Лесковцу је цео градски превоз био у распаду, а улице никако не би могле да приме трамваје. Троле још и некако (рецимо, од центра ка индустријској зони и ка Здрављу).
 
@Wile
Mogao bi za početak tamo gde je nekad i bio tramvaj...

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Niš_tram_system

U Novom sadu takođe:

%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0:NoviSadtrammap.png
 
U Nišu komotno može da se organizuje gradska železnica, obzirom na količinu gradske pruge. Čak je ranije postojala železnička linija Niš-Popovac, ne znam ima li je sad.

Naravno, za to prvo treba završiti dugogodišnju elektrifikaciju pruge ka Dimitrovgradu i donekle u pravcu ka Zaječaru (par km) i može da se napravi sistem koji daleko bolje pokriva grad nego u Beogradu, još prolazi i pored aerodroma i kroz industrijsku zonu..
 
Тешко. Цео центар је испресецан колосецима са укрштањима у нивоу, а за неку денивелацију нема места. Нека градска железница са иоле честим тактом би направила хорор у саобраћају.
 
Nišlije ionako zahtevaju da im se pruga koja blokira prelazak u južne delove grada IZMESTI.

Što se Novog Sada tiče, postoje dosta stari Neobusi, koji se odlično održavaju, ali većina je rekarosirana i uređena im je unutrašnjost. Imaju dosta niskopodnih vozila, a, ranije bar, u redu vožnje je bilo upisivano koji su polasci sa niskopodnim vozilima. Imaju relativno dobar, mada dugo ne menjan sajt, sa detaljnim redom vožnje, mapom mreža koja nije sasvim dobra... Na stanicama postoji mapša mreža i red vožnje, mada je često na onima koje nemaju nadstrešnicu pocepana. Mana je kupovina karata kod vozača što ih dosta ometa u radu, ali, ipak, sistem funkcion iše. Nema otvaranja drugih vrata dok prvo ne uđu svi. I nema nervoze.

Niš je dosta, kako mi se čini, sredio svoje linije, a, iako sam davno bio, vozila koja sam video su takođe dobro održavana i remontovana. Oni imaju dosta dobar sajt: http://www.jgpnis.rs Inače, oni se ne snalaze s anumeracijiom, linije su pamtili po trasama, tako da i dan danas ne znaju koja je koji broj, niti im je jasno čemu brojevi
 
U nisu ne treba posupati kolosjeke vec ij ukopati i dobija se lrt ,ili podzemni tramvaj a iznad bulevar i prostor za nove zgrade podzemne garaze itd ima dobro prikazano na sajti www.railserbia.net morate biti registrovani ja sam probao da prenesem postove ali nisam uspio wil cojot probaj ti :vops:
 
Novi Sad i Nis vape za tramvajem. Subotici je takodje potreban, a verujem i Kragujevcu.
Nis, koliko je meni poznato, treba da radi na izmestanju zeleznicke pruge kroz grad, odnosno trebalo bi da se izgradi spoj pruge za Zajecar sa prugom za Pirot, tj. da obilazi grad. Neki su predlozi da se nakon toga pruga kroz Nis preuredi za tramvajski saobracaj.
Za Novi Sad postoji jos kao ideja da se pruga za Beocin elektrifikuje i uvede prigradska zeleznica. Naime, kako sam cuo pricu, sadasnji vlasnik secerane u Beocinu ima interes da elektrifikuje prugu pa se razmatra da se ona koristi za teretno-industrijski i gradski prevoz.
Inace, 1993 je izasla jedna studija grupe autora o mogucnosti ponovnog uvodjenja tramvaja u Novom Sadu, Nisu i Subotici, kao i u Kragujevcu i unapredjenju u Beogradu. Na zalost, naslova se ne mogu da setim, knjiga postoji u Narodnoj Biblioteci, ako imate vremena, pokusajte da je pronadjete, ima zanimljivih ideja.
Kragujevac i Sombor su gradovi koji su imali planove za gradnju tramvaja ali nikad nisu izgradjeni. Kragujevac je 1910. predlozio 3 linije. Interesantno, pre 100 godina su bili vise bili zainteresovaniji za gradnju tramvaja nego danas. Danas je vise u igri trolejbus.
 
Ali pre 100 godina tramvaj je bio popularan, a nakon drugog svetskog rata autobus se pojavio kao jeftin, fleksibilni vid prevoza. Ne znam kako bi NS uveo tramvaje a da ne naruši sadašnju super mrežu, ali u nekoj većoj studiji mogao bi se uraditi sistem tramvaja ili LRT-a sa tačkama presedanja na Železničkoj stanici i na Limanu.
 
Po pisanju "Dnevnika" iz 8.2.2003. radjena je studija 1997. koja predvidja dva pravca:
1. Futoški put - Jevrejska- Bulevar Mihajla Pupina - Varadinski most - podgrade Petrovaradinske tvrdave
2. Zeleznicka stanica- Bulevar Oslobodjenja- Most Slobode- Sremska Kamenica

Isti list je pisao u clanku "Obecani tramvaj nikad nije stigao" iz 12.10.2003. o studiji iz 1983. sledece:
"...Dve godine pravljena je studija o gradskom i prigradskom saobraćaju u kojoj je učestvovao „Investprojekat”, u saradnji sa Zavodom za saobraćaj, GRAS- om i „Juginusom” iz Beograda. Analiza je pokazala da će do početka novog stoleća javni gradski i prigradski saobraćaj biti glavni prevoznici, a individualni prevoz će biti smanjen. Gradske linije će omogućiti da se bez presedanja iz autobusa u autobus stigne s jednog na drugi kraj grada. Planiralo se da se u gradu do 2000. godine uvede šest tramvajskih i 11 autobuskih linija. Kao što znamo, ništa od planiranog se nije desilo. Po ovoj studiji, trebalo ja pre dve godine da počnemo da se vozimo tramvajem od Novog naselja do Petrovaradina, od Novog naselja do Mišeluka, od Novog naselja do centra, od centra do Mišeluka, od Železničke stanice do Petrovaradina i od Sremske Kamenice do Železničke stanice..."
 
.... tramvajem ...od Sremske Kamenice do Železničke stanice..."
Kako kroz auto tunel ?

Mada nikada nisam razumeo odsustva električnih vozila u NS i ostalim ravničrskim gradovima sa širokim ulicama
Čak šta više nije li NS vadio tramvajske šine iz kolovoza

Bojim se da će pre posegnuti za plinskim bocama na krovovima autobusa nego za trolejbusima i tramvajima samo da bi dokazali
po svaku cenu, da kao zasebna gografgsko politička celina ima svoj put razvoja, koj je se razlikuje od Beograda

Bolje bi bilo da se drže ekološko finansiskih pokazatelja nego idividulanosti jer globalizacija je daleko odlmakla u svemu.
a to pravilo važi ne samo za njih nego i za Beograd i za sve
 
Ja apsolutno ne mislim da oni odbijajuću da uvedu tramvaj tvore politički identitet. Čak šta više, svaka regija bi volela da ima razvijene transportne sisteme. Ili da više liči na Segedin/Temišvar/Osijek nego na neki nerazvijeniji grad. Ali, nemaju novca, jasno je - tramvaj je preterano skup.
 
Mislim da bi u Novom Sadu mogla relativno lako da se napravi bar jedna LRT linija. (Koristim izraz LRT jer podrazumeva značajno viši nivo usluge od tramvaja, iako su vozila ista)
Od Petrovaradina do Veternika može da prođe bez ikakvog kopanja, samo bulevarima, koji nemaju mnogo ukrštanja sa drugim ulicama i Varadinskim mostom.
Ne poznajem dovoljno gradski prevoz u Novom Sadu, ali čini mi se da je to jedan od najopterećenijih poteza, uz 7-icu.

Što se tiće NIša, sadašnja trasa pruge kroz grad je savršena za to kada se pruga izmesti. Mogu da se proguraju 2 koloseka.
 
Glupo je što je u NS Veternik druga zona i prigradski saobraćaj, a Šangaj, Kamenica, Petrovaradin, Sajlovo, Adice nisu, tj. ne bi ni trebalo da budu, ali mislim da gradski prevoz treba da obuhvata i okolinu, a prigradski za putovanja duža od 30-40 min
 
Oko NS-a ima danasnja vest.Njihov urbanisticki zavod projektuje plan za 5ti most negde ka jugu koji ide a jos nisu poceli ni zezeljev novi da grade,ni 4ti franca josefa.

Isto ko u BG-u bole ih uvo za tramvaje i metro,ima da furaju automobile ko sasavi.

@monkey-JC denton in the fresh! :p
 
Mad Monkey":g6i8534g je napisao(la):
Što se tiće NIša, sadašnja trasa pruge kroz grad je savršena za to kada se pruga izmesti. Mogu da se proguraju 2 koloseka.
Ја и даље нисам баш сигуран да би то било добро решење. Постојећа пруга нигде не иде паралелно са улицама, него их сече. Таква траса трамваја, са гомилом укрштања, губи сврху.
 
Pa u Niš ako bi se uvodili tramvaji, najlogičnije bi bilo kroz Bulevar Nemanjića i kroz Bulevar Zorana Đinđića. Recimo

Linija 1: Železnička stanica - Niška banja
Linija 2. Kružna (Bulevar Nemanjića - Bulevar Đinđića)
 
Inđija koja ima oko 26 hiljada stanovnika u samom gradu trudi se da organizuje kružnu liniju u dva smera kroz grad. Na svim stanicama istaknute su mape, redovi vožnje, po centru i transparenti i reklame čak! Na gradskim linijama voze ikarbus midibusi, a na prigradskim SOR čini mi se. Ono što je za zameriti je što i na prigradskim i na gradskim piše samo: Kružna linija smer A/B.

Ionako komplikovana mreža gradskih linija dodatno je proširena i sad to izgčeda ovako:

captureeem.png
 
Vrh