Posle puno potpisanih Ugovora sa Kineskim kompanijama krenule su i prve pretnje iz Evropske unije. Imam utisak da nece biti poslednje i da je ovo samo pocetak. Mislim da ako sve damo zemljama van EU (kako smo krenuli, Kina, Rusija, Seik, Kuvajt, Azerbejdzan) EU nece imati interes da nas priblizi njima. Inetres EU je da prosiri plasman robe njenih najbogatijih clanica i nista drugo.
Moreti: Srbija će snositi posledice jer je poverila infrastrukturu Kini
FoNet | 18. 01. 2013. - 19:23h
Srbija je odlučila da izgradnju svoje infrastrukture poveri Kini, ali će snositi posledice te odluke kada je reč o kvalitetu, izjavio je za italijansku Agenciju Nova predsednik Državnih železnica Italije Mauro Moreti, u toku konferencije "Infrastrukturne investicije i koheziona politika", koja je održana u Rimu.
"Svaka zemlja gradi međudržavne odnose kakve želi, i u tom smislu trpi sve posledice koje iz toga proizlaze", objasnio je Moreti.
Na taj način se, kako je uobičajeno, kreiraju međusobni odnosi medju zemljama, napomenuo je Moreti, koji smatra da Srbija, kada je u pitanju infrastruktura, želi da se veže za Kinu.
Prema oceni Moretija, to znači da će se naći u situaciji u kojoj se našla Afrika, gde se pokazalo da kineska infrastruktura nije najboljeg kvaliteta.
U međuvremenu Italfer, kompanija koja je u sastavu Državnih železnica, veoma je aktivna na Balkanu.
Opštepoznata je zainteresovanost Inalfera za rekonstrukciju železničkog pravca od Beograda do Bara, koji se smatra strateškom infrastrukturom koja će Srbiji omogućiti pristup Mediteranu.
Prema studiji izvodljivosti Italfera, rekonstrukcija železničkog pruge od Beograda do Bara koštaće između 200 i 300 miliona evra.