Heliodrom izgleda nije u planu i pitanje je da li postoje svi potrebni uslovi. Ali, zato je planiran u obližnjem Kliničkom centru.
Ministarstvo zdravlja objavilo je danas javni poziv za učestvovanje u postupku dodele koncesije za finansiranje, projektovanje, izgradnju, održavanje i upravljanje tri garaže sa helidromom u okviru kompleksa Univerzitetskog kliničkog centra Srbije.
www.b92.net
Vezano za tehničke uslove za heliodrom, to je ravna površina sa prečnikom minimum dva puta većim od prečnika elise. Ali šta vi izmišljate medicinsku avijaciju, kao da smo onaj beloruski diktatorski užas, ili svi im se dive Holandija koja u svakom selu ima kružni tok/heliodrom za medicinsku avijaciju. Na bednih 26km od centra Beograda u Meljak ljudi umiru od za gradsko područje Beograda banalnih zdravstvenih problema zato što hitna pomoć ne-do-la-zi.
Vezano za logističku organizaciju hitne pomoći, dok je pre 3 decenije autoput nedaleko od centra bio uvek prohodan, sada je potrebno osmisliti drugačiju organizaciju i hitne pomoći i bolnica vezanih baš za hitno delovanje. Znam da će te se žaliti da promovišem, po izveštaju Human Rights Watch bedu, kriminal, nebezbednost, sve najgore, a od čega se samo članstvom u NATO i neprijateljstvom sa Rusijom može spasti, ali ipak saslušajte.
- Nekoliko baza hitne pomoći na presecanju nekog kružnog puta i radijalnih drumskih pravaca. U Beogradu bi to bilo Bubanj potok, Petlovo brdo, Galenika, Krnjača, Blok 71, Plavi most. Ovo je grubo, naravno da bi trebalo da se napravi posebna studija kako prići.
- Stara gradska bolnica blizu centra opstaje, ali se širenje zdravstvene infrastrukture vrši na periferiji, i to ne na proizvoljnim lokacijama, već na kombinaciji jakog čvorišta puteva, gradskog i dugolinijskog prevoza. U Beogradu je takva lokacija Železnička stanica Zemun, zona uz prugu u Krnjači u slučaju izgradnje još jednog mosta preko Dunava i formiranjem centra Dunavskog venca uz prugu, ili Vidikovac sa uslovom produžetka minimum tramvaja do Vidikovca, i gradnjom uređene međugradske autobuske stanice, ili Kneževac na mestu propalih fabrika sa gradnjom Petlje Kneževac na obilaznici, još Petlja Lasta sa produženjem minimum trolejbuskog BRT do iste, SMT, i međugradskom autobuskom stanicom. Ja vam dajem primer koncepta.