Pre nešto više od godinu dana, završen je konkurs za arhitektonsko-urbanističko rešenje za objekat koji će biti
na parcelama na uglu dve ulice koji u svom nazivu pominju srpske kraljeve. Objekat se prostire na frontovima
ulica Kralja Milana od broja 35-41a i Kralja Milutina od broja 14 do 18 gde na spoju te dve ulice formiraju ugaoni motiv.
Razrađeno pobedničko rešenje sa ovog konkursa autora arhitekata Igora Marića i Božidara Manića, uskoro
kreće sa realizacijom.
Za najdalje dve godine, na prestižnoj gradskoj lokaciji na Slaviji, osvanuće reprezentativan i moderan
stambeno-poslovni kompleks. Na oko 30.000m2 po razrađenom pobedničkom arhitektonsko-urbanističkom
rešenju, ovaj objekat će celu Slaviju i okolne kvratove oplemeniti svojom elegancijom.
Pored Jugoslovenskog Dramskog Pozorišta, Narodne Banke Srbije ovaj objekat će svojom modernm fizionomijom
potpuno promeniti nekadašnji izgled ovog kraja koji je dugo godina bio sa prizemnim i neuslovnim zgradicama
namenjenim sitnoj trgovini. U ovaj investicioni poduhvat partnerski su ušli Rudnap Group i Eki Investment.
Na 1,5km od auto-puta ovaj kvart postaje jedno novo poslovno čvorište koji će udahnuti novi imidž cele Slavije.
.
Kompleks koji obuhvata nešto manje od polovine postojećeg bloka zgrada, koncipiran je tako da prema ulicama
Kralja Milana i Kralja Milutina ima dva krila postavljena na regulacionu liniju, a u unurašnjosti bloka dvorišni
objekat koji je povučen 5 m od susednih parcela, tako da, zajedno sa dva prethodna krila, čini pjacetu.
Spratnost objekata je od P+2, koliko ima pomenuti dvorišni objekat i P+5 odnosno P+6 koju imaju ulična krila
do P+8 na uglu ulica Kralja Milana i Kralja Milutina.
Podzemni deo objekta je predviđen tako da u granicama novoformirane parcele ima 4 odnosno 3 podzemne etaže.
U delovima prema ulicama Kralja Milana i Kralja Milutina, u prvom podzemnom nivou predviđeni su prostori za
lokale koji se nalaze u prizemlju, a u ostalim podzemnim etažama su parkinzi i tehničke prostorije.
U prizemlju su predviđeni lokali, ulazi u objekte, ulazi u podzemnu garažu, pasaži koji povezuju pjacetu sa javnim
prostorom ulica i koji služe i za prolaz vozila za gašenje požara i druge intervencije.
Na I spratu uličnih krila Kralja Milana 35-41a i Kralja Milutina 16 i 18 su lokali, a u broju 14 su poslovni apartmani.
Na spratovima su predviđeni kancelarijski prostori a u broju 14 su takođe predviđeni poslovni apartmani.
Na svim prilazima objektu obezbeđeni su odgovarajući elementi za neometano kretanje hendikepiranih osoba:
rampe, vertikalne platforme i stepenišne platforme za upotrebu bez pratioca. Duž ulice Kralja Milana
projektovana je kolonada koja sa isturenom nadstrešnicom čini dobru zaštitu od sunca i kiše.
.
Očekivana arhitektura
Arhitektonsko rešenje je urađeno kao fleksibilan koncept, dvostrano postavljenih prostora sa hodnikom po
sredini i sa komunikacionim vertikalama na optimalnom rastojanju. U osnovnoj postavci predviđeno je nekoliko celina.
Podzemne četiri odnosno tri etaže sa tehničkim prostorijama, delom lokala i garažom za potrebe korisnika
objekta sa 300 mesta. Zatim multifunkcionalni objekat sa lokalima u prizemlju, podrumu i prvom spratu i
kancelarijskim prostorom na gornjim etažama u Kralja Milana 35-41a i u Kralja Milutina 18 kao i
multifunkcionalni deo objekta u dvorištu koji ima lokale u prizemlju i poslovni prostor na preostalim spratovima.
Spratne visine objekta u podrumskim etažama je 2,8 m, u prizemlju 4,5 m, a na spratovima 3,6 m.
U lokalima su predviđeni klasični podovi a u kancelarijskom delu objekta i poslovnim apartmanima podignuti
podovi (15 cm). Plafoni su rešeni na dva načina: delom su spušteni, a delom idu do konstrukcije, tamo gde je
potrebna veća visina prostorija (veće kancelarije i sale).
Naglašen je ugaoni motiv koji je i najviši deo objekta. Fasade objekta koje se naslanjaju na postojeće objekte
imaju izraženu strukturu i materijalizaciju koja se vezuje za susede u smislu naglašene plastičnosti.
Ostali deo objekta ima viseću fasadu gde su parapeti obloženi kamenom a prozori su od termopan stakla.
Preko ove fasade koja je osnovna termička zaštita, nalazi se staklena opna koja štiti objekat od buke, jakog sunca i vetra.
Spoljnim „plaštom“ se ostvaruje i podela korpusa zgrade na manje volumene. Spoljni stakleni zid je od stakla i
delimično zatamljen a na delovima providan gde se nalazi zelenilo kao zaštita. Udaljenost staklene opne je
oko 60 cm od osnovne fasade i koncipirana je tako da se ostvaruje efekat ventiliranja od sprata do sprata.
Naročito je izražajan ugoni motiv koji između zasečenog ugla „prve fasade“ i oštrog ugla „zaštitne opne“ stvara
vazdušni prostor, a u superponiranju čini objekat prepoznatljivim.
Fasada prema unutrašnjem dvorištu koja je okrenuta prema severozapadu i severoistoku je manje zastakljena, sa
više zatvorenih površina i struktuirana je po horizontali tako da su prve tri etaže tamnije a ostale svetlije.
Niži objekat je pretežno zastakljen i sa raznobojnim zastorima.
,
Unutrašnji prostor
Unutrašnji prostor je uređen prema konačnoj nameni. Garaže su obrađene u svetlim bojama kako zidovi tako i
podovi koji su predviđeni u četri tona koji se unosi u završni sloj betona i otporna je na habanje (ferobeton).
Lokali u ovoj fazi imaju samo gletovane zidove bez dodatne enterijerske obrade koja će biti projektovna za
konačnog korisnika naknadno. Poslovni prostor ima podignute podove na rasteru 60´60 sa završnom obradom
od tekstila, parketa i mermera zavisno od namene prostorija.
Plafoni su spušteni. Čista visina prostorija u najvećem delu je 280 cm a tamo gde su sale moguće je u delovima
povećati visinu na 300-320 cm. Pregradni zidovi su od montažno demontažnih elemenata od gipsa i stakla sa
različitom obradom (peskirana stakla, venecijaneri i slično).
S obzirom da će se objekat sastojati od više funkcionalnih celina: garaže, lokali, poslovni prostor, poslovni
apartmani, zajednička pjaceta, predviđeno je jedinstveno upravljanje i održavanje.
Radi kontrole celog objekta predviđen je jedinstven sistem i posebna prostorija gde se sustiču važni elementi
kontrole i upravljanja sa neophodnim brojem radnih mesta.
Pored navedenog obezbeđeno je jedinstveno iznošenje smeća, zatim održavanje pijacete u svim segmentima
kao i obezbeđenje objekta. Vertikalni transport za ovaj objekat rešen je pomoću osam putničkih liftovskih
postrojenja, pet platformi za vertikalno i jedne platforme za koso transportovanje hendikepiranih korisni-ka u kolicima.
Unutar stepenišnih jezgra ugrađuju se po dva putnička lifta standardnih dimenzija kabina sa dvopanelnim
teleskopskim vrata. Vozna okna su armirano betonska zajednička, (sa pregradnim zidom između liftova)
pogonske mašine se postavljaju u zajedničku mašinsku prostoriju koja se nalazi gore, iznad voznih okana.
.
U stepeništu 1, liftovi opslužuju sve spratove između podzemnog nivoa -3 i nadzemnog sprata +8, ukupno
12 stanica i isto toliko prilaza. U stepeništima 2 i 3 liftovi opslužuju sve spratove između podzemnog nivoa -3 i
sprata nadzemnog +7, ukupna 11 stanica i isto toliko prilaza.
Pored stepeništa 4, ugrađuje se jedan putnički lift sa dvopanelnim teleskopskim vratima.
Vozno okno je armirano betonsko, pogonske mašine se postavljaju u vrhu voznih okana.
Za vertikalno transportovanje hendikepiranih korisnika u kolicima između nivoa +1.99 m i prvog sprata
nivo +3.99 m, visina dizanja 1.4 m; pored pet komunikacionih stepenišnih kraka ugrađuje se pet platformi.
Nosivost ovih platformi je po 250 kg (jedna osoba u kolicima). Pogonska mašina je smeštena unutar konstrukcije.
Za vertikalno-koso transportovanje hendikepiranih korisnika u kolicima između nivoa +0.00 m niva +1.99 m,
visina dizanja 1.99 m, pokretna stepenišna platforma. Nosivost ove platforme je 250 kg (jedna osoba u kolicima).
Pejzažno uređenje predmetnog prostora podrazumeva slobodno neparkovsko uređenje svih neizgrađenih i
nepopločanih površina.
Naravno, jedan ovako savremeno koncipiran objekat ne može da prođe bez predviđenih dizel agregata, koji će
svojim predviđenim kapacitetima biti dovoljna garancija raspoloživosti i kvaliteta, predmetnog prostora.