Šta je novo?

Gužve,migracije i populacioni pritisak (Overcrowding)

MC_

Professional
Učlanjen(a)
14.11.2017.
Poruke
11.791
Pohvaljen
12.068
Jedan poseban oblik zagadjenja i uništavanja kvaliteta života jesu gužve, odnosno nagomilavanje velikog broja ljudi na jednom mestu. Razlikujemo dnevne-nedeljne migracije i gužve, odnosno prinudno pokretanje masa ljudi sa jednog na drugo mesto u toku dana-nedelje ili godine, kao i populacioni pritisak permanentnog stanovanja previše ljudi na jednom mestu.

Šta znači previše ljudi?
Teško je to definisati, zavisi od podneblja i kulture, istorije i psihologije, ali Beograd je svakako već u toj kategoriji. Overcrowding se kao pojam vezuje često za zatvore, za mučenje stanovništva koje nastaje zato što ih je mnogo na jednom mestu, a ne mogu nigde da odu, kao recimo u zatvorima.
No, Beograd postaje sve više jedan veliki zatvor, za one koji iz raznih razloga žive u njemu. Pogledajmo gužvu u autobusima, u saobraćaju koji je napredna vlast tako lepo usporila, u bolnicama, na trgovima (Slavija).

Beograd nema zatvorsku ogradu, ali oko njega nastaje prsten divljih naselja bez kanalizacije, u kojih se slivaju mase onih kojima se čini da je pakao Beograda ipak nešto bolji od pakla unutrašnjosti Srbije.

Ko je bio u urgentnom centru zna kakva je tamo gužva i koliko su kapaciteti te ustanove, kao i drugih bolnica nedovoljni. Sada nam dolaze i migranti, kako oni koji su se tu tek zatekli, kao i oni koji če prema sporazumima "naše" vlade biti vraćeni iz Nemačke i Austrije.

Da se i najprostrniji delovi grada lako popune, pokazuje primer Novog Beograda, gde rade mladi i urbani za strane firme.

Kako dakle izbeći da jedni druge mučimo samim svojim prisustvom?
Kako i gd ebiti Sam u Beogradu?
Da li ste pokušali da primorate poslodavca da vas pusti da radite od kuće?
Možete li bez odlaska u tržne centre?
Kad je najmanja gužva u gradu?

To su pitanja za ovu temu.
 
Mislim da u BG nema previše ljudi nego da je infrastruktura katastrofalna. Da je iole normalna infrastruktura, da ima dovoljno bolnica, saobraćajnih prstena, metroa itd. ne bi se ni ta gradska populacija osetila. Recimo za urgentni, gradu su potrebne još minimum 4 bolnice takvog kapaciteta da bi se pokrila potreba za urgentnim slučajevima.
 
да пробам да одговорим

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687495#p687495:3b48kcgo je napisao(la):
MC_ » 10 Дец 2019, 14:20[/url]":3b48kcgo]Kako dakle izbeći da jedni druge mučimo samim svojim prisustvom?

не оптерћујеш друге својим проблемима и да му се не мешаш у живот. довољно за почетак. онодно, у се и у своје кљусе

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687495#p687495:3b48kcgo je napisao(la):
MC_ » 10 Дец 2019, 14:20[/url]":3b48kcgo]Kako i gd ebiti Sam u Beogradu?

Бањичка шума је идеална. нема пуно гужве, близу је и значи пуно

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687495#p687495:3b48kcgo je napisao(la):
MC_ » 10 Дец 2019, 14:20[/url]":3b48kcgo]Da li ste pokušali da primorate poslodavca da vas pusti da radite od kuće?

имам привилегију да то могу да радим и без приморавања

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687495#p687495:3b48kcgo je napisao(la):
MC_ » 10 Дец 2019, 14:20[/url]":3b48kcgo]Možete li bez odlaska u tržne centre?

да

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687495#p687495:3b48kcgo je napisao(la):
MC_ » 10 Дец 2019, 14:20[/url]":3b48kcgo]Kad je najmanja gužva u gradu?

између 23:30 и 06:00

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687501#p687501:3b48kcgo je napisao(la):
Steva » 10 Дец 2019, 14:38[/url]":3b48kcgo]Mislim da u BG nema previše ljudi nego da je infrastruktura katastrofalna. Da je iole normalna infrastruktura, da ima dovoljno bolnica, saobraćajnih prstena, metroa itd. ne bi se ni ta gradska populacija osetila. Recimo za urgentni, gradu su potrebne još minimum 4 bolnice takvog kapaciteta da bi se pokrila potreba za urgentnim slučajevima.

тако је Стево. највећи проблем је неадекватна и недовољна инфраструктура у сваком облику. није лоша, сасвим је солидна, само је неадкватна и недовољна
 
Moyda broj stanovnika nije prevelik, moyd aje kriva infrstruktura.
Ali za dnevni dozivljaj, za svakodnevni zivot je to slaba uteha.
Prolaskom kroz grad, ulaskom u ininstitucije, prodavnice itd mi dozivljavamo guzvu.

Nasi zivot su upravo ti dnevni dozivljaji. Tako da, ma kakvi bili objektivni razlozi, licni dozivlajj je guzva.
Recimo, ako radite i zelite da odete u recimo, Kosutnjak, to mozete vikendom.
Medjutim vikendom je i tamo guzva.
Dzaba je sto radnim danom nije, kada vi tamo ne mozete da odete.

Ili Urgentni centar. Kada se nadjete tamo previjajuci se usled napada bubrega i vidite ispred sebe pet migranata koji su se okliznuli na ledu jer su na isti nenavikli, svi argumenti padaju u vodu.
 
Balkansko poluostrvo je trenutno najveća demografska depresija na svetu, stoga mislim da nam je ovo najmanji problem. Beograd neće još dugo rasti, cene nekretnina su ušle u stagnaciju - ovo je jasan znak da smo udarili u plafon.
 
Balkansko poluostrvo da, ali Beograd ne.
Provincija se prazni, ali Beograd se puni.

Beograd kao pijavica usisava.

Cak i u samom gradu, u centru je dece sve manje. Vidi se to po skolama. Ima par tzv dobrih skola gde se iskompleksirani roditelji trude da posalju decu. Ostalo je poluprazno.

OS Braca Baruh, 1983. 4 odeljenja prvog rayreda, danas dva, nepotpuna.

Zato se puni Vidikovac i Petlovo Brdo i Mirjevo dosljacima.
MIrjevo je postao citav grad.
Tu je i Mali Mokri. Strah i trepet urbanih.
Tu je citava jedna nova kategorija stanovinstva koju ne poznajemo dovoljno.

Sto se stagnacije cena nekretnina tacno je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687528#p687528:2s1jp58z je napisao(la):
MC_ » Uto Dec 10, 2019 4:58 pm[/url]":2s1jp58z]
Tu je citava jedna nova kategorija stanovinstva koju ne poznajemo dovoljno.

Neko neistraženo amazonsko pleme?
 
Da. MIslim da oni koji zive u centru malo poznaju kulturu Malog Mokrog Luga i slicnih mesta i obrnuto.
 
Па кад су центар и ММЛ два потпуно различита света по филозофији становања и живота.
 
Da. MIslim da oni koji zive u centru malo poznaju kulturu Malog Mokrog Luga i slicnih mesta i obrnuto.

Slažem se, i to ponajmanje ima veze sa infrastrukturom.

Što se tiče imigranata mogu samo da kažem ne dao nam dragi Bog da se ovde zadrže.
 
Није да нема везе са инфраструктуром. Проблем миграције људи из унутрашњости у БГ је веома сложен. Имамо чак и масовне миграције унутар самог Београда типа из Младеновца на НБГ.
 
Mml Kaludjerica Krnjaca Altina ili sta vec su odavno izemigrirali iz znacajno drugacijih krajeva nego sto je Mladenovac otuda i nerazumevanje.

On topic :mrgreen: gužvu ne volim nigde ali mi od gužve mnogo više smeta obolelost mozga našeg naroda. Bukvalno ne mogu da odem do najbliže prodavnice da ne sretnem neku nervno obolelu osobu ili nestvarno nekulturnu ili nadrealno bahatu. Da ne pričam o gsp-u, ono je blam, ne znam ko je taj narod koji se vozi i ispod kog kamena je izmileo. Stoje na vratima ko mentoli ko da je prvi put ušao/ušla u autobus. Na ulici, prodavnici, stanici ti se ljudi prilepe ko manijaci bez srama, kad hoće da prodju guraju ko nemi degenerici ne daj bože da kazu izvinite samo malo, ne gurnuće te ko strvina jer hoće da prođe. Mislim da uđem u svinjac sa krmcima da bi se veći red znao i veće poštovanje onoga pored tebe.
I činjenica, što dalje od centra/uređenog naselja odeš stanje je gore.
 
Проблем је што је Београд асиметрично и несразмерно развијан па су неки крајеви претрпани, па онда и улице, линије... А у гужви увек има лудака.
 
Тачно тако, само другачије социјалне структуре. Али шта тек да причамо за новоградњу по Врачару и Звездари?
 
Tacno. Vracar je u stvari Mali Mokri na steroidima. Isti mentalitet, ista matrica ponasanja. Vracar je u stvari bio divlje naselje pre stotinak i vise godina. Danas je on naizgled umivan, naizgled civilizovan, ali kada zagrebete oseticete da je to ona ista seljacka glad.
 
Ако ћемо тако кренути, остаће само голе зидине тврђаве :D Београд је популационо динамичан кроз цело своје постојање. Проблем еманципације народа није само на локалном нивоу неког дела града, већ на нивоу целе државе. Разна дивљаштва, било у понашању и комуникацији, било у комуналном и архитектонском нереду су свеопшта појава у целом граду. Али то је много сложенији социолошки проблем. Нама требају јасна правила, прописи и закони, и њихова строга примена. У пракси имамо толерисање свега и свачега негативног.

Е сад, што се тиче конкретне пренасељености, натрпаности и гужве, ја корен том проблему видим у закржљалој инфраструктури. Нови Београд се претрпава саобраћајно и стамбено зато што има планску и функционалну инфраструктуру, старија насеља, често непланска, попут Врачара, Лекиног брда, Звездаре, Карабурме, се претрпавају стамбено због јефтиније изградње. Центар се празни и популационо и привредно, али остаје саобраћајно-транспортно-преседачко чвориште. Брдо људи из целе Србије стиже свакодневно у Београд на посао право у центар града пошто су ту за почетак аутобуска станица, а онда и много бројне институције у којима ти људи раде. Често се запитам колико уствари у Београду има полицијских службеника и здравствених радника који нису из Београда и који сваки дан путују међуградским превозом на посао. Да не спомињемо грађевинце. Погледајмо онда распоред различитих институција по граду, почевши од државне и градске управе, где су нпр. управе градских општина Стари град, Палилула, Звездара и Врачар у истом кругу на мање од 2 километра. Погледајмо распоред здравствених установа, погледајмо распоред судова, погледајмо распоред позоришта, погледајмо распоред полицијских станица, колико нпр. имамо између СУПова у Мајке Јевросиме, Деспота Стефана и Палилуле? Погледајмо шта имамо у тзв. трећем Београду од средњих и виших образовних установа, шта имамо ту од секундарне здравствене заштите? Погледајмо и западни брдски део Београда (Чукарица, Раковица) и какво је ту стање по питању установа? Погледајмо распоред привредне активности, где су пословне зграде, филијале, представништва и управе, где су фабрике, складишта, дистрибутицни центри? Погледајмо где је највише грађевинске оперативе?
У свему набројаном имамо велику диспропорцију међу различитим деловима града, нека и у једној истој општини.
 
Све је то до инфраструктуре - ено Кинези су закључили да град може да буде и бесконачно велик док год је добро испланиран. Ено сад спајају читаве метрополе, свака од њих по више људи од целе Србије, у огромне мега-градове и ником ништа, гужве се и смањују.

Него смо ми неспособни да одржимо најосновнији ниво. Лепо власт да мало замлати бичем на све ове што праве кршеве неке са по 50 спратова вишка па да видиш како нема гужве. Али не то се не исплати јер није власт но колонијална управа. Сад смо дошли на ниво где малтене 90% града мора бити срушено са све старим језгром јер је усрано тотално и нема количине полирања и лицкања од којег говно неће бити говно
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688286#p688286:2btsjkvs je napisao(la):
SRBO » Čet Dec 12, 2019 8:36 pm[/url]":2btsjkvs]

Него смо ми неспособни да одржимо најосновнији ниво.

Apsolutno tacno. Ali zasto je to tako?
 
Дизгенија, несувереност, негативна селекција од 1918 до данас... Мора се систем разговати до темеља и правити наново
 
Да не идемо толико нашироко, неки рационалан и смишљен развој масовног јавног превоза, поготову шинског где би имали путовање у кругу од 100 километара до центра Београда у трајању од највише сат времена би смањило популациони притисак на саму урбану зону града и то је нешто чему треба да тежимо у будућности.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688746#p688746:om9m1p6u je napisao(la):
SRBO » Sub Dec 14, 2019 1:41 pm[/url]":om9m1p6u]Дизгенија, несувереност, негативна селекција од 1918 до данас... Мора се систем разговати до темеља и правити наново

Dizgenija?
 
Jutros sam na prelazu izbrojao 30 automobila za redom u kojima je bio samo jedan vozac.
Automobil zauzima 6 do 8 puta vise povrsine nego pesak.
Kaze mi jedan vlasnik velikog Jeep dzipa: "Ja volim da budem iznad svih, da gledam kolonu automobila odozgo".

Nije li to jedna doza infantilne bahatosti koja nagoni ljude da se stalno voze?

Ipak, mi nismo na Srednjem zapadu, ili u Mongoliji, ili Australiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689015#p689015:3pqzsltc je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 15, 2019 10:16 am[/url]":3pqzsltc]Да не идемо толико нашироко, неки рационалан и смишљен развој масовног јавног превоза, поготову шинског где би имали путовање у кругу од 100 километара до центра Београда у трајању од највише сат времена би смањило популациони притисак на саму урбану зону града и то је нешто чему треба да тежимо у будућности.
Da. Ali to se ne uklapa u neoliberalni koncept grada koga furaju Vodja i Vesic.
Zapravo, najbolje bi bilo da imamo razvoj u mestima kao sto je Mladenovac, Smederevo, Lazarevac.
 
Vrh