Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Izvođač kaže da je autoput. On ima Ugovor sa naručiocem, Vladom, po kom se verovatno poziva da je autoput (ili laže, treće nema). Ta vlada određuje standardizaciju reči autoput. Kakve onda veze u celom ovom lancu ima mišljenje nekog forumaša da to nije autoput? A taj isti forumaš je upravo naučio šta je autoput od standarda te iste institucije Vlade 🧠
 
Izvođač kaže da je autoput. On ima Ugovor sa naručiocem, Vladom, po kom se verovatno poziva da je autoput (ili laže, treće nema). Ta vlada određuje standardizaciju reči autoput. Kakve onda veze u celom ovom lancu ima mišljenje nekog forumaša da to nije autoput? A taj isti forumaš je upravo naučio šta je autoput od standarda te iste institucije Vlade 🧠

Evo kako je ta vlada definisiala auto put. Nismo mi to forumaši izmislili nego....
:bubanj: ZAKON O PUTEVIMA (LINK)

4) autoput je državni put namenjen za motorni saobraćaj, sa fizički razdvojenim kolovozima po smerovima, bez ukrštanja u istom nivou i sa potpunom kontrolom pristupa, koji ima najmanje dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku za svaki smer i kao takav je obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom i opremom;

;)
 
Koliki je sinoć bio kolaps na kružnom toku... 20 minuta od Lidla do prvog semafora ka Ledinama. Biće veselo kad puste.
 
Evo kako je ta vlada definisiala auto put. Nismo mi to forumaši izmislili nego....
:bubanj: ZAKON O PUTEVIMA (LINK)

4) autoput je državni put namenjen za motorni saobraćaj, sa fizički razdvojenim kolovozima po smerovima, bez ukrštanja u istom nivou i sa potpunom kontrolom pristupa, koji ima najmanje dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku za svaki smer i kao takav je obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom i opremom;

;)
Pa 3/4 ovog puta ispunjava navedene uslove da se zove autoput, i time ograničenje 130 pošto tu nije u naseljenom mestu nema razloga za 80.
 
Ako regulatorno trlo odluci da nije autoput i ne obelezi saobracajnicu, onda nije auto put. Ne znam zasto toliko polemisete 🤷🏻‍♂️ Ovo ce verovatno biti motoput i 100kmh s obzirom da se ukrsta sa raskrsnicom, i bice sve do kruznog toka gde se smanjuje brzina
 
Ako regulatorno trlo odluci da nije autoput i ne obelezi saobracajnicu, onda nije auto put. Ne znam zasto toliko polemisete 🤷🏻‍♂️ Ovo ce verovatno biti motoput i 100kmh s obzirom da se ukrsta sa raskrsnicom, i bice sve do kruznog toka gde se smanjuje brzina

Неће бити мотопут. Већ сам написао шта ће бити - исто што и СМТ од Пупиновог моста до Панчевачког пута.
 
Vezano za ograničenje brzine na ovom delu puta koji po širini i broju kolovoznih traka ima odlike autoputa u jednom svom delu, ALI posmatrajući sa druge strane, na metar dva od kolovoznih traka ima i biciklističku stazu i pešačku stazu, a razdvaja ih samo elastično-odbojna ograda.
Biće zanimljivo videti rešenje nadležnih....
Tipujem na ograničenje 60km/h (optimistično), a razmišljam o mostu na adi i saobraćajnici kod pupinovog mosta....
 
Vezano za ograničenje brzine na ovom delu puta koji po širini i broju kolovoznih traka ima odlike autoputa u jednom svom delu, ALI posmatrajući sa druge strane, na metar dva od kolovoznih traka ima i biciklističku stazu i pešačku stazu, a razdvaja ih samo elastično-odbojna ograda.
Biće zanimljivo videti rešenje nadležnih....
Tipujem na ograničenje 60km/h (optimistično), a razmišljam o mostu na adi i saobraćajnici kod pupinovog mosta....
Бојим се да си у праву да ће надлежни тако размишљати. Међутим, посматрање ризика као апсолутне категорије је застарело и превазиђено у бројним областима које су много напредније у управљању ризицима, као што су ваздухопловство или нуклеарна индустрија.

Наиме, данас (тј. већ дуже од тридесет година) се ризик посматра као комбинација озбиљности претње и степена изложености претњи.

Да илуструјем - аутомобил који излети на тротоар брзином већом од 50 km/h ће сигурно убити пешака. Међутим, аутомобил који вози Булеваром краља Александра има скоро 100% изложености претњи (кад год да излети, увек треба очекивати да ће налетети на пешака). С друге стране, ако аутомобил излети на тротоар истом брзином на овој улици, или нпр. Булевару Николе Тесле, вероватноћа да ће налетети на пешака је пар редова величина мања. Дакле, за исту озбиљност претње, у овој улици је укупни ризик далеко мањи, јер је степен изложености претњи далеко мања.

Занимљиво је да се овакав поглед на ризик примио већ у Загребу, да не идем даље на запад. Улицама које иду кроз посавске пустопољине ка Новом Загребу, ограничење је у правилу 70 km/h, док је у улицама истих конструкционих карактеристика, али у гушће насељеним деловима града, ограничење 50 km/h.

Да закључим, чини ми се да наши друмски саобраћајци (не мислим на струку, већ на институције) нису у стању да правилно процене степен ризика, и да њиме динамично управљају, па се зато увек одлучују за најконзервативнија решења (јер, истовремено, ником и не полажу рачуне).
 
Dok se ovde polemise u nedogled oko necega sto ne zavisi od nas,ljudi rade.Nedelja 5:50h.
IMG_20230319_055224.jpg
IMG_20230319_055230.jpg
IMG_20230319_055241.jpg
 
Prosto fascinira koliko smo sujetni i koliko možemo da se bavimo besmislenim pričama.

I koliko smo željni bilo kakvog progresa, da jednostavno svi padnemo u to "daj bar ovo, nema veze kad, kako i šta sve nije urađeno" raspoloženje.

Jasno je da je ova ulica dobila ulogu medijske pokrivalice za neke druge stvari i kao takva dobila je apsolutno top prioritet. Šteta je samo što iz toga nismo izvukli sve do kraja, prvenstveno krak ka JG na vreme. Daj bože da ga u doglednom roku ipak bude.

Oko datuma otvaranja ne moramo da se bojimo, biće taj kraj marta, makar ih sve na trasi iscedili ko limun :)
 
Savim je realno da, ako održe ovakav tempo radova, završe u roku.

Samo, pitanje je koji drugi značajan događaj će da se poklopi sa svečanim otvarnjem ovog puta (otud možda i žurba).
Ima nas koji se sećamo svečanog otvarnja benzinske pumpe koja se do tada zvala "CK" pa je narod od muke nazvao "Dejtonka".
 
Vrh