Šta je novo?

Glavni urbanista Beograda

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807721#p807721:y0tpt9b1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Dec 2020 07:15 pm[/url]":y0tpt9b1]Ma ljudi, koliko ja razumem to se radi iz administrativnih i pravnih razloga. Da mogu zaustavne trake i formalno da se pretvore u žute trake za autobuse.

Što i podržavam. Neke od tih ideja koje je predstavio u intervjuu su žešće gluposti. Ali to za preregistraciju u bulevar ima smisla, da se iskoriste te trake viška.
Нема трака вишка. Са стране су на аутопуту уливно-изливне траке, које су од Тошиног бунара па све до Аутокоманде повезане у дефакто трећу траку по смеру - зауставна још постоји само дуж сервисних саобраћајница код Арене.

Једини начин да се на денивелисаном путу направе ефикасне (и безбедне) жуте траке, јесте да се поставе по средини коловоза, што је грађевински немогуће. Нама жуте траке са стране у шпицу више не функционишу ни у Булевару Михајла Пупина, због улива и из побочних улица, да се ставе на Газелу, био би целодневни хорор.

Беч има два аутопута кроз град, ниједан нема жуте траке (да, нема само Београд аутопут кроз град! - такође, Беч нема ни крштену обилазницу). Сад ће глупи аргумент "они имају метро" - е, па, баш паралелно са најоптерећенијим делом аутопута и ми имамо БГ воз.

Важно да се сада гради СМТ, у профилу 2+2, уместо 3+3 са жутом траком.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807872#p807872:26zp4d0m je napisao(la):
Пантограф » 28 Dec 2020 08:47 am[/url]":26zp4d0m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807724#p807724:26zp4d0m je napisao(la):
Express » 27 Dec 2020 07:29 pm[/url]":26zp4d0m]
Možda bi dobar primer bila Varšava koja je bulevare sa semaformima na svakom ćošku pretvarala u brze gradske saobraćajnice denivelacijom podvožnjacima/nadvožnjacima, ukidanjem skretanja ulevo:
https://www.google.com/maps/@52.2172595 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2395536 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.202372, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2680185 ... a=!3m1!1e3

Izgleda bolje nego što mislite. Uveličajte na bici staze oko kružnog toka. Konverzije se rade fazno...

Nedostaje brza saobraćajnica Orlovača-Čukarička Padina-Grmeč. Pa onda Petlja Lasta-Vidikovac, Rakovica-Ada (topšiderska trasa), Ostružnica Mostar. Boli njih uvo, iako bi podiglo srednju brzinu autobuskog podsistema JGP (pogodno za ekspres linije).
Изгледа добро и у Софији исто то као и у Варшави, нема никакве "деградације града" о којој се овде трућа - велика је естетска тековина нпр. Јурија Гагарина, па би се деградирала до мојега да се укрсти са Гандијевом у подземном нивоу - други народи имају архитекте и урбанисте, а ми дилетанте који блебећу тако да, ако би се остварило то о чему мељу, имали бисмо чеп од Шимановаца до Врчина, сваки дан.


Sve je moguće kad se mozga ima. Malo volje, domišljatosti i nema problema. Mislim, sa jedne strane uspeli da proteraju šumu stubova pored Careve Ćuprije ljudima pored kuća, sa druge izbegli denivelaciju ključnih raskrsnica (Omladinskih Brigada, Careva Ćuprija kod portala tunela i pored slobodnog prostora do Topčiderke). Na kontroverzan most otišao je veći deo budžeta nego što je trebalo.

Naravno, kad sam pomenuo Varšavu nisam mislio na uklanjanje tramvaja, niti na konverziju BKA, no magistralni pravci poput gore pomenutih osa mogli bi uz relativno skromna ulaganja biti unapređeni. Višom srednjom brzinom povećao bi se protok pri čemu bi sabraćajna površina bila bolje iskorišćena.

Denivelacija bi znatno ubrzala tramvaj u Gagarinovoj, a povećala propusnu moć celog koridora. Uopšte ne razmišljaju o tome. Osim toga imamo patrljke Radnička-Mostar i Bulevar Oslobođenja koje nikako da unaprede. Uklonili prugu na Dorćolu i sad im ni na kraj pameti ne pada da izvuku Višnjičku duž pruge do Knežopoljske, dalje u plitkom kopu ispod parka. Provlače metro ispod umesto da ga sprovedu medijanom (uštedeli bi novac spajanjem šimskih i drumskih projekata, pri čemu bi remetili saobraćaj jednom). Dve neizbežne nove sekcije bi ujedno bile i najskuplje zbog podzemnih delova. To su Ada-Sava Centar-Ušće-Dorćol-Zrenjaninski Put-Pančevački Put (11,5km) i Trošarina-Dušanovac-Bogoslovija-Pančevački Put (10,5km obuhvatala bi deo UMP-a uz zamenu Pančevačkog Mosta novim). Izuzev navedenog što nije moguće drugačije izvesti najveći deo mreže nastao bi denivelacijom postojećih saobraćajnica, ukidanjem suvišnih skretanja, odnosno dogradnjom nedostajućih deonica. Što je najinteresantnije, sve može biti uklopljeno i u pešačko-biciklistički saobraćaj bez nekog presecanja gradskog tkiva. Uobičajen brzinski limit takvih puteva je 80-90km/h (80 je na postojećoj osi Istok-Zapad).

Dakle nije nemoguće formirati novu kategoriju puteva između IA i IB (shodno opterećenju i većeg profila od državnih autoputeva, ne bi imali veze sa poluautoputevima/brzim putevima). Mogu biti obeleženi slobodnim brojevima (500-999) ili prefiksom B u slučaju da legalno budu prepoznati kao IB. Interesantno da A i B mogu predstavljati skraćenicu za "Autoput" (što je već sada slučaj) odnosno za "Brzi put" ili "Brzu gradsku saobraćajnicu/Brzu gradsku magistralu".
 
То је јер немамо крштен стандардизован систем путева и улица. Него све нешто пих пух. Значи било која улица која је јача од просте 2+2 мора да има жуте траке и ћао
 
Vrh