Šta je novo?

Glavna ulica (Zemun)

Zuma

Professional
Učlanjen(a)
19.05.2009.
Poruke
10.631
Pohvaljen
25.518
Spremite se. Za 4 dana počinje raskopavanje Glavne ulice u Zemunu. Naravno, bez proširenja i prilagođavanja alternativnih trasa o kojima smo pričali.

Radovi će izgleda ići po segmentima Glavne ulice, tj zatvaraće se samo pojedini njeni delovi. Nije međutim jasno kako će da reše saobraćaj tokom rekonstruisanja prve i zadnje raskrsnice na ovom potezu, tj Avijatičraski trg i Muhar? Može neće uopšte da ih rade?

bmuIc7f98SmURxrJY59N5ShZOgq9eZJ6vK8fGJ8p.jpg


 
Jedno pitanje a sta ce raditi samo redovnu zamjenu asfalta ili nešto ozbiljnije
 
Само шминка и прање пара. Решавање било каквих саобраћајних проблема је мисаона именица за ову власт, а не видим ни да се опозиција ангажује што се тиче тога.
 
Šta znači ovo
"Pored ostalog, biće izgrađena i izdignuta pešačka platforma na ukrštanju Gospodske ulice sa Glavnom, kako bi se u ovoj zoni omogućilo komfornije povezivanje pešačkog saobraćaja."

nešto kao prošireni saobraćajac, odnosno produžetak pešačke zone preko Glavne ?
 
Da pešački u nivou sa trotarom da još više uspori saobraćaj tu jer će ga lose uraditi
 
Ranije sam često odlazio tamo zašto što sam bio fasciniran čitavim ambijentom. Jedan od svega nekoliko proseka u lesnom odseku gde Zemunci mogu da siđu do Dunava. Neobična kombinacija stovarišta, luke, industrijske zone, autentičnog i starog Romskog naselja, ribarskih koliba, voćnjaka, mini oaza prirode, đubrišta i "zaštićenog kulturnog dobra".
Постоји и нешто као музеј на отвореном у том крају са едукативним садржајим, ја сам био давно непосредно после отварања, пристојно је изгледало, не знам да ли се одржава
 
Strabag novu info. saob. signalliizaciu danas postavljao za Glavnu
Sam naziv firme delluje utešno u odnosu na one indijance koj su radiili na keju
 
Колико контам читајући вест, најважније је:
Нагласио је да ће то бити свеобухватна реконструкција која се односи на обнову саме саобраћајнице, водоводне и канализационе мреже, на измештање и заштиту постојећих електроенергетских објеката, телекомуникационих инсталација, топловода, гасовода, као и јавне расвете.

Ово је суштина, дакле разне цеви што значи дубоко копање као и код Кеја Ослобођења.
Поред овога биће преуређени тротоари и изграђена већ поменута пешачка платформа код изласка Господске на Главну. Мислим да би било најбоље да ту додају и семафор који би у саобраћајном шпицу регулисао прелазак пешака преко Главне. Искуство ми каже да је управо ова тачка ствара саобраћајни чеп у јутарњем шпицу у смеру ка НБГ а у поподневном ка горњем граду.
У сваком случају можда и не буде додатног хаоса све док се за обилазак може користити Кеј ослобођења. Можда ће већи хаос бити око вртларске због преусмеравања појединих линија ГСП у смеру ка Горњем граду.
 
Ne razumem zašto najzad ne odluče da se ispod svih glavnih saobraćajnica (ili pored, ili između smerova ako može) počnu praviti univerzalni tuneli za provlačenje instalacija. Dakle samo jedan, za čoveka prolazan tunel za sve instalacije. To se može raditi postepeno pa ne bi bio previše teško ili skupo. Kad god neka ulica dođe na red da se u njoj menja kompletna instalacija, onda prvo iskopaju veliki rov ispod ulice, što ionako rade (zbog toplovoda i kišne kanalizacije koji imaju veliki prečnik, a kišna i veliku dubinu) jedino što bi rov sada bio širi, ubace prefabrikovane betonske elemente tunela, kao za toplovod, samo veće, i tako je trajno rešen problem beskrajnog kopanja ulica i zatvaranja saobraćaja. Saobraćaj više nikad ne mora da se zatvara, dodavanje novih instalacija je lako, isto kao i tekuće održavanja svih starih ili njihovo kompletno uklanjanje. Dosadašnji sistem je neodrživ i daleko skuplji. Broj zakopanih podzemnih instalacija koje prolaze ispod glavnih ulica svakog većeg grada je postao ogroman, a biće sve veći. Više niko ne zna gde je šta. Otkrivaju na licu mesta, pa onda, ako naiđu na nešto, na licu mesta menjaju planiranu trasu nove instalacije. Zato sve više imaju razne krive i zaobilazne segmente, pa se udaljavaju od optimalne trase. Retko se bilo šta vadi. Samo se stalno dodaje i dodaje. Poslednji nalet ovog ludila je bila ekstenzivna, vrlo nepravilna, krivudava i arbitrarno provlačena mreža optičkih kablova kopana bukvalno kako se kome prohte i stavljana bilo gde. Sad to služi kako poslednji sloj paukove mreže postavljen na vrhu svega ostalog. Pre toga je dodavan gasovod, a on će kao šira mreža tek da se radi. Ili toplovod. Cena održavanja tako haotičnog i arbitarnog sistema instalacija može samo da raste dok je ne dostigne neverovatne nivoe. Kako se uopšte procenjuju troškovi zatvaranja bilo koje glavne ulice? I to na godinu dana? A ako se ulice ne zatvaraju na dugo, onda se zatvaraju često. Pa smo opet na istom što se tiče štete. Da ste čuli da je iko razmišljao o tome? U svetu se to odavno radi. Za stare delove grad to bi već i kod nas bilo bitno jeftinije umesto da se po ko zna koji put "menjaju instalacije" u kojima ona same čine sve manji i manje deo cene čitavog posla.

Ako se što pre ne krene tim putem, ovo je i naša budućnost. Raskopana ulica u Njujorku:

A New York City street is uncovered to repair underground utilities.jpg


Ovo je primer nešto starijeg jedinstvenog tunela za instalacije iz Praga

1280px-Kolektory_Praha%2C_14.jpg


Opšti koncept sa nizom vertikalnih polica za tanje kablove i cevi, i sa većim cevima ispod njih ili u centralnoj zoni.

index_about.jpg


 
Poslednja izmena:
Znamo i sami zašto. Vlastodržce ne dotiču problemi običnig stanovništva jer oni ne žive našim životom.

Evo, Šapić je to lepo rekao pre neki dan kada se skoro pa ponosio što nije ušao u gradski prevoz godinama.

Oni ne šetaju našim ulicama, ne sapliću se o ploče, ne prskaju ih barice, ne moraju da paze na rupe, ne voze se autobusima koji voze po uništenim trakama...
 
Zuma delimično je tako uradjeno ispod kneza jedino to je za nas još uvjek skpa igra pa oni neće novi toplovod da stave u betonsku kasetu o čemu pricamo
 
To je samo kombinacija tvrdoglavosti i neznanja. Sistem jednog tunela za sve podzemne instalacije je u prometnim ulicama centra grada već JEFTINIJI i u Beogradu. Jedino ako se ugrađuju u svaki posao, pa im i nije u interesu da bude jeftinije. Ali ako pretpostavimo da nije tako, ili bar ne u važnijim intervencijama, mogu sa aspekta poštenja biti bilo kakvi, ako je nešto jeftinije onda je jeftinije i za njih.
 
300 dana za kilometar ulice. A bilo je onomad "270 dana za tri bulevara". Ušli smo u sledeću, bahatiju fazu. Kao i 500 dana za pokretni stepenište u Vukuvom Spomeniku.

Svi autobusi su gurnuti u Ugrinovačku, Vrtlarsku i 22 Oktobra, barem za sada.

Očekujem da će usko grlo na početku Ugrinovačke stvoriti generacijske traume.

Ne zavidim radnicima, kada ih ljudi budu gledali kako rade čačkalicama pa još i to lagano, biće tenzija.
 
Nije ovo šminka, nažalost. Ukida se treća traka od Preradovićeve do Zmaj Jovine i dodaju se još četiri semafora. Šta reći...
 
А зашто би неко ко се вози трактором био узбуђен због раскопаних улица?

Ириничан сам наравно!

Зашто користиш једну несрећну реконструкцију да би ширио усташки наратив о Србима који су сами себе уз помоћ политичара из Србије протерали са својих огњишта ?
Zato što im su bukvalno Radikali i Vučić lično rekli da odbiju plan Z4.
 
Vrh