Šta je novo?

Glavna ulica (Zemun)

Saobraćaj u Zemunu skoro da stoji. Pogođene su sve ulice koje se ulivaju u dve krajnje raskrsnice Vrtlarske ulice i njenog nastavka u 22. oktobra. Nemanjina takođe. Google mapa prohodnosti ulica. Braon boja je najsporiji saobraćaj, onda crvena, pa žuta, pa zelena.

Saobracaj u Zemunu 2023.04.25 16..30.jpg
 
Evo da probam ovako "finije".

Ovako blatantno kriminalni poslovi su politički problem i problem tužilaštva a ne građevisnki i urbanistički problem. Jer su građevinski i urbanistički van svakog razuma.
Dok je većini glasača slabo bitno ili nebitno što se za premnogo miliona 800 metara ulice rekonstruiše godinu dana... Dok tužilaštvo ne proverava papire firmi koje ovo rade... Dok gradske institucije i dalje pišu tendere koji ovo dozvoljavaju... Čisto politički problem koji nije moguće rešiti bez političkih promena.
 
Што се тиче цене пројекта, толико се бацају са бројкама последњих година да ми је више тешко поватати шта је реална цена. Што се тиче рокова дефинитивно си у праву. Ваљда под утицајем критика због пробијања рокова почели су да стављају веома лабаве рокове, а што је најгоре и њих крше. Ал ајде да видимо да ли ће овде испоштовати овај лабави рок.

Што се тиче саобраћаја прошао сам неколико пута данас центром Земуна у оба смера користећи обилазнице како Кејом и Караматином тако и комбинацију Бежанијске и Немањине и могу рећи да нисам улетао у неке гужве веће од уобичајених за тај део града.

Да додам и да су укинули скретање лево из Караматине у Главну а продужили трајање условног зеленог за десно скретање. То је и било логично јер би лево скретање блокирало ову раскрсницу, али ипак сам се изненадио јер нисам навикао на логичне привремене промене.
 
Tokom radova na Glavnoj ulici nepažnjom radnika prekinuta je magistralna optička veza između Beograda i Novog Sada !

Trenutno je u toku skidanje asvalta i betona na kolovozu i trotoarima. Prilikom razbijanja betona radnici nisu shvatili da je šaht ispod uličnog telekomunikacionog poklopca bitno veći od samog poklopca. Veliki samohodni kompresor ogromne snage koji to radi vrlo brzo i temeljno razbija beton na ne baš tako male komade. Kad su to uradili i pored telekomunikacionog šahta, u šaht su propali i svi komadi betona koji su činili plafon šahta. Naravno, pri tome kidajući optičke kablove u šahtu. Sad to izgleda ovako:

IMG_8002cr.JPG


IMG_8003.JPG


IMG_8006.JPG


IMG_8005.JPG


IMG_8007.JPG


IMG_8009.JPG
 
Da li je bilo za očekivati da urade nešto pametno?
 
Ovo je stvarno tužno stanje stvari. Digitalizujemo Srbiju? E-uprava? Teško je gledati baznu infrastruktruru države u ovakvom stanju. Ovde ima toliko toga što ne valja.

Prvo, ne mogu magistralne informacione linije da se vuku po ovakvim jadnim i polu potopljenim šahtovima koje je neki majstor sklepao ko zna kada kako mu se tada ćefnulo. Upravo sam juče spomenuo koliko je bolje imati centralni tunel za sve ili skoro sve instalacije. Gde može da se na miri radi, da se infrastruktura popravlja, održava i jeftino unapređuje. I da bude zaštićena od ovakvih gluposti. I već sutradan ostadosmo bez informacione kičme čitave "digitalne" države. Pretpostavljam da postoje i bekapi ili zaobilazne trase, ali svedeno, ne sme biti moguće da ovakve greške imaju ovakve posledice. Potrebna je potpuna revizija čitavog sistema podzemne infrastrukture Beograda. Da bar imamo NEKI plan za budućnost, pa kad dođu na red ovakve rekonstrukcije kompletne infrastrukture neke važne ulice, da odmah radimo kako treba i napravimo moderan, centralni kanal koji može da podrži beskrajne izmene koje nas u nizu raznih gradskih infrastruktura tek čekaju. Ovako gubimo i pare i funcionalnost, a ne štedimo ništa.

I drugo, ne može da se kopa na slepo, tako što radnici imaju samo maglovitu, veoma uopštenu i nepreciznu predstavu čega sve ima ispod zemlje. Šta bi sa centralnom bazom podzemne infrastrukture? A u svakom slučaju je već zastarela, u kojoj se god fazi razvoja nalazila, jer se u svetu sada traži 3D prikaz podzemlja jednog grada. Dakle kao naš GIS, samo 3D. Jer provlačenje sve novih i novih linija kroz isprepletanu mrežu na kojoj se samo dodavalo više stotina godina neće još dugo biti moguće bez 3D virtuelnog modela. Onda se ne bi desilo da radnik ne zna da stoji na betonu ispod koga je rupa. A tobože je u toku detaljna rekonstrukcija ulice, pa ako bi neko nekada trebalo da ima SVE podatke šta se tu nalazi, onda je to sada. A ipak nisu znali da stoje na šahtu.

Najnapredniji gradovi idu i bitno dalje od toga. Recimo Singapur ima 3D model ČITAVOG grada. I iznad i ispod zemlje. To je pravi "GIS". Čisto da vidite kako oni rade i planiraju, poučno je:




Koncept po kome će na kraju na površini budućeg Singapura ostati samo zelenilo i zgrade, a sva infrastruktura koja to čini mogućim ide pod zemlju. "Grad za ljude":

6a00d83476d35153ef0240a47cced5200c-800wi
 
Poslednja izmena:
I ko će da plati za štetu za pokidane kablove bolje da nista nisu dirali
 
,, ... I ko će da plati za štetu ... ,,
Niko.
Sam. radnik nije mogao ni da nasluti da su tu tako plitko vodovi.
Siguran sam da je Telekom imao skupo placen ispravan projekat i da je skupo placeno podiizvodjaču od podizvodjačada se uradi posao. Očigledan fušeraj. Čak ni farbom ni upozoravajućom trakom nije obeleženo da su ispod sloja vodovi . Podizvodjac podizvodjača davno vec ima ugašenu firmu, ako je u opšte i imao. Provizijašku rabotu teško ko može da raspetlja te šteta bice opravljena, al pravi krivac ostaje nepoznat.
 
koliko mi je drago sto ne zivim na zemunu vise..
 
Vrh