Šta je novo?

Glavna ulica (Zemun)

Screenshot_20240126-074808_Instagram.jpg
 
Данас би требало бити завршено асфалтирање, тако сам чуо од једног радника
 
кад сам пре пар дана пролазио улицом, било заиста много фушева и недоврша (да користим терминологију са друге теме од уваженог члана) на троторару, пре свега где се тротораји додирују са зградама, пролазима, баштицама око дрвећа... Да ли је узалудно очекивати да ће то средити пре отварања? искрено се надам да нећемо морати то да документујемо након завршетка радова, али ....
 
Мало пре земунска општина објавила да је асфалтирање готово. Нису прецизирали када ће бити пуштање саобраћаја, само су написали да ће бити пуштање када се заврши сва хоризонтална и вертикална сигнализација.
Очекујем да ће то бити готово током викенда јер је вертикална сигнализација готова, остала је само хоризонтална.
 
Moguće je ali to zahteva ozbiljnija infrastrukturna unapređenja u širem krugu oko Glavne da bi obezbedio adekvatne zamenske trase, naravno mogao bi i tramvaj da se vrati kroz Glavnu. Nije ta ulica u značajno drugačijoj situaciji nego Knez i mnoge druge centralne ulice evropskih gradova koje su 90% pretvorene u pešačke.
 
Хм на слици делује на слици да су стубићи сувише увучени на тротоар и да га додатно сужвају већ уског у овом делу Главне.
 
Значи нису ништа радили за викенд, ништа од пуштања саобраћаја сутра.
Делује ми да су скратили тротоар за око 20-30 cm. Две мајке с колицима не могу да се мимоиђу...
 
Врло репрезентативан пример девастирајућег аутомобилског урбанизма. Тротоар је чак и ужи него раније. Немогућност два пешака да шетају улицом један поред другог је наш нови стандард.

Погледајте само на Навиповој слици колико гротескно изгледа тај однос широког асфалта и две сиве камене трачице које би требало да су тротоар уз лепе старе фасаде. Драго ми је и да су локалци имали прилике да осете колико је боље без аутомобила. Па можда следећа генерација овде оформи пешачку зону са трамвајима.
 
Ова реконструкција, као и Славија и Трг републике, само шминка без побољшаља функције. Предуслов за најбоље решење - трамвај и пешачку зону, јесте проширење Угриновачке и Првомајске, и то је прво требало да се уради. Такође трамвај у главној би требао да иде скроз до Земун поља и Батајнице да служи и пуњењу БГ воза.
 
Moguće je ali to zahteva ozbiljnija infrastrukturna unapređenja u širem krugu oko Glavne da bi obezbedio adekvatne zamenske trase, naravno mogao bi i tramvaj da se vrati kroz Glavnu. Nije ta ulica u značajno drugačijoj situaciji nego Knez i mnoge druge centralne ulice evropskih gradova koje su 90% pretvorene u pešačke.
Ali zato su ti gradovi u zantno drukčijoj situaciji. Imaju metro. ;)
 
Ugrinovačka i Prvomajska nikad nisu izvedene kako je projektovano. To je zanimljivo kako su npr. u Novom Sadu uspeli da probiju bulevare za vreme Tita, rušeći ne samo kuće, već blokove zgrada, a u Zemunu nikako od sela nisu napravili grad. Samo su nasadili zgrade u sred kuća, a bulevare zaboravili. I u celom BGu je tako, gradili zgrade, a infrastrukturu "ostavili za kasnije" iako je po projektu morala odmah. Zato sad ne može da se od Glavne pravi pešačka zona.
 
У Угриновачкој на доста места има зелених површина које су остављене за неко будуће проширење, али најбитније би било проширити део од Теодора Херцла до Новоградске, мада је тај део и најкомпликованији за проширење, јер захтева највише експропријације, а опште је познато да актуелна градска власт не воли да проширује улице за чије проширење је неопходна експропријација. Да је било памети, још пре реконструкције Главне Булевар Михајла Пупина био би повезан директно на Вртларску, док би Вртларска и Угриновачка биле проширене, а тек онда би се кренуло у радове у Главној.
 
Vrh