Šta je novo?

Expo 2027

Realno, nije nemoguc turski scenario ovde da krene inflacija da divlja za par godina fazon 50-80% na godisnjem nivou
 
Računi su u blokadi EDBu, Kargu, većina Infrinih, Lasti, GSPu...
Sve je lako proverljivo kad su računi u pitanju.

- Srbija Kargo
MB21127116/PIB109108446

> Preduzeće trenutno nije u blokadi, ali bilo je 3 puta blokirano po osnovu prinudne naplate.
Poslednja blokada u iznosu od 3.420.360 RSD je bila u periodu od 20.07.2022 do 21.07.2022 godine.
> Preduzeće je od svog osnivanja ukupno bilo u blokadi 3 dana što ukazuje na umeren nivo rizičnosti.
> Preduzeće ima zabeleženo 11 perioda delimičnih blokada u prethodnih 7 dana (blokada jednog ili više računa po osnovu prinudne naplate ili blokiranih zaduženja).
> Preduzeće ima 4 tekuća računa koja trenutno imaju status blokirana zaduženja. Blokirana zaduženja se najčešće javljaju u slučaju registracionih/administrativnih promena za koje banka u kojoj je tekući račun otvoren nije obaveštena.
> Preduzeće nema zabeležen nijedan period blokade u poslednjih 360 dana.
> Preduzeće je u poslednjih 360 dana imalo 2.104 izvršenja putem prinudne naplate.
Poslednje 4 godine sve zajedno:
> Broj izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 378
> Vrednost izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 81.484.162 RSD
> Broj naplaćenih izvršenja: 20.754
> Ukupna vrednost naplaćenih izvršenja: 1.126.312.338 RSD
> Broj nenaplaćenih izvršenja: 2
> Vrednost nenaplaćenih izvršenja: 14.039 RSD

=======

- Elektrodistribucija Srbije
MB07005466/PIB100001378

> Preduzeće nema zabeležen nijedan period blokade u poslednjih 360 dana.
> Preduzeće nema zabeležen nijedan period blokade od svog osnivanja.
> Preduzeće trenutno nije u blokadi i nema ranije zabeleženih perioda blokade po osnovu prinudne naplate.
> Preduzeće ima zabeleženo 10 perioda delimičnih blokada u prethodnih 7 dana (blokada jednog ili više računa po osnovu prinudne naplate ili blokiranih zaduženja).
> Preduzeće ima 5 tekuća računa koja trenutno imaju status blokirana zaduženja. Blokirana zaduženja se najčešće javljaju u slučaju registracionih/administrativnih promena za koje banka u kojoj je tekući račun otvoren nije obaveštena.
> Preduzeće nije imalo nijedno izvršenje u poslednjih 360 dana putem prinudne naplate koje je imalo uticaj na poslovanje.
Poslednje 4 godine sve zajedno:
> Broj izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 5.068
> Vrednost izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 1.089.365.740 RSD
> Broj naplaćenih izvršenja: 17.475
> Ukupna vrednost naplaćenih izvršenja: 928.282.699 RSD
> Broj nenaplaćenih izvršenja: 66
> Vrednost nenaplaćenih izvršenja: 3.696.359 RSD

=======

- SP Lasta AD Beograd
MB07019734/PIB100002006

> Preduzeće trenutno nije u blokadi, ali bilo je 2 puta blokirano po osnovu prinudne naplate.
Poslednja blokada u iznosu od 35.938.703 RSD je bila u periodu od 07.11.2024 do 08.11.2024 godine.
> Preduzeće ima zabeleženo 8 perioda delimičnih blokada u prethodnih 7 dana (blokada jednog ili više računa po osnovu prinudne naplate ili blokiranih zaduženja).
> Preduzeće ima 3 tekuća računa koja trenutno imaju status blokirana zaduženja. Blokirana zaduženja se najčešće javljaju u slučaju registracionih/administrativnih promena za koje banka u kojoj je tekući račun otvoren nije obaveštena.
> Preduzeće je u poslednjih 360 dana bilo u blokadi 1 dan što ukazuje na umeren nivo rizičnosti.
> Preduzeće je od svog osnivanja ukupno bilo u blokadi 7 dana što ukazuje na umeren nivo rizičnosti.
> Preduzeće je u poslednjih 360 dana imalo 201 izvršenja putem prinudne naplate koja su uticala na poslovanje, što ukazuje na visok nivo rizičnosti.
Poslednje 4 godine sve zajedno:
> Broj izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 147
> Vrednost izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 247.140.653 RSD
> Broj naplaćenih izvršenja: 1.189
> Ukupna vrednost naplaćenih izvršenja: 352.605.933 RSD
> Broj nenaplaćenih izvršenja: 2
> Vrednost nenaplaćenih izvršenja: 0 RSD

=======

- GSP Beograd
MB07022662/PIB100049398

> Preduzeće trenutno nije u blokadi i nema ranije zabeleženih perioda blokade po osnovu prinudne naplate.
> Preduzeće ima zabeleženo 12 perioda delimičnih blokada u prethodnih 7 dana (blokada jednog ili više računa po osnovu prinudne naplate ili blokiranih zaduženja).
> Preduzeće nema zabeležen nijedan period blokade u poslednjih 360 dana.
> Preduzeće nema zabeležen nijedan period blokade od svog osnivanja.
> Preduzeće je u poslednjih 360 dana imalo 676 izvršenja putem prinudne naplate koja su uticala na poslovanje, što ukazuje na visok nivo rizičnosti.
Poslednje 4 godine sve zajedno:
> Broj izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 329
> Vrednost izvršenja koja su u toku kod izvršitelja: 200.904.889 RSD
> Broj naplaćenih izvršenja: 7.647
> Ukupna vrednost naplaćenih izvršenja: 1.706.812.441 RSD
> Broj nenaplaćenih izvršenja: 23
> Vrednost nenaplaćenih izvršenja: 19.676 RSD

=======

Šta znači ''većina infrinih...''
 
Nije ''sve kul'' kada lepo piše na više mesta za više firmi (koje si naveo): ''...što ukazuje na visok nivo rizičnosti.''

Tvoja priča nije bila da li je sve kul ili ne u tim firmama, već si jasno rekao da su blokirani i da je država pred bankrotom.
Nije tačno da su blokirani, kao što si napisao.
Nije tačno da je budžet (država) pred bankrotom jer to mnogo bolje od tebe i mene znaju Banke, a one su:

Srbija se 23. januara 2025. zadužila za 111,34 milijarde dinara, kroz emisiju obveznica koje na naplatu dospevaju za deset i po godina - tek sredinom 2035 - 27. jula 2035. godine. Obim emisije iznosio je 120 milijardi dinara, obveznice nose kupon 5,25 odsto, a na prvoj aukciji najavljen je obim prodaje 30 milijardi dinara, ali je prodato gotovo četvorostruko više.
Izvor

Isto je bilo i pre dva meseca, kada su Banke htele da kupe 33 milijarde RSD, a država je prodala 25 milijardi RSD obveznica.

Banke (najveći kupci obveznica) su ove godine uvek htele da kupe više nego što je država nudila.
Što ako je ta ista država pred bankrotom?
Šta to ti znaš bolje, više o stanju budžeta SRB, nego što izgleda znaju stotine ljudi (rukovodećih) po svim bankama u SRB koji donose ovakve odluke?
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Jok, nismo pričali o ''sve'' već samo o dve stvari koje si naveo:
- da su firme koje si nabrojao blokirane.
- da je budžet SRB pred bankrotom.

Pošto ne možeš da kažeš da navedeni podaci nisu tačni, a ne možeš ni da kažeš da ti više i bolje znaš o stanju finansija SRB od profesionalaca u bankama kojima je posao da to znaju, onda ti je jedino preostalo da sad pokušavaš da spinuješ kako smo ustvari pričali o ''sve'' a ne o dve tačno određene stvari.
Za mene je ova tema (blokade navedenih firmi/bankrot budžeta SRB) time završena.
 
Nemojmo se zavaravati da postoji bilo kakva ekonomska isplativost ovoga što se sad radi. Motiv je sasvim drugi.
Ne sporim da im je motiv da oslobode prostor sadašnjeg Sajma kako bi se tu proširio BnV.

Ono gde može biti spor:
- mislim i da bez projekta BnV Sajam mora da bude drugačiji kako bi opstao, a da je mogućnost da se to uradi na postojećoj lokaciji neisplativa, tj. bolje je napraviti nov Sajam.
- neko drugi može da misli da je to sve moglo da se uradi i na prostoru sadašnjeg Sajma, uz korišćenje okolnih kapaciteta/infrastrukture i da je to isplativo.

Ali i jedni i drugi verujem da nemamo spor koji je motiv vlasti da krene u priču oko novog sajma (expo), jer motiv im nije svest da postojeći Sajam mora da se menja ako želimo da opstane, već prosto želja da se širi BnV.
 
Nismo.

Drumske veze postoje tako što je za najveće sajmove red od pola Gazele za isključenje ka Sajmu. Gazela nema slobodnog kapaciteta koji bi mogao da koristi Sajam.
Usput, sa mosta preko Ade (npr. pravac sa NBGD), kuda se ulazi na Sajam? Ili, BVM iz pravca BB/Ade, kuda se ulazi na Sajam?
Koja železnica za sadašnji Sajam? To više ne postoji na tom prostoru i pričati o tome 2025. nema rezona. Sa druge strane, expo kompleks dobija prugu.

Şve ostalo što si pomenuo ''da je blizu'' ne može da se koristi na način koji sam pomenuo, pa zato nije alternativa.
Izlagač ne želi da ode sa sajma, nema vremena da ide po gradskim restoranima, da plaća skupe kongresne centre i sl... njemu treba da plati kvadrate svog štanda, a da mu sajam ponudi sve to. Ne da mu Sajam kaže ''ima tu blizu, idi možda te usere da rezervišeš salu i idi plati još za sve to''... već da to dobije u okviru kompleksa na kojem je izlagač.
Могли смо, и сада има лепог простора за развој тренутног сајма у Војводе Мишића.

Газела и мост преко Аде су сасвим довољни, и бољи од Јурија Гагарина преко које ће цео Београд ићи на ЕХПО.
Са моста преко Аде идеш на већи кружни ток петљу - излаз за Војводе Мишића и са њега скретање за мали кружни ток иза којег је паркинг код хале 4. Просто.

Железница на Прокопу је ходом ближа сајамским халама него што ће у ЕХПО бити, због распореда пруге и зграда у ЕХПО комплексу. Може да се врати и пруга за Топчидер, или укопана или у нивоу где је почупана.

Мислиш да је ТЦ Галерија лош, недовољан и далеко? Мислиш да ће ресторани у Јакову бити бољи?
 
Nije tačno da je budžet (država) pred bankrotom jer to mnogo bolje od tebe i mene znaju Banke, a one su:


Isto je bilo i pre dva meseca, kada su Banke htele da kupe 33 milijarde RSD, a država je prodala 25 milijardi RSD obveznica.

Banke (najveći kupci obveznica) su ove godine uvek htele da kupe više nego što je država nudila.
Ovo pre treba posmatrati kroz prizmu privredne aktivnosti - usporena i problematicna pa banke nemaju gde da plasiraju visak sredstava koje imaju i kupuju drzavne obevznice koje, iako sigurne, najmanje su isplative
Druga alternativa je da nam je privreda toliko jaka i toliko likvidna da ce banke da ostanu bez posla
 
Za mene je ova tema (blokade navedenih firmi/bankrot budžeta SRB) time završena
Како оно беше се Грцима, док није дошао Ципарис и предао неколико острва за дугове? Давале Швабе паре до последњег. И на крају узели острва.

Ми ништа не производимо ми немамо банке које су способне да финансирају нашу инфраструктуру или привреду.
Ми држимо нереално низак курс динара у односу на евро све зато да би смо створили услове да разни финансијски шпекуланти "улажу" у Србију.
Такав модел не може вечно да траке, такав модел не доприноси реалном развоју
 
Газела и мост преко Аде су сасвим довољни, и бољи од Јурија Гагарина преко које ће цео Београд ићи на ЕХПО.
Са моста преко Аде идеш на већи кружни ток петљу - излаз за Војводе Мишића и са њега скретање за мали кружни ток иза којег је паркинг код хале 4. Просто.
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - zašto je onda tokom velikih sajmova već od pola Gazele puna desna traka automobila koji čekaju?
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - kako njome prolaze šleperi izlagača kada je njima zabranjen prolaz preko Gazele, i uopšte autoputem kroz BG?
- Gde je danas ulaz na Sajam kod Hale 4? Tu ima samo izlaz, ulaza nema.
Ako grešim, ako ima ulaza kod Hale 4, prosto (kako kažeš) ga obeleži na mapi, ili reci kad si poslednji put tuda ušao na Sajam. A, kada obeležiš taj ulaz na sajam kod Hale 4, pusti info i za Google maps jer ni oni ne znaju da tu ima ulaz na Sajam...
- Usput, gde bi stavio novih oko 8k parking mesta na postojećoj lokaciji Sajma?
Taj broj sam naveo računajući da danas ima par hiljada parking mesta, pa tih novh 8k taman da bude ukupno 11k koliko će ih biti u expo kompleksu...

...и бољи од Јурија Гагарина преко које ће цео Београд ићи на ЕХПО.
Zašto bi ceo BG išao preko Jurija Gagarina?
Svi sa one strane Save će ići na autoput ka Bubanj Potoku, pa na obilaznicu, ili BVM na Ostružnicu i odatle na obilaznicu.
Sa ove strane Save (NBGD) samo ljudi iz blokova koji se naslanjaju na Jurija Gagarina i iz Vojvođanske će ići novim putem od onog kružnog toga na kraju Ivana Ribara.
Iz Zemuna i većeg dela NBGD svako sa 2 grama mozga će ići autoputem i na obilaznicu.

Takve putanje i Google daje:





Железница на Прокопу је ходом ближа сајамским халама него што ће у ЕХПО бити, због распореда пруге и зграда у ЕХПО комплексу. Може да се врати и пруга за Топчидер, или укопана или у нивоу где је почупана.
U TC Galerija imaš one male automobile koji te voze po tržnom centru, po velikim aerodromima imaš isto to, ali eto ti misliš da će po mnogo većem kompleksu expo svuda da se ide peške, pa tako i od stanice za voz. :)

Мислиш да је ТЦ Галерија лош, недовољан и далеко? Мислиш да ће ресторани у Јакову бити бољи?
Mislim ono što sam i rekao već - poenta je da se sve završi u okviru sajamskog kompleksa, a ne da se ide/rezerviše/gubi vreme po okolnim mestima.
Izlagač ima preča posle od toga da bude odsutan sa štanda koji je platio, da gubi vreme na odlaske/dolaske...
 
Poslednja izmena:
- Usput, gde bi stavio novih oko 8k parking mesta na postojećoj lokaciji Sajma?
Taj broj sam naveo računajući da danas ima par hiljada parking mesta, pa tih novh 8k taman da bude ukupno 11k koliko će ih biti u expo kompleksu...

Mesta nema, već se naprave P & R sistemi na strateškim mestima (parking kod Ade se troduplira sa montažnom Garažom) ljudi se prevezu shuttle autobusima tih 3 km do Sajma.
I tako na nekoliko lokacija na obodu ili u Gradu gde već postoje parkirališta, iskoristi se resurs.
 
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - zašto je onda tokom velikih sajmova već od pola Gazele puna desna traka automobila koji čekaju?
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - kako njome prolaze šleperi izlagača kada je njima zabranjen prolaz preko Gazele, i uopšte autoputem kroz BG?
- Gde je danas ulaz na Sajam kod Hale 4? Tu ima samo izlaz, ulaza nema.
Ako grešim, ako ima ulaza kod Hale 4, prosto (kako kažeš) ga obeleži na mapi, ili reci kad si poslednji put tuda ušao na Sajam.
- Usput, gde bi stavio novih oko 8k parking mesta na postojećoj lokaciji Sajma?
Taj broj sam naveo računajući da danas ima par hiljada parking mesta, pa tih novh 8k taman da bude ukupno 11k koliko će ih biti u expo kompleksu...


Zašto bi ceo BG išao preko Jurija Gagarina?
Svi sa one strane Save će ići na autoput ka Bubanj Potoku, pa na obilaznicu, ili BVM na Ostružnicu i odatle na obilaznicu.
Sa ove strane Save (NBGD) samo ljudi iz blokova koji se naslanjaju na Jurija Gagarina i iz Vojvođanske će ići novim putem od onog kružnog toga na kraju Ivana Ribara.
Iz Zemuna i većeg dela NBGD svako sa 2 grama mozga će ići autoputem i na obilaznicu.

Takve putanje i Google daje:






U TC Galerija imaš one male automobile koji te voze po tržnom centru, po velikim aerodromima imaš isto to, ali eto ti misliš da će po mnogo većem kompleksu expo svuda da se ide peške, pa tako i od stanice za voz. :)


Mislim ono što sam i rekao već - poenta je da se sve završi u okviru sajamskog kompleksa, a ne da se ide/rezerviše/gubi vreme po okolnim mestima.
Izlagač ima preča posle od toga da bude odsutan sa štanda koji je platio, da gubi vreme na odlaske/dolaske...
Gazela je puna zato što sa strane mosta na Adi rampa samo za izlazak, tako je saobraćajno zamišljeno da su ulazi samo sa strane Gazele. To se lako izmeni zar ne? Što se parkinga tiče, takođe ima prostora za nadzemne i podzemne garaže. A i centralna pozicija postojećeg sajma smanjuje potrebu za parkingom, za razliku od Jakova gde ljudi koji nemaju kola će ići ako baš moraju/žele, a većina će samo da odustane. Ali avaj što nešto adaptirati, ipak je bolje izgraditi megalomanski projekat Bogu iza nogu.

Prostora za proširenje postojećeg sajma ima na pretek, samo alava vlast je to odredila za izgradnju Lux spavaone zvane BGH2O.
1748513602067.png
 
Mesta nema, već se naprave P & R sistemi na strateškim mestima (parking kod Ade se troduplira sa montažnom Garažom) ljudi se prevezu shuttle autobusima tih 3 km do Sajma.
I tako na nekoliko lokacija na obodu ili u Gradu gde već postoje parkirališta, iskoristi se resurs.
Mislim da nisi razumeo.
Neću da me bilo ko vozi šatl busom, hoću autom da dođem na Sajam. Pitam za takve posetioce.
Neću da moj odlazak/dolazak na Sajam zavisi od busa, već samo od mene. Hoću da imam komfor dolaska/odlaska, da ponesem koliko god materijala sa Sajma, da ne razmišljam o ličnim stvarima, itd, itd...

Kao što si rekao - mesta nema.
Kad bi puko postojanje busa/voza teralo ljude da ne idu autom, onda bi svaki grad sa metro mrežom bio bez velikih gužvi, ali šipak.
Na expo kompleksu će postojati (koliko sam ispratio) sve varijante za put dalje od parking mesta...
 
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - zašto je onda tokom velikih sajmova već od pola Gazele puna desna traka automobila koji čekaju?
- Ako je Gazela dovoljna, ako ima slobodnog kapaciteta za ulaz na Sajam - kako njome prolaze šleperi izlagača kada je njima zabranjen prolaz preko Gazele, i uopšte autoputem kroz BG?
- Gde je danas ulaz na Sajam kod Hale 4? Tu ima samo izlaz, ulaza nema.
Ako grešim, ako ima ulaza kod Hale 4, prosto (kako kažeš) ga obeleži na mapi, ili reci kad si poslednji put tuda ušao na Sajam. A, kada obeležiš taj ulaz na sajam kod Hale 4, pusti info i za Google maps jer ni oni ne znaju da tu ima ulaz na Sajam...
- Usput, gde bi stavio novih oko 8k parking mesta na postojećoj lokaciji Sajma?
Taj broj sam naveo računajući da danas ima par hiljada parking mesta, pa tih novh 8k taman da bude ukupno 11k koliko će ih biti u expo kompleksu...


Zašto bi ceo BG išao preko Jurija Gagarina?
Svi sa one strane Save će ići na autoput ka Bubanj Potoku, pa na obilaznicu, ili BVM na Ostružnicu i odatle na obilaznicu.
Sa ove strane Save (NBGD) samo ljudi iz blokova koji se naslanjaju na Jurija Gagarina i iz Vojvođanske će ići novim putem od onog kružnog toga na kraju Ivana Ribara.
Iz Zemuna i većeg dela NBGD svako sa 2 grama mozga će ići autoputem i na obilaznicu.

Takve putanje i Google daje:






U TC Galerija imaš one male automobile koji te voze po tržnom centru, po velikim aerodromima imaš isto to, ali eto ti misliš da će po mnogo većem kompleksu expo svuda da se ide peške, pa tako i od stanice za voz. :)


Mislim ono što sam i rekao već - poenta je da se sve završi u okviru sajamskog kompleksa, a ne da se ide/rezerviše/gubi vreme po okolnim mestima.
Izlagač ima preča posle od toga da bude odsutan sa štanda koji je platio, da gubi vreme na odlaske/dolaske...
-Гужве су нормална појава у великим градовима на кључним чвориштима. Колоне су због лоше организације паркирања и слабог коришћења паркирај и превези се система, али се то лако реши, кад има воље,
-шлепери могу да дођу са посебним дозволама, а могу да дођу и из правца Аде. Нисам видео да је војска имала проблема кад довлачи тенкове на шлеперима из Никинаца.
-Тачно, то је излаз, али се може проширити и постати улаз,
-паркирање се реши преусмеравањем на оближње веће паркинге и јавни превоз. Неће ни паркинг ЕХПО бити под ноге целом сајму, а то је ипак протраћен простор. Ето у близини ТЦ Галерија има 3600 места, нек направе још једну такву гаражу у кругу Сајма и ето скоро 8000.
-стварно замишљаш сад некога са Карабурме да иде на Сајам аутомобила у Јакову возећи кроз цео град до обилазнице? Све у свему около наоколо свима.
-колико ће бити малих аутомобила на струју да развози од паркинга и железничке до хала ЕХПО или стадиона?

Која је наша корист што ће излагачима бити лакше без гужвања кроз град? Да ли правимо сајмиште за њих или за нас? Да ли је битније како ће неко дете са Вождовца стићи на сајам књига, или да ли ће Вулкану шлепер моћи преко Газеле?
Ја сам на све сајмове ишао јавним превозом.
 
Gazela je puna zato što sa strane mosta na Adi rampa samo za izlazak, tako je saobraćajno zamišljeno da su ulazi samo sa strane Gazele. To se lako izmeni zar ne? Što se parkinga tiče, takođe ima prostora za nadzemne i podzemne garaže. A i centralna pozicija postojećeg sajma smanjuje potrebu za parkingom, za razliku od Jakova gde ljudi koji nemaju kola će ići ako baš moraju/žele, a većina će samo da odustane. Ali avaj što nešto adaptirati, ipak je bolje izgraditi megalomanski projekat Bogu iza nogu.

Prostora za proširenje postojećeg sajma ima na pretek, samo alava vlast je to odredila za izgradnju Lux spavaone zvane BGH2O.
Pogledajte prilog 239841
Ту може одмах и велика гаража са рампом за искључење директ са Газеле.
 
Gazela je puna zato što sa strane mosta na Adi rampa samo za izlazak, tako je saobraćajno zamišljeno da su ulazi samo sa strane Gazele. To se lako izmeni zar ne?
Tačno da nema izlaza, tj. da se ulazi na Sajam samo sa strane Gazele/BVM iz pravca grada.
Ne slažem se da se to lako izmeni, jer trebaju ti nove petlje na BVM (da ljudi iz pravca Ade mogu na Sajam i posle prolaska petlje kod mosta), novi pristupni pravci sa mosta preko Ade (ono sa malim/velikim kružnim tokom ispod mosta i da se nešto uradi je širine samo 1 trake, tj. moralo bi tu dosta da se radi, plus da se širi prostor kod sajma jer kod Hale 4 nema mnogo slobodnog mesta.)

Došljak, ti treba prvo da odgovoriš gde je to danas ''prosto ulaz kod Hale 4''?

=====

Još jednom da ponovim:
- nije sporno da li je postojeća lokacija Sajma mogla da se proširi, da se izgradi garaža podzemna ovde ili onde, nova petlja tu i tu, nove hale tu i tu... To nije sporno, pa zato nema ni potrebe crtati i pričati ''moglo je tu'', ''evo vidi može ovde''.
Suština je da to ne može biti jeftinije nego da sve to uradiš na novom mestu (od početka) na livadi.
 
Poslednja izmena:
Mislim da nisi razumeo.
Neću da me bilo ko vozi šatl busom, hoću autom da dođem na Sajam. Pitam za takve posetioce.
Neću da moj odlazak/dolazak na Sajam zavisi od busa, već samo od mene. Hoću da imam komfor dolaska/odlaska, da ponesem koliko god materijala sa Sajma, da ne razmišljam o ličnim stvarima, itd, itd...

Kao što si rekao - mesta nema.
Kad bi puko postojanje busa/voza teralo ljude da ne idu autom, onda bi svaki grad sa metro mrežom bio bez velikih gužvi, ali šipak.
Na expo kompleksu će postojati (koliko sam ispratio) sve varijante za put dalje od parking mesta...
Tako i Amerikanci razmišljaju, neću javnim prevozom hoću kolima svuda i kad hoću. To je i dovelo do toga da imaju daleko više površine pod parkingom nego stambenih površina. Gužve će uvek postojati, poenta je da gužve destimulišu individualnu vožnju automobilom a da u isto vreme ponude kvalitetnu alternativu u vidu javnog masovnog prevoza. Nije Srbija Amerika gde se u wc ide kolima. Uzmi primer Holandije pa ćeš videti kako se mentalitet brzo menja kada imaš brz, efikasan i pre svega udoban javni prevoz. Ja u Srbiji ne izlazim iz kola, dok sam živeo u Holandiji nije mi palo na pamet da sedam u auto jer je javni prevoz daleko bolja i jeftinija opcija.

Tačno da nema izlaza, tj. da se ulazi na Sajam samo sa strane Gazele i BVM.
Ne slažem se da se to lako izmeni, jer trebaju ti nove petlje na BVM (da ljudi iz pravca Ade mogu na Sajam i posle prolaska petlje kod mosta), novi pristupni pravci sa mosta preko Ade (ono sa malim/velikim kružnim tokom ispod mosta i da se nešto uradi je širine samo 1 trake, tj. moralo bi tu dosta da se radi, plus da se širi prostor kod sajma jer kod Hale 4 nema mnogo slobodnog mesta.)

Mislim da malo preteruješ, potrebno je da se proširi postojeći kružni tok, a prostora ima dovoljno. Ne znam kako zamišljaš ulaz na sajam, ali definitivno nije potreban ulaz veličine naplatne rampe Bubanj potok. Mislim malo je glupo reći da je negativna strana da ima dosta toga da se tu radi, a ovamo se teraformiše 400 hektara da bi imali jedan Ekspo...

Opet ponavljam, sve je to lepo, ali maloj, ekonomski fragilnoj državi kao što je Srbija, nije potreban megalomanski ekspo (inače je to ista površina kao što je svetski ekspo u UAE), nego revitalizacija postojećeg sajma, i celog područja oko njega. Da se napokon spoji centar Beograda sa Adom i to sa jednom lepom gradskom zonom, koja će nakon Ekspoa služiti svim stanovnicima. Ne vidim razlog zašto bi posle Ekspoa Srbija bila prvi odabir za bilo koji događaj, pored Atinskog ili Istanbulskog sajma, koji imaju daleko veće hotelske, transportne, i druge kapacitete.
 
Mislim da nisi razumeo.
Neću da me bilo ko vozi šatl busom, hoću autom da dođem na Sajam. Pitam za takve posetioce.
Neću da moj odlazak/dolazak na Sajam zavisi od busa, već samo od mene. Hoću da imam komfor dolaska/odlaska, da ponesem koliko god materijala sa Sajma, da ne razmišljam o ličnim stvarima, itd, itd...

Sajam već ima određene kapacitete koji se mogu nešto proširiti.
Što znači da određen broj parking mesta može koristiti i otvorena publika (pišem napamet, ali zasigurno se unutar kompleksa uz parkiralište i garažu može obezediti barem 2 - 3 000 mesta), samo što ćeš za taj parking morati da izdvojiš dosta više novca pri takvoj organizaciji, tako uostalom svuda funkcionišu sajmovi.
Nzm šta je problem voziti se 5 minuta shuttle busom od Ade do Sajma, ali opet opcije treba postojati, sa time se slažem.
 
Пише се овде - постоји нови аутопут... А капацитет тог аутопута, са семафорима, ако је 3.000 аутомобила на сат по смеру, добро је. А градиће се стадион за 60.000 гледалаца... Биће пруга - ОК, али, 4 воза на сат, то је још 3.000 људи. Бојим се да наши "планери" немају ни далеку представу шта је град и како функционише (а функционише тако што се на Маракану пешачи по неколико километара, ал ко ће да пешачи до Сурчина?).
Цитираћу само ово, пошто је лепо написано.
 
Mene ova rasprava podseca na nesto sto sam nekada procitao,nekada davno gospoda je zivela tu u centru Beograda,a sirotinja raja tamo na obodu grada,cak tamo na slaviji!

Ili pre drugog svetskog rata kada je planiran novi Beograd,neki su se bunili,pa ko ce tamo ziveti,tamo preko save,tamo u barama!

Jednostavno,neki ljudi gledaju usko,trenutno,a drugi imaju sire vidike,gledaju u buducnost.Tako i ova rasprava oko sajma.
 
Vrh