Zato što za 10% ulaganja ne možeš postojećem sajmu da dodaš npr.:
- 10k parking mesta (autobusi/automobili/dostava/EV/VIP), a toliko će ih biti u celom expo kompleksu.
- direktan prilaz sa autoputa (bitno ne samo za posetioce nego i za šlepere izlagača, sa posebnim ulazima samo za kamione)
- neometan pristup osobama sa invaliditetom u celom kompleksu.
- višestruko povećanje izlagačkog prostora (7x10k kvadrata je dosta više prostora za izlaganje nego na sadašnjem sajmu)
- modularne sajamske hale koje se podešavaju prema potrebama - pokretni zidovi, fleksibilni gridovi za priključke (podni kanali, stubovi za priključke), kraće vreme između manifestacija jer se hale brže prilagođavaju i samim tim se postiže veća efikasnost odnosno u kalendaru su manje rupe, a mogu se čak paralelno održavati različiti tipovi sajamskih događaja u istom kompleksu...
- širok spektar ugostiteljskih objekata (od brze hrane do restorana, prisutnost svih franšiza), dobro opremljene i brojne toalete, odmorišta, info centri, dečije igraonice, zelene površine...
- stvaranje namenskog prostora za B2B razgovore/ugovore - posebne sale (tihe, izolovane od gužve i sajamske buke) od kojih svaka ima na stotine kvadrata, a koje služe da se poslovi naprave (pregovori vode) već na sajmu.
- posebne demo zone u okviru hala sa drugačijom temperaturom/rasvetom/zvukom (šta god da je potrebno konkretnoj manifestaciji) samo u tim zonama...
Ovako mogu da nabrajam još barem 10 stavki, ali nema potrebe jer se vidi suština.
Organizovanje sajmova ne može da bude isto kao pre 30-50 godina, samo eto umesto halogenih reflektora sada su LED, i bolja je štampa na promo materijalu i štandovima. Takvi statički sajmovi su ili već umrli, ili će umreti.
Sajamske manifestacije imaju šansu da opstanu u narednim decenijama ako:
- ljudima pokažu da i dalje vredi doći, da fizički kontakt ima prednosti u odnosu na internet prezentaciju. To podrazumeva i komfor jer posetilac njega već ima u kući/u kancelariji sa internet prezentacijom, tako da niko neće doći ako mu je na sajmu vruće/hladno/mora da stoji napolju na štandu/nema šta da pojede/odmori se/završi posao odmah/parkira/čeka od pola Gazele da uđe na Sajam...
- infrastruktura mora da podrži digitalne tehnologije u celosti, manifestacije treba da postanu hibridne (istovremeno i uživo i preko interneta, korišćenje VR i svašta nešto kako bi se podigla vrednost informacija koje se mogu dobiti samo na sajmu... jer ako su to iste informacije kao i preko interneta - zašto onda uopšte postoji sajamska manifestacija?)
- još bolje gađati ciljne grupe...
============
@Arhit
Tvoj post sam video nakon što sam postavio svoj. Kucaj u Google npr. ovo:
- Messe München
- Deutsche Messe
...pa reci (ako hoćeš) kakve hale tamo vidiš. Liče li na Halu1, ili su ''najobičnija skladišta''?