Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Što pre treba omogućiti prodaju solarne energije od strane privatnika. Onda ljudi više ne moraju da razmišljaju o preciznom dimenzionisanju kolektora i da li će imati više i manje struje nego što im treba. U najgorem slučaju postaješ prozvođač energije koja se može prodavati sa malim profitom. Svako ko ima viška prostora na nekom od krovova stana ili imanja, ili na zemljištu koje poseduje bilo gde, može da instalira veće kapacitete nego što mu trebaju i da recimo puni električni automobil kada ga ne koristi (i svaku drugu kućnu mašinu na baterije). To bi svakako bila jeftinija nabavka "transportne" energije od kupovine benzina za običan automobil. Ili da prodaje struju ako baš nemaju ni gde da je potroše ni gde da je sačuvaju. A sa električnim automobilom usput se dobija i nova, veoma kvalitetna baterija gde se energija za nuždu takođe može čuvati i za druge, kućne potrebe. Trenutno je vreme otplate takve investicije zaista veliko, ali uzevši u obzir ubrzanu reorjentaciju cele industrije automobila i proizvodnje energije, cene solarnih instalacija će sigurno veoma brzo padati, pa zašto da se privatnim kapitalom postepeno ne poboljašava odnos proizvedene obnovljive i neobnovljive energije u državi?

Ukratko, neophodan je javni pritisak da se i kod nas omogući laka prodaja struje od strane fizičkih lica. Neshvatljivo je zašto to već nije LAKO moguće.
 
Što pre treba omogućiti prodaju solarne energije od strane privatnika. Onda ljudi više ne moraju da razmišljaju o preciznom dimenzionisanju kolektora i da li će imati više i manje struje nego što im treba. U najgorem slučaju postaješ prozvođač energije koja se može prodavati sa malim profitom.

Ovo vec postoji u Srbiji. Svako moze da napravi svoju solarnu farmu i da prodaje struju ili EPS-u ili bilo kome drugom kome zeli. Cak i sama procedura nije previse kompleksna. Cak sta vise Elektroprivreda je uvela fid-in tarife gde placaju nenormalnu cenu struje samo da bi stimulisali sto vise zelenih tehnologija za proizvodnju struje kod nas.
https://www.energetskiportal.rs/produze ... 19-godini/
Ja mislim tipa 0.14-0.16$ kWh. Inace regularno prodajes EPS-u tipa za $0.04 kWh.
Druga opcija je mozes na berzi da prodas svoju struju na relativno lak nacin.

Ono sto mene cudi jeste kako je Srbija takav proboj napravila i otvorila svoje triste tako brzo dok cak ni u USA nemaju svi states otvoreno trziste vec jos uvek imaju monopoli. Kao na primer Nevada gde NV Energy radi sta god mu se cefne.

Sto se tice struje za elektricna vozila mislim da bi bilo dobro da Srbija uvede CHAdeMO 2.0 punjace na svakom koraku jer su 400 kW punjaci. To bi bilo korak napred i za USA gde su punjaci 85 kW.
https://www.bmwblog.com/2019/11/27/elec ... onnectors/

Samo treba videti kako lagano pumpama za gorivo povecavati porez kao i svima koji voze vozilo na gorivo kako udaradi dodatne akcize.
 
vradovic-u, za feed-in tarife koje pominješ postoje kvote koje su popunjene (pogotovo za solar i vetar), i u praksi nisu dostupne nasumičnom fizičkom licu Peri Periću iz npr Železnika sa dve solarne ploče na krovu porodične kuće, već investitorima u projekte odredjenog kapaciteta. Inače sam koncept feed-in tarifa će u skorijoj budućnosti biti zamenjen premium feed-in konceptom, koji koliko toliko tera investitore da se takmiče sa cenom umesto što imaju sigurnu fiksnu cenu otkupa, al to je već neka druga priča.
 
Da mislim da ima period u godini kada se prijavljuje i to je onda za tu godinu. (nisam siguran).
Ovo za premium ne znam nisam to cuo.

Uglavnom solar radi u Srb samo su investicije jos uvek relativno nepovoljne upravo zbog smestaja kapaciteta.
 
A evo kako se provede neko ko pokuša to da izvede u "državi" Srbiji. Vredi pogledati.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a2ItLTJTIzQ[/youtube]
 
El trotinet i ranjivost

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HVDFaY5MRNs[/youtube]
 
Јел проблем у тротинету?
 
Tesla rekordna prodaja u 2019. godini
Od ukupne brojke od 112,000 isporučenih, čak 92,550 automobila jest popularni Model 3 koji je uvjerljivo najzaslužniji za ovakav uspjeh kalifornijskog proizvođača u 2019. godini ali i šire. Tesla je u 2019. ukupno isporučila 367,500 automobila, što je rast od ogromnih 50% u odnosu na prethodnu 2018. godinu.Nastavi li grabiti ovim tempom, Tesla Model 3 bi vrlo brzo mogao postati najprodavaniji električni automobil do sada, preskočivši popularni Nissan Leaf. 2020. godina bit će također značajna za Teslu jer je praktički sigurno da će prva postići brojku od ukupno milijun prodanih električnih automobila zbirno od 2008. godine. Time bi Tesla postala prva u povjesti koja će dosegnuti tu značajnu iako simboličnu titulu

https://vozim.hr/tesla-postavlja-prodaj ... utomobila/
 
Dugoročno posmatrano još je važnije što je upravo otvorio ogromnu fabriku u Kini sa usavršenim procesom proizvodnje. Tu ima mogućnost za jeftiniju proizvodnju, i zbog cene rada, jeftinijih dobavljača i zbog bolje fabrike, a sprema i novi model. Nije ni čudo što je tamo počeo da igra :lol:

https://twitter.com/elonmusk/status/1214483582363693057
 
Ma jel se dosetio neko da kod nas proizvodi elekticne bicikle ili i dalje samo rade sverceri ?
 
Kod nas se ne prave ni obični bicikli. Sklapanje kineskih delova nije proizvodnja. Da bar sami prave ramove i točkove to bi se moglo smatrati proizvodnjom.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rLvgP8ve-lo[/youtube]
 
Gaga +1 :)
hvala, promaklo mi
Kad subvenizujemo traktore
zbog ,, jake cene,, jedino da cekam subvenciju Bgda za el. biciklove a bice jednom jer ro treba ovom gradu
:sesir:
 
Čitao u vestima nesto ovih dana da je Tesla pretekla Ford i GM u amerci po vrednostima kacija i kapitalu....
A koliko prosle godine bilo tesla pred bankrotom i slično.... hmm
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697039#p697039:1myzjiwg je napisao(la):
tragac » 09 Jan 2020 09:32 pm[/url]":1myzjiwg]Kod nas se ne prave ni obični bicikli. Sklapanje kineskih delova nije proizvodnja. Da bar sami prave ramove i točkove to bi se moglo smatrati proizvodnjom.
Ne mogu sada naći, ali i ameri i nemci tako prave bicikle, ima dobar dokumentarac Deutche Welle o tome. Samo se sklapa kod njih da bi se smatrao finalnim proizvodom EU ili US of A. To je i jedino realno ako hoćeš aluminijumski bicikl za 200 evra. Ja vozim te Capriolo bicikle za te pare i prezadovoljan sam.

Što se tiče Tesle još pre desetak godina sam bio na predstavljanju Roadstera kada su dovezli prvi ispred Starog dvora. Tesla je pre ideja revolucije u pogledu vozila. Jedino što ostaje problem je odakle toliko punjača pogotovu recimo za nas koji živimo u zgradama ispred kojih ne postoje stalna parking mesta već su to trotoari i delovi ulice.
 
pedja82":236sc85d je napisao(la):
Čitao u vestima nesto ovih dana da je Tesla pretekla Ford i GM u amerci po vrednostima kacija i kapitalu....
A koliko prosle godine bilo tesla pred bankrotom i slično.... hmm
Odavno su ih pretekli, tržišna kapitalizacijia Tesle je 94 milijarde dolara , Forda 36, GM 50 milijardi $. Ispred su jedino VW sa 100 i Tojota sa 220 milijardi $.
Inače to ne znači da su ekstra profitabilni, već se investitori nadaju da će to postati jer su predvodnici u svojoj industriji. Mislim da trenutno svi navedeni imaju daleko veći profit, a o proizvodnji i da ne pričamo.
 
Novi Teslin automobil moći će da razgovara s prolaznicima

Otkako postoje, automobili ne mogu direktno komunicirati s pešacima i prolaznicima, ako se izuzme mogućnost sviranja u trenutku kada se vozaču neko ispreči na putu.

No to će se možda promeniti, ako je verovati onome što Teslin inovator Elon Musk piše na svom Tviter profilu, prenosi Hina.

"Ako poželite, Teslini automobili uskoro će moći da komuniciraju s ljudima", tvitovao je preduzetnik, objavivši video snimak Modela 3 koji se putem spoljnih zvučnika "obraća" prolaznicima.

"Pa nemojte samo stajati i zuriti. Uđite!", 'kaže' automobil, najavljujući da bi se Teslini automobili u budućnosti mogli koristiti i kao samostalni taksiji.

Kompanija je poznata po nadogradnji softvera koji omogućuju dodatnu funkcionalnost Teslinim automobilima. No, još se ne zna koji su Teslini modeli već opremljeni spoljnim zvučnicima potrebnima za realizaciju takve funkcije.

http://rs.n1info.com/Auto/a560597/Novi- ... icima.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692575#p692575:3bxioelw je napisao(la):
Михаило » Sre Dec 25, 2019 11:47 pm[/url]":3bxioelw]A evo kako se provede neko ko pokuša to da izvede u "državi" Srbiji. Vredi pogledati.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a2ItLTJTIzQ[/youtube]
Očekujem naslov sledećeg videa - "Kako se provede neko ko skoči iz aviona bez padobrana". Uz obavezan zaključak da je Srbija kriva i najgora.
 
TESLA SUPERCHARGER sa 4 mesta na Žitkovačkom putu(bb) u izgradnji (Aleksinac) !!!. Supercharge.info ima na svom portalu da su počeli sa gradnjom, obično im treba 3 meseca da završe...
 
DD1A8F77-1A1C-4436-9981-2162F138D466.jpeg
 
To su postavili zbog onih koji idu do Grčke, Turske.
 
Bilo je nekih nagoveštaja da bi mogli da dođu ove godine.
Reč je o skupim automobilima, ali... ti se u Srbalja najpre prodaju...
 
Vrh