Šta je novo?

Državni put Ib reda br. 27: Loznica-Valjevo–Lazarevac (za sada Iverak–Lajkovac)

Da li je iko tu platio 2000e za ar?

Pitam zato što imam ponudu od meštana za imanje u blizini Divaca (ka Mionici) i ista je red veličine niža. Ne 20% ili 50%, već red veličine. Meni je SF da bi bilo ko tu platio 2000e za ar, ok hajd ne znam dole pored tog puta, ali ipak... meni to deluje potpuno nerealno, zato pitam odakle cifra, da li je iz nekih tržišnih transkakcija ili je slobodno sudijsko uverenje :)
 
Pa velika je razlika kada si u Popuckama (prigradskom naselju Valjeva) gde imas sve prodavnice, pekare, gradski prevoz i kada si negde pored nekog puta za Mionicu i Divcibare. I u drugim gradovima zapadne Srbije razlika u ceni placa u 500-600 m razmaka zna da bude od 500-2000 evra za ar, nelogicno ali istinito.
 
Ja sam iz Valjeva i znam da su nekretnine toliko pale da jedva možeš da izvučeš cenu ugrađenog materijala. Put mora da prođe bez obzira na emocije. Onda bi bilo pošteno da država ponudi nekretnine u blizini koje se prodaju a koje su na nešto boljoj lokaciji ili ponudi toliko para u otkup.
 
Ja sam iz Valjeva i znam da su nekretnine toliko pale da jedva možeš da izvučeš cenu ugrađenog materijala. Put mora da prođe bez obzira na emocije. Onda bi bilo pošteno da država ponudi nekretnine u blizini koje se prodaju a koje su na nešto boljoj lokaciji ili ponudi toliko para u otkup.
I ja sam iz Valjeva, ali ne znam gde su pale cene nekretnina...Stanovi nova gradnja u centru 1300-1500 e/kvadrat, Kolubara 2 pre 2-3 godine kvadrat bio 500 evra, sad je 1000 itd...kuce su isto poskupele.
 
Nije to nekad samo lepo uređeno dvorište. Seoska domaćinstva su često prave fabrike, gde pomoćni objekti i infrastruktura vrede više od same kuće. A zemlja je često mnogo vrednija od tržišne cene, posebno onima koji znaju šta će sa njom, pa u ratarstvu i povrtarstvu imaju i po 2 kulture.
Njima ne možeš dati pare i reći da je rok mesec, dva, tri da se isele. Trebaju im prvo pare, pa vreme da nađu odgovarajući prostor, za plac i zemlju, pa vreme da to ponovo sve sagrade kako bi nastavili da rade to od čega žive. A računa li im ko i to vreme kad zbog selidbe nwće moći da rade i zarađuju? A i tada moraju jesti, zar ne?
 
Prolazio sam juče vozom blizu trase, nisam mogao da slikam, ali vidi se neki napredak, bar koliko sam mogao da vidim sa pruge. Uključenje na saobraćajnicu iz valjeva, i dalje je ista situacija sa onim kućama, nema napretka u eksproprijaciji, a ono što je nasuto, 1-2 valjka radi konsolidaciju, i to je to. Što se tiče ostatka trase, najvećim delom je rešeno, ne znam, magacin neki u Mlađevu je otkupljen, i skinuli su sve što je moglo, spremno je za rušenje, a i kamen je deponovan na 500m odatle, brzo će biti nasuto. Pričam namerno ono što se na sentinelu ne vidi, čisto predstave radi.

Dobar deo "rupa" između nasipa su u stvari lokalni putevi, nije problem u eksproprijaciji, nego se rade denivelacije, tj. tu će raditi betonske radove, koji logično idu sporije. Par livada sam video da su netaknute, verovatno je tu problematično, i šumarak koji neki lik seče, verovatno je rešen i dali su mu da iseče šumu da nosi.

Što se tiče kuća na brdu, i slično, 1-2 kuće koje su na samoj trasi, možda su i ostavljene da koriste dok ne budu morali da ruše, jer što da ne, isto kuća na brdu je dobrano potkopana, jer se deo brda skida, trasirano je tako, sumnjam da bi neko potkopavao kuću koju nije otkupio. Deo uz samu petlju Lajkovac je pretpostavljam urađen kad i sama petlja, tu nisam ni mogao da vidim, pruga se račva sa trasom tu.

Na jednom delu reka krivuda tako da je na trasi puta, isto se na sentinelu vidi kao "crno", nije eksproprijacija nego će tu da se radi ispravljanje korita. Isto veliko brdo na trasi, gde mora usek da se radi, vidi se napredak. To je brdo blizu najdužeg mosta na trasi.

Taj najduži most se najviše forsira, što je i logično. Neke spojnice za šipove su gotove, negde se sad rade spojnice, negde šipovi tek vire iz zemlje, i slično. Ako sam dobro video, serija prefabrikovanih elemenata je izlivena, i uspravljena, tj. mogu relativno brzo da krenu da savladavaju raspone.

Sve u svemu, napredak postoji, da može brže, može, ali sam mislio da je skroz zamrlo gradilište, nije. Najveći problem je eksproprijacija na delu najdaljem od autoputa, tj. na ulasku u Valjevo. Ostatak trase ima nekoliko poseda koje treba rešiti ali velika većina je otkupljena. Betonski radovi idu svojim tempom, i radi se na recimo dve trećine konstrukcija istovremeno, možda i više. Ako izuzmemo probleme sa otkupom zemljišta, verujem da bi moglo da se završi do kraja godine, ili sa blagim prekoračenjem.
 
Meni ovo sve slabo deluje. Nije snimkom obuhvacena cela deonica, pa ne znamo dokle se stiglo sa betonskom konstrukcijom na onom velikom mostu. Ali sve ovo ide kilavo bar mi deluje. Vade se na eksproprijaciju, a betonske konstrukcije idu kilavo a nemaju veze sa eksproprijacijom. Deluje da ovi kinezi nisu iste klase kao ovi sto grade Nbgd-Surcin. Mozda gresim, ali tako mi deluje...
 
Ma ništa se nije pomerilo sa trasiranjem od prošlog leta. Teško da če se ova saobraćajnica završiti do kraja godine
 
Na zapadu nista novo
Screenshot (1).png
Screenshot (2).png
Screenshot.png
 
Au, malo sam se zeznuo prosli put, nisam skapirao kolko je taj most zaprvo dug, dakle preko reke stubovi jesu skoro zavrseni, ali ceo most je mnogo duzi, pa ima jos stubova da se izliva. Kriticne tacke poput pocetka u Popuckama, nadvoznjaku preko magistrale, pocetka u Lajkovcu, nadvoznjak kod Divaca, drugom mostu preko reke kod Slovca i sl. i dalje tapkaju u mestu.
 
Au brate, ima pomaka, ali kilave ga za medalju :(

I dalje nema naznaka kako će se uklopiti ovaj put u petlju na Milošu....
Je li tu planirano neko kršteno ukrštanje dva puta?
 
Pa valjda će ga uklope tamo ispod nadvožnjaka na kraju snimka, dal kružni tok ili kako tačno ima negde crtež, zaboravio sam
 
Po openstreet mapama, planiran je mali kružni tok, odmah nakon izlaska sa AP.

 
Meni ovo rešenje deluje kao da su deca crtala u vrtiću. Mozda grešim ali i ovo rešenje u iverku gde prelazi preko pruge i magistrale po sred kuća, pa i nastavak na industrijsku zonu što su najavili sve kao neka ad hoc rešenja. Nisam previše stručan ali deluje mi da Valjevo uvek izvuče neku utešnu nagradu. Čak i ovi kinezi što rade put su svetlosnu godinu iza onih kineza što zidaju nastavak Miloša Velikog... Mada kakva je lokalna vlast nesposobna i ovo je premija za sada.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ris
Da, pisao sam već, ni meni se ovo rešenje ne dopada.
Inače, solidan napredak, čini se da su započeli sve objekte osim u Popučkama gde će biti i najveći problem s eksproprijacijom. Svakim novim snimkom par novih objekata je pred rušenjem ali kao i do sada eksproprijacija se čini kao najveća prepreka.
 
Zaboravio si zemljiste u Veselinovcu ta familija im ne da dok im ne isplate trzisnu vrednost zemlje i to tako stoji a tu nema objekata...

Dalje neces moci..Moje predvidjanje za zavrsetak radova je kraj 2023 godine nema sanse da zavrse za 9 meseci ovo..

Screenshot.png
 
I u Preljini je bilo problema sa eksproprijacijom onog stovarista i kuce na sred trase, reseno u junu-julu i deonica zavrsena do nove godine. Verujem da i ovo moze biti ako ne gotovo makar privedeno kraju do kraja godine
 
images_cms-image-000027382.jpg


12.04.2022, 06:57​

PIVIĆI U BORBI ZA PRAVIČNU NADOKNADU​

U julu prošle godine porodica Pivić iz sela Veselinovac nije dozvolila ulazak građevinskih mašina u njihov posed, koji je na trasi brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, zbog toga što nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi, niti, kako su rekli, postoji bilo kakvo rešenje o oduzimanju 2,80 hektara njihovog imanja.



"Mi nismo protiv eksproprijacije, mi znamo da je ova saobraćajnica od javnog interesa, da je država donela taj zakon, ali mora neko i nas da razume. Nismo protiv da nam uzmu zemlju, ali tražimo adekvatnu nadoknadu. Mi od ovoga živmo, svi u porodici, a ima nas desetoro, bavimo se poljoprivredom. Imamo 20 muznih krava, imamo dve žetve godišnje, posedujemo sistem za navodnjavanje koji je ukopan 700 metara... Ne može se tek tako ući u tuđi posed", poručili su prošle godine Pivići.



Identičnu poruku poslali su i ove godine s obzirom na to da ni nakon devet meseci rešenja nema. "Trasa od Lajkovca do Popučaka se uveliko radi, jedino je prekid u delu gde se nalaze naše parcele i mi smo odlučni da ne dozvolimo da mašine uđu u naš posed sve dok ne budemo adekvatno obeštećeni. Blokiraćemo put Valjevo-Beograd na mestu gde izvođači radova izlaze kamionima", poručili su.



To su saopštili i direktoru JP Srbija putevi Zoranu Drobnjaku, koji je prošlog meseca bio na sastanku sa meštanima u prostorijama Fudbalskog kluba Divci. Milijana Pivić, koja je bila na tom sastanku i iznela sve probleme sa kojima se suočavaju više od godinu dana, kaže da njena porodica ne može da prihavti ponudu države da im se za 2,80 hektara parcela, sa sistemom za navodnjavanje, isplati 30.000 dinara po aru, po ceni koju je odredila Poreska uprava.



"Imamo saznanja, a i dokument iz koga se vidi, da je JP Putevi Srbije još 2008. godine vlasnicima zemlje u Preševskoj dolini plaćalo deset evra po metru kvadratnom zemlju treće i četvrte klase koja je lošijeg kvaliteta nego što je naša. I tada je Zoran Drobnjak bio na čelu JP Putevi Srbije. Takođe, imamo informaciju da su u Popučkama i Lukavcu plaćali 1.250 evra zemlju koja je takođe lošijeg kvaliteta. Zemlja koju mi imamo je prve klase, a to je potvrdio i nezavisni sudski veštak koga smo mi angažovali. On je odredio da bi cena ara trebalo da bude najmanje 92.000 dinara, ali ta procena je urađena kada je cena kukuruza bila 22 dinara, a sada je kukuruz 46 dinara. Ali i bez veštaka, mi znamo koliko naša zemlja vredi. Ona je našoj porodici život. Nas hoće neko da uništi, uzimaju nam najbolje što imamo", kaže Milijana Pivić.
Dodaje da su predlagali da im se oduzete parcele zamene zemljištem adekvatnim po kvalitetu, površini i položaju, i da se instalira sistem za zalivanje kakav poseduju na zemlji koja je u planu za eksproprijaciju.



"Nama ne treba novac, mi imamo svoj posao kojim se bavimo 22 godine, u koji smo uložili i novac i život. Mi ne možemo, niti hoćemo, da menjamo naš posao od koga žive dve generacije. Putevi Srbije ni na jedan naš predlog i zahtev ne odgovaraju, njih ne interesuje ništa. Mi smo tri puta pružali ruku, a oni sve odbijaju", kažu Pivići.



Naglašavaju da bi, u slučaju da ostanu bez zemlje, bili prinuđeni da kupuju hranu za stoku, koju gaje, što bi bilo ekonomski neisplativo te bi bili prinuđeni da prestanu da se bave stočarstvom, a samim tim bi bila ugrožena egzistencija porodice.



"Svesni smo mi da je javni interes iznad našeg interesa, međutim eksproprijacijom koja se vrši u javnom interesu nikako se ne sme dozvoliti da bilo ko bude doveden u položaj da mu se onemogući pravo i mogućnost da ostvaruje egzistenciju što se nama upravo čini", kažu Pivići.
images_cms-image-000027382.jpg

Pitaju zbog čega u njihovom slučaju nije ispoštovan član 15 Zakona o eksproprijaciji gde piše da "naknada za eksproprisano obradivo poljoprivredno zemljište licu kome je prihod od tog zemljišta uslov za egzistenciju, određuje se na njegov zahtev davanjem u svojinu drugog odgovarajućeg zemljišta iste kulture i klase ili odgovarajuće vrednosti u istom mestu ili bližoj okolini".



Nameće se pitanje, da li je neizveznost i patnja porodice Pivić neophodna imajući u vidu odnos vrednsoti njihovog imanja prema vrednosti ukupne investicije?



Podsećamo, izgradnja brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, duga 18,3 kilometra, počela je u junu 2020. godine, a vrednost radova je 158 miliona evra.



U martu prošle godine, kada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao radove na izgradnji brze saobraćajnice koja će Valjevo povezati sa auto-putem Miloš Veliki, najavljeno je da će biti završeni do kraja 2022. godine.

 
Vrh