Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Neophodno je kružni tok Lešnica prepraviti u petlju jer deluje kao zaseda posle 35 km od kružnog toka kod Štitara. Posle Lešnice na malom rastojanju su tri kružna toka kod kojih se vozači spremaju za isključenje i voze opreznije.
Onda ce onaj sledeci biti zaseda posle 40 km. Još gore

Sve te kruzne tokove treba porušiti i napraviti normalan autoput.
 
Nikakva zaseda. Daleko od toga da je kružni tok optimalno rešenje na brzom putu ali je lepo obeležen.
 
Koristim pomenutu deonicu bar jednom u dva meseca, svi ali svi kružni tokovi su preorani po sredini a i zaštitna ograda je svuda probijena ulibljena i oštećena.
Posebno je opasno biti pored kamiona šlepera(koji su profesionalci naravno) pri ulasku u kružni tok jer isti ne žele ni km da uspore i seku obe trake i ne obaziru se da li je neko pored njih.
Defitivno se slažem da je potrebno kružne tokove što pre prepeglati u petlje kao kod Petlovače i sl.
Pitanje za @inzenjer10 da li ima nekih novosti za nastavak puta ka Karakaju?
 
Зашто уопште идеш паралелно са шлепером? Зар није боље да обоје идете један иза другог и коришћење показивача праваца „пресечете“ траке у кружном току...
 
Inače, na novoj deonici motoputa na Kosovu kod Vučitrna jedan kružni tok su uradili tako što se dve trake pred kružni tok sužavaju na jednu i onda kroz kružni tok ide samo jedna traka, koja je nešto šira nego normalno. Dakle, manje-više su postavili horizontalnu signalizaciju koja je u saglasnosti sa nepisanom praksom korišćenja kružnih tokova. Možda je to čak bolje rešenje (razmišljam na glas).
 
Pa ako tako gledamo svaki kružni tok bi mogli da koristimo kao jednu traku pa i ove po gradu kod Ušća i sl. Ja se gurao nisam sa njim u konkretnom slučaju.
Moje zapažanje je bilo da oni koju su najveći profesionalci često prave ozbiljne prekršaje...
Još jedno zapažanje je da na pomenutoj deonici skoro svi voze preko 100 km na sat, stranci su me obilazili sa 130 - 140
 
Брзи пут је и даље новина за наш народ. По селима се вози 100 на обичним путевима са 1 траком. Многи доживљавају брзи пут као аутопут ужи за траку, без наплате. Кружни токови су скроз неприродна појава на таквим путевима.
 
Брзи пут је и даље новина за наш народ. По селима се вози 100 на обичним путевима са 1 траком. Многи доживљавају брзи пут као аутопут ужи за траку, без наплате. Кружни токови су скроз неприродна појава на таквим путевима.

Problem je i što se kružni tokovi na magistralama najčešće nalaze u naseljenim ili nadomak naseljenih mesta, gde se inače uspori. Na motoputu to nije slučaj.
 
Taчно, овде су крајње неочекивани у подсвести возача.
 
Pocetak trase je samo uklapanje u granicni prelaz. Svi kruzni tokovi su izbaceni iz projekta. Na petlji Slepcevic se radi ( temelji za stubove rasvete gotovi, kanalizacija delom gotova), tu se ceka jedna parcela o kojoj sam pisao da nemamo saglasnost vlasnika da udjemo u posed.
Nesto razmisljam citajuci ovo "Pocetak trase je samo uklapanje u granicni prelaz.". Kako ce da izgleda to uklapanje? Brzi put dolazi bas na krivinu pre granicnog prelaza. Da li ce biti uopste moguce iz Badovinaca ukljuciti se na brzi put ka Beogradu? Posto se pominje novi most na Drini, to znaci da ce brzi put da izadje na njega kad bude izgradjen, znaci ili ce tu biti petlja, ili nece biti izlaza za Badovince. Sto bi bilo totalno glupo resenje.
 
Ovako sam ja razumeo. Ides iz BN, nailaziš na Pavlovića Most, koji će imati i brata blizanca (ukupno 4 trake preko Drine). Nakon mosta ide prošireni granični prelaz (verovatno integrisani). Nastavljaju se 4 trake prema Badovincima. Tu se nastavlja prelaz na ovaj brzi put. Nakon toga ide petlja Badovinci već kačena ovde.
1.png


Pravo se nastavlja brzim putem za ŠA, na petlji se isključuje na stari put za Badovince. To je put kojim se sada ide kada se pređe Pavlovića Most.
Prosto i jednostavno rešenje. Ovo što su sad napraivli je sasvim logično i optimalno rešenje (po meni) sa denivelisanim petljama. Čist razum nasuprot populizmu sa kružnim tokovima i da svaki zaseok da ima kružni tok na 500m (opet malo preterujem da naglasim poentu).
 
Mislim da ima više logike da integrisani prelaz prave na levoj obali Drine. Ionako to pripada Srbiji. Odgovara svima, ima više prostora.
I da, slažem se da je ovo optimalno rešenje što se tiče petlje. Sad ostaje da se vidi koliko će to vremenski da potraje. Ne verujem da je kraj godine realan rok nakon svih ovih izmena.
 
Tako je, taj deo pripada Srbiji ali je neformalno granica sredina reke. Takodje ta teritorija je u planu "razmene" teritorije sa BiH a u cilju definisanja jasne granice gde bi neki delovi BiH oko hidrocentrala i pruge BG-Bar pripali Srbiji a neki delovi Srbije pripali BiH. Ova teritorija je zgodna jer je već preko Drine i neformalno u BiH.
Drugi problem je obstrukcija političara iz Sarajeva. Za granicni prelaz i zemlju treba da daju saglasnost a to može da potraje godinama ako se ne "podmaže". Obično se traži neki "tal" ili protivusluga. Ovde postoji prelaz, ali i samo proširivanje traži saglasnost. Neka fora sa državnom imovinom itd.
Zato je jednostavnije da bude sve na strani Srbije. Mnogo brže se sve rešava.
 
Ovako sam ja razumeo. Ides iz BN, nailaziš na Pavlovića Most, koji će imati i brata blizanca (ukupno 4 trake preko Drine). Nakon mosta ide prošireni granični prelaz (verovatno integrisani). Nastavljaju se 4 trake prema Badovincima. Tu se nastavlja prelaz na ovaj brzi put. Nakon toga ide petlja Badovinci već kačena ovde.
Pogledajte prilog 244030

Pravo se nastavlja brzim putem za ŠA, na petlji se isključuje na stari put za Badovince. To je put kojim se sada ide kada se pređe Pavlovića Most.
Prosto i jednostavno rešenje. Ovo što su sad napraivli je sasvim logično i optimalno rešenje (po meni) sa denivelisanim petljama. Čist razum nasuprot populizmu sa kružnim tokovima i da svaki zaseok da ima kružni tok na 500m (opet malo preterujem da naglasim poentu).
Ovo je Petlja u Slepcevicu, mesto gde se spaja brzi put Badovinci-Slepcevic sa brzim putem Sabac-Loznica. Nije ovo plan petlje kod mosta.
 
Juce ponovo teska saobraćajna nezgoda u Lesnici na "pogodite" kruznom toku..autom probio bankinu i sleteo, 3 povredjenih.. razlog brzina.. ovo kako je krenulo u svakom mesecu po nekoliko saobracajki.. a skoro svaki kruzni ima tragove kocenje i ostecenih bankina ili probijenih bankina..
inace i da skrenem paznju kod ribara nadvoznjak za ocage primetih gde je zastitna ograda za zivotinje da ima i kapija kao "valjda" neki prolaz u slucaju nuzde.. ali skroz otovrena??? Tako da treba obratiti paznju ili nekom javiti za to.. najvise zbog životinja i moguceg rizika za bezbednost vozača
 
Juce ponovo teska saobraćajna nezgoda u Lesnici na "pogodite" kruznom toku..autom probio bankinu i sleteo, 3 povredjenih.. razlog brzina.. ovo kako je krenulo u svakom mesecu po nekoliko saobracajki.. a skoro svaki kruzni ima tragove kocenje i ostecenih bankina ili probijenih bankina..
inace i da skrenem paznju kod ribara nadvoznjak za ocage primetih gde je zastitna ograda za zivotinje da ima i kapija kao "valjda" neki prolaz u slucaju nuzde.. ali skroz otovrena??? Tako da treba obratiti paznju ili nekom javiti za to.. najvise zbog životinja i moguceg rizika za bezbednost vozača
Kolika brzina? Ja mislim da je ovo dokaz da ti kruzni tokovi nisu uopste bezbedni bez obzira na signalizaciju. U mozgu svakog vozaca je duboko usadjeno da na auto putu, moto putu ne moze biti ovakva prepreka.
 
Kolika brzina? Ja mislim da je ovo dokaz da ti kruzni tokovi nisu uopste bezbedni bez obzira na signalizaciju. U mozgu svakog vozaca je duboko usadjeno da na auto putu, moto putu ne moze biti ovakva prepreka.
Ko misli da nikakva prepreka ne može da mu se nađe na autoputu taj je suviše ograničen za vožnju i bolje da ide autobusom. Radovi, udesi, zastoji, razni predmeti na putu, životinje, pa nažalost čak i pešaci kod nas su opasnosti koje vrebaju. Nego zavisnost od telefona je poprimila razmere epidemije, pa umesto da gledaju kuda voze ljudi bleje u telefon.
 
Da sam projektant, i da nakon izgradnje mog puta imam par "crnih tačaka" gde se stalno dešavaju nesreće, ja bih posmislio da nisam dobro uradio svoj posao i da nešto na tim mestima treba promeniti. To mi je nekako zdravorazumsko razmišljanje.
Taj put je pravljen za ljude, kakvi god oni bili. Ne možete očekivati da se svi ponašaju kao roboti ili da imaju visoku svest o vožnji i da drže visoku koncentraciju. Uvek će biti neko ko je umoran, uvek će biti neko ko gleda u telefon, uvek će biti neko neiskusan, uvek će biti neko ko će preceniti brzinu. Zadatak je bio , projektovati put i za ovakve ljude. Ako to projektant ne zna, onda je uradio loš posao ("promašio temu na sastavu").
Svakome se desi da pogreši ali ne moramo praviti puteve koji takve greške napalaćuju životom. NIje ovo prirodna selekcija, ovo je loše projektovan put.
 
Ko misli da nikakva prepreka ne može da mu se nađe na autoputu taj je suviše ograničen za vožnju i bolje da ide autobusom. Radovi, udesi, zastoji, razni predmeti na putu, životinje, pa nažalost čak i pešaci kod nas su opasnosti koje vrebaju. Nego zavisnost od telefona je poprimila razmere epidemije, pa umesto da gledaju kuda voze ljudi bleje u telefon.
Koliko se sudara, izletanja, prevrtanja desilo na auto putu Sid-Simanovci u poslednjih 6 meseci? CHAT GPT je uspeo da pronadje 3 od jula 2024 do kraja aprila 2025, u sva 3 su ucestvovala teska vozila, a u dva od njih i putnicka.
 
Vrh