Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Није било у његовој надлежности да прави аутопут и мост, већ републичкој.

Mozda misli na bivsu vlast a ne konkretno na njega. Koliko se secam price iz tog vremena, u vreme Mrkinog ministrovanja je zavrseno sta je trebalo i 2012. je trebalo da se krene u realizaciju
 
Tekst star 15 godina

 
Tekst star 15 godina


Svaka cast na iskopu. Znaci, Mrka je rekao da ce ceo put, sa tunelom i savskim mostom kostati 180 miliona.


Изградња 110 километара аутопута од Дунава до Дрине коштала би око 180 милиона евра, а била би завршена у наредне три године.

Ово је јуче у Руми, на конференцији за новинаре, саопштио Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру, наглашавајући да је тај аутопут ушао у програм Владе Републике Србије и да је почела израда техничке документације, како би на пролеће могли да почну радови.


– Одлучили смо се за аутопут од Новог Сада до Зворника. То је ушло у програм рада ове владе, тако да сам сигуран да ће радови почети на пролеће. Прве рачунице показују да за овај пројекат треба обезбедити око 180 милиона евра, права цена ће се знати тек када се заврши техничка документација, која се убрзано припрема – рекао је за „Политику” Мркоњић.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Ovo je super objašnjenje i ovo bi trebalo dodati u autoškole. Kako se ponašati u ovakvim situacijama. Verujem da je ovo tehnički bolje rešenje u smislu da smanjuje kolonu (protok je takav kakav je) ali ima jednu manu: zahteva razumevanje i toleraniciju da naizmenično idu jedan po jedan. Znači da svi imaju tu svest ali to je teško primenjivo u Srbiji. Ovde i dalje valda mišljenje "treba se snaći" i "moje dupe i ja".
Evo šta sam se nagledao. Sve vreme sam bio u desnoj traci. Napravila se kolona kao u videu. Odmah je jedan nastavio da vozi pravo do policije. Kada je on krenuo, za njim su počeli da iskaču iz kolone jos nekoliko njih. Prvi je zahvaljujuci brzini uspeo da se po meni nasilno ukuca ispred coveka koji je tek keretao jer mu je brzina to dozvoljavala. Ovaj drugi nije uspeo da stigne ali je uspeo da "zabode" prednji kraj ispred coveka koji je tek kretao. Onaj ovaj trubio i negodovao pa su se svadjali. Kada su to videli ovi iza, oni su krenuli da se vraćaju u kolonu iz koje su izašli pa se se i oni "pozabadali". Trebalo je vremena da se svi spakuju u kolonu i prodju suženje.
Onako po mom slobodnom misljenju sva ova zbrka je oduzela više vremena nego da su svi čekali u jednoj koloni i polako se pomerali.
Sad recite vi meni, ko je vozač a ko nije? Koja su pravila primenjiva a koja nisu? Šta je na kraju bolje ?
Ovde treba da ide jedna edukativna emisija stalno pre dnevnika ili uveče o tome šta se radi na autoputu. Kako se pretiče? Da se ne sme blicati i zabijati u gepek. Kako se vozi u kružnom toku i možda, kažem opet možda za 10 godina budemo imali "rajfešlus" situaciju pa sve bude teklo "kao po loju".
 
Па да ли је могуће? Лево скретање уништило све бенефите аутопута.
Nije ovo jos 100% precizno ali da naplatna rampa ne funkcioniše i anulira efekte uštede vremena to stoji za sad. Naplatna rampa pravi zastoj. Da rade svi šalteri bilo bi možda drugačije. Mislim da cu neko vreme preskakati autoput dok to sve ne proradi kako treba.
Nema nista gore nego kad cekas na naplatnoj rampi. Ova kod Sapca se kasno siri i moguce da ce biti cepova vikendom ili praznicima. Nema posebne trake za ENP, pa cekas u redu sa onima sto placaju. Slicno kao na naplatnoj rampi Stara Pazova dok je nisu prosirili.
 
Evo pogledajte i na ovom snimku od gore. Ovde ne pomaže tag. Cekaš 10ak minuta. To i obesmišljava autoput. Verovatno je slilna situacija i kad se ide iz pravca Rume.

1.jpg


Mana puta je da se prekasno širi u više traka pred rampu.
 
Neverovatno, ako je opet napravljena slična glupost kao pred Preljinom to je zaista nonsens prvog reda. Ista geneza čepa!

Pri tome, ovo nije privremeno rešenje.

Apsolutno mi nisu jasne gluposti koje pravimo sa infrastrukturom na detaljima, iznova i iznova.
 
Evo pogledajte i na ovom snimku od gore. Ovde ne pomaže tag. Cekaš 10ak minuta. To i obesmišljava autoput. Verovatno je slilna situacija i kad se ide iz pravca Rume.

Pogledajte prilog 176724

Mana puta je da se prekasno širi u više traka pred rampu.
Situacija u Rumi nije loša, juče sam vozio BG-RU i nazad i prođoh instant sa tagom. Nije bila velika gužva ni na ručnoj naplati. Začudilo me što je samo po jedan prolaz bio za ENP.
 
За почетак нека отворе све рампе у Шапцу и по једну само за ЕНП. Ово је стварно безобразлук. Ако ће ово чекање у колонама да правдају тиме што је аутопут бесплатан до краја године, нека брате онда оставе једну траку за бесплатно ко хоће да чека, а ко неће да чека нека му дају могућност да плати аутопут али да не чека. Овако обесмишљавају постојање аутопута.
 
Ja sam recimo juče korsitio izlaz u Hrtkovcima, i iz pravaca Ruma Šabac, i u istom smeru kad sam se vraćao. Na toj naplatnoj stanici, je suženo da radi samo jedan šalter trenutno i verujem da će tako biti do famozne Nove godine. Ali i u takvoj situaciji nisam imao baš nikakvih problema, jedan auto ispred u oba slučaja.
Primetno je manji saobraćaj na regionalnom putu, pa se od isključenja do Šapca stiglo lagano.
 
Situacija u Rumi nije loša, juče sam vozio BG-RU i nazad i prođoh instant sa tagom. Nije bila velika gužva ni na ručnoj naplati. Začudilo me što je samo po jedan prolaz bio za ENP.
Pričao sam o naplatnoj rampi kod Šapca (Klenak) samo iz smera od Rume.
Naplatna rampa Ruma je OK. Radila je jedna ENP traka i to je ona što se nastavlja na preticajnu traku na autoputu, tako da se glatko prolazi. Takođe dosta ljudi ide za BG i ne zaustavlja se na ovoj rampi.
Evo i ovo je izvor problema. Isprekidane linije koje se prirodno nadovezuju na trake autoputa su pregrađene pa se obe trake autoputa moraju pomerati u desno gledano iz pravca Sapca. To tera vozace da se prestrojavaju. Npr oni iz preticajne trake sada udaraju na ove barijere i moraju da idu desno a oni iz vozne trake samo prate linije i onda se tu sudaraju. Ovi iz vozne trake bi trebali da se prebace u desnu traku a ne da nastavljau da voze svojom da bi sve funkcionisalo kako treba. Tu se pravi suženje. Opet kažem ne bi bio problem sa prestrojavanjem da je naplatna rampa dovoljno široka i da se ranije počinje put širiti.

2.jpg

1.jpg
 
Juče sam se uključio na autoput iz pravca NS, bili su tagovi aktivni (nije bilo podele papira sa pečatom) i nije bilo neke gužve na samim naplatnim rampama. Ono što me iznenadilo je količina saobraćaja na samom autoputu, koja je maltene bila u nivou koja je od Rume do Šimanovaca u tom periodu (negde oko 22:00). Već mi je nezamislivo da je ta količina saobraćaja bila na magistralnom putu sa po jednom trakom, tako da se već oseti olakšanje iako je deonica od 24km :)

@pejkara hvala na info. Dobro je da su makar za mesta u Šapcu planirane petlje a ne kružni tokovi (osim u Slepčeviću i Štitaru). Nadam se da će biti proširenja na 2+1 u predelu petlji radi lakšeg uključivanja. Jeste da je bolje da su svuda denivelisana ukrštanja ali i brzi put je bolji od trenutnog stanja.

Iz izjava funkcionera deluje mi da će prvo pustiti do Petlovače brzi put, mada ako se ubrzaju na delu od Petlovače do AP (plus ima brza saobraćajnica Slepčević-Badovinci) možda i bude gotovo za manje od godinu. Kada sam poslednji put prolazio kroz Bogatić video sam dosta mašina kod skretanja na put Šabac-Loznica.
 
Јуче прошао први пут. Што се самог пута тиче све похвале, стварно одлично изгледа и било је уживање за вожњу. Гужве на наплатној није било, биле су две кућице за ЕНП. Мана, или можда то и није је што треба доста до Шапца кад се стигне до краја пута. Изгледа ће у будуће радити комбинација искључења у Хртковцима, па онда старим путем. Ваљда ће у будуће и то бити другачије кад се настави са продужењем пута.
 
Što volimo da se frljamo... Ko gradi infrastrukturu ovog nivoa? Lokalna samouprava ili republika?
Pa nek se onda za taj problem obrati svojim opozicionim saborcima, pa neka mu objasne što nisu sagradili AP 2011. godine kad je sve bilo tako jeftino... bili su na vlasti, mogli su...
 
Zamena teza, knjiška. Što je logička greška i dalje nema nade raspravljati, jer:
a) ti to dobro znaš, kao i zašto to radiš, u kom slučaju nije produktivno raspravljati
b) ne znaš, u kom slučaju još manje ima svrhe raspravljati :)

Uglavnom, gde god da pripadaš (pod a ili b), takvo razmišljanje drži na vlasti okupatore tvoje i moje domovine, a isti je razvališe iz sopstvenog sebičnog koristoljublja. Danas, dok pišemo. I tek su se zaleteli.

QED
 
Pa nek se onda za taj problem obrati svojim opozicionim saborcima, pa neka mu objasne što nisu sagradili AP 2011. godine kad je sve bilo tako jeftino... bili su na vlasti, mogli su...
Били су заузети отварањем око 100км полупрофила од Новог Сада до Хоргоша, моста Бешка2, и отварањем радова на око 10км новог пута А2, и 30км на будућем аутопуту А4. Истовремено, радили су баш тај предрачун и пројекат за овај пут.
 
Evo Sergio je to snimio. O ovom problemu pricam gde odjednom preticajna traka udara u zid, sto generalno nije problem ali ako imate vec dve kolone onda jenda treba da se prebacuje desno ali to vozace ne rade i nastavljaju svojom trakom.

 
Били су заузети отварањем око 100км полупрофила од Новог Сада до Хоргоша, моста Бешка2, и отварањем радова на око 10км новог пута А2, и 30км на будућем аутопуту А4. Истовремено, радили су баш тај предрачун и пројекат за овај пут.
Da ne zaboravimo da je sva tehničko organizaciona priprema za A2 odrađena u vremenu pre njegovog visočanstva.
 
Јуче прошао први пут. Што се самог пута тиче све похвале, стварно одлично изгледа и било је уживање за вожњу. Гужве на наплатној није било, биле су две кућице за ЕНП. Мана, или можда то и није је што треба доста до Шапца кад се стигне до краја пута. Изгледа ће у будуће радити комбинација искључења у Хртковцима, па онда старим путем. Ваљда ће у будуће и то бити другачије кад се настави са продужењем пута.
Нажалост, ово изграђено искључење ће бити најближе граду од свих и са најмање насеља уз пут, али се ослања на урбанистички најгори део града.
 
Da ne zaboravimo da je sva tehničko organizaciona priprema za A2 odrađena u vremenu pre njegovog visočanstva.
Па јесте, него није било умесно помињати тако неке уопштене ствари, јер је тражен податак само за 2011. годину.
 
Setite se samo koliko zaduženje u inostranstvu smo imali pre - 14 mlda ono se deceniju kasnije popelo kroz preplaćene km autoputeva, helikoptersko razbacivanje para, tekuću potrošnju na skoro 40.
Kako onaj plagijator dr disertacije reče, da nismo podigli kredit, morali bismo da se zadužimo.
Prva deonica koja je u potpunosti ugovorena, projekrovana i realizuje se u potpunosti u njihovo vreme je Pakovraće-Požega. Kako to ide, znamo, vidimo. Ni eksproprijacija nije završena, a tunel tek prokopan se već urušava, a drugi ne mogu ni da prokopaju.
Proces gradnje nekog puta poprilično traje i ne počinje onog momenta kada se zabode prvi ašov ili predsednik otvori radove.
 
Prva deonica koja je u potpunosti ugovorena, projekrovana i realizuje se u potpunosti u njihovo vreme je Pakovraće-Požega. Kako to ide, znamo, vidimo. Ni eksproprijacija nije završena, a tunel tek prokopan se već urušava, a drugi ne mogu ni da prokopaju.
Vučko priča ono što on želi da ljudi misle da je istina. Nasledio je gomilu puteva gde je sve ugovoreno i zatvorena finansijska konstrukcija. To je dobar deo posla ali nije ceo posao. Završiti te pouteve je itekako posao. Naravno da on kaže kako je on to napravio i kupi svu slavu za sebe. Takođe ubraja i sve buduće puteve koji će se praviti pa čak i one kad Srbija kolonizuje Mars.

Ono što je vlada za vreme AV ugovorila i realizovala u potpunosti je:
Surčin -Obrenovac,
Surčin - Novi Beograd,
Deo Obilaznice oko BG,
Pojate-Makrešane,
Preljina - Pakovraće
Ruma-Šabac.
 
Vrh