Šta je novo?

Dijagram - Beogradski metro i voz

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.412
Pohvaljen
8.149
Pojedini forumaši već znaju za dijagram mreže auto puteva u Srbiji, slično tom dijagramu otvaram i ovde temu za sugestije, promene i opštu diskusiju oko dijagrama.

Za veću i čitljiviju sliku molim vas kliknite na sliku.


Narednih dana će sigurno biti još promena u prikazu dijagrama, a kada se bude krenulo sa izgradnjom metroa ili ostale infrastrukture u gradu izaćiće i novi dijagram koji će prikazivati trenutno stanje izgradnje.

Više informacije će te ubuduće moći naći i na sajtu metrobeograd.com
 
Treća linija je izvanredna, teško da mogu da joj nađem Ijednu zamerku.
@Steva: mislim da M3 počinje na Banjici, a da je druga stanica Trošarina koja zapravo pokriva i naselje Stepa Stepanović.
 
Једна линија би морала да иде до аеродрома
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818488#p818488:1zrr67f2 je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2021, 17:55[/url]":1zrr67f2]Bg voz će ići do aerodroma

Jel je jasno u okviru koje linije? Pretpostavljam da je to ona veza do obrenovca?
 
Ne znam da li je i dalje aktuelno, ali predviđena je i reaktivacija železničke stanice "Košutnjak" kao stajališta BG voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818501#p818501:vrk4fz3h je napisao(la):
johnny_s » 29 Jan 2021 05:38 pm[/url]":vrk4fz3h]Ne znam da li je i dalje aktuelno, ali predviđena je i reaktivacija železničke stanice "Košutnjak" kao stajališta BG voza.
Teško.
 
Ova stevina treca linije je, zapravo, jedino sto nam treba.
Ono sto tesko zamisljam je ova veza knez mihajlove sa tc usce tj gde to moze d prolazi..
 
Vi sad ovde predlažete čoveku šta da stavi u dijagram samo po nekim najavama gnusnih političara. Po meni, u nijednom dijagramu ne treba da stoji ništa što trenutno ne postoji i što nije u izgradnji. Naročito ne u Srbiji...
 
Crtaju se dijagrami za nešto što se ne nalazi ni u jednom aktuelnom usvojenom planu.
 
Igore, valjda je tako i normalno.

Ovde su detaljnije mape.


https://www.beograd.rs/lat/gradski-...zrade-za-i-fazu-prve-linije-metro-sistema-_2/

http://mapa.urbel.com/publish/PGR_s...linije_metro_sistema/02_GRAFICKI PRILOZI/PDF/


Voz01.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818567#p818567:17iiema1 je napisao(la):
Igor » Pet Jan 29, 2021 8:55 pm[/url]":17iiema1]Crtaju se dijagrami za nešto što se ne nalazi ni u jednom aktuelnom usvojenom planu.

Na žalost, kroz našu istoriju retko kad su se ostvarivali usvojeni planovi, a kamo li oni neusvojeni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818490#p818490:2uowycbw je napisao(la):
Steva » Пет Јан 29, 2021 5:58 pm[/url]":2uowycbw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818488#p818488:2uowycbw je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2021, 17:55[/url]":2uowycbw]Bg voz će ići do aerodroma

Jel je jasno u okviru koje linije? Pretpostavljam da je to ona veza do obrenovca?

Odvajanje BG:Voz-a ka aerodromu je planirano između stanice Zemun I TPS Zemun.

Obrenovačkom linijom se iskreno ne bih bavio mnogo. Baš mi deluje kao pamflet u okviru neke kampanje...
 
Meni je nekako logično da se produži, e sad verovatno će graditi u fazama pa će prvo do Surčina pa posle do Obrenovca, ali videćemo.
Svakako je ovo tema za digagram i smatram da bi trebalo ucrtati tu liniju do Obrenovca
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818490#p818490:cqxn2g5l je napisao(la):
Steva » 29 Jan 2021 04:58 pm[/url]":cqxn2g5l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818488#p818488:cqxn2g5l je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2021, 17:55[/url]":cqxn2g5l]Bg voz će ići do aerodroma

Jel je jasno u okviru koje linije? Pretpostavljam da je to ona veza do obrenovca?

Za sad se ne zna tačno koji bi naziv imala ta linija.

Nije bas u okviru veze sa obrenovcem nego se projekat za obrenovac kači na ovu prugu i njegov razvoj se vodi zasebno u odnosu na prugu do aerodroma. Prema PDRu za sinske sisteme obrenovac je prikazan kao mogući razvojni pravac a Igor je okačio pre koji dan tu studiju izvodljivosti.
 
Prenos sa metro teme :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818876#p818876:2hrclajz je napisao(la):
Express » 30 Jan 2021, 22:29[/url]":2hrclajz]
Sjajno Stevo! Konture urbanog jezgra jasno ukazuju na to u kolikoj se meri izostavljaju izgrađena naselja u južnom delu grada. Lako se da primetiti da polazne faze maše obe nove stanice - železničku i autobusku, pri čemu su krajevi iste mogli i ranije biti pokriveni kracima plave. Prokop je logično pokriti već u prvoj fazi, ne nekoj tamo sedmoj, osmoj.

Mogu reći da već u ovom momentu imamo jednu ozbiljnu mapu. Dopada mi se to što si izdvojio centralnu zonu sa zaobljenim ćoškovima (u skladu sa krivinama linija). Neutralna boja pozadine ne "guta" mapu, a slaže se uz svetloplavu boju vode. Legenda se lepo uklopila, pri čemu izlazak pojedinih linija gradske železnice iz centralne zone zaista simboliše njihov prigradski karakter. Upotrebio si dva pisma, ćirilicu iznad latinice, i dijamant za BG:Voz. Trase ŽS su očekivano neupadljive jer su i sporedne. Odlično. :vops:

Upravo zbog toga sam i nacrtao dijagram kako bi posmatrači mogli u jednoj, nadam se jednostavnoj, formi mogli sami da zaključe da li ove planirane linije imaju smisla :kk:

Što se tiče obeležavanja ŽS, mislim da su nam putnički RE jer su oni uzeli dva početna slova. Ostavili B umesto da su brze označili sa RE a putničke sa R. Po meni je u Nemačkoj to mnogo bolje odrađeno. S, R, RE, IC, ICE. Prevodili su sve s nemačkog osim IC i ICE. Sva ta slova mogu označavati i engleske nazive - Suburban, Regional, Regional Express, Intercity i Intercity Express, da ne bi bilo zabune.

To sam uglavnom proveravao na redu vožnje Srbijavoza, i ja sam bio iznenađen kada sam video da na nekim stanicama po redu vožnje staju "P" vozovi umesto RE, da li je to greška sistema ili ne nisam siguran.
 
:gobb:

O njihovom obeležavanju itinerera može se napisati referat. :)

Zbunjuje i same državljane Srbije, a kamoli strance. Vozovi sa oznakom PT u Beogradu gotovo da više ne postoje (ima 2900 za Niš iz Točidera, nije Štadler, ako nije Gorbačov onda je lokomotiva+UIC). S Prokopa sa RE, ka Novom Sadu sve RE bilo još pre rekonstrukcije. Većina lokalnih/putničkih na teritoriji regiona Beograda je praktično bila obeležena kao Beovoz, sada kao BG:Voz. Oni su ujedno fukcionalno i regionalni.

Neki, poput onih za Zaječar predstavljaju zaostavštinu unapređenja PT vozova na magistralnim prugama. Ovi na regionalnim nose staru oznaku. Kamo devet sreća da se priča završava na regionalnim. Imamo B i IC. Nekada su postojali i ubrzani koje je logično trebalo označiti sa RE (jer su takođe regionalni), međutim tako su obeležili običan regionalni, odnosno putnički na magistralnoj pruzi koji poput IC sam po sebi spaja gradove. B su takoreći IC, sa lokomotivom, a tako označavaju i međunarodne. Međunarodni bolje da su označeni kao IN ili INT (International).

Daću primer magistralne pruge u sklopu Koridora X na relaciji Beograd-Subotica:

S1 Batajnica-Pančevo Varoš (sva stajališta, bilo koji voz s većim brojem širih vrata, Vmax=120km/h)
R1 Beograd-Novi Sad Local (sva stajališta, FLIRT 160, Vmax=120km/h)
RE1 Beograd-Novi Sad Limited (svako drugo, FLIRT 160, Vmax=120km/h)
IC1 Beograd-Novi Sad Limited Express (samo najveća mesta, FLIRT 160, Vmax=160km/h)
ICE1 Beograd-Novi Sad-Subotica High Speed (samo glavne stanice velikih gradova, aerodromi, KISS 200, Vmax=200km/h)
INT1 Beograd-Budimpešta High Speed International/Cross Border (isto kao ICE samo preko granice, KISS 200 ili EC250, Vmax=200/250km/h)

Regionalne linije koje prelaze iz oblasti u oblast mogu biti označene i kao IR (Interregio) mada mislim da je i ovo previše obzirom na veličinu zemlje. Dovoljno je ponuditi R, ICE i INT. Kao što vidiš sve je to na jednoj pruzi istog ranga, na istim ili različitim kolosecima. Razlikuju se itinereri. Prema tome Zaječar bi imao putnički regionalni lokal označen kao recimo Rxx. INT bi dostizali maksimalnu brzinu zavisno od infrastrukture.
 
A šta se dešava sa "požarevačkom" prugom tj trasom preko Vrčina? Hoće li i tu saobraćati Beovoz?
 
Vrh