Šta je novo?

Da li smo najgori na svetu (što se tiče urbanizma)?

RockerSVK":lgyv75bg je napisao(la):
Homer Jay":lgyv75bg je napisao(la):
Pomenuvsi Zeleznicku stanicu, mislim da je najbolji nacin da se stekne los utisak o Beogradu - doci u njega vozom, po mogucstvu danju.
Дођи ти возом дању или ноћу у Братиславу и видећеш шта је то лош утисак на основу Железничке станице. Оно у Београду је Железничка станица упркос свему сада милина наспрам Братиславе.
Pa, ko ti je kriv sto zivis u Bratislavi :D Salu na stranu, nisam mislio na ruznocu, Zeleznicka stanica je vrlo lepa zgrada, ali sve iza nje je vrlo zapusteno i neuredno. Ali to nije toliko bitno, koliko cinjenica da se na najatraktivnijem beogradskom parcetu zemlje nalaze sine i vagoni koji trunu... Dakle, dolazak vozom u Beograd jasno ilustruje urbanisticki promasaj, a uredjenost prostora oko Zeleznicke je vec druga prica za drugu temu....
 
Добра фора Хомере :D У Братислави су и историјски изглед саме зграде уништили, јер комуњаре су покриле оригиналну фасаду одвратном буџевином за грдне паре... А да не говорим о чистоћи, околини и тд. Просто, Железничка станица у Братислави није само срамота града, али и целе државе. Веруј ми, да у Београду можда има свега,оних вагона и тд., али изглед зграде и само уређење делује мени лично боље него у Братислави. Само да се зна, да није Београд и свему најгори у поређењу са "Европом" ...
 
Iznervirana evo me sa Zelenog foruma ovde da nastavim:

Mnogo sam kivna na ljude koji kritikuju svaki napredak u Srbiji i Beogradu, jer su ljuti sto nesto nije savrsenstvo ili sto se ne razvija zvukom svetlosti ili ??? Pitam se evo i ovde na kojoj planeti ljudi u Srbiji zive?

Pre 4 godine dodjem sa drugaricom Amerikankom u Beograd, a pre toga smo isle u Budimpestu i Sloveniju. Reakcija moje drugarice: "Jao pa Ljubljana posle Graca izgleda veom socijalisticko i ne bas bogato, nema onog kulturnog raskosa", "Jao pa Budimpesta ima toliko potenciala, ali je nekako otuzna i dosta je ruinirana, terase samo sto ne padaju na glavu"… Beograd: "Jao pa sto si mi rekla da Beograd nije bas lep grad? Meni izgleda pristojnije od Budimpeste, a citava Srbija mi izgleda veoma slicno Sloveniji za koju si mi rekla da ce izgledati bolje od Srbije (cvece ispred kuca, socijalisticki izlozi na prodavnicama)"…

Vama svima ovde na Beobuild-u hvala sto pokusavate da unpredite i osmislite bolji Beograd, moj grad takodje, ali vas stvarno molim za izadjete iz maste i uporedite mnogo, mnogo bogatije zemlje i gradove i da vidite da generalno Beograd bolje napreduje nego i jedan od njih. Montreal npr. za zadnjih 10. godina nije izgradio niti jednu moderniju gradjevinu. Ni je dnu.

Korupcija:
http://www.sosquebec.com/images/Corruption_Quebec_Mafia_controls_construction.pdf

Mostovi:
Montreal ima najprometniji most u Kanadi, Champlain Bridge, a samo sto se nije raspao i kolapsirao. Ne da ne nameravaju da ga obnove ili naprave novi, nego ga cak i ne krpe. A ako ga pocnu krpiti, pa potrajalo bi to jedno 15 godina zbog te njihove sporosti. A kvalitet bi kao i do sada bio ravan onom u Kabulu.
http://www.cbc.ca/news/canada/montr...rch-prayer-sign-champlain-bridge.html?ref=rss
http://www.sylvestremarketing.com/e...ndon-bridge-champlain-bridge-is-falling-down/
http://www.globalmontreal.com/Champlain+Bridge+could+collapse+report/4467682/story.html

Sto je najgore, drugi mostovi u Montrealu nisu nista bolji. Krateri na Mercier Bridge kroz koje se vidi reka:
http://montreal.ctv.ca/servlet/an/local/CTVNews/20100128/mtl_mercier_hole100128/20100128/
http://www.examiner.com/headlines-in-montreal/crater-on-mercier-bridge-closes-lane

Tipican kvalitet ulica Severne Amerike:
http://sashaonthestreet.com/2009/04/17/how-many-potholes-did-you-drivebike-over-today/
http://www.citytv.com/toronto/cityn...s-pothole-problems-persisting-at-record-rates
http://communities.canada.com/montrealgazette/blogs/metropolitannews/archive/2009/04/23/pfk.aspx
http://kelsocartography.com/blog/?p=3062

Tramvaji i dizajn Toronta:
http://www.lightrailnow.org/images/tor-lrt-stc-harbourfront-mixedtrf-sep2003cameo_m-taylor.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:TTC_Streetcar_Stop_at_Fraser.jpg

Tipican izgled stambenih zgrada u Kanadi. Starije socijalistickog izgleda i novije ko jaje jajetu (tj. akvarijum):
http://johnochwat.files.wordpress.com/2007/05/apartment.jpg?w=500
http://kelsocartography.com/blog/?p=3062

Americki "karton-siti":
http://www.city-data.com/forum/city-vs-city/107733-cities-worst-slums-6.html


Cim malo odahnem, dodacu vam jos jer mi je zao Beograda i koliko prema njemu nemate simpatija i sto vam nista nije po volji.
 
vulnice ako ti je ovde super pa ti se onda nama vrati ovde. nemoj iz montreala da pričaš kako je nama super ovde a da je tu bezveze.

a znaš kako je govorio pokojni đinđić. u svakoj zemlji ima korova samo se korov u srbiji zaliva.
 
@woolnica
Mozda je tvoja drugarica iznenadjena Beogradom, obzirom da su nas tako lepo predstavljali u medijima prethodnih 20 godina, pa vecina Amerikanaca misli da ovde zive bradati ljudi i brkate zene, nesposobni izasta, osim za ubijanje. Kada dodju ovde, iznenade se da nismo svi bradati, i da nam devojke ne nose brkove i jos kada vide da su neki vrlo ljubazni i gostoprimljivi, siguran sam da sve onda mnogo lepse izgleda, pa i sam grad.
 
Pa nasa gazela je bila sjajna za ove mostove sreca da glavonje nisu vidjele inace je jos nebi popravljali :kafa:
 
Bulevarac":2oxci1lg je napisao(la):
@woolnica
Mozda je tvoja drugarica iznenadjena Beogradom, obzirom da su nas tako lepo predstavljali u medijima prethodnih 20 godina, pa vecina Amerikanaca misli da ovde zive bradati ljudi i brkate zene, nesposobni izasta, osim za ubijanje. Kada dodju ovde, iznenade se da nismo svi bradati, i da nam devojke ne nose brkove i jos kada vide da su neki vrlo ljubazni i gostoprimljivi, siguran sam da sve onda mnogo lepse izgleda, pa i sam grad.
Јавља ми се да је ово истина......
 
Sad a ne ispadne da hvalim Beograd previse. Ali jedan moj prijatelj nemac je toliko bio ocaran Beogradom da je po povratku u Nemacku poceo da uci srpski. A tek nasim "brkatim" beogradjankama sto je bio ocaran! Isto moj ( pa to mu dodje skurak valjda ) iz Toronta je bio u najblazu ruku fasciniran Beogradom. Njemu se tek sve dopalo i ruzni delovi i lepi delovi Beograda. Nije bas sve tako crno kod nas. Ali ipak ima dosta prostora da se popravi na bolje.
 
Ponavljam:
Tako sam ja drugarici sugestirala da Beograd nije estetski najinteresantniji, dok mi ona sama nije pocela da upire prstom u zgrade, kojima samo malo da se poprave fasade mogu izgledati fenomenalno. One strukturalno imaju i te koliko karaktera. Naravno da Beograd nije za obican svet koji radije posecuje znane historijske gradove, ali svako onaj i sa iole malo maste moze videti koliki se breg nazire nad tim neosvezenim povrsinama.

Ne nisu ni svi Amerikanci takvi da se nama istina o njima tako olako javlja. Politika je drugo i nisu svi ograniceni i ne obavesteni.

Ponos Beograda:
- Novi most na Adi
- Ada
- Onaj gym 25. Maj
- Olimp
- Beton Hala
- Skadarlija
- Novi tramvaji

vi nastavite...
 
Nadam se da nećete zameriti što vaskrsavam prastaru temu. Pročitao sam zanimljiv intervju sa Markom Vidojkovićem. Ova tema mi se čini najzgodnija za deo koji želim da podelim sa "beobilderima".

Ono što mi sada smeta je to u šta je Beograd danas pretvorio. On je kao jedan zdrav organizam koji je dobio rak i taj rak je odjednom metastazirao. Tako Beograd danas deluje. To je jedan metastazirani anti-grad u kome je tolika žurba i frka da se te prljave pare, koje su pokradene ili zarađene dilovanjem gudre, oružja, švercom ljudi, što pre operu, pa se gradi na svakom ćošku po tri nove zgrade, sve jedna različita od druge. I svi ti stanovi u njima ostaju prazni, ali su prodati, jer jedan koji pere lovu tako što gradi, a drugi je pere tako što kupuje te stanove. Mi smo žrtve te sumanute i sulude gradnje kretenskih zgrada, naročito u starom delu gradu, jer na Novom Beogradu se i te nove zgrade nekako uklapaju, iako su odvratne. Po blokovima zgrade nisu mogle da budu srušene, starije zgrade nisu dovoljno bile stare da bi se srušile i na njihovim temeljima izgradio neko ruglo, kao što se dešava svuda po centru.

Ne znam inače šta će nama toliki novi hoteli, koji to turisti planiraju ovde da dolaze. Nisu to turisti, to su belosvetske špijunčine, a ovde je oduvek falilo hotela za razne špijune. Tako je bilo i pre Drugog svetskog rata, a evo tako je sad pre (ili za vreme) Trećeg svetskog rata. U Beogradu nikad nije bilo previše turista, dođe 5 Slovenaca za Novu godinu i sad su oni kao turisti. Za koga se grade toliki hoteli? To su ozbiljni hoteli, taj Marriott je npr ozbiljan lanac američkih hotela i stavili su ga na Trg republike. Opet, taj hotel je najmanji problem, zađi samo malo po Dorćolu ili po Vračaru, ili Crvenom Krstu, Lionu ili ne daj Bože u Kaluđericu. Da se radila samo infrastruktura, bilo bi ok. Urađene su Nemanjina i Bulevar, Vojvode Stepe, dignuta su dva mosta, ali ono što meni bode oči su zgrade.

Beograd je imao predratnu, vrlo ujednačenu arhitekturu, pa posle socijalističku koja se nekako uklopila u to. Onda je krenula nadogradnja ’90-ih, gde su ljudi gradili čitave šupe na krovovima nekadašnjih zgrada. Posle te nadogradnje, krenula je crna gradnja. Plati nekom vlasniku kuće neke pare, sruši staru kuću i gradi onaj neverovatni užas. Deo kod Đerma, između Dimitrijale i Bulevara, je carstvo ružnih zgrada, od kojih bi se pola srušilo da lupi zemljotres u neku Mionicu. Mi nismo imali jači zemljotres od ’99-e da su se ljuljale zgrade po Beogradu. Kad bude lupio jedan, videćemo šta će od te novogradnje da ostane.

Ako nekog zanima ostatak intervjua http://www.belgradeunderground.rs/beograd-je-metastazirani-anti-grad-marko-vidojkovic/
mada nema baš veze sa temom, skoro ni sa forumom
 
^^ Malo preteruje ovaj lik kad prica o malom broju turista u beogradu a tek o spijunima koji dolaze u te nove hotele, to je stvaro smesno.
Broj turista je zaista u porastu u Beogradu i novi hoteli su potpuno opravdani.
 
Slazem se i cifre ga demantuju posto je broj ostvarenih nocenja u prvih 7 meseci ove godine ukupno veci za 9.2% dok su za isti period strani turisti ostvarili rast nocenja od 15.1%
 
Slažem se i ja za to. Taj deo sam i hteo da izostavim jer to nije razlog zašto sam postavio ovo, inače bih ga postavio u temi o hotelima.

Činjenica je da je Beograd trajno upropašćen novogradnjom. Zvezdara, Voždovac, a što je najgore i Novi Beograd i još gore (subjektivno) Zemun.
 
To je on što može biti pozitivna strana BG na vodi. Tražnja za skupim stanovima će se usmeriti tamo što bi trebalo da uspori uništavanje Vračara i Zvezdare, ili bolje reći onoga što je tamo ostalo. Uvek volim da prošetam tim delovima grada, kad se setim nekad, pre petnaestak godina kako je sve bilo mirno i pitomo, a danas se ne može proći od skorojevićkih nepropisno parkiranih džipova ispred onih rugoba od zgrada.
 
Da li smo najgori na svetu (što se tiče urbanizma)?
Нисмо, има по белом свету доста лоших примера урбанизма. Чувени метро у Њујорку је дошао као закаснели одговор на натрпавање солитера. Живот у стамбеним солитерима натрпаним један до другог је врло ниско по питању квалитета становања, једино што омогућава да будеш близу места рада,забаве и слично.

Многи градови који имају целовиту саобраћајну и комуналну инфраструктуру, имају далеко мање зелених површина него Београд.

Оно што је наш феномен су "острва планског развоја", док се одређене зоне потпуно препуштају саме себи. Тако на Смедеревском путу не постоји тротоар, а камоли нешто више у Општини Гроцка, док је приградска Моштаница пристојно уређена за насеље своје величине.

Ипак, један урбанистички феномен по коме смо најгори од свих, је шинофобија, односно сматрање железнице основном препреком, а не основном везом.
Пример 1: У Суботици имамо половину плански грађеног града са западне стране пруге, и половину неплански грађеног града са друге стране пруге. То није последица престанка аустроугарске власти, јер на западној страни града је урбана матрица настављана.
Пример 2: У Нишу је највећи део града плански развијан између железичких пруга, али ван пруга, град не постоји ни за урбанисте, ни за управу. Највећа предграђа су дан данас уз трасу некадашње трамвајске пруге, као и аутобуски коридор на којем се превезе 60% путника у Нишу. Најтрагичнија ствар је 6 небезбедних места на Пиротској прузи, која се деценијама не решавају.
Пример 3: У Крагујевцу, сличан пример као и у Суботици, са тим да најзначајнији правац унутарградских кретања управо представља пруга!
Пример 4: Београд, брисање повезаности центра Земуна, као центра регионалног значаја, непостојање урбаног развоја око нових железничких станица, иако су се и у Београду и по Србији садржаји јавног значаја, трговински и угоститељски садржаји, и цели градови спонтано развијали у односу на железнице. Чак су се и села спонтано проближавала железници, и шинофоби вечито траже начине да све то испомерају, са катастрофалним економски и социјалним последицама, последично и демографским.
 
Ja mislim da jesmo među najgorima, i da ne razumemo osnovne stvari iz ove tehničke discipline, štaviše, i političari i javnost su nam dovoljno bandoglavi ignoranti, da su u kritičnoj meri sprečeni da obezbede efikasno i održivo funkcionisanje grada.

Poslednji mega-primer: decenijsko otezanje sa otkupom imovine na trasama planiranih magistralnih pravaca (UMP, i drugo). Sada su, nažalost, cene nekretnina toliko porasle, da će taj poduhvat biti praktično nemoguć. Da su genijalci, međutim, blagovremeno uzeli kredit za te potrebe, to bi im se isplatilo višestruko. Zapravo, trebalo je da naprave pravni mehanizam koji bi ih naterao da tako postupe, ali ne, lakše je i udobnije upravljati ovako, na primitivan način, uz puko crtanje planova po artiji.

Ukratko, organizovano znanje ovog društva o urbanizmu je nikakvo, i zato je Beograd tako jadno zakržljao.
 
Vrh