Šta je novo?

Crna Gora

Mislim da od toga nema ništa - za mjesec i nešto dana put da se pusti nije realno.
Stvarno bi bila sramota da ga nepuste u julu. Vise niko ni nespominje put od Berana preko Jelovice do Kolasina. Put koji radi ,,EUROASFALT,, i kojima bi kada puste taj put po meni trebalo nedozvoliti bilo kakve radove u CG. Kada zavrse taj put a mislim da ga nece ni ove godine zavrsiti iako im je rok 20 oktobar je najkraca veza svima koji putuju od Kraljeva, Nisa, Prokuplja ka Podgorici preko Novog Pazara i Berana. Berane -Kolasin ce tada biti udaljeni 38 km. Od Kolasina do Mateseva jos oko 10 km pa na autoput.
 
08.06 2022

Погинула једна особа у тунелу Пресло на аутопуту​

У току је увиђај

Jедна особа погинула jе у несрећи до коjе jе дошло у 15.10 сати на градилишту аутопута у тунелу Пресло, у близини мјеста Јабука, саопштено jе порталу Дана из ОКЦ-а Управе полициjе.
Како сазнајемо, jедна особа је том приликом тешко повријеђена.
У току је увиђај.
 
Stvarno bi bila sramota da ga nepuste u julu. Vise niko ni nespominje put od Berana preko Jelovice do Kolasina. Put koji radi ,,EUROASFALT,, i kojima bi kada puste taj put po meni trebalo nedozvoliti bilo kakve radove u CG. Kada zavrse taj put a mislim da ga nece ni ove godine zavrsiti iako im je rok 20 oktobar je najkraca veza svima koji putuju od Kraljeva, Nisa, Prokuplja ka Podgorici preko Novog Pazara i Berana. Berane -Kolasin ce tada biti udaljeni 38 km. Od Kolasina do Mateseva jos oko 10 km pa na autoput.
Da li imas bilo kakvu informaciju da li se sta u tunelu radi? Da li se radi most sa strane Kolasina?
Ako ikada budu zavrsili tu deonicu, posle prelaska Lima u Beranama, umesto desno ka Bijelom Polju do Mataseva i sadasnjih 1h45min icice se levo u smeru ka Andrijevici pa kroz tunel do Mataseva za 45min sto je ogromna usteda vremena.
Kakve smo srece to ce biti tamo za 5-6 godina...
 
Da li imas bilo kakvu informaciju da li se sta u tunelu radi? Da li se radi most sa strane Kolasina?
Ako ikada budu zavrsili tu deonicu, posle prelaska Lima u Beranama, umesto desno ka Bijelom Polju do Mataseva i sadasnjih 1h45min icice se levo u smeru ka Andrijevici pa kroz tunel do Mataseva za 45min sto je ogromna usteda vremena.
Kakve smo srece to ce biti tamo za 5-6 godina...
Nemam bas nikakvih informacija. U pravu si ide se obilaznicom oko Berana i pred Buce /3 km/ se skrece pored Pesaca i Lusca ka Lubnicama. Put koji je radio Bemax od Lubnica do ulaska na ravnu Jelovicu je pusten prosle godine. I ponavljam se vec ko papagaj onaj deo puta od 3 km od Jelovice do ulaz u sam tunel Klisura radi EUROASFALT jos nije zavrsen. Prosle godine kada sam bio gore na tom delu puta od 3 km sam tog dana sreo samo 10 radnika. Neznam sto se to neasfaltira posto je vec pred zimu bilo skoro sve zavrseno. Najgora stvar je sto su pricali bajke te nemoze da se pusti put posto rade spajanje skijalista Kolasin 1450 i Kolasin 1600 sto je neverovatna glupost. Prava istina je da do ove godine tu negde do aprila meseca oni nisu bili probili onaj mali tunel za evakuaciju. Mislim da oni nemaju niti ljudstva niti masina da urade sekundarnu u tunelima . Taj most od 100 metara koji se nalazi sa strane Kolasina ja mislim da nisu ni poceli a ako su poceli to sigurno nece zavrsiti do jeseni. Neverovatno da niko ne spominje vise taj put. Mislim da ce tu biti jos i problema kada se bude najzad i pustio da ce zbog sigurno vece navala ka Kolasinu biti i problem kroz sam grad jel ni tu nisu nista uradili. Prosto imam osecaj da su godinam cekali da se eto zavrsi autoput pa da onda urade spajanje autoput do Mateseva/ to su sada oni radovi koje izvodi BEMAX/ i u inforamacijama AMSCG radovi se izvode do 7 jula, evo i petlja Verusa zavrsena a nemoze se sa nje nigde pa tek sada raspisuju tendere/ posto to pripada Podgorici oni tek sada moraju videti kuda ce spajati petlju sa naseljem Verusa , pa evo i ovaj put Kolasin -Berane kada zavrse onda ce da raspisu izvodjaca da kroz grad Kolasin prosire put.
 

Utvrđen cjenovnik putarine: Od auto-puta ove godine 4 miliona eura​

9 Juna, 2022

autoput smokovac mateševo bar boljare dionica
Detalj s auto-puta (Foto: Vlada CG)
Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović najavio je na današnjoj sjednici Vlade da će putarina za dionicu auto-puta Bar-Boljare iznositi za putnička motorna vozila 3,5 eura, za motore 1,5 euro, a za autobuse i kamione u zavisnosti od kategorije 17 eura.
Ibrahimović je kazao da se do kraja godine planiraju prihodi od četiri miliona eura za tu dionicu auto-puta, od putarine, dok se od Sozine očekuje devet miliona.
Vlada je na sjednici usvojila Predlog odluke o visini i načinu plaćanja putarine.
Ministar poljoprivrede Vladimir Joković zamolio je Ibrahimovića da se što prije izađe sa predlogom mjesečnih karata zbog stanovnika Bara i Ulcinja koji svaki dan putuju i rade u Podgorici, kao i onih koji bi iz Kolašina dolazili u Podgorici.
Ministar sporta Vasilije Lalošević kazao je da i poljoprivrednim proizvođačima iz Bara koji obrađuju svoja imanja u Crmnici takođe treba dati neke povoljnosti, jer je činjenica da je tunel Sozina već otplaćen, pišu Vijesti.
 

koštao milijardu eura, otvaranje kasni tri godine​


Najskuplji auto-put - najskuplja i putarina​

Cijena od 3,5 eura za 42 kilometra dionice od Smokovca do Mateševa najveća u regionu, iz Ministarstva to pravdaju troškovima izgradnje i održavanja.
Otvaranje kasni tri godine: Detalj sa auto-puta, Foto: Luka Zeković

Otvaranje kasni tri godine: Detalj sa auto-puta,
Putarina od 3,5 eura za putnička vozila na budućoj dionici auto-puta Bar - Boljare je najskuplja u regionu, pokazuje uporedna analiza “Vijesti”.
Dionica Smokovac-Mataševo duga je 42 kilometra, što znači da će kilometar koštati osam centi.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija (MKI), na čijem čelu je Ervin Ibrahimović, “Vijestima” su kazali da se putarina za upotrebu auto-puta sa zatvorenim sistemom naplate putarine izračunava i naplaćuje prema udaljenosti koju vozilo prelazi i kategoriji vozila, na osnovu jedinične cijene po kilometru pređenog puta, a da se maksimalna jedinična cijena po kilometru utvrđuje prema troškovima izgradnje, održavanja, upravljanja i troškovima razvoja auto-puta.

”Na osnovu do sada urađenih studija izvodljivosti predložena je jedinična cijena od 0,08 eura po kilometru za putničko vozilo kao najzastupljeniju kategoriju vozila (putnička vozila su u ukupnom obimu saobraćaja zastupljena od 85 odsto do 90 odsto), odnosno proporcionalno uvećano za druge kategorije vozila”, saopštili su iz Ministarstva.

Cijene putarina auto-puta u regionu su znatno niže. Tako je za dionicu auto-puta Miloš Veliki dužine oko 130 kilometara, od Beograda (Surčin) do Čačka (mjesto Pakovraće) potrebno izdvojiti manje od četiri eura (450 dinara), odnosno oko tri centa po kilometru, što je više nego duplo jeftinije od crnogorskog auto-puta.
Ta trasa je dio budućeg auto-puta do Crne Gore.
Cijena putarine za auto-put od Sarajeva do Zenice je šest konvertabilnih maraka, što je oko tri eura. Ta dionica je duga 53,8 kilometara, što znači da je cijena po kilometru pet centi.

Za dionicu od Skoplja do Tetova u Sjevernoj Makedoniji treba izdvojiti svega jedan euro, ili tri centa po kilometru.
Cijena putarine je jeftinija i u znatno bogatijoj Hrvatskoj, koja je članica Evropske unije. Na primjer, za dionicu od Zagreba do Rijeke koja je duga 140 kilometara, treba uzdvojiti oko 9,3 eura, ili nešto više od šest centi po kilometru.
Na posljednjoj sjednici Vlade utvrđene su cijene putarina za budući auto-put i za druge kategorije vozila, pa za motore iznose 1,5 eura, dok je najviša cijena za teretna motorna vozila sa prikolicom na istoj dionici 17 eura.
U usvojenom dokumentu predviđene su cijene i za uključenja sa mjesta Pelev Brijeg i Veruša, pa za isključenje na Mataševu treba izdvojiti dva eura od Pelevog brijega i 1,5 eura od Veruše.
Upitani da li smatraju da su navedene cijene putarina prikladne ako su u regionu znatno jeftinje, iz MKI su ponovili da je cijena određena uzimajući u obzir troškove izgradnje, održavanja, upravljanja i razvoja auto-puta. Navode da se, analizirajući cijene putarine u regionu, jedinična cijena po kilometre za putnička vozila kreće od 0,05 eura u Srbiji do 0,08 eura u Hrvatskoj.
”Stim da naglašavamo da su troškovi izgradnje, održavanja i upravljanja ovim auto-putevima različiti”.
Priča oko auto-puta je započeta 2009. kada je bivša Vlada potpisala ugovor sa konzorcijumom kojeg je vodio hrvatski Konstruktor, da bi iste godine i svečano započeli radovi u selu Gornje Mrke.
Međutim, Konstruktor nije obezbijedio potrebnu finansijsku garanciju, odnosno da sam nađe novac za izgradnju koji bi mu Vlada kasnije vratila.
Prema potpisanom ugovoru sa Konstruktorom iz juna 2009. godine, ovaj konzorcijum je cijelu dionicu od Bara do Boljara trebao izgraditi za 2,8 milijardi eura, a rok za završetak bio je kraj 2016. godine.
Prva dionica Smokovac - Mateševo punog profila je trebala koštati 603 miliona eura.

Nakon što je na proljeće 2010. godine raskinut ugovor sa Konstruktorom, bez plaćanja penala, Vlada je punih pet godina tražila nove partnere za gradnju.
Sa kineskom kompanijom CRBC je 30. oktobra potpisan ugovor o projektovanju i izgradnji, a cijena je ugovorena na 809,6 miliona eura. Potpisan je i finansijski ugovor prema kojem se 85 odsto vrijednosti radova finansirao iz kredita kineske Eksim banke od 944 miliona dolara, a preostalih 15 odsto je Vlada trebala uplatiti izvođaču iz budžeta.
Premijer Dritan Abazović ranije je rekao da Crna Gora plaća najskuplji kilometar auto-puta na svijetu.
Radovi na izgradnji su počeli 11. maja 2015. i trebalo je da budu završeni na isti dan 2019. godine. Glavni radovi su već u početku kasnili skoro godinu dana.
Rokovi za završetak su tri puta produžavani, a aneksima ugovora i prebacivanjem dijela obaveza na Monteput, cijena izgradnje povećana je za još skoro sto miliona.
Sada se očekuje da auto-put bude otvoren u julu, više od tri godine nakon predviđenog roka.

Kilometar kroz Sozinu 20 centi​

Na istoj sjednici Vlade su potvrđene i stare cijene putarine za tunel Sozina. Cijena od 2,5 eura za automobile, kako su kazali iz MKI, obuhvata prolazak kroz tunel kao i korišćenje pristupnih saobraćajnica u ukupnoj dužini od 12 kilometara. To znači da jedan kilometar vožnje na toj dionici košta 20 centi, što je znatno skuplje nego na budućoj trasi auto-puta.
Radi poređenja, ukupna vrijednost jednog od najzahtjevnijeg projekta u Hrvatskoj - izgradnji Peljašačkog mosta u dužini od 2,4 kilometra, premašuje pola milijarde, a putarina (mostarina) neće biti naplaćivana.
Izgradnja tunela Sozine koji je otvoren 2005. godine koštala je oko 74 miliona eura. Ukupno zaduženje za gradnju tunela iznosilo je 47,28 miliona eura. Ostalo je da se vrati još 15,7 miliona eura, a posljednja rata dospijeva 2030.
Od otvaranja tunela, cijena putarine nije mijenjana, uprkos najavama bivše DPS vlasti da će se ona u potpunosti ukinuti otplatom uloženih sredstava, što se desilo još prije nekoliko godina.
”Kreditna sredstva uzeta za izgradnju tunela još uvijek nijesu isplaćana, a s obzirom na starost predmetnog objekta i amortizaciju, u narednom periodu predstoji značajno ulaganje u rekonstrukciju tunela i pristupnih saobraćajnica, a sve u cilju omogućavanja funkcionalnog i bezbjednog odvijanja saobraćaja”, saopštili su iz MKI upitani da li smatraju navedenu cijenu prikladnom.

Povlastice za lokalno stanovništvo - diskriminacija​

Na pomenutoj sjednici Vlade, Ministar poljoprivrede Vladimir Joković zamolio je Ibrahimovića da se što prije izađe sa predlogom mjesečnih karata zbog stanovnika Bara i Ulcinja koji svaki dan putuju i rade u Podgorici, kao i onih koji bi iz Kolašina dolazili u Podgorici.
Ministar sporta Vasilije Lalošević kazao je da i poljoprivrednim proizvođačima iz Bara koji obrađuju svoja imanja u Crmnici takođe treba dati neke povoljnosti, jer je činjenica da je tunel Sozina već otplaćen.
Upitani da li će razmatrati ove inicijative, iz MKI su kazali da se korisnicima tunela Sozina i auto-puta nudi mogućnost kupovine i korišćenja smart kartice, kao i elektronske naplate putarine “tag uređaja”, koja pored olakšane procedure prolaska daje i mogućnost popusta od 10 odsto na uplaćenih 50 prolazaka, odnosno za dopunu “tag uređaja” višu od 125 eura.
”S obzirom na odredbe Zakona o putevima, kao i propise EU koji uređuju predmetnu oblast, ne postoji mogućnost davanja drugih povlastica pojedinim korisnicima, odnosno svako davanje povlastica određenim građanima za istu kategoriju vozila tretiralo bi se kao diskriminacija”, poručuli su iz Ministarstva.
Naplata putarine na auto-putu i kroz tunel Sozina povjerena je državnoj firmi Monteput.

Očekuju 4,5 miliona prihoda za pola godine​

Iz MKI su saopštili da na naplatnom putu postoje četiri naplatna mjesta: Smokovac, Pelev brijeg, Veruša i Mateševo.
”Očekuje se da će 80 odsto vozila preći najdužu dionicu Smokovac - Mateševo. Na osnovu ostvarenog prometa i broja vozila na Sozini za period jul - decembar u prethodnim godinama poslovanja i očekivanim cijenama za naplatu putarine na auto-putu, planiran je prihod 4.500.797 eura”, kazali su iz MKI.
Monteput očekuje da će ove godine imati 9,3 miliona eura prihoda od naplate putarine kroz tunel Sozinu, pa se od auto-puta na godišnjem nivou očekuju gotovo identični prihodi.
 
Dakle, treba 105 godina da se put otplati od putarine :) Ali to je bruto, kad se odbiju troškovi naplate putarine, održavanbje i ostalo: "Znači trista godine" :)
 
Ovo za cenovne diskriminacije se slažem, ja sam odavno za da npr nebalkanske registracije (npr Nem, Tur...) plaćaju višestruko skuplju cenu putarina na srbskim autoputevima. Doduše, ja sam protiv unutrašnjih veštačkih podela Balkana pa sam protiv i da se okolne zemlje tretiraju cenovno kao strane. Ali to zavisi i od njih, jer odnosi trebaju biti recipročni
 
Kaze mi prijatelj inače iz Kolašina da su neki momci pošli na obuku za naplaćivanje putarina.
Trenirace na napoatnoj rampi za tunel Sozina(jer nemaju dje drugo :)) sto znaci da se otvaranje priblizava ali ja i dalje mislim da od planiranog otvaranja 13 jula nema nista.
 
Izgradnja bulevara od Podgorice do Danilovgrada u zavrsnoj vazi!
 
Kaze mi prijatelj inače iz Kolašina da su neki momci pošli na obuku za naplaćivanje putarina.
Trenirace na napoatnoj rampi za tunel Sozina(jer nemaju dje drugo :)) sto znaci da se otvaranje priblizava ali ja i dalje mislim da od planiranog otvaranja 13 jula nema nista.

Ceka se samo da zavrse te radove od autoputa do puta Matasevo Kolasin. Samo je to u pitanju. Sada dali ce biti 13 to niko nezna ali mislim da ce biti u julu.
 
Sta je sa putem od Jabuke do Pljevlje, je l to zavrseno?
 
Не верујем! Још гора је ситуација од Пљеваља до Метаљке! Мада људи из ЦГ сигурно имају боље информације! Ажурније свакако.
 
Прошле недјеље сам прошао од Пљеваља до Јабуке и пут није био завршен и сумњам да ће бити до краја љетне сезоне гледајући на тренутни темпо рада.

Семафор на једном мјесту регулише проток саобраћаја пошто је сужење, макадам. И била је обустава комплетног саобраћаја свакодневно између 11-15х до 15.јуна најављена.

Оно што охрабрује видио сам да су кренули од правца границе ка Пљевљима да постављају завршни слој асфалта.
Такође, у односу на прошлу годину тј љетну сезону када је велики дио пута од 15ак км био макадам, сада је мислим преко 95% под асфалтом, тек поједини прелази су без асфалта.
Ако изузмемо тај један семафор који прави застој и можда укупно пар стотина метара без асфалта, свакако да бих свима препоручио да иду овим правцем ка Боки Которској, далеко је боље стање него прошле године.
 
IMG_20220610_175921.jpg
IMG_20220610_180036.jpg
IMG_20220610_180055.jpg
IMG_20220610_180117.jpg

Evo i par slika od pre neki dan. Mnogo je bolje nego kada sam poslednji put prolazio ovim GP u avgustu prošle godine ali i dalje ima netaknutih delova, istina malo ali za sve treba vremena a sezona samo što nije. I sam kvalitet ne obećava, već ima dosta zakrpa a nešto nisam siguran da ide još jedan sloj preko toga.
 
I jedna ekskluziva iz rubrike pravimo nepotrebne i skupe puteve dok se najbitniji pravci doslovno raspadaju kao Bd-Tv, dakle Nikšić-Cetinje Via mighty Čevo, gde trenutno prođe 7 automobila dnevno a kad se završi biće 177 koliko prođe kola na Bd-Tv za minut.
Velika konkurencija putu Mojkovac-Lubnice.
Simpatične kozice su na samom početku kod Slanog jezera a poslednja slika nije na ovoj trasi nego pred spajanje na put CT-Njeguši što me je zbunilo pošto put počinje iznad kružnog toka na Ct sa druge strane skroz. Možda ima neko račvanje u planu.
IMG_20220611_112716.jpg

IMG_20220611_120704.jpg

IMG_20220611_120826.jpg

IMG_20220611_120842.jpg

IMG_20220611_121056.jpg

IMG_20220611_123644.jpg
 
Poslednja izmena:
Još kad bi počeli da rade AP Budimpešta-Beč, to bi mnogo značilo za povezivanje sa Berlinom jednog dana... :D
 

Abazović: Ne mogu da garantujem da će se 13. jula otvoriti auto-put, počeo sam da sumnjam da neko to sabotira​


Abazović je kazao da je dionica autoputa Smokovac - Mateševo ne samo najskuplji put, "nego se i najsporije radi."

Dodao je da ne može da garantuje da će se 13. jula otvoriti auto-put.

"Gubimo novac od putarine, gubimo mnogo toga i stvaramo lošu klimu između nas i Kineza, ali mi smo naš dio posla odradili. Naravno da će neko snositi odgovornost za stanje - da vidimo zašto je kasnilo koliko je kasnilo... Često smo razmišljali, u prethodnoj Vladi, da nekog drugog angažujemo, ali bi tenderi oduzeli mnogo vremena. Lično sam počeo da sumnjam da neko to sabotira", kazao je Abazović.

On je kazao da je važno da razmišljamo o sjeveru zemlje, te da mu je želja da u Berane dobiju takozvani Air Park, oko kojeg su započeli "ozbiljne pregovore".

"Ako želimo da spasimo sjever, moramo da imamo infrastrukturu," poručio je Abazović.
 
Vrh