Šta je novo?

Crna Gora

Bitno je da je po ugovoru trebalo da bude sve gotovo u maju 2019 dakle orije dvije godine a nece po sve u sudeci ni do. aja 2022 biti zavrseno ali eto tu imamo razumijevanja za razliku od dionice Preljina Pozega koja po ugovoru treba da bude gotova 2023 ako ja dobro sam to ispratio a samo se prica o tome kako se ne radi kasni se javasluk probijanje rokova i razne price o vlastima u Srbiji sto mene mnogo ne zanima samo kazem.
Dakle kakav da je teren ugovor je potpisan placeno sve i krenuli radovi 2015 a ugovorom je predvidjen zavrsetak radova u maju 2019,da ne pricamo sad o pllaganju kamena temeljca 2010 cini mi se u prisustvu premijera Srbije Hrvatske i CG to na stranu,zanemarujemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870276#p870276:1507k5b2 je napisao(la):
Kurogane1 » Ned Avg 08, 2021 10:27 pm[/url]":1507k5b2]Bitno je da je po ugovoru trebalo da bude sve gotovo u maju 2019 dakle orije dvije godine a nece po sve u sudeci ni do. aja 2022 biti zavrseno ali eto tu imamo razumijevanja za razliku od dionice Preljina Pozega koja po ugovoru treba da bude gotova 2023 ako ja dobro sam to ispratio a samo se prica o tome kako se ne radi kasni se javasluk probijanje rokova i razne price o vlastima u Srbiji sto mene mnogo ne zanima samo kazem.
Dakle kakav da je teren ugovor je potpisan placeno sve i krenuli radovi 2015 a ugovorom je predvidjen zavrsetak radova u maju 2019,da ne pricamo sad o pllaganju kamena temeljca 2010 cini mi se u prisustvu premijera Srbije Hrvatske i CG to na stranu,zanemarujemo.
"Otvaranje radova" na deonici Preljina-Požega je bilo 27. maja 2019. godine,i tada je rečeno da je rok za završetak cele deonice kraj 2021. godine. Skoro dve godine nakon "otvaranja radova" nije bilo pipnuto ništa na trasi,tek pre oko četiri meseca je u stvarnosti započelo trasiranje,i to samo između Preljine i Pakovraća. Tuneli su počeli da se buše ranije,ali i tu ima još gomila posla. Bukvalno do pre nedelju-dve su nas ubeđivali da će sve biti gotovo do Nikoljdana 2021. sada kažu kraj 2022. prave od nas debile,kratko i jasno.
 
Šta je rečeno ne znam, ali koliko sam pronašao napisano je da je po ugovoru rok za završetak radova 36 meseci (tj. maj 2022.). Do tada ćemo verovatno imati samo 1/3 puta završeno, a za ostatak ima da čekamo bar još godinu-dve duže.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=imU4WtENk_0[/youtube]
Snimak dronom cele deonice autoputa kroz Crnu Goru.Možda najbolje odrađen snimak od početka izvođenja radova sa opisom svih objekata na trasi Ima tu još posla ali realno sve će biti spremno do sledeće turističke sezone
 
milaki990":1m0k1kee je napisao(la):
Šta je rečeno ne znam, ali koliko sam pronašao napisano je da je po ugovoru rok za završetak radova 36 meseci (tj. maj 2022.). Do tada ćemo verovatno imati samo 1/3 puta završeno, a za ostatak ima da čekamo bar još godinu-dve duže.
Da tako je - ugovor 36 mjeseci dakle rok do 2022 maj ali je kasnije Vucic a za njim normalno i svi njegovi pioniri rekao da je molio Kineze i dobio obecanja da ce se dionica zavrsiti prije roka.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Konačno snimak cele deonice,Bemaxovi snimci nisu išli do kraja,tj početka.

Trebali bi da dok još može odrade ulaznu rampu sa više prolaza jer je sada čeona umesto bočna da vam se ne desi kao nama Preljina
 
List Njujork tajms (NYT) pisao je o crnogorskom auto-putu. "Jedan od najskupljih puteva na svetu se nakon planina i klisura preko kojih prolazi završava u blatnjavom polju u zaseoku sa dvadesetak kuća od kojih su mnoge prazne." Tako ovaj list opisuje deonicu auto-puta Bar – Boljare u tekstu u kom se naziva putem od nigde do nikuda.
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1907277


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Crna Gora ima bolje puteve od SAD - osim što je bez autoputeva, ali imaće i to uskoro. Mala je to zemlja, ali vrlo solidno uređena za balkanske standarde, sve suprotno od toga što ovde laprdaju lajavci.

Svaka čast Crnoj Gori na putevima, npr Cetinje-Podgorica možemo samo da gledamo i da plačemo... sa svojim čačanskim obilaznicama... smederevcem i surčincem. Jaka nam je uteha glasilo njujorških libtarda, NYT, iz zemlje sa zaostalom infrastrukturom.

Inače, danas sam vozio putem iz doba kralja (možda čak još kneza) Nikole, Virpazar-Rijeka Crnojevića. Bila država i tad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871957#p871957:1ghfi68m je napisao(la):
Пантограф » Ned Avg 15, 2021 10:12 pm[/url]":1ghfi68m]Crna Gora ima bolje puteve od SAD - osim što je bez autoputeva, ali imaće i to uskoro. Mala je to zemlja, ali vrlo solidno uređena za balkanske standarde, sve suprotno od toga što ovde laprdaju lajavci.

Svaka čast Crnoj Gori na putevima, npr Cetinje-Podgorica možemo samo da gledamo i da plačemo... sa svojim čačanskim obilaznicama... smederevcem i surčincem. Jaka nam je uteha glasilo njujorških libtarda, NYT, iz zemlje sa zaostalom infrastrukturom.

Inače, danas sam vozio putem iz doba kralja (možda čak još kneza) Nikole, Virpazar-Rijeka Crnojevića. Bila država i tad.

Crna Gora ima bolje puteve od SAD? :lol: Neću da ulazim u politiku i komentarišem ovu besmislicu oko "solidne uređenosti države", ali to što je neko presvukao i ima na nekim deonicama nov asfalt ne znači da su ti putevi adekvatni i da omogućavaju nekakav ozbiljan ekonomski razvoj.

To što je neko presvukao gornji sloj asfalta ne menja činjenicu da u Crnoj Gori da pređeš 40km između dva grada treba da voziš sat vremena... Zato tamo i nema nikakve privrede niti bilo kakve održive privredne aktivnosti osim rasprodaje zemljišta koje je dugoročno i svelo prihode od turizma na mizernih milijardu eura, što je nivo prihoda od turizma koji ima Srbija bez ikakve strategije u tom sektoru.

Crna Gora nema nikakve puteve - nisu povezani autoputevima ili brzim magistralama ni interno, a ni sa jednom zemljom u okruženju, turisti mogu da im dođu samo avionom, železnica praktično ne postoji. Put kroz kanjon Morače je sve samo ne moderan, a druga, toliko hvaljena, deonica preko Nikšića, je besmislena za komentarianje. Uglavnom je to sve sagrađeno pre mnogo godina i nije u funkciji nikakvog modernog ekonomskog razvoja. Zato ga tamo, osim nekakvog u svetskim okvirima mizernog prihoda od turizma, i nema.

Nisu to nikakvi moderni putevi - Srbija i Hrvatska, pa i Albanija i Makedonija, su miljama ispred Crne Gore po tom pitanju.

U ovoj temi sam napisao da je ta njihova deonica auto-puta od "nikud do niđe", pa evo i NYT to kaže, jer je to činjenica. Crna Gora nema ekonomsku snagu da izgradi smislenu mrežu autoputeva, a nema više propale Jugolavije, pa da im Srbija, Hrvatska i Slovenija finansiraju razno-razne puteve "bratstva i jedinstva".

Dok su oni sagradili taj patrljak u Srbiji su već odavno spojeni Beograd i Čačak i izgrađeni mnogi delovi Koridora 10.

Crna Gora je po potencijalu za budući razvoj danas daleko iza Albanije.
 
Šta fali deonici preko Nikšića?

Mislim da ste obojica u pravu donekle. Tačno je da dostva putnih pravaca dole ostavlja puno bolji utisak od sličnih deonica u Srbiji. Ljudi su kod nas oduševljeni renoviranom deonicom Ovčar Banja - Zlatibor i takve deonice su stvarno retkost u Srbiji.

Sa druge strane tačno je i da se male kilometraže po CG prelaze jako dugo. Meni lično ne smeta jer uživam u tim predelima, ali ekonomija i privreda to ne trpe. Ne znam kakve su im opcije za povezivanje sa Hrvatskom na jugu u perspektivi otvaranja Pelješkog mosta i mogućeg ulaska CG u EU. Ruku na srce, teren po CG je daleko komplikovaniji i od Srbije i od Hrvatske pa i ne čudi što do sada nije izgradjen ni km autoputa.
 
Zavisi kojoj deonici preko NK. Ka Jabuci je ok, treba tu i tamo presvući asfalt. Ko ide ka Pivi tu je već slabiji kvalitet asfalta ali valjda će i to doći na red uskoro, još ako krene i Mile da radi svoj deo puta. Ja nisam raspamećen deonicom Ovčar Užice, ok je urađeno ali opet nisu dobacili do Zlatibora.
 
@sjcam
Crna Gora ima bolju železnicu od Srbije.

U SAD sami govore da im se infrastruktura raspada, pa nemoj da im ti advokatišeš; u Crnoj Gori se, sa druge strane, ne raspada. Objekti, posebno raskrsnice (ne računamo autoputeve i petlje, jer ih u CG još nema), bolji su u Crnoj Gori. Čak svi umeju pravilno da koriste kružni tok.

Glede uređenosti društva - a ovo je urbanistički forum - periferija Podgorice je do te mere uređenija od periferije Beograda, da treba da nas bude sramota do šestog beogradskog kolena.

Itd. Mogu do sutra.
 
Mislim da poredjenje Beograda i Podgorice nema nikakvog smisla. Na "urbanizaciju" Beograda su uticali svi redom, pa i ljudi poreklom iz Crne Gore, Hercegovine, Krajine.... Uostalom porede se grad od 200k stanovnika sa gradom od 1.5 miliona stanovnika. Sumnjam da je Podgorica puno uredjenija od Subotice ili Novog Sada na primer.
 
sto se tice nyt, i komentara da cg autoput ide izmedju nigdina, pa svaki nezavrsen i nekompletan autoput je takav. tako je bila nama sa onom deonicom, ub lajkovac bese, koja godinama nije koriscena... jasno mi je zasto amerikancima smeta povezivanje cg sa severom, sa srbijom, a nije radjen npr ka albaniji.....
 
Баш тако Лудерик, то је за њих основни проблем!
 
Poenta je sto je zemlja dala četvrtinu svog BDP za parce puta koje nikakvu funkciju nema dok se ne uradi jos 100 km a za to ne postoje teoretske sanse da se moze napraviti i finansirati u narednih 20 godina.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Kako nema funkciju ljudi?
Znate li koliko zivota je do sada izgubljeno u Platijama...

Послато са Nokia 3.1 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871957#p871957:1rwvpuej je napisao(la):
Пантограф » Ned Avg 15, 2021 10:12 pm[/url]":1rwvpuej]Crna Gora ima bolje puteve od SAD - osim što je bez autoputeva, ali imaće i to uskoro. Mala je to zemlja, ali vrlo solidno uređena za balkanske standarde, sve suprotno od toga što ovde laprdaju lajavci.

Svaka čast Crnoj Gori na putevima, npr Cetinje-Podgorica možemo samo da gledamo i da plačemo... sa svojim čačanskim obilaznicama... smederevcem i surčincem. Jaka nam je uteha glasilo njujorških libtarda, NYT, iz zemlje sa zaostalom infrastrukturom.

Inače, danas sam vozio putem iz doba kralja (možda čak još kneza) Nikole, Virpazar-Rijeka Crnojevića. Bila država i tad.


Ка Монако, мало си претерао чини ми се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872002#p872002:3qi0m38z je napisao(la):
milaki990 » Pon Avg 16, 2021 7:32 am[/url]":3qi0m38z]Šta fali deonici preko Nikšića?

Mislim da ste obojica u pravu donekle. Tačno je da dostva putnih pravaca dole ostavlja puno bolji utisak od sličnih deonica u Srbiji. Ljudi su kod nas oduševljeni renoviranom deonicom Ovčar Banja - Zlatibor i takve deonice su stvarno retkost u Srbiji.

Sa druge strane tačno je i da se male kilometraže po CG prelaze jako dugo. Meni lično ne smeta jer uživam u tim predelima, ali ekonomija i privreda to ne trpe. Ne znam kakve su im opcije za povezivanje sa Hrvatskom na jugu u perspektivi otvaranja Pelješkog mosta i mogućeg ulaska CG u EU. Ruku na srce, teren po CG je daleko komplikovaniji i od Srbije i od Hrvatske pa i ne čudi što do sada nije izgradjen ni km autoputa.

Ništa osim što kada produžiš dalje prema moru dok stigneš do nove deonice oko Risna, imaš da voziš onim serpentinama kao u srednjem veku sa sve žutim ogradama iz doba SFRJ. Da li tako treba da izgleda ozbiljan magistralni put? Dajte molim vas... Put im je dobar, kada ga ima.

Iskreno ne znam šta je gore - preko Srpske, Nikšića ili kamikaza kroz Kanjon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872013#p872013:3qml2aew je napisao(la):
Пантограф » Pon Avg 16, 2021 8:52 am[/url]":3qml2aew]@sjcam
Crna Gora ima bolju železnicu od Srbije.

U SAD sami govore da im se infrastruktura raspada, pa nemoj da im ti advokatišeš; u Crnoj Gori se, sa druge strane, ne raspada. Objekti, posebno raskrsnice (ne računamo autoputeve i petlje, jer ih u CG još nema), bolji su u Crnoj Gori. Čak svi umeju pravilno da koriste kružni tok.

Glede uređenosti društva - a ovo je urbanistički forum - periferija Podgorice je do te mere uređenija od periferije Beograda, da treba da nas bude sramota do šestog beogradskog kolena.

Itd. Mogu do sutra.

Ništa ne advokatišem, ziveo sam u LA - autoputevi sa 6 traka + fast lanes i petlje na 6-7 nivoa... to ne ide u istoj rečenici sa Crnom-Gorom nikako. Iskreno, mnogo je smešto to što si napisao da Crna Gora ima bolje puteve od SAD. Šta onda ima Mađarska u odnosu na SAD - leteće autombile? Ne zamajavaj narod na ovu vrućinu.

Ne znam ko priča da im je infrastruktura u raspadu? Svuda su im dobri putevi: NYC, New Jersey, Florida, LA... Kada kažem dobri, ne mislim na asfalt, nego na masivnu infrastrukturu koja povezuje milionske gradove i gde 20 milja iz LA-a do Anaheima prelaziš kao nešto što je najnormalnije. To što ima neka rupa, pa ima - ali kada bi video koliko se tamo vozi i koji je protok ljudi - jedno prepodne kao u Crnoj Gori za mesec dana :lol: . Nije to Cetinje, pa da prođe u pola sata jedan auto van sezone pa su im OK putevi. Pa ne može Ibarska da bude kao nova kada tamo piče stalno kamioni. U Crnoj Gori nema kamiona, nema privrede - pa su putevi kao novi. Zamisli koja je ovo drama kada sada poredimo Cetinje i LA :lol:

PS: Pa nema u USA kružni tok, šta će im ta glupost :lol: Možda ima po neki, ne znam - ja nisam naleteo. To im je u rangu manualnog menajča. Nema ni glupog nepotrebno uslovnog semofora za skretanje u raskrsnici desno - pogledaš levo i skrećeš.
Mnogo si se ti načitao po Internetu, a malo znaš kako je tamo zapravo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872043#p872043:3rd1ojtb je napisao(la):
louderick » Pon Avg 16, 2021 10:56 am[/url]":3rd1ojtb]sto se tice nyt, i komentara da cg autoput ide izmedju nigdina, pa svaki nezavrsen i nekompletan autoput je takav. tako je bila nama sa onom deonicom, ub lajkovac bese, koja godinama nije koriscena... jasno mi je zasto amerikancima smeta povezivanje cg sa severom, sa srbijom, a nije radjen npr ka albaniji.....

Amerikancima to smeta jer su ga gradili kinezi i to u novoj NATO državi. To je jasno.

A da su crnogorci skoro bankrotirali zbog partljka od autoputa to samo pokazuje koliko je to jadna i zapravo nepostojeća ekonomija i zato mi je mnogo smešno kada neko kaže da je "Crna Gora uređena drzava", a tamo cirkus non-stop i da ima "bolju infrastrukturu od SAD".

Kako će da izgrade još 100-tinak km, baš me zanima...

Inače, ja se izvinjavam, ako malo karikiram, ali nasmejalo me ovo oko poređenja insfrastrukture SAD (najveće ekonomije na svetu) i nekakve Crne Gore koja jedva sastavi GDP od 5-6 milijardi sa sve friziranjem podataka preko tog njihovog Monstata. Puno više godišnje napravi neka od onih zgradurina na Menhetnu...
 
Nasmejalo bi te verovatno i da je neko rekao da avganistanski talibani mogu da poraze i ponize politiku SAD, pa eto.

Logika po kojoj se ne može porediti infrastruktura manje i veće države, naravno, ne radi.

A naravno da nema kružnog toka, kad su zaostali, to ja i piśem. I mnogi od njih pišu da im je infrastruktura krš - gugl je pun toga. A to je zapravo jedna od glavnih tema u SAD. Samo to ovde nije tema, već Crna Gora, gde su putevi sveukupno u odličnom stanju. Odlično su i projektovani.
 
Vrh