Šta je novo?

Crna Gora

Ispred njega je svo vreme isao Pasat, cini mi se. Verovatno mu je bio vodic. Mene brine i organizacija, nakon sto se autoput pusti u rad. Bez da vredjam ali CG nema autoputeve, samim tim nema ni potrebno iskustvo u vodjenju istih. Ajde da vidimo, ja se nadam da ce biti pusteno do Novembra i da ce uskoro biti nastavljena gradnja. Mogao bi Bemax da nastavi gradnju obilaznice PG, barem do Cetinjskog puta. Dokazali su da mogu da rade takve projekte. A ta trasa nije preterano zahtevna.
 
Malo manje bedačenja, malo više optimizma nije na odmet.
 
Nije to bedačenje, već realnost. Imaju problema da plate sosadašnje, na magistralnim pravcima intezivno rade...Teško da će biti prostora za još neko parče autoputa. A da treba, treba!
 
Мени се све више чини да ће то Србија платити, следећа деонице нису ништа лакше од ове!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856323#p856323:3j63jbcb je napisao(la):
Алтаир » Uto Jun 08, 2021 12:41 pm[/url]":3j63jbcb]Мени се све више чини да ће то Србија платити, следећа деонице нису ништа лакше од ове!
Nije nemoguće, kao i prugu, svojevremeno.
 
Stvarno prugu platila Srbija? Znam za zemljotres da su moji odvajali, da bi im Milogorci 2006 na tv-u pricali : ako smo braca, sestre nam nijesu kese. Inace, bas citam Mavra Orbinija iz Dubrovnika, Srednjovekovnoj "Srbiji" je zapravo Dubrovnik bio glavna luka (inače u knjizi od 500 strana, Hrvatskoj posvetio jedva 2 strane, eto kolko su imali veze sa Hrvatima 1600-te), ne znam zašto prebaciše posle na Bar. Što je bilo i logično, jer geografski je zapravo Dubrovnik najbliži glavnom gradu Srbije, oko 300km, vazdušnom linijom, dok je Bar 20tak km dalji.
 
Београд-Бар је политички исфорсиран пројекат. Боље да се улагало у железничко повезивање Србије и Босне, тада је било доста извоза глинице у СССР.
 
Све због идиотске националне политике. Црна Гора географски је у истој целини као и Албанија, а и једна и друга су слепа црева. Географски најлогичнија лука за Србију је или Ријека, или Задар, јер иако је дужа путања, долина Саве је природни аутопут, једине веће препреке су Динара или Велебит.

Босна исто тако претежно тежи Сави, сем Херцеговине - која је продужетак Далмације.

Али шта сад. Мада опет пошто су те путање најлогичније, у неком тренутку ће и настати и инфраструктурно, док ће и овај аутопут и пруга да труну. Мада не у догледном периоду.
 
Rekonstrukcija puta Berane–Kolašin, dionica Lubnice-Jelovica, 09.06.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QF_btru-t9s[/youtube]
Vrlo bitna saobracanica dok se ne zavrsi autoput od Mateseva do Andrijevice i kasnije Berana.
Regionali put koji ce biti sirok 6 metara i koji je najkraci put od Berana do Kolasina, duzine 38 km. Mislim da ce svi koji idu od Prokuplja ,Nisa Kraljeva , Krusevca ka moru ici ovim putem a onda do Matoseva koje je udaljeno 10 km od Kolasina prikljucivati na autoput.
Trebao je biti zavrsen u maju prosle godine ali zbog cuvenih voda u tunelu Klisura duzine 2800 metara koji je probijen u aprilu ove godine nije pusten u saobracaj. Realiniji ljudi smatraju da ce put biti pusten u saobracaj na leto 2022 godine. Radove izvodi EUROASFALT
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856547#p856547:2v9v8wcp je napisao(la):
Earthmoving » Sre Jun 09, 2021 9:46 am[/url]":2v9v8wcp]Stvarno prugu platila Srbija? Znam za zemljotres da su moji odvajali, da bi im Milogorci 2006 na tv-u pricali : ako smo braca, sestre nam nijesu kese. Inace, bas citam Mavra Orbinija iz Dubrovnika, Srednjovekovnoj "Srbiji" je zapravo Dubrovnik bio glavna luka (inače u knjizi od 500 strana, Hrvatskoj posvetio jedva 2 strane, eto kolko su imali veze sa Hrvatima 1600-te), ne znam zašto prebaciše posle na Bar. Što je bilo i logično, jer geografski je zapravo Dubrovnik najbliži glavnom gradu Srbije, oko 300km, vazdušnom linijom, dok je Bar 20tak km dalji.
Stvarno. Ubeđivale se republike oko zajedničkog finansiranja, dok posle tzv. Užičkog savetovanja u drugoj polovini šezdesetih nije Srbija preuzela sve. (Čitaj: Zadužila se). Desetak godina kasnije otišao je Plavi voz na more.
A po priči starijih, koliko je betona, goriva i drugog materijala otišlo na okolne kuće, mogla se sagraditi još jedna.
A o Dubrovniku i vezama sa srednjovekovnim srpskim zemljama i otkud Dubrovnik hrvatski, mogao bih danima, ali bio bi to debeo off.
Setimo se samo najstarijeg teksta na srpskoslovenskom - Povelje Kulina bana iz 1189. ugovora o slobodnom prolasku dubrovačkih karavana sa robom koji potpisuju Kulin ban i dubrovački knez Krvavša. A da je sve tako, svedoče granice Crbe Gore i Hercegovine koje danas nazivamo geografskim, osetno drugačije od političkih, svedoči istočnohercegovački dijalekat u zapadnom delu Srbije...
Ali, došla su nova vremena koja au proizveli novi ljudi koji misle da je istorija potekla od njih, da ništa prethodno ne valja i da sve treba srušiti, zaboraviti, obesmisliti ili negirati...
 
Srbija je, pre Prvog svetakog rata, zapravo htela da izađe železnicom na more preko Svetog Jovana Medovskog (Albanija), umesto preko Bara, što je razbesnelo kralja (možda tada još knjaza) Nikolu. Iz tog vremena datiraju izuzetno loši odnosi Srbije i Crne Gore.

(Dubrovnik je bio jednako nedostupan kao i kasnije.)
 
Italijanski naziv tog mesta bio je San Giovanni di Medua. Kada su naši napaćeni vojnici januara/februara 1916. došli do obale i našli zaklon od zime, kiše i vetra, prozvali su ga San Đovani di ne duva
 
Гледам за следећу деоницу од Матешева до Андријевице, па ту мора тунел од бар 5-6 км ако неће да иду на Трешњевик и Штавну односно на скоро 1600м.
 
ABS - Dokle se stiglo sa izgradnjom puta od Kolašina do Berana . U ovom izvestaju se spomnje kraj ove godine .

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pOVV5zTTL8g[/youtube]
 
Da li neko može da pojasni ovaj "fetiš" na mostove sa kosim zategama na Morači. Ovaj na novoj obilaznici ima temelj stuba u sredini toka (bar tako izgleda na slikama), a realno korito (kanjon) je toliko široko, tačnije uzak, da je stub sa kosim zategama mogao biti i na jednoj obali, a moglo je i u potpunosti bez njih. MIslim mostovi sa kosim zategama se koriste na većim rasponima kao stabilnija varijanta u odnosu na viseće (viseći ipak dozvoljavaju još veće raspone), ali suštinski - ovde mi deluje rogobatno, nesuvislo, pogotovo sa stopom stuba u sred toka Morače, bez ikakve potrebe.
Jasni su mi mostovi sa kosim zategama na Dunavu, Savi, preko morskih zaliva i slično, ali ovde mi to deluje kao totalno besmisleno preterivanje.
 
Radi se o tome da se trazio nacin da se sto vise poskupe radovi, i nadjeno je rjesenje u mostu prije svega, sto komplikovanije to skuplje.
 
Radovi na izgradnji bulevara Podgorica - Danilovgrad, 16.06.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UsjE32LRts8[/youtube]
 
Radovi na rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 19.06.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tacHvLJQ9sc[/youtube]
 
Radovi na rekonstrukcija puta Berane–Kolašin, dionica Lubnice-Jelovica, 19.06.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JKmKS-LynS0[/youtube]
 
Izgleda da je Bemax uleteo i na kineski deo,prvi put snimci s kineskog dela,očigledno Kinezi ne mogu sami svoj deo da završe.
 
Vrh