Šta je novo?

Cene nekretnina

Nije ni 1200e jer kao što rekoh ta cena obuhvata ceo projekat plus pa nek je i 1200e opet je to BRUTO površina, da sad ne objanjavam šta je bruto i neto ali valjda znaš da ti ne dobijaš bruto platu. Nije zgrada samo stan i to je to.

Što se tiče gradnje ti si ranije spominjao neka IT udruženja, da grad pravi stanove za IT(ili neka IT firma za svoje zaposlene) ili tako nešto koliko se sećam. Mislim da niko nije siktao na tezu da GDS gradi što više, to je čak i poželjno samo bi opet bilo postova kao i sad "plakyyy jaooo oni mene da me naplate 2100e+pedevej za kvadrat, a to bre njih košta 600e... da smo normalna državey pa da m2 bude 500e i to oću brej tamo kod Hrama da me svi videy, neće bre oni mene na kraj sveta da ses guram sa običnjaci".
Standard gradnja neto je 800e+ plac+ naknada za izgradnju
 
Pazi ne znam kako onda prolaze gradjevinari pristojnih novogradnji u unutrasnjosti koji prodaju za 1500 po kvadratu, ili ovi u altini koji prodaju 1700 ili po kvaratu. Drugi deo posta ne bih komentarisao, zamastavanje dialoga i stavova koje niti sam ikad izgovorio, niti pomislio.

Al bilo kako bilo, smatram da bi bila zdravija mera nego davanje para posrednicima u gradnji. Toliko od mene.
Uporedjuješ projekte od 10-20tak stanova, bez ikakve infrastrukture sa često upitnim papirima i potencijalno manje parking mesta od stanova, zgrada na zgradu ili zelenilo 0 sa ogromnim projektom od 333 stana, lokala sa svom dodatnom infrastrukturom i parkinzima za sve? Toliko i od mene na tu temu.
 
Sve ce biti bolje kada svi sednemo u kola da odemo na posao
Već danima hoću da ispišem: ali kola su potrebna za mnogo drugih stvari osim oslaska na posao. Obzirom koliko su svi parkinzi popunjeni u toku radnih sati rekao bi da se većinski i ne koriste za odlazak na posao(ili 90% ljudi radi od kuće :) pa šta vam je verovatnije :) ).
Ukoliko će neko da uštedi bar 30min dnevno svog vremena odlazeći na posao kolima naravno da će to uraditi.
 
Već danima hoću da ispišem: ali kola su potrebna za mnogo drugih stvari osim oslaska na posao. Obzirom koliko su svi parkinzi popunjeni u toku radnih sati rekao bi da se većinski i ne koriste za odlazak na posao(ili 90% ljudi radi od kuće :) pa šta vam je verovatnije :) ).
Ukoliko će neko da uštedi bar 30min dnevno svog vremena odlazeći na posao kolima naravno da će to uraditi.
Sve dok se svi vode logikom da im je usteda 30 min dnevno bitna naspram prevoza nece ovde nikad urbanisticki biti dobro.
A posto se to nece desiti, najbolje sto mozemo da se nadamo je da ce da se industrija razvija i na periferiji a ne da se centralizuje sve na NBGD i centar.

I sta ti ovo znaci sad? Jel' imas neku poentu ili si video moj komentar pa ajde da napisem nesto suprotno?
Poenta je da je spic nastao delom i zbog ljudi kojima je bitno da ustede 1h dnevno na prevoz i sada svi gubimo vreme jer su kola previse jeftina i dostupna.
A u realnosti vecina ljudi izgubi par sati dnevno na gluposti svakako, ali najvise smeta izgleda taj put na posao.

Ja kada se vozim busevima po NBGDu (jer mi ne pada na pamet da idem 2-3 bloka dalje kolima), autobusi su polu prazni mozes da sednes gde hoces.
 
Ko zeli da zna dodatni razlog zasto je potraznja za centralnim opstinama velika, samo neka udje u kola i da pokusa kroz centar ili autoput da prodje bilo kad u toku dana izmedju 8h i 20h. Ovo sada sto se desava je neverovatno, nema vise spica od 7 do 9 i od 16 do 18h, sada je spic ceo dan. Odes u podne, izgines opet. Gradski prevoz jos gori. Kod skupstine barikade, savski most sklonjen, oko Usca se asfaltira, skretanje levo ka Pop Lukinoj zatvoreno, autobuska izmestena na NBG, Autokomanda je usporena prema svakom izlazu (onaj izlazak sa Autokomande gde ides levo prema Juznom bulevaru je za cudjenje, ne postoji gluplje odradjeno skretanje negde), Slavija usporena, ovi novi kruzni tokovi prejaki, ne postoji deo grada gde ne postoji neki cep, (dodaj svoj razlog), svaki saobracajni potez je pobeda do pobede. I onda se nadju pametnjakovici se foruma i kazu: Pa zasto ti trebaju kola idi prevozom? Vristimo za metroom, grad se gusi, postaje neizdrzivo. Zivimo prejak multiverse i postaje sve gore i gore.
Ti navedeš činjenično stanje tačno I doneseš potpuno pogrešan zaključak. Putovanje automobilom je brže nego autobusom kada se krećeš konstatnom brzinom, recimo autoputem. Kada se vozila kreću usporena, brzinom manjom od 20 kmh, kako je onda tačno putovanje automobilom brže? Da ne govorim da na mostu i mnogim saobraćajnicama (Radnička, 29.novemnra) autobus se kreće žutom trakom možda i brže od automobila. Na kraju, ono najvažnije, za razliku od autobuske stanice koja ti je ispred zgrade u kojoj radiš, auto treba parkirato negde ko zna gde i onda se dovući do iste te kancelarije. Ja sam rekao da uvek postoje izuzeci, ako imaš nekog ko te vozi ili imaš sopstveno mesto u zgradi gde radiš. U svim ostalim slučajevima vožnja do posla je težak mazohizam
 
Ja kada se vozim busevima po NBGDu (jer mi ne pada na pamet da idem 2-3 bloka dalje kolima), autobusi su polu prazni mozes da sednes gde hoces.
Problem su špicevi tj od nekih 7 do 9 i od 15 do 18h tada su autobusi puni, ostalim vremenom su uglavnom poluprazni kao što je u 99% automobila samo 1 čovek.
 
Uporedjuješ projekte od 10-20tak stanova, bez ikakve infrastrukture sa često upitnim papirima i potencijalno manje parking mesta od stanova, zgrada na zgradu ili zelenilo 0 sa ogromnim projektom od 333 stana, lokala sa svom dodatnom infrastrukturom i parkinzima za sve? Toliko i od mene na tu temu.
jeftinije ispada taj veći projekat. Šta je to veliko? 333 stana 🙂. 4 veće zgrade od po 80tak stanova. Ne, stvarno pitam. To o čemu govorite xy strana u Borči imaće samo 300 stanova?
 
jeftinije ispada taj veći projekat. Šta je to veliko? 333 stana 🙂. 4 veće zgrade od po 80tak stanova. Ne, stvarno pitam. To o čemu govorite xy strana u Borči imaće samo 300 stanova?
Pročitaj lepo, vidi projekat pa onda komentariši. Da 333 stana sa dovoljno mesta za sve i sa svom infrastrukturom, a ne da izlaziš iz zgrade direkt na ulicu bez trotoara. Da gradi neki investitor imao bi 600 stanova, parkiranje na trotoaru, 0 zelene površine i "bez" razmaka izmedju zgrada.
 
Rasprava je samo kad se remeti glavni narativ. Cim se niko ne buni, odmah nema poruka na forumu.
 
Nešto mi je palo na pamet, ako neko ima veze na televiziji, da se pojavi kao analitičar i da pusti priču kako će cene naglo da padnu. Da prodavci brže bolje spuste cene, izazovemo veštački pad, pa da se i mi skućimo. 😁
Napravis AI botove koji ce da troluju po forumima i portalima
 
Ja od ovakve zustre rasprave i rasplamsanih strasti zakljucujem samo jedno! Cene padaju u 2026 godini!
NIje nemoguće ali mislim da bar do expa nema pada ukoliko ne bude neke veće turbulencije.
Rasprava je samo kad se remeti glavni narativ. Cim se niko ne buni, odmah nema poruka na forumu.
A šta je glavni narativ pošto rasprava ide u oba smera? Ako neko napiše da cene rastu - ide rasprava o propasti, ako neko napiše da padaju i da ide propast - krene rasprava o boljitku...
 
Cene toliko nisu utemeljene u realnosti da moze bukvalno bilo sta da ih poremeti
Dobrih 7 godina se bas aktivno na svakom delu interneta (i dobrom delu medija) i u svakom razgovoru o nekretninama prica kako su cene ‘nerealne’ i ‘ko ovo kupuje’ pa vidimo koliko ih je to srusilo.

Mozda ipak price nisu utemeljene u realnosti.
 
Dobrih 7 godina se bas aktivno na svakom delu interneta (i dobrom delu medija) i u svakom razgovoru o nekretninama prica kako su cene ‘nerealne’ i ‘ko ovo kupuje’ pa vidimo koliko ih je to srusilo.

Mozda ipak price nisu utemeljene u realnosti.
Pa samo pogledaj prvi post u ovoj temi i datum :ROFLMAO:
Ali to je bilo tada, sada je stvarno :ROFLMAO:
 
Pa samo pogledaj prvi post u ovoj temi i datum :ROFLMAO:
Ali to je bilo tada, sada je stvarno :ROFLMAO:
A dobro nakon 2010 zaista jesmo imali pad cena do 2014/15. Iako je i tad bilo nalo pa se predvidjao NBG za 600e kvadrat uz kilometarske postove kako vise nikad nece biti rasta. Skupio sam jednom kolekciju najvecih promasaja iz tog perioda sad cu ga potrazim :)
 
A dobro nakon 2010 zaista jesmo imali pad cena do 2014/15. Iako je i tad bilo nalo pa se predvidjao NBG za 600e kvadrat uz kilometarske postove kako vise nikad nece biti rasta. Skupio sam jednom kolekciju najvecih promasaja iz tog perioda sad cu ga potrazim :)
Samo 4 godine kasnije.
Realno, pad cena može da se dogodi, i dogodiće se još mnogo puta, ali ne zato što se nama čini da je skupo, već zato što će tržište biti takvo da se bolje zaradi sa nižom cenom.
 
Samo 4 godine kasnije.
Realno, pad cena može da se dogodi, i dogodiće se još mnogo puta, ali ne zato što se nama čini da je skupo, već zato što će tržište biti takvo da se bolje zaradi sa nižom cenom.
Evo posta gde sam kupio bisere, moze se klikne na strelicu pa da se vide citati da ih ne kopiram pojedinacno:

Trazeci gde su se spominjali stanovi u Grckoj na forumu naidjoh na postove sa ove teme iz 2014. kada su cene bile na dnu. Dosta zanimljivih predvidjanja i analiza koje danas izgledaju smesno. Siguran sam da ce i dosta onoga sto mi danas pisemo izgledati smesno za koju godinu :)












Bonus: vradovic being vradovic :D
Pisano 2014. a isto ko postovi danas. Tako ce i 2035.
 
Moj drugar koji je izvodjač radova za renoviranja, a i sam glavni majstor uopšte ne pita čime se bavite. Diskrecija zagarantovana sa moje strane 😉. Svima ovde bi dao ponude koje ne uključuju profesiju Nalogodavca(to jest vas). Mislim da je već nekima i sa foruma davao ponude i verovatno radio.
Ponuda i nakon prihvatanja iste opušteno možete ključ da ostavite njemu i da se vratite kada bude uradjeno. Realno ne morate ni da se vidite ako uspete sve da se dogovorite ili pošaljete nekog da objasni šta se traži.
EDIT: @enfario yo je zbog ovih postova o kojima se pisalo o ovome.
 
Vrh