Šta je novo?

Cene nekretnina

Otkad su krenuli ovi radovi za zgradu gde rade ovo gde je kupio @Extroniks upropastili su sve zivo, sve trake suzene, sve iskopano, a kraj radova nigde na vidiku, pa je bas pakao, jer se parkiraju i gore nego inace, vise smetaju parkirana vozila saobracaju nego ranije.
Radice se jos dugo bez brige :D
Salim se, trebalo bi uskoro taj deo skroz do AC da zavrse, ali onaj deo od Tosinog Bunara ka projektima ce biti veseo.

Mislim da je jako gadan za parking recimo tamo za ljude koji rade u FIS-u, blok 37, deluje mi da oni gore prolaze nego Airport City.
FIS je lagan ako ti ne smeta da parkiras u rupi kod bloka 37, tj u prasini / blatu koja je odmah pored FIS-a.
Mada iskreno mi se cini da ima i da se nadje parking mesto tu jer se placa pa se ne parkira svako zivi.
 
Treba obratiti pažnju šta sve daje cenu tom stanu, podzemna garaža sa dovoljno parking mesta podiže cenu kvadrata, privatno dvorište, spoljašnjo uredjenje podižu cenu kvadrata, zelenilo podiže cenu kvadrata. Jedno je sa drugim povezano, ok zelenilo na rederima podiže cenu ali bude često izbačeno jer je i prvobitno lažirano i zbog uštede jer eto tako, može im se...
Meni je prilikom kupovine stana u Beogradu jedan od pluseva bio što zbog Investitora koji je rekao i ispoštovao nije omogućeno da se lokali izdaju kladionicama.
Svi detalji i nijanse su bitni: kakve su ostale zgrade oko gradilista, jel' ima potencijala za sirenje naselja, infrastruktura, energetski pasos koji ispituje sve i svasta, ima zidano izmedju soba, a ne samo knauf, ima izolacija izmedju stana i hodnika (cudio bi se neko, ali cesto nema), da li ima park ispred bilo kakav ili nema, dva nivoa garaze ili jedan, da li je u pitanju garazno mesto, lift (klackalica) ili spoljno parking mesto (ne knjizi se, ne vodi na tebe, za razliku od garaznog mesta), kakva tehnika i keramika se ugradjuje, ima portira ili nema, kamere, da li ima LAN kablova u prostorijama, tip grejanja... Ti to bolje znas od mene, ali eto starogradnja/novogradnja izbor se svodi i na statiku i zastitu od zemljotresa. Neki standardi i dobre prakse su uvedene nakon sto je gomila starogradnji sagradjena, tako da naizgled mocne zgrade ne ispunjavaju te standarde.

Uvek bih pristao da dam 30% vecu cenu da sve bude po PS-u sa dozvolama i gradnjom, umesto kupovine za kes u postupku legalizacije...

Na kraju su presudne uvek pare, ali ako svesno moze covek da izbegne neke probleme, treba da izbegne sta god moze. Nesto mora da se precuti i pristane na manu, ali nesto mora i da se ispuni da bi bilo okej.
 
Svi detalji i nijanse su bitni: kakve su ostale zgrade oko gradilista, jel' ima potencijala za sirenje naselja, infrastruktura, energetski pasos koji ispituje sve i svasta, ima zidano izmedju soba, a ne samo knauf, ima izolacija izmedju stana i hodnika (cudio bi se neko, ali cesto nema), da li ima park ispred bilo kakav ili nema, dva nivoa garaze ili jedan, da li je u pitanju garazno mesto, lift (klackalica) ili spoljno parking mesto (ne knjizi se, ne vodi na tebe, za razliku od garaznog mesta), kakva tehnika i keramika se ugradjuje, ima portira ili nema, kamere, da li ima LAN kablova u prostorijama, tip grejanja... Ti to bolje znas od mene, ali eto starogradnja/novogradnja izbor se svodi i na statiku i zastitu od zemljotresa. Neki standardi i dobre prakse su uvedene nakon sto je gomila starogradnji sagradjena, tako da naizgled mocne zgrade ne ispunjavaju te standarde.

Uvek bih pristao da dam 30% vecu cenu da sve bude po PS-u sa dozvolama i gradnjom, umesto kupovine za kes u postupku legalizacije...

Na kraju su presudne uvek pare, ali ako svesno moze covek da izbegne neke probleme, treba da izbegne sta god moze. Nesto mora da se precuti i pristane na manu, ali nesto mora i da se ispuni da bi bilo okej.
Slažem se sa napisanim, pisao sam i odgovarao na postove zašto je novogradnja(bolja i proverena novogradnja) bolja od starogradnje.
I ova sfera to jest gradjevinarstvo isto napreduje(ne tolikom ekspanzijom) kao i druge.
E sada da je stariji BMW X5 bolji i sigurniji od novijeg reno Clia jeste, ali treba porediti klase.
Tesko je starogradnja vs novogradnja, grad vs grad.
Konačno se ceni i mikrolokacija stanova u samoj zgradi i tu je razlika sada kod nekih projekata vidljiva.
 
Ima dosta stekova oko Airport city-ja, pa i tamo preko puta oko Raiffeisenn-a, ali svakako popune ljudi sve. Neki placaju i u Rodi. Parkiraju se svuda, sve je krcato, ali se nekako snalaze. Otkad su krenuli ovi radovi za zgradu gde rade ovo gde je kupio @Extroniks upropastili su sve zivo, sve trake suzene, sve iskopano, a kraj radova nigde na vidiku, pa je bas pakao, jer se parkiraju i gore nego inace, vise smetaju parkirana vozila saobracaju nego ranije.
Doduse, ne rade svi u Airport city-ju, ima firmi svuda okolo po NBG, tako da se parkiraju ljudi u lokalu u bloku.
Ja uvek dolazim busom i dolazicu busom i kad se preselim sa NBG u Zemun, pa ne brinem o parkingu.
Mislim da je jako gadan za parking recimo tamo za ljude koji rade u FIS-u, blok 37, deluje mi da oni gore prolaze nego Airport City.
A zašto tvoje kolege koje nemaju gde da parkiraju i koji se parkiraju nelegalno ne dolaze prevozom? Ok, "brže stignu" ali koliko je to brže, koliko dugo traže parking, zašto rizikuju kaznu za parkiranje (kazna hehe)...?
 
Ima dosta stekova oko Airport city-ja, pa i tamo preko puta oko Raiffeisenn-a, ali svakako popune ljudi sve. Neki placaju i u Rodi. Parkiraju se svuda, sve je krcato, ali se nekako snalaze. Otkad su krenuli ovi radovi za zgradu gde rade ovo gde je kupio @Extroniks upropastili su sve zivo, sve trake suzene, sve iskopano, a kraj radova nigde na vidiku, pa je bas pakao, jer se parkiraju i gore nego inace, vise smetaju parkirana vozila saobracaju nego ranije.
Doduse, ne rade svi u Airport city-ju, ima firmi svuda okolo po NBG, tako da se parkiraju ljudi u lokalu u bloku.
Ja uvek dolazim busom i dolazicu busom i kad se preselim sa NBG u Zemun, pa ne brinem o parkingu.
Mislim da je jako gadan za parking recimo tamo za ljude koji rade u FIS-u, blok 37, deluje mi da oni gore prolaze nego Airport City.
Pa o tome pricam, sta ti vredi sto imas garazu u Sunnyville-u ako ides kolima na posao, a nemas obezbedjen parking u kancelariji? Parkiranje u bloku je potpuno nemoguce jer je vecina blokova zonirana. Oni koji nisu zonirani ne pomeraju vozila tokom dana kako kaze @Extroniks. Jos ekstremniji primer je centar grada, potpuno je suludo ici kolima, ako uracunas celodnevnu cenu parkiranja u garazi (pod pretpostavkom da uopste nadjes mesto), jeftinije uzeti Cargo/taxi, da ne govorim koliko daleko manje stresno. Moj argument je da ako se krecem bilo gde po gradu, u 9/10 slucajeva idem prevozom/taxijem/cargo, uprkos tome sto imam garazu na Vracaru. Naravno, postoje izuzeci. Luka Beograd ima ogroman parking na koji se brzo ulazi i izlazi i nikad nema cekanja, tamo bih isao kolima.
 
Kad kažu da žene puno pričaju trebalo bi takve uputiti na ovaj forum da vide koliko tek muškarci mogu da pričaju 😆 Elem, u airport city-ju je svaki dan gomila praznih mesta za parking, to može da vidi svako ko ulazi na onaj gate preko puta West65, nego ljude mrzi da malo prošetaju pa hoće svako da parkira tačno ispred zgrade u kojoj radi, a onda se žale kako nema mesta. Vraćajući se na glavnu temu ovde, obzirom da cene zakupa objektivno padaju već neko vreme, čak je i city expert dao neki članak gde se to potvrđuje https://cityexpert.rs/blog/trziste-...ko-su-se-promenile-cene-zakupa-sa-1100-na-700, koliko stvarno ima smisla sada kupovati investicioni stan u Bg? Provela sam 5 min na halo oglasima za oglašene stanove na Vračaru, u proseku cena stana od 50kv ide na 230k+, a istih takvih oglašena cena za izdavanje je od 500-800eur uglavnom (ima izuzetaka naravno). Trenutno ima više od 220 takvih stanova za taj prilično filterisan tip pretrage. Kad gledam po mapi neke od "čuvenih" kvartova van Vračara, tipa BnV, izađe isto 200 stanova samo za taj kvart. Znači generalno je gomila stanova na tržištu za izdavanje. Ako neko ima da iskešira tih npr. 240k sada (neću ni komentarisati da bi se kupio takav stan na kredit, pa da ga onda kao zakupac "isplaćuje"), i da kažemo da je renta npr 700 eur, znači godišnji prinos je oko 3,5%. Čak i da računamo da na svake 2,3 godine raste renta par %, i da prinos ide na 3,8% - i to je realno prilično loše. Zanima me koji je racio te kupovine? Zašto ne uložiti bilo gde (ali bukvalno bilo gde drugo) nego u Bg? Mada znam da logika na ovom tržištu očigledno ne postoji
 
Jos ekstremniji primer je centar grada, potpuno je suludo ici kolima, ako uracunas celodnevnu cenu parkiranja u garazi (pod pretpostavkom da uopste nadjes mesto), jeftinije uzeti Cargo/taxi, da ne govorim koliko daleko manje stresno.
Ja do centra kolima idem samo ako idem da pokupim nekoga i nema stajanja / parkiranja, bas iz ovih razloga o kojjima pricas.
Meni je isto uvek bio fenomen ljudi koji ce da kruze 20 minuta kolima po bloku da traze mesto ali nece da parkiraju u susedni blok da ne bi pesacili 10 minuta :ROFLMAO:
 
Zanima me koji je racio te kupovine? Zašto ne uložiti bilo gde (ali bukvalno bilo gde drugo) nego u Bg? Mada znam da logika na ovom tržištu očigledno ne postoji
Racio je da ce cena kvadrata i rente skakati dugorocno gledano.
OK renta je sada pala, a sta cemo ako skoci 30% kroz 10 godina? To su ipak nepoznanice i zato je vecina investicija spekulativnog karaktera trenutno.
 
Racio je da ce cena kvadrata i rente skakati dugorocno gledano.
OK renta je sada pala, a sta cemo ako skoci 30% kroz 10 godina? To su ipak nepoznanice i zato je vecina investicija spekulativnog karaktera trenutno.

Ali takvo razmišljanje dovodi do balona, ne znam da li bih sad kupovao stan da imam te pare iskreno. Kad svi počnu da računaju da će cene da skaču konstantno, možda je vreme da se investira u nešto drugo.
 
A zašto tvoje kolege koje nemaju gde da parkiraju i koji se parkiraju nelegalno ne dolaze prevozom? Ok, "brže stignu" ali koliko je to brže, koliko dugo traže parking, zašto rizikuju kaznu za parkiranje (kazna hehe)...?
Zato sto niko nije lud. Recimo od Visnjicke Banje do Airport City-ja treba sat i po vremena busom bez cekanja busa, sa presedanjem i bez racunanja vremena dolaska do stanice, a kolima pola sata, u povratku nesto duze, ali skracuju vreme na pola sigurno. Neki imaju parking i odmah se parkiraju. Veliki je benefit auto ako ti je daleko posao, mozemo samo da se lazemo i da izmisljamo krive drine. Niko ne uzima auto da mu bude duze putovanje.
 
Ali takvo razmišljanje dovodi do balona, ne znam da li bih sad kupovao stan da imam te pare iskreno. Kad svi počnu da računaju da će cene da skaču konstantno, možda je vreme da se investira u nešto drugo.
Jbg, kada 30 godina manje vise pravilo vazi ljudi idu kako ide trend
 
Racio je da ce cena kvadrata i rente skakati dugorocno gledano.
OK renta je sada pala, a sta cemo ako skoci 30% kroz 10 godina? To su ipak nepoznanice i zato je vecina investicija spekulativnog karaktera trenutno.
Slažem se da je apsolutno špekulativnog karaktera. Isto kao što je bio Zlatibor gde su se svi isprimali kako će da zarade gomilu para i gradilo se masovno, kad ono sada prodaju apartmane po oglasima jeftinije nego što su ih kupili u izgradnji, a na svakoj drugoj terasi okačeno "prodaje se". 😵 Ok neću porediti Bg i Zl, nego samo kažem da se svašta može desiti.
 
Da dodam treba mi hrana/voda, sklonište, kao i uvek što je trebalo.
Sa zemljom mogu imati hranu, ako mi je zemljiste pored nekog izvora to je tek prava vrednost i sklonište/nekretninu da preživim.
Ostalo ljudima nije trebalo pogotovo bitcoin 🙄 Zlato super za zube.
Vratio se ja malo u prošlost ali to je to.
Ko ima kontrolu nad ove 3 primarne stvari to je to.
 
Zato sto niko nije lud. Recimo od Visnjicke Banje do Airport City-ja treba sat i po vremena busom bez cekanja busa, sa presedanjem i bez racunanja vremena dolaska do stanice, a kolima pola sata, u povratku nesto duze, ali skracuju vreme na pola sigurno. Neki imaju parking i odmah se parkiraju. Veliki je benefit auto ako ti je daleko posao, mozemo samo da se lazemo i da izmisljamo krive drine. Niko ne uzima auto da mu bude duze putovanje.
I baš svi oni su iz Višnjičke Banje? Ok 45min kolima i koliko još traženje parkinga? Ako je sve puno, a svi vole da se parkiraju ispred ulaza kao i što piše članica gore bez 10-15min nije sigurno. I opet, da li svi koji dolaze na posao su iz VB?
 
I baš svi oni su iz Višnjičke Banje? Ok 45min kolima i koliko još traženje parkinga? Ako je sve puno, a svi vole da se parkiraju ispred ulaza kao i što piše članica gore bez 10-15min nije sigurno. I opet, da li svi koji dolaze na posao su iz VB?
Jel' hoces da kazes sta je poenta tvoje price ili da nastavimo da se prepucavamo? Imam ja vremena.
 
Zato sto niko nije lud. Recimo od Visnjicke Banje do Airport City-ja treba sat i po vremena busom bez cekanja busa, sa presedanjem i bez racunanja vremena dolaska do stanice, a kolima pola sata, u povratku nesto duze, ali skracuju vreme na pola sigurno. Neki imaju parking i odmah se parkiraju. Veliki je benefit auto ako ti je daleko posao, mozemo samo da se lazemo i da izmisljamo krive drine. Niko ne uzima auto da mu bude duze putovanje.
Pa neki imaju pozicije uz koje sleduje parking i svaka čast-takvi možda imaju i vozača, pa zasto da ne idu kolima na posao? Ima poslovna zgrada kod Arene sa heliodromom, siguran sam da postoje ljudi koji helihopterom dolaze na posao, ali to nije poenta. Problem je sto je lakše kupiti auto nego sto je steći parking tamo gde radiš. I onda automobili (u kojima je u 90% jedna osoba) prave gužvu, ispuštaju štetne gasove i nemaju gde da se parkiraju ni kad stignu gde su naumili stvarajući dodatni haos. Ako ti mislis da to ima smisla sa logičke strane, onda ok. Meni je potpuno suludo.
 
Slažem se da je apsolutno špekulativnog karaktera. Isto kao što je bio Zlatibor gde su se svi isprimali kako će da zarade gomilu para i gradilo se masovno, kad ono sada prodaju apartmane po oglasima jeftinije nego što su ih kupili u izgradnji, a na svakoj drugoj terasi okačeno "prodaje se". 😵 Ok neću porediti Bg i Zl, nego samo kažem da se svašta može desiti.
A ne ne. Moras da detaljno preledas istoriju i da svima ovde priznas da i ti mislis da ce cene da rastu zauvek. Borca ce ici na 3k, Mileva Maric 4k, Rusi nece otici nikada, i junior programeri ce da iznajme sve te stanove po Vracaru i Novom Beogradu :) Sve ide u prilog tome da ce cene samo rasti, jer logika ne postoji a istorijsko kretanje cena je jedino sto se racuna. Takodje, svi ce se iz sela preseliti u dva grada Beograd i Novi Sad, a jos plus ce doci i kinezi, arapi, sirijci, drugi talas rusa, i vratice se ljudi iz dijaspore kada padne ova vlast. A kada padne vlast jedina realnost je da ce cene i dalje rasti jel sto da ne. Iz cistog optimizma i nade u bolje sutra svi ce kupiti jos bar dva stana da im se nadje :)
 
Pa neki imaju pozicije uz koje sleduje parking i svaka čast. Ima poslovna zgrada kod Arene sa heliodromom, siguran sam da postoje ljudi koji helihopterom dolaze na posao, ali to nije poenta. Problem je sto je lakše kupiti auto nego sto je steći parking tamo gde radiš. I onda automobili (u kojima je u 90% jedna osoba) prave gužvu, isluštaju štetne gasove emisuju i nemaju gde da se parkiraju ni kad stignu gde su naumili stvarajući dodatni haos. Ako ti mislis da to ima smisla sa logičke strane, onda ok. Meni je potpuno suludo.
Ali zasto mislis da je nekom bolje da putuje sat i po vremena prevozom umesto pola sata kolima? I ti i @mariks
Jel' ste realni o cemu pricamo? Vi se pitate zasto neko bira da trosi 1 sat vremena dnevno na prevoz umesto 3 sata?
Da se napravi metro pa kad ljudi idu pola sata kolima i 20 minuta metroom, vecina ce preci u metro (svi koji rade u Airport city-ju ce sigurno preci), rasteretice se saobracaj.
Ako mislite da je bolje sat i po prevozom nego pola sata kolima onda niste bas okej sa poimanjem stvarnosti oko sebe
 
Pa neki imaju pozicije uz koje sleduje parking i svaka čast. Ima poslovna zgrada kod Arene sa heliodromom, siguran sam da postoje ljudi koji helihopterom dolaze na posao, ali to nije poenta. Problem je sto je lakše kupiti auto nego sto je steći parking tamo gde radiš. I onda automobili (u kojima je u 90% jedna osoba) prave gužvu, isluštaju štetne gasove emisuju i nemaju gde da se parkiraju ni kad stignu gde su naumili stvarajući dodatni haos. Ako ti mislis da to ima smisla sa logičke strane, onda ok. Meni je potpuno suludo.
Glovo i Wolt rasturaju, dorucak je cenovno kao i rucak na nekim mestima.
Povecanje plate sam dobio, e restoran za dorucak pa kasnije dostava, uz gledanje koja kola mogu uzeti na kredit jer su nekretnine jedine u balonu zbog pranja para i to će pući da mi bude lakše.
 
Vrh