[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648470#p648470:hd5fb14j je napisao(la):
lukarts » 14 Aug 2019 09:20 am[/url]":hd5fb14j]Vrlo jednostavno! Svako ko poseti BG kao turista posetice i ovaj TC (da kazem 50% svih turista). Sad ako neko ima tacan broj turista koji posete BG pa nek se pomnozi sa 20Eur i to je otprilike sta oni planiraju.... mozda sam preterao sa 20Eur ali ni 10Eur nije malo na kaklulaciju!
Ova matematika sa turistima ne pije vodu u korsit odrzivosti centra (kako ovog, tako bilo kog drugog u BG).
Beograd je prosle 2018 godine posetilo oko 1,1mn turista uz prosecno zadrzavanje od cca 2 dana. Najbrojniji gosti bili su Turci – ukupno 78.420 turista, potom Kinezi, Hrvati, Nemci, B&H, Grci, Slovenci, Bugari, Crnogorci, Rumuni, Italijani, SAD, Rusi, Makedonci, Izraelci. (Izvor je Sekretarijata za upravu – Sektor za statistiku). Ako tu dodamo i neprijavljene boravke regionalnih "turista", cifra je verovatno malo veca.
Neka je taj broj 1,500,000 stranaca i neka svako od njih potrosi 20e u proseku u Galeriji, to je 30 miliona eura prometa godisnje odnosno 2,5 miliona mesecno. Ako pogledamo strukturu tog dodatnog prometa od turista, mislim da se sa velikom verovatnocom moze predpostaviti da Turci i Kinezi osim luksuznih brendova ne kupuju drugu garderobu na putovanjima a pogotovo ne u Srbiji - jakih domacih brendova gotovo da nema a sve ostalo se ionako verovatno pravi kod njih. Zapadnoevropskim gostima selekcija verovatno nije previse zanimljiva jer sve to sto ce biti u ponudi (a i vise od toga) imaju u zemljama iz kojih dolaze.
Tako da se potrosnja gostiju iz bogatijih zemalja svodi uglavnom na ugostiteljstvo i usluzne delatnosti, a to nije dodatna potrosnja koja pozitivno utice na ekonomiju; ako rucaju u BW Galeriji nece rucati ponovo negde drugde, taj novac bi svakako potrosili. Za pravu dodatnu potrosnju ostaju nam Crnogorci, Bosanci, Makedonci i ostala regionalna baza turista kojima ce BW Galerija verovatno biti fascinacija usled jos manjih opcija izbora sa prostora iz kojih dolaze.
BW Galerija svojom retail ponudom i velicinom pre svega treba da privuce lokalno stanovnistvo, jer samo od stranaca prostor koji je veliki kao Usce, Delta i Rajiceva zajedno ne moze opstane. A privlacenjem lokalnog stanovnistva ce se, nadam se, smanjiti guzva u drugim centrima (pogotovo SC Usce), kroz koje ce nadam se konacno moci normalno da se proseta. USCE je inace tranzitni centar trenutno, i verujem da ce ono najvise izgubiti otvaranjem BW Galerije. Delta je svakako vec odavno "community" mall (fokusiran na okolna naselja), sto je jako prakticno za okolno stanovnistvo.