Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Договор кућу гради Када би се Панчево интегрисало у систем јавног превоза, Панчево би могло да буде 3. зелена зона, заједно са Барајевом, Обреновцем и Сопотом. А што се тиче капацитета, лепо да АТП уз помоћ државе наручи 20-30 нових Икарбуса (и зглобних и соло и ЛЕ са двоја врата) и с њима покрије само део потеза 100, и тако добије "део колача" као што добијају и приватници у БГ. Све то може лепо да се организује и осмисли.
Мислим да ме ниси разумео. Могуће су различите комбинације, наравно, али не видим логику да АТП вози на линијама 100 које иду зрењанинским путем. Који је ту њихов интерес? Тај део јесте на левој обали Дунава али уопште не гравитира ка Панчеву нити је саобраћајно повезан (преко Тамиша имаш два моста у Панчеву, па је следећи тек иза Баранде), морали би аутобуси ујутру да иду из Панчева (тачније из ''иза Панчева'' ) до Омладинског стадиона па да цео дан возе на страну која нема везе са Панчевом. Тако можеш те линије да даш и неком петом. Погледај карту.
Сем у случају неке кружне линије Панчево-Опово-Баранда-Чента-Дунавац--Падињак-Крњача-Омладински стадион (или где већ). Немам појма колико би то било исплативо и ефикасно.
Заборавио сам да напишем у претходном посту, они аргументи ''правних служби'' да је могућ проблем због односа Града Београда и Покрајине су ми дебилизам. Мислим, ок је да људи упозоре на неке нелогичности у прописима, али ако то не буде могло да се превазиђе, боље да угасимо и ово што имамо од државе.
Па чисто да се и они мало опаре као што се опаре приватници. Када су паре у питању, ништа није тешко, ево свакодневно гледамо Ниш експрес аутобусе који развозе раднике за неку фирму, увек пролазе код Сава центра. Мада ако им је тешко да их одржавају онда нека буде како јесте, само да се интегришу и да се уведе БГ воз до Панчева, то је по мени главни циљ целе ове приче.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450866#p450866:mll32qqw je napisao(la):
Barkley » May 12th, 2017, 10:35 am[/url]":mll32qqw]Мислим да ме ниси разумео. Могуће су различите комбинације, наравно, али не видим логику да АТП вози на линијама 100 које иду зрењанинским путем. Који је ту њихов интерес? Тај део јесте на левој обали Дунава али уопште не гравитира ка Панчеву нити је саобраћајно повезан (преко Тамиша имаш два моста у Панчеву, па је следећи тек иза Баранде), морали би аутобуси ујутру да иду из Панчева (тачније из ''иза Панчева'' ) до Омладинског стадиона па да цео дан возе на страну која нема везе са Панчевом. Тако можеш те линије да даш и неком петом. Погледај карту.
Uzme i odradi polazak na liniji 108 koji kreće iz Pančeva do Omladinskog stadiona pa onda nastavi na nekoj drugoj liniji poteza 100.
Primera radi , ne vidim logiku da Kosmaj radi linije 53 , 87 , 89 , potez 500 , kada taj deo grada uopšte ne gravitira ka Kosmaju. Koji je tu njihov interes kada ni za poteze 300 i 400 nemaju dovlno vozila?
Хипотетишем сад, али по мени 108 би била укинута у случају те интеграције. Њену улогу би преузели садашњи бусеви који иду из ПА до Дунав станице. Они иду на 15 минута већи део дана. Ако би тај први полазак ишао из Панчева до БГ па после наставио да гура зрењанинцем, ко би одрадио први полазак из БГза ПА? Треба више возила по линији, опет би ишли само у једном смеру ка БГ а нико се не би враћао за ПА.
Разумем да постоји проблем ГСП-а у реализацији линија на 100 и да свеукупно имају мањак бусева, али тај проблем неће бити решен тако што ће бити преваљен на неког другог, само зато што је тај други на левој обали Дунава. Нема ни АТП бусеве за ово што сад ради а камоли за додатне линије које немају везе са Панчевом.
Ако они процене да им се исплати да преузму све поласке на 100 као део целог уговора, само напред, али ја у томе не видим претерану корист за њих у овом тренутку.
Ta tvoja hipotetika zvuči kao da nikad nisi koristio gradski prevoz u Beogradu. Postoje linije na kojima se napravi tako da , gledano u ovom slučaju , bude da prvi polazak sa Omladinskog stadiona bude po dolasku autobusa iz Pančeva , tako da taj isti autobus može da ga odradi. Isto tako , može da se napravi da neke od polazaka 108 iz Pančeva odradi autobus koji bi se kasnije uključio na neku drugu liniju sa poteza 100. U večernjim satima se isto ovako odradi , ali u suprotnom smeru.
Što se tiče 108 , ona neće biti ukinuta , zato što ona koristi postojeća stajališta duž puta za Pančevavo , za razliku od tog ATP autobusa na 15 minuta. Jedino u slučaju da ta ATP - ova linija preuzme u potpunosti ulogu linije 108 , sa sve stajanjem na njenim stajalištima , može da se priča o ukidanju.
Разумем шта причаш и знам како иде то везивање полазака. Међутим, 108 и АТП деле 90 посто трасе и АТП стаје на свим стајалиштима на којима стаје и 108, када има потребе. Не видим потребу за дуплирање линија. Друго, са свим постојећим линијама на 100 и АТП-овим поласцима, морало би барем неколико аутобуса ујутру да крене из ПА у исто време да би преузели линије на 100, сем ако не мислиш да први аутобуси из Скеле нпр. не крену у 9 ујутру.
Могући проблем, мањи додуше, у спајању тих линија видим у томе што би се продужио пут из Панчева за Београд, као и обрнуто, јер АТП сада стаје на тим стајалиштима када путник најави возачу или када машу са станице. А спајањем би био у обавези да покупи све путнике као што сада ради 108, што би, како кажем продужило пут за неколико минута.
Чисто разјашњења ради, АТП има две линије за БГ. Једна иде до Дунав станице и ти бусеви као што сам рекао стају на свакој станици као и 108. Друга линија иде до Ластине станице а ти бусеви до Београда стану само у Крњачи а и то невољно.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450663#p450663:2qwt6yy7 je napisao(la):
solecar » Thu May 11, 2017 2:01 pm[/url]":2qwt6yy7]Gradski prevoz u Pančevu i Staroj Pazovi bi mogao da se pripoji Beogradu
Beograd i Pančevo mogli bi uskoro da imaju integrisan javni prevoz. Raspisan je tender za studiju opravdanosti, cilj - olakšati ljudima život.
Ako stručna studija, za koju je Grad Pančevo raspisao tender, pokaže da postoji ekonomska računica, sa "bus plus" karticom moglo bi da se autobusom i "beovozom" putuje od prestonice do najvećeg grada u Banatu, pišu Večernje novosti.
Obe gradske vlasti su zainteresovane, ali pre nego što se krene u ralizaciju, potrebno je analizom utvrditi da li postoji sva potrebna organizaciona i transportna infrastruktura.
Prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, prethodne dve godine bilo je nekoliko razgovora na tu temu sa kolegom Sašom Pavlovim.
“Naša želja je da olakšamo život ljudima koji žive u okolini grada Beograda, a rade u njemu, zato nam je ideja da pokušamo da integrišemo javni prevoz ne samo sa Pančevom već i sa Starom Pazovom”, kaže Mali.
“Ova saradnja će ići na obostranu korist, ali svakako najpre čekamo reč stručnjaka. Sve to nam omogućava Zakon o komunalnim delatnostima koji upravo stimuliše saradnju dveju jedinica lokalne samouprave u realizaciji komunalnih delatnosti kao što je javni prevoz”, dodaje on.
Pančevci su povukli konkretan potez. Gradska uprava je raspisala tender na kome traže stručnu kuću koja bi izradila studiju opravdanosti zajedničkog obavljanja komunalne funkcije javnog prevoza grada Pančeva i grada Beograda.
“U razgovorima sa Sinišom Malim bilo je reči ne samo o autobuskom javnom prevozu već i o železnici i "beovozu"”, za "Novosti" priča gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov.
“Eventualni projekat bi predstavljao saradnju dveju lokalnih samouprava. Moguće su dve opcije”, produženje beogradskih gradskih linija do Pančeva ili bi JKP "Autotransport Pančevo" saobraćao i po određenim delovima Beograda.
Prema rečima Saše Pavlova, Mali i on su zaključili da je najbolje angažovati stručnjake koji bi uradili analizu.
“Stručnjaci iz oblasti ekonomije i saobraćaja sigurno će proceniti opravdanost takvog projekta. Na osnovu toga bismo razmotrili koji su sledeći koraci i koliko bi sredstava trebalo izdvojiti u narednoj budžetskoj godini kako bi ova ideja eventualno zaživela”, zaključio je Pavlov.
Pravne službe oba grada upozoravaju da inicijativa "ima manu". Grad Beograd ima poseban status u Srbiji, a Pančevo je grad u pokrajini.
Stručne kuće koje su spremne da sačine studiju imaju rok do 17. maja, a koji će izvođač biti izabran po kriterijumu najniže ponuđene cene, biće poznato deset dana kasnije. Analiza treba da odgovori postoje li transportne potrebe, da li ima zakonskih i regulatornih okvira, koje bi linije postojale. Osim prometa putnika, bitan je i ekonomski aspekt - eksploatacioni troškovi, procenjeni prihodi, ekonomska efikasnost. Potrebno je fizički i tarifno integrisati sistem.
Kao neko ko čita ovaj forum godinama, a retko kada oseti potrebu da nešto i napiše, moram da se "javim" povodom ove vesti. Biće ovo dug post, ali će u njemu biti sažeto sve što se tiče produženja gradskog prevoza, Stare Pazove, a posredno i Pančeva.
Često se u kontekstu proširenja gradskog prevoza spominje Pančevo i Stara Pazova, pa bih želeo da skrenem pažnju na neke stvari koje su već pominjale na ovom forumu, a tiču se toga.
1. Stara Pazova već je naručila istu ovakvu studiju izvodljivosti još 21.12.2015. i rezultati su stigli
Da podsetim šta se dešavalo pre toga:
U jesen 2015. godine se uveliko pričalo o produženju gradskih linija do naselja u opštini Stara Pazova i to je bila "gotova stvar". Konkretno je spominjano produženje linije 706E koja bi išla do Delhaize-a između Nove Pazove i Stare Pazove, kao i uvođenje linije 712 (Stari Banovci - Batajnica). To je sve trebalo da krene 01.10.2015. međutim došlo je do određenih problema. Posle je pomereno za 01.11.2015., pa 01.12.2015., te na kraju za 01.01.2016.
Koji su se to problemi isprečili?
1. Pokrajina je podnela tužbe protiv opštine Stara Pazova zbog nenamenskog trošenja budžeta
2. Lasta i Lika Bim su takođe podneli tužbe zbog dupliranja linija i postojećih ugovora sa opštinom
Pošto ti problemi očigledno nisu mogli biti prevaziđeni na lokalnom nivou, odlučeno je da se sve podigne na republički nivo i raspisan je tender za "izradu studije opravdanosti organizovanja integrisane komunalne delatnosti javnog transporta putnika opštine Stara Pazova i grada Beograda". Rok za izradu studije je bio 45 dana, međutim tek posle 242 dana 19.08.2016. je na tenderu pobedio Saobraćajni Fakultet Beograd. Rezultati studije su stigli 4 meseca kasnije tj. u decembru 2016.
Ako zanemarimo njegovo korišćenje termina poput GSB i Beovoz, suština onoga što možemo zaključiti iz njegovog govora o studiji i rešenjima koje ona nalaže je sledeće:
- Nema produženja BG Voza/Beovoza
- Uvodi se lokalni gradski prevoz koji organizuje Pazova i on razvozi putnike na dve linije: Surduk - Batajnica i Stara Pazova - Batajnica koje bi ustvari bile jedna kružna linija
Ono što je takođe rekao je da se ovo primenjuje samo u slučaju da se ne nađe način, u pravnom tj. zakonskom smislu da "GSB" uđe u opštinu Stara Pazova.
U ovom trenutku želim skrenuti pažnju svima da: Gradski prevoz grada Beograda već godinama zalazi u opštinu Stara Pazova. To su dozvolili tj. izglasali odbornici skupštine grada Beograda i odbornici skupštine opštine Stara Pazova još pre mnogo godina. Linija 706E uspešno funkcioniše na potpuno legalan način.
Malo pre toga je bila u javnosti pokrenuta i priča o tom famoznom zakonu o komunalnoj delatanosti i njegovom pravnom tumačenju, samo u slučaju grada Pančeva. Tada su vlasti u Pančevu taj zakon, iskoristili kao izgovor za neprodužavanje BG Voza, i zato danas imamo ovu situaciju sa presedanjem u Ovči. Želim da podsetim da je Siniša Mali takođe najavljivao da će integrisani gradski prevoz Beograda i Pančeva krenuti od 01.09.2016. i da će linija 108 tada biti produžena do Pančeva. Sve to se preklapa sa događanjima u Staroj Pazovi.
Da su se samo malo bolje informisali o tome šta se dešava u drugim mestima, i jedni i drugi, mnogo ovog "čekanja" se moglo izbeći. Sada smo došli u situaciju da je već maj 2017. a tek se raspisuje studija, te je vrlo jasno da će se taj proces razvući na još minimum pola godine, a verovatno i mnogo više.
2. Opština Stara Pazova je u budžetu za 2015., 2016. i 2017. godinu imala izdvojena sredstva za produžavanje linija gradskog prevoza grada Beograda
Ovo je vrlo bitno naglasiti, s obzirom da se na forumu vrlo često mogu pročitati stavovi poput "Pazova neće da plati", "ako neće da plate, nek organizuje Beograd" i sl. Situacija je vrlo jasna: opština Stara Pazova želi gradski prevoz i radi sve što je u mogućnosti da se to pitanje reši. Vrlo često je pokretano i još uvek se pokreće pitanje o produžavanju BG Voza. Železnice Srbije su ponudile produžavanje do Nove Pazove za 60 miliona dinara godišnje. O kojem broju polazaka se tu radi i kojim garniturama bi to bilo izvedeno, nemam informacije.
3. Problem treba tražiti u interesima autoprevoznika (i pokrajine)
Za Pančevo se često priča o ATP-u, dok je u Pazovi situacija gotovo ista, samo što umesto ATP-a vlada Lasta.
Lasta se nikako ne sme izbaciti iz bilo koje računice ili iz bilo kog sagledavanja situacije sa prevozom u Pazovi. Lasta ima ogroman uticaj i bahati je monopolista koji drži u šaci gotovo sav prevoz u okolini decenijama.
Ovde bih dodao ponešto i o situaciji u Lasti Srem, koja je katastrofalna. Naime, 5. talas "dobrovoljnih otkaza" je prošao još pre koji mesec, većina vozača im je otišla, vozila su u apsolutnom raspadu, redovi vožnje su u apsolutnom raspadu. Na određenim linijama se češće desi da autobus ne dođe nego da dođe. Na linijama za sela gde se vozi 3-5 ljudi, oni šalju zglobove (jer često nemaju ništa drugo) a na liniji za Beograd se u špicu vrlo često ne može naći ni mesto za stajanje, pa se propuštaju nekad i po 2 autobusa. Takođe, možda su neki primetili u proteklih nekoliko meseci da se više puta desilo da na liniji BG - Stara Pazova vozi turistički dabldeker. To su bili pozajmljeni autobusi od Laste Beograd na kratke periode, jer nije bilo drugih vozila. O prodaji se non stop priča, međutim, kao što su forumaši ovde upoznati, Lasta je veliko preduzeće koje se sastoji od više delova, te to što je Lasta Srem pred apsolutnim kolapsom je potpuno druga priča od Laste u celini.
Zašto pričam ovo o Lasti? Zato što je prevoz svakim danom sve gori, zato što se već mesecima priča da Lasta "samo što nije", da će biti gotova za koji dan, ali to se nikako ne dešava zbog uticaja i podrške koju Lasta ima. Za to vreme građani ispaštaju a vlastima se izgleda uopšte ne žuri da reše ovaj, i više nego gorući, problem.
Kao što je ATP razlog zašto se BG Voz ne produžava do Pančeva, Lasta je razlog zašto se BG Voz ne produžava do Pazove. U tom slučaju bi oni bili najveći gubitnici jer bi odmah u startu izgubili ogroman procenat putnika. Vozom se može od Stare Pazove do Vuka stići za 45 minuta, nijedan autobus tome ne može biti konkurencija. O cenama, pouzdanosti i ostalim prednostima železničkog prevoza tek da ne pričamo.
4. Rešenje
Racionalni koraci bi bila sledeći:
1. Prevoz u Pančevu i Pazovi se integriše u BusPlus sistem.
Ako pogledamo trenutnu mapu zona BusPlus-a po kojoj zona 2 vazdušnom linijom "dobacuje" malo manje od 31km od Terazija, po njoj se jasno vidi da bi i Pančevo i Pazova trebali biti u zoni 2. Međutim, s obzirom na administrativnu specifičnost situacije, neka se stave u zonu 3.
Prednost zone 3 bi bila u mogućnosti da se u toj zoni organizuje lokalni prevoz u Pančevu i Pazovi gde bi za lokalne linije, npr. od Pančeva ili Pazove do nekog okolnog gravitirajućeg mesta putnik mogao da kupi kartu samo za zonu 3, i sistem bi mogao potpuno da se integriše na kompletnim teritorijama Pančeva i Pazove.
2. ATP, Lasta i ostali zainteresovani prevoznici se uzmu kao privatnici da vrše prevoz na linijama koje su držali pre integracije, pod uslovom da ispunjavaju odgovarajuće uslove. Ukoliko ne ispunjavaju uslove, pravo ima da konkuriše bilo koji drugi privatnik. Time bi se vrlo lako rešio problem kapaciteta i kvaliteta prevoza na linijama, kao i problem sa taksistima.
3. BG Voz se produži tako da vozi na relaciji Pančevo Vojlovica - Stara Pazova uz organizovanje feeder linija. Park and ride, kao i presedanje sa buseva iz manjih mesta na voz ili bus su ovde uveliko razvijeni, te bi ovo samo objedinilo kompletnu situaciju.
Svako drugo rešenje je samo zavaravanje i kupovina vremena za auto prevoznike. Ovo je nešto čemu se teži proteklih 40 godina i neminovno je da će se desiti. Pitanje je samo kada i koliki otpor trebamo savladati da to toga dođe što pre.
Добра анализа. Моје неко виђење је да би ширењем бусплуса на Пазову и Панчево били сви на користи, а поготову превозници. Једино нисам сигуран по питању цена превоза да ли би било скупље за путникe, мада мислим да је ињима у циљу да имају директну и поуздану везу са Београдом.
Premijer je ukazao da smo na primer odnose sa kompanijom Higer gradili tako što smo kupili pet električnih autobusa koji su danas u Beogradu i dodao:
"Želimo da ih imamo stotinu, da ukinemo trolejbuske linije zato što nam prave probleme u elektronaponskoj mreži, zato što kada jedan stane onda stane pola saobraćaja u toj ulici, što više nema nikakvog smisla".
Лепа маштања, реалност је да се већ испробава нови МАЗ тролејбус. Аутобуси на батерије треба пре свега да замене аутобусе на фосилна горива за почетак на мањим линијама.
To znam , ali mi opet nije jasno kakve veze ima MAZ trola sa time? Zašto bi smo nju kupovali ako već hoćemo da smanjimo broj trolejbuskih linija , čime bi trenutni boj troli bio više nego dovoljan za preostale linije?
Ne mora nužno da znači da ako su neka vozila data na testiranje da će se ista i kupiti.
Ideja o uvođenju većeg broja električnih autobusa je dobra sa ekološkog stanovišta, i ta vozila
kao takva mogu da saobraćaju paralelno sa trolejbusima. Ne vidim razlog da se jedan vid ekološkog
transporta ukida drugim vidom ekološkog transporta.
Ako išta valjda bi logično bilo da električni autobusi polako smenjuju "prljave" autobuse na fosilna goriva.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451271#p451271:2g5949y0 je napisao(la):
kkorisnikk » May 14th, 2017, 4:47 pm[/url]":2g5949y0]Ako išta valjda bi logično bilo da električni autobusi polako smenjuju "prljave" autobuse na fosilna goriva.
Posle silnog obilaska Evrope,resio sam da nekako pokrenem forumase i nas narod da se okupimo svi kao gradjani grada Beograda i pokrenemo peticiju da se konacno gradski prevoz dovede u red.
Ovde cu izneti svoje misljenje i zaista bih zeleo da cujem vase misljenje i kako da se okupimo i pokrenemo peticiju.
Moj predlog je:
1. Da se izgradnja metroa u gradu stavi na prvo mesto kao glavni projekat i iznad svih projekata u gradu Beogradu.
2. Da se postojeci saobracaj uredi i postuje svaki polazak autobusa,da se ne desi da nema autobusa 20 minuta,a zatim tri od jednom naidju.
Dakle svaka autobuska,tramvajska,trolejbuska linija ima vreme polaska sa okretnice i vreme dolaska na sledece stajaliste. To vreme se mora strogo postovati i prevoz mora stizati u to vreme na stajaliste,a ukoliko stigne ranije na stajaliste,ceka vreme za polazak.
Vozaci koji to ne budu postovali,bice kaznjavani. Zao mi je sto ovo govorim,ali ima puno ne odgovornih vozaca.
3. Cistoca javnog prevoza se mora podici na najvisi moguci nivo. To podrazumeva redovno pranje javnog prevoza kako spolja,tako i unutra. Ne samo podova,nego i stakla,sedista,pa i rukohvata u autobusima.
Svi autobusi imaju kamere i ukoliko se desi da se uvece primeti grafit,vratiti kamere i putnika koji je isarao autobus kazniti ili javno postavljati snimke ne odgovornih putnika kako se to vise nebi desavalo. Jedini nacin da se uvede komunalni red u nasem prevozu.
4. Na svim stanicama u gradu postaviti info table o nailasku autobusa. Same info table izmeniti sa minutom nailaska,a ne brojem stanica do dolaska autobusa. Iste info table ce izbacivati obavestenje ukoliko dodje do nekog zastoja,sudara ili slicne situacije zbog koje autobus kasni ili je doslo do promene kretanja autobusa.
To nije nikakvo ulaganje u postojece table,posto se to prosto menja u sistemu. Da zaista sami gradjani vide da se sav prevoz u gradu kontrolise.
5. Periferije nisu nista manje bitne od centra grada,pa bi direkcija za saobracaj trebala sto hitnije da postavi stajalisne nadstresnice,takodje sa info tablama.
Eto to je nesto sto bih voleo da pokrenem sa svima vama i da nekako nateramo gradsku vlast da radi svoj posao i pomogne gradjanima.
Avio saobraćaj ne može da se reguliše u minut a o drumskom može samo da se sanja.
Po tebi treba kazniti vozača koji stoji zaglavljen u zastoju ili u gužvi pa ne postoji nikakva šansa da ispoštuje red vožnje ?
To sa vremenski obaveštenjima je bilo još osamdesetih godina za liniju 65 pa je 5 minuta do dolaska vozila znalo da traje i po 20 min. To se nije pokazalo kao dobro rešenje i brzo je ukinuto.
Čistoća tj nečistoća je odraz naše nekulture. Nikako ne mogu da razumem ljude koji moraju da jedu u vozilima.
Da vozila treba češće generalno prati to stoji i da majstori treba da manje prljaju kada intervenišu unutar vozila.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455313#p455313:1nkew125 je napisao(la):
Žika » Čet Jun 01, 2017 11:41 pm[/url]":1nkew125]Avio saobraćaj ne može da se reguliše u minut a o drumskom može samo da se sanja.
Po tebi treba kazniti vozača koji stoji zaglavljen u zastoju ili u gužvi pa ne postoji nikakva šansa da ispoštuje red vožnje ?
To sa vremenski obaveštenjima je bilo još osamdesetih godina za liniju 65 pa je 5 minuta do dolaska vozila znalo da traje i po 20 min. To se nije pokazalo kao dobro rešenje i brzo je ukinuto.
Čistoća tj nečistoća je odraz naše nekulture. Nikako ne mogu da razumem ljude koji moraju da jedu u vozilima.
Da vozila treba češće generalno prati to stoji i da majstori treba da manje prljaju kada intervenišu unutar vozila.
Naprotiv,nisam rekao da vozaca treba kazniti ako je zastoj,saobracajna guzva ili slicno. Ali da,treba kazniti vozaca ukoliko krenu jedan za drugim sa okretnice. Sto jako cesto vidjamo svi po gradu. Po dva,tri autobusa dolaze u isto vreme.
Svako ko kaze da vreme ne moze da se postuje,gresi. Pogledaj malo kako je u evropi i kako funkcionise saobracaj. Barselona je grad u kome je takodje ogromna guzva,ali autobusi postuju vreme i te kako. Na 10,5 ili 3 minuta krecu bez greske sa okretnice.
Malo je glupo da vise pravdamo sve redom,a da se ne potrudimo da se mi svi sami dovedemo u red.
Sto se tice vremena dolaska,svi autobusi su povezani sa sistemom i salju signale u centralu,a oni natrag ka stanicama i tu nema greske za koliko nailazi zaista autobus ili bilo koje drugo prevozno sredstvo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455313#p455313:1d3fi354 je napisao(la):
Žika » June 1st, 2017, 11:41 pm[/url]":1d3fi354]Čistoća tj nečistoća je odraz naše nekulture. Nikako ne mogu da razumem ljude koji moraju da jedu u vozilima.
Desi mi se tu i tamo da jedem u gradskom prevozu , ali nikada ne ostavljam papire ili omote iz kojih sam jeo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455313#p455313:1d3fi354 je napisao(la):
Žika » June 1st, 2017, 11:41 pm[/url]":1d3fi354]Da vozila treba češće generalno prati to stoji i da majstori treba da manje prljaju kada intervenišu unutar vozila.
Ne bi bilo zgoreg i da se vozila operu nakon intervencije , ukoliko je rad u unutrašnjosti vozila , ili da operu (obrišu) ruke pre ulaska u vozilo , ukoliko je intervencija na spoljnom delu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455317#p455317:1d3fi354 je napisao(la):
Marko1985 » June 1st, 2017, 11:50 pm[/url]":1d3fi354]Naprotiv,nisam rekao da vozaca treba kazniti ako je zastoj,saobracajna guzva ili slicno. Ali da,treba kazniti vozaca ukoliko krenu jedan za drugim sa okretnice. Sto jako cesto vidjamo svi po gradu. Po dva,tri autobusa dolaze u isto vreme.
Ako se desi da duže nije bilo prevoza , iz ovog ili onog razloga , prvi autobus koji krene sa okretnice će biti prepun , jer će svi hteti da uđu u njega , pošto nisu sigurni kada će doći sledeći , te se tako on znatno duže zadržava na svakoj stanici. U drugi će da ulaze oni koji nisu uspeli da uđu u prvi , te će se tako taj autobus zadržavati nešto kraće na svakoj stanici , dok će treći maltene samo prolaziti trasu bez zaustavljanja , te tako imamo situaciju da samo zbog vremena zaustavljanja autobusa na stanici imamo tri različita vremena putovanja , što za posledicu ima da se autobusi sdustignu u jednom trenutku.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455317#p455317:1d3fi354 je napisao(la):
Marko1985 » June 1st, 2017, 11:50 pm[/url]":1d3fi354]Svako ko kaze da vreme ne moze da se postuje,gresi. Pogledaj malo kako je u evropi i kako funkcionise saobracaj. Barselona je grad u kome je takodje ogromna guzva,ali autobusi postuju vreme i te kako. Na 10,5 ili 3 minuta krecu bez greske sa okretnice.
Da li si malo detaljnije pogledao kako funkcioniše naš prevoz? Mislim da li si se malo detaljnije informisao? Lako je drugima da poštuju red vožnje kada kod njih stručnjaci rade na turažama , određivanju obrta (poluobrta) na linijama , broju potrebnih vozila , izradi reda vožnje ... , dok ovde kod nas rade ljudi koji nisu u stanju ništa od toga da urade , već sve rade odokativnom metodom , pa tako dolazimo u situaciju da se za neke linije i po tri puta u roku od desetak dana menja red vožnje , jer nisu u stanju da izrade kako treba. Recimo , prvo nisu vreme poluobrta dobro izračunali , drugi put opet koriguju vreme poluobrta , a treći put su recimo uneli polazak koji su propustili da unesu prilikom izrade drugog red vožnje ili su zaboravili da označe da određeni polasci svraćaju do određene lokacije ...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455317#p455317:1d3fi354 je napisao(la):
Marko1985 » June 1st, 2017, 11:50 pm[/url]":1d3fi354]Malo je glupo da vise pravdamo sve redom,a da se ne potrudimo da se mi svi sami dovedemo u red.
Sto se tice vremena dolaska,svi autobusi su povezani sa sistemom i salju signale u centralu,a oni natrag ka stanicama i tu nema greske za koliko nailazi zaista autobus ili bilo koje drugo prevozno sredstvo.
Ako se desi da je tramvaj imao bliski kontakt sa kolima , i zbog toga je nastao zastoj , čik da vidim kako će onaj u centrali bez greške moći da pošalje stanicama informaciju za koliko minuta zaista nailazi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455317#p455317:3916ku5h je napisao(la):
Marko1985 » June 1st, 2017, 11:50 pm[/url]":3916ku5h]Malo je glupo da vise pravdamo sve redom,a da se ne potrudimo da se mi svi sami dovedemo u red.
Sto se tice vremena dolaska,svi autobusi su povezani sa sistemom i salju signale u centralu,a oni natrag ka stanicama i tu nema greske za koliko nailazi zaista autobus ili bilo koje drugo prevozno sredstvo.
Ako se desi da je tramvaj imao bliski kontakt sa kolima , i zbog toga je nastao zastoj , čik da vidim kako će onaj u centrali bez greške moći da pošalje stanicama informaciju za koliko minuta zaista nailazi.
[/quote]
U istom tom gradskom saobracajnom mi radi brdo familije. Tako da vrlo dobro znam o cemu pricam.
Pri sudaru tramvaja i automobila,svaki vozac ima na svom displeju da je doslo do havarije vozila,sudara ili slicnog i da je autobus,tramvaj zaustavljen. Centrala istog mometa prima podatak koji prosledjuje svim sledecim stajalistima i gde jednostavno ide tekst da je doslo do havarije ili sudara vozila i sklanja se vreme dolaska. Samim tim putnici ne cekaju na stanici nego krecu na alternativni prevoz ili pesaka.
Veruj mi,to u evropi funkcionise fantasticno. Ono sto mi nikada necemo moci da uvedemo je ulazak na prednja vrata i to je nekako i logicno za nas mentalitet. Svedjani ne ulaze na prednja vrata nego na sva. Spanci ulaze iskljucivo na prednja vrata. Doduse,iskljucujem pricu za Svedsku jer se ne odnosi na Malme. Tamo ulaze.
Ovo su vrlo jednostavni zahtevi koji se rade na osnovu procene. Uzimas prosek pracenja vozila putem gpy sistema. Sve to nasi autobusi imaju. Dakle prosek u spicu i van koliko putuje od odredjene do odredjene stanice,pa na osnovu toga pravis raspored. Nije ta prica toliko komplikovana,koliko umemo da je zakomplikujemo.
Takodje,displej i sluzi tome da pokaze koji autobus nailazi i za koliko minuta. Da se ne desi da recimo kod sajma narod ide jednom stanicom busom 23,37,58 do mostara i tamo preseda na 46. Naidje 23 ujutru i tolika se guzva napravi,da uspori bus. A da vide na displeju da je za minut tu i 58 koji ide isto do mostara,narod bi se logicnije rasporedio. Tome sluze te info table. Niko ne voli da se guzva. Nego se guzvamo u ne znanju kada ce sledeci.
Vozači nemaju nikakav info o dešavanju na trasi. To funkcioniše ovako, ako naleti na gužvu ili se desi saobraćajka vozač na svom panelu stiska alarm sa opcijama saob. nezgoda, blokada saobraćaja i slično. Tek onda reguje OKC i preusmerava vozila koja se mogu preusmeriti. Niko od njih ne prati stanje na trasi.
Drugo oko sustizanja i zastoja i turaža. Uvek su kod nas turaže bile neprilagođene stvarnom stanju u saobraćaju i gledaju da ih maksimalno smanje zbog broja vozila. Manja turaža = manje vozila. Zato vozila lako ispadaju iz predviđenih vremena, zato su vozači pod stalnom presijom, uvek u žurbi i nervozni. Rešenje je povećanje vremena poluobrta kako bi se ispoštovalo sve a najpre vozač. Da ima vremena da dođe na terminus - gde će moći da se osveži, odmori obavi svoje fiziološke potrebe (svi ih imamo), da jede i naravno ko želi da se uništi da popuši cigaru. Znači da se ispoštuje zakon koji reguliše radno vreme vozača i pripadajuće odmore.
Marko , mani se tog minutnog obaveštavanja to ne funkcioniše ovde niti može. Drugo može da stvori probleme sa nervoznim putnicima jer otvara prostor za konflikte. Jednostavno vozilo je udaljeno toliko stanica i to je.
Ovo za 23 i gužve si lepo primetio i to dalje povlači kašnjenje za ostala vozila. Vozila za druge pravce ne mora da bude 58.
U Pragu nisam video nikakva obaveštenja. Ni u Beču. U metro postoji i uglavnom se vremenska.
U Volosu sam video i tu su tri minuta trajala duže od 180 sec. Opet mali gradić bez većih gužvi.
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.