Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

trialin

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2008.
Poruke
3.117
Pohvaljen
4.815
Kinezi grade brzu saobraćajnicu do Golupca, Vučić: Spajamo Srbiju sa najlepšim delom Dunava
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić potpisali su ugovor sa predstavnicima kineske kompanije "Šandong grupa" o izgradnji deonice brze saobraćajnice od auto-puta Beograd-Niš (petlja Požarevac) do Golupca. Ukupna dužina buduće brze saobraćajnice je 67,94 kilometra.

Ugovor je potpisan u zgradi Predsedništva u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i kineske ambasadorke Čen Bo. U ime kineske kompanije, ugovor je potpisao generalni direktor ogranka "Šandonga" Džang Điančao.

Vučić je istakao da je vrednost radova 337 miliona evra, a da će radovi biti okončani u novembru 2024. godine.

"Za tri godine ići ćemo od Beograda do Gradišta za sat vremena, do Golupca za sat i 15 minuta. Mislim da to niko nije sanjao", rekao je Vučić.

On je rekao i da je danas važan dan, jer je ugovor potpisan posle mnogo meseci izrade idejnog projekta i borbe za što je moguće nižu cenu izgradnje puta dugog gotovo 70 kilometara.

"Spajamo Srbiju sa najlepšim delom Dunava, i sa jednim od najlepših delova zemlje, sa divnim narodom na istoku, koji smo zapostvljali ne samo 80 godina, već više od veka", rekao je Vučić.

On je precizirao da je ponuda kineske kompanije "Šangdong" bila 337 miliona, a prva sledeća čak 407 miliona evra, zahvalivši kineskim partenrima na dobroj, korektnoj ponudi.

"Mi ovim gradimo budućnost za požarevački kraj, ceo Braničevski, ali i Borski okrug", rekao je Vučić i na mapi pokazao kuda će tačno proći nova brza saobraćajnica.

Ukazao je da put neće voditi uz obalu Dunava, već se put od Velikog Gradišta do Golupca skraćuje, a pritom se ide preko onih mesta koja su zaboravljena, u kojim je malo ljudi ostalo.

"Ovim im dajemo garanciju za budućnost, da možemo da dovodimo investitore, a podižemo i sve turističke kapacitete ", rekao je Vučić.

Dodao je da se time što put ne ide uz Dunav, štiti životna sredina.

Zahvalio je kineskim partenrima, ambasadorki te zemlje u Srbiji Čen Bo, kao i kineskom predsedniku Si Đinpingu, na svoj dosadašnjoj podršci.

"Ne krijemo prijateljski odnos prema Kini, ponosimo se time i želimo da nastavimo da razvijamo našu zemlju, kao i naše bilateralne odnose", rekao je Vučić.

https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... lubac.html
 
Čudo da na ovoj temi nema diskusije. Da li nemamo ljudi sa istoka na forumu ili ljudi prosto nisu zainteresovani za taj deo zemlje?

Po mom mišljenju biće od koristi taj put u smislu da će približiti turističke potencijale tog kraja ljudima iz ostatka Srbije, e sad da li je stvarno potrebna brza saobraćajnica je dobro pitanje. Mada cena za tih 70km nije toliko velika na prvi pogled.
 
Sa srecom ovoj temi, rok je novembar 2024., znaci nesto vise od 3 godine, duzina 68km, cena 337 miliona evra, tj. 4,95 miliona evra/km.
Zanimljivo bi bilo uporediti sa cenama nekih drugih brzih saobracajnica, recimo Surcin-Novi Beograd 9 miliona evra/km, i to za ravniji teren, a duplo skuplje. S tim da ce se verovatno oko 13km od petlje Pozarevac do obilaznice oko Pozarevca iskoristiti postojeci put kao jedna traka pa je bar taj mali deo jeftiniji ali opet on je svega 20tak% pa to nije razlog tolike razlike u ceni.
 

Prilozi

  • 2021_08_29_10_12_32_Javni_uvid_u_Nacrt_prostornog_plana_brze_saobraćajnice_od_požarevačke_petl...jpg
    2021_08_29_10_12_32_Javni_uvid_u_Nacrt_prostornog_plana_brze_saobraćajnice_od_požarevačke_petl...jpg
    153,5 KB · Pregleda: 3.397
Биће да се на НБГ пумпа цена експропријације њива и цена радова. Овај пут је требао да буде урађен одавно, макар до Пожаревца.
 
Надам се да ће изградњом овог пута одустати од ауто - пута ка Источној Србији који су планирали да провуку кроз најлепше пределе нетакнутог Хомоља и поред Лазаревог кањона!
Што се тога тиче, мислим да је довољно да магистралу Параћин - Зајечар реконструишу у брзу саобраћајницу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875680#p875680:35m992xw je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 29, 2021 11:18 am[/url]":35m992xw]Биће да се на НБГ пумпа цена експропријације њива и цена радова.
Misliš da kredit uključuje i novac za eksproprijaciju? Zar to ne plaća Srbija mimo kredita?
 
Zna li se ugovoren format puta? 2+2?

Da li završava u gradu Golupcu ili na ulazu u klisuru (pre tvrđave)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875683#p875683:1p0b0fat je napisao(la):
Železničar » Sun Aug 29, 2021 10:24 am[/url]":1p0b0fat]Надам се да ће изградњом овог пута одустати од ауто - пута ка Источној Србији који су планирали да провуку кроз најлепше пределе нетакнутог Хомоља и поред Лазаревог кањона!
Што се тога тиче, мислим да је довољно да магистралу Параћин - Зајечар реконструишу у брзу саобраћајницу.
Pa sad, Homolje je ogromno područije bez ikakve saobraćajnice u većem delu. Sigurno tu ne treba autoput, ali bilo kakav asfaltni put, treba sigurno.

Paraćin-Zaječar je širok, odličan put, ali dobrim delom ide kroz "težak teren" kako se sada to popularno kaže, kao i kroz naselja. Ono što se može tu uraditi a da zaista ne košta mnogo je njegovo unapređenje u rang motoputa 1+1 na deonici Paraćin-Izvor, jer je tu ima više saobraćaja, a ima i poljoprivrednih mašina. Da bi se to ostvarilo, neophodno je vratiti stari paralelni put u funkciju. On postoji od Paraćina do petlje sa novim putem, ali je delom zatvoren zbog klizišta. Na toj deonici postoje tri-četiri klasične raskrsnice i jedna petlja. Inače, tu se i sada vozi 100km/h i više.
Selo Izvor je nemoguće zaobići, tako da saobraćaj mora tu da prođe. Dalje ka Zaječaru, posle par kilometara koji neodoljivo podsećaju na Kablarsku klisuru, ide mirnija vožnja bez gužve, na svim usponima su 3 trake, tako da nema problema sa sporim vozilima. Kod Boljevca su dve glupo rešene raskrsnice, a kod Selišta, na odvajanju za Bor treba izgraditi petlju.
Ima samo par naselja i vrlo malo ograničenja. Nema mnogo ni poljoprivrednih mašina. Ovo sada je potpuno zadovoljavajuće.

...da, treba proširiti i petlju Paraćin, ali milim da je to u toku.

Kada bi bilo para, može tunel od jedno 2km ispod prevoja Čestobrodica, ali od toga verovatno ništa još dugo godina. Ništa više, tu stvarno nema potrebe za 2+2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875683#p875683:dgja2k7d je napisao(la):
Železničar » 29 Aug 2021 10:24[/url]":dgja2k7d]Надам се да ће изградњом овог пута одустати од ауто - пута ка Источној Србији који су планирали да провуку кроз најлепше пределе нетакнутог Хомоља и поред Лазаревог кањона!
Што се тога тиче, мислим да је довољно да магистралу Параћин - Зајечар реконструишу у брзу саобраћајницу.

Искрено. Док не скочи бројност тимочке крајине (а неће дуго), нема потребе за аутопутем ка тамо, довољан је систем брзих саобраћајница.

А како ствари стоје, тај неки скок природног прираштаја ћемо видети тек негде тамо после 2050 ако доживимо као народ то.
 
Да ли ће и ово да буде брзи пут, али само у њиховим главама, као што је онај Баточина-КГ, и ка што ће бити ША-ЛО?
 
Po projektu je pravi brzi put sa nekoliko kružnih tokova.
Makobg je podelio link gde imaš sve.
 
Брзи пут са кружним токовима није брзи. Компромис из не знам ког разлога. Наравно, боље него пре, али не разумем зашто баш тако.
 
Kružni tokovi su odmah iza naplate rampe i na obilaznici oko požarevca, koliko sam video.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877021#p877021:2fugesds je napisao(la):
Pendolino » Пет Сеп 03, 2021 11:39 am[/url]":2fugesds]Kružni tokovi su odmah iza naplate rampe i na obilaznici oko požarevca, koliko sam video.
ОК, онда је то један кружни ток који ефективно смањује безбедност, то могу да сварим. Надам се да постоји простора да се у будућности претвори у денивелисану петљу.
 
Kad smo već kod istočne Srbije jedna od većih debilana je što na petlji na A1 za Ćupriju i Resavicu/Despotovac da bi stigao do Despotovca moraš da se vijaš po ćuprijskim sokacima, kako bi stigao do sledećeg nadvožnjaka preko AP kojim ideš ka Despotovcu, iako postoje svi tehnički uslovi da se uz autoput napravi saobraćajnica koja bi direktno vodila na put za DE. Bem mu miša kolko bi mogla da košta ta saobraćajnica od cca 800m od izlaska sa naplatne rampe, neposredno uz autoput do IIB216 sa sve eventualnom dodatnom eksproprijacijom da bi se izbegao prolazak ljudima pored kuća? Nije to neki masovni saobraćaj, ali kad već ima jasne i jeftine mogućnosti zašto ne iskoristiti?
 
Teško da je Ćuprija istočna Srbija. Šumadija i Pomoravlje su centralna, valjda.

Jeste taj prolaz problem jer se kroz Ćupriju delom ide vrlo uskom ulicom punom parkiranih vozila, a retko ko zna da je normalna uluca 100m dalje. A ima i onaj mali smešni semafor bez putokaza.
U postupku je, ili se već radi ili počinju, biće sa istočne strane autoputa. Napisao sam već na temi o X
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875093#p875093:leprap3n je napisao(la):
Pendolino » Thu Aug 26, 2021 9:49 pm[/url]":leprap3n]...
Kako čujem, ispuniće i zahtev Despotovca da dobiju bajpas od njihovog puta direktno do petlje Ćuprija bez prolaska kroz grad, sa istočne strane X-a.
...
 
Pozarevac i Zajecar su gradovi koje cesto stavljaju pod kategoriju "Istocne Srbije", medjutim ove dve oblasti (Branicevski i Negotinska Krajina) su razvojeni homoljskim planinama kao kineskim zidom. Od jednog do drugog grada autom potrebno je skoro tri puta vise vremena nego od Pozarevca do Beograda.

Veliko Gradiste je najveci centar "golubackog kraja", odnosno dunavskog poteza koji nazivaju i "Golubackom Rivijerom" :D , a to su tvrdjava Ram, Srerno Jezero, Veliko Gradiste, vikend naselje Vinci, grad Golubac i Golubacka tvrdjava. Mada ne pripada opstini Veliko Gradiste, u turistickoj ponudi u paketu uvek idu arheoloski parkovi Viminacijum i Lepenski Vir. Siguran sam da su mnogi od vas obisli taj kraj, moji su preci odatle, pa dosta znam. Bice mi zanimljo da prvi put pratim radove u "mikro rezoluciji", ako kinezi stvarno budu poceli s tim.

Prvi put vidim ovo o brzoj saobracajnici i deluje mi pomalo kao naucna fantastika, posto je opstina VG oduvek bila zaboravljena od drzave i boga, ali moram priznati da su zadnjih godina naprednjaci asfaltirali puteve koje niko nije ni tak'o jos od 70ih godina proslog veka. Vucic nesto voli ovaj kraj. Iz svih nekadasnjih partija su SVI presli u naprednjake, klasika.

Po ovom javnom uvidu vidim da je to kompletno nova deonica, koja tek ponegde sece staru magistralu. Od naplatne rampe E75 do Pozarevca duple trake su najavise potrebne, jer je ova deonica najveca crna tacka u celoj opstini. Kako ljudi tamo voze je strasno...

Dobro je sto deonica prolazi pored Velikog Gradista, posto je sadasnji "oficijalni" put od Pozarevca do Golubca - juzno od Pozarevca, jedna druga magistrala, koja je zapetljana kao lavirnt, ako se neki neupouceni turista uputi tim putem vodjen putokazima ima da se zapita sto je uopste posao.

Dosta ce prirode tu biti pregazeno, sada vidim jasnije koja je to zapravo cena.
 
Pre par godina idem od naplatne rampe ka Požarevcu, kad pored puta prekrivaju stradalog deku biciklistu. Šleperi na tom potezu jure, a širina im je došla do širine naših puteva, knap, imam utisak kao da su kamioni pre pravljeni uži, a sada zbog profitabilnosti zauzmu celu širinu trake. Što je jako opasno, on pri 80km/h mora vozi precizno maltene u centimetre da ne zvizne kola u suprotnoj traci ili kao tog biciklistu sa desne strane.
 
Da, zapravo ovo je i geografski direktniji pravac od glavnog grada Rumunije do glavnog grada Srbije, nego ranije najavljivani pravac preko Vršca, s tim da je i autoput/brzi put Pa-Vršac potreban (kao nastavak na Bg obilaznicu deonice Bubanj Potok - Pancevo sa mostom Vinca-Starcevo). Vezano za to upravo je juce po ko zna koji put zadnjih decenija izasla vest koja je druga tema ali ko bi ocekivao da ce ova ranije krenuti u realizaciju: "Rade se prethodna studija opravdanosti i generalni projekat autoputa E70 od Pančeva do granice sa Rumunijom" https://www.ekapija.com/infrastructure/ ... od-panceva
 
Ja sam iz požarevca rodom i idem tamo redovno tako da ću drage volje jednom mesečno pustiti drona i uhvatiti koju.
Što se tiče potrebe: dok su radile fabrike put je bio preko potreban sada kada ovaj kraj debelo odumire možda ovaj put i nije toliko preko potreban za sam grad Požarevac, međutim što dalje od požarevca to gore, ne mogu veće brzine da se razviju i put traje vekovima tako da podržavam ovu inicijativu, fali i onaj auto put pančevo-požarevac ali to se verovatno neće nikad graditi?
E sad, ovaj put je velika šansa da se napravi neka dobra veza sa Rumunijom i prosto mi je čudno da EU nema ništa sa ovim?
Fun fact, nekada se ta požarevac išlo preko osipaonice i starog ljubičevskog mosta gde 2 teža vozila ne mogu da se mimoiđu, a tim istim putem ide i voz. Onda su Požarevljani finansirali izgradnju novog mosta na moravi i celog puta. Isto je interesantno da ja od 2007. godine do danas ni jednom nisam video policiju na smederevskom delu deonice jer ih ne zanima ni najmanje, prva patrola čeka tek kad se pređe most.
 
Занимљиво како није искоришћен потенцијални правац ка Букурешти преко Пожаревца.
 
Vrh