Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

Dobro je da barem rade nadvožnjak preko pruge odmah na početku…još kad bi imali nekakvu informacoju šta se dešava sa onom pumpom po sred trase pred kraj snimka…
Dobro je da su krenuli jer će morati da ga odrade pa da rehabilituju stari deo a to ne deluje kao sitan posao. Za pumpu mislim da će ubro krenuti da je sklanjaju jer su već krenuli da preusmeravaju saobraćaj na novi deo puta dok renoviraju postojeći. Možda čekaju da se završi deo od kružnog toka do Bratinca pa da puste ceo taj deo do Sirakova. Onda bi ostao samo ta nova trasa od Sirakova do Gradišta i nadvožnjake
 
Par fotki iz vazduha šalju kolege iz Velikog Gradišta (kraj brze saobraćajnice kod Golupca i deo oko sela Ponikve i Radoševca)

DJI_0067.jpg
DJI_0074.jpg
DJI_0075.jpg
DJI_0079.jpg
DJI_0080.jpg
DJI_0085.jpg
 
Prošao sam sad u Subotu ceo put koji je otvoren, išao sam u Vince (selo u blizini Golubca) pa sam iskoristio da prožem celu deonicu.
Nažalost nemam slike pa se izvinjavm što ćete morati da čitate.

Od Dušanovca do kraja otvorenog brzog puta mi je trebalo nekih 1,30-1,40min.

Ima radova na koridoru X ka Nišu odmah posle rampe Vrčin pa se tu vozi sporije. Zaustavna i spora ka Bgu, a obe preticajne ka Nišu. I naravno niko ko vozi ka nišu zaustavnom da prati signalizaciju koja kaže da spora prelazi u zaustavnu, a preticajna u sporu pre radova pa se stvara čep pošto se svi guraju u sporu. Odmah sam prešao u zaustavnu i baš je malo vozila bilo, svi su otišli u drugi smer pa je tamo bio i zastoj (brza ka BGu).

Radi se most preko pruge kod Male Krsne i ceo je zatvoren. Ide se okolo Ralja - Vranovo - Mala Krsna. Svuda piše Obilazak tako da ne može da se pogreši. Samo je taj put katastrofa, pun rupa. Mislim da mi je tu ispala ratkapna pošto sam u odlasku žurio...

Posle mosta kreće brzi put. Ima jedno ulegnuće negde na početku ka Pošarevcu koje se lepo oseti. Nije loše odrađeno, lakše je za vožnju nego pre, ali ima nekih delova od Male Krsne pa do kraja obilaznic oko Požarevca gde mi je auto podrhtavao, kao da asfalt ima talase, nije ravan.
U sekundi me je iznenadio kružni tok gde se račva obilaznica i pravac za Požarevac, ali to je pošto sam navikao da ostaje pravac za Požarevac a skreće se na obilaznicu, pa da ne omašim a i brzo sam stigao do tog račvanja xDDD Ali sve lepo piše pa samo lepo šitaš znakove i ne možeš da pogrešiš.

Na obilaznici se još uvek radi onaj most kod skretanja za Kostolac.

Posle obilaznice se vraća na magistralu. Ima delova koji se voze novim delom dok stari deo trupa puta sređuju.
Mislim da je to pravac posle Bratinaca, i pre Topolovnika.

I poslednja deonica od novog račvanja za Veliko Gradište do kraja tj. Radoševca je sasvim ok.
Malo je isto kraj nezgodan. Na petlji za Ponikve je istovremeno i spoj dva pravca, tj sa dve trake po pravcu se prelazi u jednu traku pa se do kraja vozi poluprofilom. Malo sam se zbunio pošto odjednom ima znakova i za radova i za isključenje i za kraj motoputa, vozila se čudno prepliću, a tu je i ukrštanje sa starim putem za Braničevo i Golubac, a znaš da je tu negde kraj i puta...
Inače taj deo od Ponikvi gde je poluprofil, je spust i odjednom se otvara prelepa panorama ka Dunavu. Kako kada se spuštaš ka moru.

Generalno je put dobar. Primećuje se koliko je lakše kada se ne vozi kroz sela (50km/h, škola. deca, parkiranja, kučići, traktori...).
Ono što jeste nezgodno su ovi kružni tokovi. Čak ni to što ih ima mnogo, nego što su mali. Voziš 80km/h, i da bi pismeno prošao kroz kružni tok moraš da se spustiš na 30. Baš suludo. Po meni je su svi oni trebali da budu kao ona raskrsnica na Ibarskoj između Stepojevca i Vreoca (Tamnava petlja). Izduženo a ne kružno. Ostaje glavni pravac a vozila koja treba da ga preseku i skrenu imaju mesta da bezbedno stanu. Možda čak i sa signalizacijom da to bude kružni tok. Ma samo da se nekako fizički usporu glavni pravac pošto tu ima dosta vozila, a da se omogući bezbedno isklljučenje - uključenje. Ovako nijednom nisam uspeo lepo da prođem kružni a da ne presečem obe trake. Ili polomim auto. Baš mora da se uspori.
Inače svi lokalci pažnjivo prolaze kružni, svi su mi stali kao da ja imam prednost a ne oni u kružnom, pa sam i ja morao skroz da stanem i mašem im da oni mogu pre mene.

Takođe prelasci sa novog na stari deo puta su katastrofalni, čudne oštre krivine pod čudnim i velikim nagibom. Ali verujem da će to lepo uklopiti kako budu završavali.
Jednom mučeniku su drvene grede na kamionu skliznule, pa je sve blokirao. I još je tako stao da ako si tik iza njega nemaš preglednost da ga obiđeš.

I još jedna svtvar što mi se kod ovog puta čini loše je što unapređuju stari put umesto da prave novu trasu. Lokalci su izgubili svoj lokalni put pa su ima pravili paralelan, Malo je čudno kada vidiš vozilo sa desne strane kako ide ka tebi pogotovu noću. I lokalac sada mora dosta da kruži do kružnog toka napred - nazad ako je trebao samo da pređe magistralu. Po meni su trebali poptupno novu trasu i da stari put ostane za lokalni saobraćaj.

I da, pre podne u Subotu su svuda radili udarnički, a kiperi su pičili bogme nekih 90km/h. Par njih još sa koridora X i jedva sam uspeo da ih obiđem na obilaznici oko Požarevca. Mada je bio i jedan verovatno pretovaren koji se vukao 20km/h negde Sirakovo - Popovac, na toj deonici. Popodne je već bilo manje aktivnih mašina.

Toliko od mene.
Izvinjavam se još jednom što nemam neke slike nego samo tekst pa vas ubih. Baš sam kontrirao onom ''slika govori više od 1000 reči'' xDD
 
Po meni je su svi oni trebali da budu kao ona raskrsnica na Ibarskoj između Stepojevca i Vreoca (Tamnava petlja). Izduženo a ne kružno. Ostaje glavni pravac a vozila koja treba da ga preseku i skrenu imaju mesta da bezbedno stanu. Možda čak i sa signalizacijom da to bude kružni tok. Ma samo da se nekako fizički usporu glavni pravac pošto tu ima dosta vozila, a da se omogući bezbedno isklljučenje - uključenje. Ovako nijednom nisam uspeo lepo da prođem kružni a da ne presečem obe trake. Ili polomim auto. Baš mora da se uspori.
Hvala pre svega na odličnoj reportaži!
Moram samo da istaknem da je rešenje na Ibarskoj između Stepojevca i Vreoca (Tamnava petlja) izuzetno loše i da je sreća što ga ne primenjuju na brzim saobraćajnicama. Ideja kružnog toka je da uspori sve koji prolaze da bi povećao drastično bezbednost raskrsnica, a to Tamnava petlja ne postiže.
Na brzim saobraćajnicama rešenje za ukr[tanja mora da bude petlja i to je kraj diskusije. Kakva petlja, kog obima i koje veličine je nešto o čemu možemo da razgovaramo. Ali bilo koje drugo rešenje je neprihvatljivo sa stanovišta bezbednosti za put projektovan za brzine od 100 km/h
 
Radi se most preko pruge kod Male Krsne i ceo je zatvoren. Ide se okolo Ralja - Vranovo - Mala Krsna. Svuda piše Obilazak tako da ne može da se pogreši. Samo je taj put katastrofa, pun rupa. Mislim da mi je tu ispala ratkapna pošto sam u odlasku žurio...
Ovo nisam očekivao. Malo sam pretražio internet i po ovoj vesti radiće na nadvožnjaku do Oktobra:
 
Sasvim se slažem da je petlja najbezbedniji način ukrštanja na putevima sa tim brzinama.
Tamnavu sam dao kao ideju da u slučaju ukrštanja u nivou, ne bude mali kružni tok pošto on baš baš usporava kako ne bi polomio vozilo.
Neka varijanta da ostane prioritetni pravac pošto većina vozila ide njim pa neće biti potrebe da staju i propuštaju isti intezitet saobraćaja sa bočnih pravaca (kao npr Trošarina u Bgu), a da postoji bezbedan način ukrštanja sa sporednih pravaca.
Od kad je otvoren autoput do Čačka, nisam prošao tom petljom, ali sećam se kao mali da je tu dosta bilo sudara kada je bila + ukrštanje, a da su je svi hvalili kada je ovakva napravljena.
E sad, kako više ne prolazim tuda, nisam iz tog kraja a ni saobraćajni inženjer, možda grešim. Izvinjavam se ako dajem pogrešne ideje.
Samo sam uvideo problem, i probao da nadjem rešenje koje je moglo da bude bolje od izvedenog, a da ne bude petlja (pošto ih država izbegava - skupa i duže se pravi pa može manje da pokrade).
Ali svakako petlja je najbolje rešenje od kog ne treba bežati.
 
Ovo nisam očekivao. Malo sam pretražio internet i po ovoj vesti radiće na nadvožnjaku do Oktobra:
Da, to nam je nekako promaklo na forumu. Ja sam slučajno pogledao mapu pre polaska i video da je zatvoreno pa sam na sajtu AMSS-a pogledao. I od želje da prenesem utiske, zaboravih da prenesem da će duže biti zatvoreno...
Srećom pa nije veliko kruženje. Ali ima rupaaaa... I dva pružna prelaza. Oba sa rampom srećom. U povratku me je i uhvatio voz tako da provereno rade :) Ali opet treba proveravati za svaki slučaj, nikad se ne zna gde čuči prelaz Kijevo (više je pokvaren nego što radi)...
 
Ovo nisam očekivao. Malo sam pretražio internet i po ovoj vesti radiće na nadvožnjaku do Oktobra:
Čekaj, oni su potpuno zatvorili put u tom delu da bi radili nadvožnjak?
 
Čekaj, oni su potpuno zarvorili put u tom delu da bi radili nadvožnjak?
Samo nadvožnjak. Tj raskrsnice posle naplatne rampe do druge strane nadvožnjaka.
Odamah posle naplatne rampe levo kod pumpe (odalte je zatvoreno), pa desno ka Ralji.
Pređe se pruga Bg - Mala Krasna pa desno ka Vranovu.
Opet se pređe pruga Smederevo - Mala Krsna pa desno ka Maloj krsni.
I pred nadvožnjak se skrene levo, prođe ispod njega i eto sa druge strane gde počinje brza saobračajnica.
U suprotnom smeru sve isto.
Lepo je obeleženo tako da nema šanse da se omaši. Jedino mora da se prati ko ima pravo prvenstva u raskrsnicama pošto je to ostalo isto, nisu dali pravo prvenstva na trasi Obilaznice.
 
Ima radova na koridoru X ka Nišu odmah posle rampe Vrčin pa se tu vozi sporije. Zaustavna i spora ka Bgu, a obe preticajne ka Nišu. I naravno niko ko vozi ka nišu zaustavnom da prati signalizaciju koja kaže da spora prelazi u zaustavnu, a preticajna u sporu pre radova pa se stvara čep pošto se svi guraju u sporu. Odmah sam prešao u zaustavnu i baš je malo vozila bilo, svi su otišli u drugi smer pa je tamo bio i zastoj (brza ka BGu).

1748300002451.png


Nadam se da ova slika prikazuje dobro to sto si ti upisao u ovom komentaru vezano za deo AP nakon naplatne rampe Vrcin.
 
Ima radova na koridoru X ka Nišu odmah posle rampe Vrčin pa se tu vozi sporije. Zaustavna i spora ka Bgu, a obe preticajne ka Nišu. I naravno niko ko vozi ka nišu zaustavnom da prati signalizaciju koja kaže da spora prelazi u zaustavnu, a preticajna u sporu pre radova pa se stvara čep pošto se svi guraju u sporu. Odmah sam prešao u zaustavnu i baš je malo vozila bilo, svi su otišli u drugi smer pa je tamo bio i zastoj (brza ka BGu).
100 puta sam to video i svaki put ne mogu da se načudim koliko ljudi nemaju pojma da voze.
Mada, ta praksa se tek od skora kod nas primenjuje, a eto, ljudi nikako da je prihvate.
 
Prvo: @Mr.Awesome hvala na slikama :) @+381hvala na bukvalnoj reportazi izdrzali su svi procitati :LOL:

I ja sam prosao pre par dana novim otovrenim delovima i zaista je mnogo lakse i brze putovati do Golubca i nazad. Kruzne tokove ne zelim komentarisati jer su po meni lose resenje moglo je to sa ulaznim izlaznim portalima da se odradi i da bude skroz dobro.

Nadvoznjak kod ponikve tj za selo Baric su u planovima skroz zaboravili pa zato sada izgleda kao da mu nije tu mesto sa prilaznim putevima.

A i ovo zatvaranje puta kod naplatne rampe Pozarevac nije sporno obilazak je ok, ali 2 ili 3 godine se tu nije nista radilo i sada jednostavno zatvore komplet nadvoznjak umesto da su kao na Moravi jednu stranu odradili pa je otvore i posle drugu stranu rekonstruisu.

Mislim da je planski dosta toga nadleznim promaklo nazalost.

No da je bolje, bolje je za nas vozace, za lokalno stanovnistvo sa traktorima cemo videti kako ce se sve odvijati.

I ja cu se potruditi sledeci put da ubacim neku sliku.
 
Vrh