bigvlada
Advanced
Postoji više načina finansiranja besplatnog prevoza.
Nekada lokalni trgovci imaju interes da finansiraju besplatan prevoz jednom autobuskom linijom do svog tržnog centra (npr. besplatna linija od Doma Omladine do Piramide). Dosta kompanija (uključujući i vojsku) imaju interes da organizuju besplatan prevoz svojih zaposlenih (google autobusi imaju i bežični internet )
Drugi način je kroz porez.
Naime predlog je da se npr. na uplatnici infostana doda i stavka za gsp. (to će biti manji izdatak nego npr. za odnošenje smeća).
Moj predlog je da cena bude 10 dinara po članu domaćinstva, dok bi za firme cena zavisila od broja zaposlenih, npr. 1000 dinara za kompaniju sa tri zaposlena pa naviše.
Na ovaj način, prosečno domaćinstvo (od četiti člana) će plaćati 40 dinara mesečno za prevoz, dok će firma (hajde opet ona sa tri zaposlena) plaćati 1000 (nekoliko puta manje nega da svima kupuje markice). Građanima i firmama (kroz akciju koju treba da zajednički sprovedu grad i gsp) treba na jasan i plastičan način da bude predočeno koliko ovakav princip predstavlja uštedu, kako u ličnom tako i u kompanijskom budžetu.
Ako sam dobro protumačio bilnas uspeha i bilans stanja na gsp-ovom sajtu, gsp ima prihode od nešto preko osam miliona dinara i rashode koji su nešto više od sedam miliona. Oko 4,5 miliona prihoda je od prodatih karata a oko 3,5 miliona spada u ostale prihode (verujem da su to uglavnom prihodi od reklamiranja ). Ovo nije velika suma, a oporezivanjem bi mogla da se dramatično uveća.
E sad, vozila za gsp nabavlja grad iz svog budžeta (kao što republika radi za policiju, vatrogasce itd...). Verujem da bi sa ovako povećanim prihodima (i što je važnije redovnim, čija se visina može predvideti) gsp mogao da bude efikasniji kao i da sam nabavlja deo voznog parka i na taj način rastereti gradski budžet. Naravno, određuje se koji deo od prihoda ide privatnicima (koje takođe treba podstaći da više iznajmljuju prostor za reklamiranje na svojim autobusima (ili i površinu na njihovim autobusima uključiti u ponudu gsp-a)).
Brojne su prednosti besplatnog prevoza. On tako postaje pristupačniji svim slojevima stanovništva, smanjuje gužve (znamo šta nas čeka 2008. sa obnovom mostova) i povećava prosečnu brzinu javnog prevoza, smanjuje zagađenje (ljudima će biti isplatljivije da se koriste gradskim prevozom), lakše parkiranje (manje kola na ulicama od sadašnjih 400.000), manje habanje puteva i ređa raskopavanja i rekonstrukcija ulica, efikasniji gsp (manje zaposlenih, više plate), više turista (nijedan glavni grad do sada nije uveo besplatan prevoz, to može da bude i tourist teaser )
Nekada lokalni trgovci imaju interes da finansiraju besplatan prevoz jednom autobuskom linijom do svog tržnog centra (npr. besplatna linija od Doma Omladine do Piramide). Dosta kompanija (uključujući i vojsku) imaju interes da organizuju besplatan prevoz svojih zaposlenih (google autobusi imaju i bežični internet )
Drugi način je kroz porez.
Naime predlog je da se npr. na uplatnici infostana doda i stavka za gsp. (to će biti manji izdatak nego npr. za odnošenje smeća).
Moj predlog je da cena bude 10 dinara po članu domaćinstva, dok bi za firme cena zavisila od broja zaposlenih, npr. 1000 dinara za kompaniju sa tri zaposlena pa naviše.
Na ovaj način, prosečno domaćinstvo (od četiti člana) će plaćati 40 dinara mesečno za prevoz, dok će firma (hajde opet ona sa tri zaposlena) plaćati 1000 (nekoliko puta manje nega da svima kupuje markice). Građanima i firmama (kroz akciju koju treba da zajednički sprovedu grad i gsp) treba na jasan i plastičan način da bude predočeno koliko ovakav princip predstavlja uštedu, kako u ličnom tako i u kompanijskom budžetu.
Ako sam dobro protumačio bilnas uspeha i bilans stanja na gsp-ovom sajtu, gsp ima prihode od nešto preko osam miliona dinara i rashode koji su nešto više od sedam miliona. Oko 4,5 miliona prihoda je od prodatih karata a oko 3,5 miliona spada u ostale prihode (verujem da su to uglavnom prihodi od reklamiranja ). Ovo nije velika suma, a oporezivanjem bi mogla da se dramatično uveća.
E sad, vozila za gsp nabavlja grad iz svog budžeta (kao što republika radi za policiju, vatrogasce itd...). Verujem da bi sa ovako povećanim prihodima (i što je važnije redovnim, čija se visina može predvideti) gsp mogao da bude efikasniji kao i da sam nabavlja deo voznog parka i na taj način rastereti gradski budžet. Naravno, određuje se koji deo od prihoda ide privatnicima (koje takođe treba podstaći da više iznajmljuju prostor za reklamiranje na svojim autobusima (ili i površinu na njihovim autobusima uključiti u ponudu gsp-a)).
Brojne su prednosti besplatnog prevoza. On tako postaje pristupačniji svim slojevima stanovništva, smanjuje gužve (znamo šta nas čeka 2008. sa obnovom mostova) i povećava prosečnu brzinu javnog prevoza, smanjuje zagađenje (ljudima će biti isplatljivije da se koriste gradskim prevozom), lakše parkiranje (manje kola na ulicama od sadašnjih 400.000), manje habanje puteva i ređa raskopavanja i rekonstrukcija ulica, efikasniji gsp (manje zaposlenih, više plate), više turista (nijedan glavni grad do sada nije uveo besplatan prevoz, to može da bude i tourist teaser )