dragan
Professional
Pošto se na više trendova raspravlja o Beovozu otvorio sam trend i za njega:
ВЕЋЕ СТАНИЦЕ "БЕОВОЗА" У БЕОГРАДУ:
- Београд Центар (Прокоп), Прокопачка бб
- Вуков споменик, Рузвелтова бб
- Нови Београд, Пролетерске солидарности бб
- Земун, Цвијићева 1
- Карађорђев парк, Булевар Франше Д’Епереа бб
- Панчевачки мост, Ђуре Ђаковића бб
- Тошин бунар, Тошин бунар бб
- Раковица, Патријарха Димитрија бб
- Ресник, Александра Војиновића 78
Прве три електромоторне гарнитуре у систему Градске железнице "Беовоз" почеле су да саобраћају 1992. Систем је обухватао три крака на подручју Града Београда и то: до Батајнице, главне станице у Панчеву и Ресника. Средиште овог система било је у станици "Београд центар", где се и данас налази оперативни одсек "Беовоза". Отварањем стајалишта "Вуков споменик" 1995. у потпуности је остварена идеја да се путници из приградских насеља Београда превезу ефикасније у центар града. Предност железнице у градском превозу огледа се и у могућности масовног превожења, мање потрошње горива, веће брзине кретања и еколошкој заштити окружења.
ЛИНИЈЕ
Линија 1: Панчево Војловица - Нова Пазова
Линија 2: Рипањ - Стара Пазова
Линија 3: Панчево Војловица - Младеновац
Линија 4: Панчево Војловица - Ваљево
Линија 5: Панчевачки мост - Мала Крсна
Просечан интервал возова је 45-90 минута, а у периоду најгушћег саобраћаја (долазак и одлазак са посла) интервали су 30 минута.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1684
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u postojeći integrisani tarifni sistem, u kome se sada nalaze GSP, privatni prevoznici i "Lasta". Ovaj vid gradskog prevoza godinama je problematičan, a odnedavno je i redukovan. Osim toga, on je i potpuno nepouzdan jer su otkazi polazaka i kašnjenja vozova svakodnevni.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić kaže da bi integrisani sistem mogao da zaživi u toku sledeće godine.
- Svima je u interesu da "Beovoz" što pre uđe u jedinstveni tarifni sistem, jer tada bi vozovi bili redovniji i pouzdaniji. "Beovoz" će ostati u nadležnosti "Železnica Srbije", ali će jednim delom biti na gradskom budžetu - objašnjava Šarančić.
Kada jedinstveni tarifni sistem bude kompletiran, može se očekivati da će karte i markice za "Beovoz", koje su sada skuplje nego u ostalim vidovima gradskog prevoza, pojeftiniti. Konkretni rezultati razgovora koji se vode na ovu temu očekuju se već za nekoliko dana.ˇˇ....Politika
Milance":2vp98b17 je napisao(la):Hvala ti Sinisa. Nije mi jedino jasno kakve veze ima tarifni sistem sa kasnjenjem Beovoza? Koji je pravi razlog sto ti vozovi stalno kasne? Ja sam se svega tri puta vozio Beovozom i prelazak preko Pancevackog mosta je avantura. Treba mu vise da predje taj most nego nekome peske. Valjda ce nakon sanacije mosta stanje (i brzina) biti poboljsano.
KiD":2vp98b17 je napisao(la):Nema tarifni sistem nikakve veze sa brzinom Beovoza. Ali zapravo Beovoz jos i postize pristojnu brzinu u poredjenju sa ostalim vozovima. Naravno da je Pancevac u raspadu i da to ide sporo, ali da to ce biti sa rekonstrukcijom sredjeno.Sada je rizik ogroman da tuda voz protutnji i brzinom autobusa.Slazem se sa potrebom integracije Beovoza u gradski sitem prevoza, ali koliko sam cuo to kosta i za to se trenutno nema para.
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):Razlog za kašnjenja Beovoza su loše pruge, loša vozila i nedostatak istih vozila. Beovoz je još uvek pod "kapom" "Železnica Srbije" i često kad dođe do kvara na nekoj garnituri za putnički međugradski saobraćaj obično uzmu od Beovoza ispravnu. Beovoz je ove godine smanjen za jednu garnituru, sad ih ima 10, 8 u funkciji, 2 u rezervi. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
Tu je, blago rečeno, nezainteresovanost rukovodstva železnice i političara grada za njeno unapređenje. Na čelu Beograda je na vlasti jedna politička opcija, dok ministarstvom koje ima nadležnosti nad železnicom je druga, obe se ne "mirišu" i taj sukob je uvek ide na štetu Beovoza i putnika. Eto, mislim da je tu odgovor na tvoje pitanje."Milance"":2vp98b17 je napisao(la):Sta to znaci ako bude volje??? Ko bi to trebalo da bude dobre volje pa da se to obistini? Ko je odgovoran za to?
dragan":2vp98b17 je napisao(la):To je jedino rešenje: da "Beovoz" bude kao GSP u nadležnosti Grada, a pošto vrši prevoz isključivo na teritoriji Bgd ne vidim razlog da ne bude.Siniša":2vp98b17 je napisao(la):. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
Naravo u koordinaciji sa ŽS, ali Grad da vodi računa o tih 10 kompozicija,modernizaciji,tačnom vremenu dolaska-polaska,.....itd.
Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):Nikada! Grad, kako oni kažu, ne žele da se mešaju u poslove republike. Doduše bilo je nekih pregovora, ali su svi propali. Saznao sam da je postojao pre nekoliko godina dogovor da grad finansira izgradnju dela potrebnih koloseka od Prokopa do Pančevačkog mosta. Grad nije ispoštovao dogovor. Mora se jedino priznati da su do sada iz grada jedino potpomogli remont tri garnitura."dragan"":2vp98b17 je napisao(la):Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
Ovo je isto jedna starija vest
http://www.novinepress.co.yu/beograd/2006-09-20
Beovoz ničiji
Ulaganje 100 miliona evra u "Beovoz" nadoknađuje nedostatak metroa u Beogradu, u gradskoj upravi tvrde da je nadležna Vlada Srbije
"Beovoz" bi mogao da nadoknadi nedostatak metroa u Beogradu kada bi u njegov razvoj bilo uloženo 100 miliona evra, tvrdi direktor Sektora za prevoz putnika "Železnica Srbije" Milutin Milošević. U ovom trenutku, "Beovoz" je prilično nepouzdan i većina Beograđana od njega nema neke vajde.
- Neophodna su ozbiljna ulaganja u sistem prigradskog šinskog prevoza kako bi Beograđani imali ozbiljan prevoz, što podrazumeva polaske na 20-ak minuta. Najčešće primedbe putnika su kašnjenja vozova, a uzroci su stanje infrastrukture, loše pruge, zastareli i istrošeni vozovi... Jedan od najvećih problema je nedostatak rezervnih garnitura vozova. "Beovoz" funkcioniše sa deset garnitura, iako je realno potrebno dvadeset! Ove godine prvi put, zahvaljujući uspešnom poslovanju, funkcionišemo bez dotacija grada, što, međutim, ne znači da one nisu potrebne - kaže Milutin Milošević.
Jedan od najvećih problema "Beovoza" je taj što je on u sistemu "Železnica Srbije", dakle pod kapom Ministarstva za kapitalne investicije, kojem prevoz Beograđana nije prioritet. S druge strane, grad ne želi da se "petlja" u nešto za šta nije nadležan. Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže za Press da nije stvar u tome da li grad želi da se petlja ili ne, već je problem nadležnosti.
- Nije tačno da prvi put ove godine grad ne pomaže "Beovozu". Mi smo imali planove i dogovore sa "Železnicom" i radili smo neke stvari za "Beovoz". Sređivali smo stanice, na primer, zato što smo procenili da je to korisno za građane. "Beovoz" je potreban Beograđanima, ali je još potrebniji stanovnicima Pančeva, Inđije, Pazove... - kaže Bogdanović.
On podseća da grad ne traži da drugi rešavaju ono što je u njegovoj nadležnosti, ali podseća da je Beograd ove godine izdvojio pare za Pančevački most i još neke projekte koji su u nadležnosti Ministarstva za kapitalne investicije.
- Mi nemamo nikakvu obavezu prema "Beovozu", ali smo s vremena na vreme spremni da učestvujemo ukoliko imamo sredstava. To što mi zahvaljujući racionalnom trošenju novca povremeno damo pare za ono što nije naša nadležnost, nikako ne znači da treba da podržimo svaki projekat koji nekom padne na pamet - jasan je Bogdanović.
Pomoćnik ministra za kapitalne investicije zadužen za železnice, Dejan Lasica, danima je izbegavao kontakt sa novinarima Pressa.
(A. E.)
Propali pregovori
U "Železnicama Srbije" tvrde da je svojevremeno bilo pregovara sa gradskim čelnicima o ozbiljnijem "ulasku" grada u "Beovoz". Pregovori su propali jer je grad tražio da preuzme nadležnost i formira javno preduzeće koje će upravljati "Beovozom". Gradonačelnik Bogdanović, međutim, negira da je bilo takvih razgovora.
- Nikakve priče o tome nije bilo. Priča je mnogo ozbiljnija i oni koji sada pričaju o tome nisu učestvovali u razgovorima koji su vođeni kada smo mi ozbiljno razmišljali o "Beovozu". Imali smo neke ideje, ali "Beovoz" očigledno nije prioritet u "Železnicama" - kaže Bogdanović.
Najviše para od kraka ka Pančevu
"Beovoz" je za šest meseci ove godine prevezao 3.645.760 putnika i inkasirao 66,6 miliona, što je povećanje za 5,32 procenta u odnosu na prošlu godinu. Najviše novca zarađeno je od prodaje karata na takozvanom "severnom koridoru" na kojem se nalaze stanice Karađorđev park, Vukov spomenik, Pančevački most, Pančevo varoš, Pančevo glavna i Ovča. Najveći protok putnika registrovan je u stanicama koje imaju automate za karte, i to Pančevo glavna, Pančevački most, Karađorđev park, Vukov spomenik i Novi Beograd, gde je ostvaren ukupan prihod od 35,6 miliona dinara.
ВЕЋЕ СТАНИЦЕ "БЕОВОЗА" У БЕОГРАДУ:
- Београд Центар (Прокоп), Прокопачка бб
- Вуков споменик, Рузвелтова бб
- Нови Београд, Пролетерске солидарности бб
- Земун, Цвијићева 1
- Карађорђев парк, Булевар Франше Д’Епереа бб
- Панчевачки мост, Ђуре Ђаковића бб
- Тошин бунар, Тошин бунар бб
- Раковица, Патријарха Димитрија бб
- Ресник, Александра Војиновића 78
Прве три електромоторне гарнитуре у систему Градске железнице "Беовоз" почеле су да саобраћају 1992. Систем је обухватао три крака на подручју Града Београда и то: до Батајнице, главне станице у Панчеву и Ресника. Средиште овог система било је у станици "Београд центар", где се и данас налази оперативни одсек "Беовоза". Отварањем стајалишта "Вуков споменик" 1995. у потпуности је остварена идеја да се путници из приградских насеља Београда превезу ефикасније у центар града. Предност железнице у градском превозу огледа се и у могућности масовног превожења, мање потрошње горива, веће брзине кретања и еколошкој заштити окружења.
ЛИНИЈЕ
Линија 1: Панчево Војловица - Нова Пазова
Линија 2: Рипањ - Стара Пазова
Линија 3: Панчево Војловица - Младеновац
Линија 4: Панчево Војловица - Ваљево
Линија 5: Панчевачки мост - Мала Крсна
Просечан интервал возова је 45-90 минута, а у периоду најгушћег саобраћаја (долазак и одлазак са посла) интервали су 30 минута.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1684
dedinje":2vp98b17 je napisao(la):Posto mi na pitanja o sudbini tunela niko ne odgovara slobodan sam da sam dam predlog. Tunele treba iskoristiti za Beovoz. Potrebno ja samo napraviti jos dva zeleznicka koloseka koji bi isli relativno daleko od Dunava, uz samu visnjicku ulicu do otprilike onog mesta u blizini garaze GSP-a tu bi bila putnicka stanica Beovoza koju bi koristile hiljade stanovnika Karaburme, Mirijeva, Visnjice, Visnjicke Banje.
Danas imati vezu sa Beovozom znaci prakticno imati vezu sa svim delovima BG pa i sa sirom okolinom. On vec vozi do Pozarevca i Mladenovca a govori se da ce saobracati i do Valjeva. Potrebno je samo nabaviti nekoliko novih garnitura a one su sigurno mnogo jeftinije od izgradnje tunela. Putovanja Beovozom se mere ne satima vec minutima.