Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Поента и јесте да ЖС Панчевачки мост и ЖС Карабурма буду близу, јер су то комплементарне станице које ће делити такт. Једна служи за пролазне возове, једна за оне који ту терминирају. И саобраћајне везе са обе станице треба да буду реалативно сличне, како би путник могао да настави лако ка својој дестинацији без обзира који воз ухватио и на којој од те две станице изашао.

Не треба гледати ЖС Карабурма као начин да се што боље покрију насеља, јер то није циљ, и зато је не треба померати ка истоку. Можда продужити пругу касније, али померати станицу не.
 
A kada se očekuje stanica Kijevo? I koja je njena svrha? Zar nema velika stanica na Makišu koja može sve to da radi?
 
TPS Kijevo je planirana kao tacka za polazak i dolazak svih putnickih vozova Beograd-Srem i Beograd-Backa.
1740149157094.png
 
Штета што се одустаје од Роспи ћуприје. Мислим да ни експропријација није толико спорна, могу да продуже кроз дивљину до погона ЈКП Чистоћа, па на шпиц рукавца Аде Хује, и ту на стубовима кривина до зоне преко пута погона ГСП Карабурма, да буде станица чеоно уз тротоар Вишњичке. Потребна је само креативност, а значило би грађанима Вишњице, Бање, Лешћа и Миријева, краће би путовали до воза аутобусима.
 
Nisu odustali od Rospi cuprije sto se vidi po planu stanice Karaburma koji je na javnom uvidu jer osim 2 izvlacnjaka koja su planirana privremeno vidi se da trasa nastavlja dalje ka Rospi Cupriji.
 
A kada se očekuje stanica Kijevo? I koja je njena svrha? Zar nema velika stanica na Makišu koja može sve to da radi?
Verovatno ce krenuti da se gradi u periodu izgradnje brze pruge prema Nisu dakle tamo negde oko 2030te jer ce morati da se naruci dodatni broj garnitura brzih vozova za BG-Nis a i za sve ostale destinacije ka jugu Srbije. Makis je teretna stanica i kao takva ne ulazi u sistem otpreme vozova za Srbija Voz vec je koristi firma Srbija Kargo.
 
Verovatno ce krenuti da se gradi u periodu izgradnje brze pruge prema Nisu dakle tamo negde oko 2030te jer ce morati da se naruci dodatni broj garnitura brzih vozova za BG-Nis a i za sve ostale destinacije ka jugu Srbije. Makis je teretna stanica i kao takva ne ulazi u sistem otpreme vozova za Srbija Voz vec je koristi firma Srbija Kargo.
TPS Kijevo nije povezana sa juznim prugama. Planirana je za polazak putnickih vozova Beograd-Novi Sad-Subotica, Beograd-Sud i Beograd-Ruma-Zvornik. TPS Zemun je za vozove Beograd-Nis, Beograd-Presevo, Beograd-Dimitrovgrad, Beograd-Bar, itd. Svi vozovi za jug polaze iz TPS Zemun i staju u ZS Zemun, ZS Novi Beograd , ZS Beograd Centar i ZS Rakovica, i to je isto i za TPS Kijevo samo o u pravcu jug-sever i jug-zapad.
 
U pravu si ali trenutno se koristi obrnuto jer postoji samo TPS Zemun, dakle svi vozovi koji idu na Sever se pripremaju u TPS Zemun. Logicno je da se izgradi u jednom trenutku TPS Kijevo odakle bi trebale da krenu vozovi sa NS i SU dok ce u iz TPS Zemuna krenuti za Nis, Uzice itd.
Hocu da kazem da se trenutno beogradski zeleznicki cvor ne koristi onako kako je prvobitno zamisljen ali docice sve na svoje upravo izgradnjom brze pruge ka Nisu nabavkom novih voznih sredstava i izgradnjom TPS Kijevo pa ce onda rasporediti vozove tamo gde treba da im bude polazna putnicko tehnicka stanica.
 
Не треба гледати ЖС Карабурма као начин да се што боље покрију насеља, јер то није циљ, и зато је не треба померати ка истоку. Можда продужити пругу касније, али померати станицу не.
Meni je palo na pamet rešenje da stanica BG:VOZa, metroa i tramvaja bude jedinstvena, velika stanica prekoputa BIG centra, u ravni sa Diljskom ulicom. I to tako da:
BG:VOZ ima stanice Pančevački most i Karaburma;
Metro: Pančevački most, Karaburma pa Rospi cuprija, umesto trenutno planirane dve stanice između Pančevca i Rospi ćuprije
I tramvaj sa istim stanicama kao metro, plus dodatna stanica u ravni Lidl/a i dodatna stanica u ravni ulice Vojvode Micka Krstića. Da se nadomesti veća razdaljina između stanica metroa i omogući lakše presedanje na metro i BG:VOZ.
Zanima me vaše mišljenje da li je i koliko ova ideja dobra ili ostvarljiva.
 
Bez stanice/stajališta Rosi ćuprija, ne vidim da će ovaj krak znatno promeniti način i navike ljudi koji koriste BG voz. Prvo što mi pada na pamet jeste koja bi bila iskorišćenost trase nove linije BG Voza Karaburma - Makiš? Pretpostavka je da, veliki deo korisnika BG voza koji žive na karaburmi, rade na Novom Beogradu. Štaviše znam ih dosta. Većina stanica autobuskih linija koja sa karaburme vode ka Pančevačkom mostu kao mestu presedanja, se nalaze u pešačkoj izohroni od 5 minuta. Prednost ŽS stanice približavanje BG voza, građanima Mirijeva i Višnjice koji nemaju izbora, pa moraju da koriste linije koje skreću ka Bogosloviji. Moj sumnja proizilazi iz je prosto vremenski mnogo isplativije da neko putuje, recimo, linijom 74 do Vuka Vrčevića, odmah presedne na bilo koji autobus koji će ga odvesti do PM. Presedanje na ŽS Karaburma, samo da bi se vozio jednu stanicu, pa onda opet izašao i čekao novi voz (pritom ovo sve pišem pod idealnom pretpostavkom da će linije biti češće i međusobno odlično sinhronizovane). Prosto ne deluje kao efikasna opcija, u najboljoj situaciji broj presedanja će ostati isti, gotovo siigurno sporiji.

Sad pitanje, ukoliko je situacija sa brojem putnika na stanicama na levoj obali Dunava tako loša, a pod pretpostavkom da se neće uspostaviti linija BG - PA sa češćim polacima, da li će onda postojati realistična šansa da se polasci iz Ovče totalno i ukinu i premeste na Karaburmu, gde je to prvobitno i planirano?

1740154333030.png
 
Oni kao da se igraju bojanke,zeleno je,bar za sada skroz nepotrebno,zuto produziti bilo gde,taman do Karaburme. Da se prevare da produze od Ovce do Panceva po koji polazak,da stanovnici Pancestera mogu doci ko ljudi u carstvujuci Beograd. Ostalo OK.
 
Писао је @Karlo del Ponte јако давно о томе шта би ова станица значила, али мислим да је на тада обједињеној теми о железници.
Колико се сећам моћи ће да се повећа такт БГВоза доста, и док се не направи ТПС на југу моћи ће ту да терминирају возови из Срема (а можда и да крећу).
БГ воз преко Дунава се слабије доста користи, и саме станице су угл у сред ничега, па као што је неко рекао било би лепо да има више полазака из ПА, и да они стају свуда од Овче, а да БГВоз иде само до Карабурме.

Нзм колико лепо се сећам светгаа написаног, ткд. узмите ово са сумњом
 
Nasao sam jedan post . Ima jos jedan.vrede


 
Da li je ovo povratak Beovoza? Ovo mi sve deluje urađeno na brzinu.
Kako na brzinu? Ovo od novog reda vožnje važi. Samo su ukinuli Panvoz, dodali polaske i produžili do Zemuna.
 
Da li imamo nekog iz Pančeva da nam prenese kakvi su utisci sa novim redom vožnje kojim su spojeni Pančevo i Beograd? Opet moram da istaknem da nema polazaka Bg voza niti Pančevačkog voza posle 22h u smeru Vuka i Pančeva što mislim da je problem. Što je toliki problem da bude jedan polazak u 22h? I to kažem iz mojih sebičnih razloga gde kada radim na NBG do 22h osuđen sam na buseve za Zvezdaru pa zbog redova vožnje izgubim sat vremena uglavnom čekajući 77 na Zelenom vencu. Mnogo mi je brža i elegantnija varijanta da uhvatim BG voz do Vuka i onda tramvajem dalje do Cvetka.
 
Poslednja izmena:
Da li imamo nekog iz Pančeva da nam prenese kakvi su utisci sa novim redom vožnje kojim su spojeni Pančevo i Beograd? Opet moram da istaknem da nema polazaka Bg voza niti Pančevačkog voza posle 22h u smeru Vuka i Pančeva što mislim da je problem. Što je toliki problem da bude jedan polazak u 22h? I to kažem iz mojih sebičnih razloga gde kada radim na NBG do 22h osuđen sam na buseve za Zvezdaru pa zbog redova vožnje izgubim sat vremena uglavnom čekajući 77 na Zelenom vencu. Mnogo mi je brža i elegantnija varijanta da uhvatim BG voz do Vuka i onda tramvajem dalje do Cvetka.
Mnogo je bolje nego što je bilo, ali nije dobro. Pre svega zbog toga što ne staje na 2 izuzetno frekventne stanice (PA Most + V. Spomenik), a grad Pančevo plaća subvencije vrlo često potpuno praznih vozova. Jako puno ljudi ni ne zna za pojačani red vožnje i gužvaju se u nehumano nabijenom autobuskom prevozu bez potrebe (koji je, pride, duplo skuplji od voza).

Mislim da je ovo trentuno jako loš kompromis u smislu da Grad sada odvaja solidna sredstva za subvenciju, a vozovi se osim u špicu voze gotovo sasvim prazni (par puta sam oko podneva ili oko 14h u smeru ka BG bio sasvim sam u čitavom vozu). Konačno, veliku ulogu igra to što ne postoji niti jedna stanica u širem centru grada (eventualno Pančevo-Varoš, ali i ona je bar 15min hoda do centra). Znam neke ljude koji su počeli da idu vozom jer im odgovara (rade ili na NBG, ili oko Hrama, ili na T. Bunaru), ali sve u svemu nikakva revolucija za sada.

P.S. Prošlog vikenda mi se desilo da voz projuri kroz Karađorđev park jer je mašinovođa zaboravio da stane (reči konduktera). Navozao sam se vozom po Zapadnoj Evropi, ovo mi se nikada nije desilo i nije mi ni jasno kako je moguće da mašinovođa zaboravi na izlaz. Kondukter je rekao kako je mašinovođa vozio čitavu noć i kako je umoran. Verovali ili ne.
 
Kako na brzinu? Ovo od novog reda vožnje važi. Samo su ukinuli Panvoz, dodali polaske i produžili do Zemuna.
Nije da sam protiv, naprotiv, ali prvo su mogli bar da srede Pančevački most, da spuste perone. Da li je bilo moguće bar deo perona da se spusti? Ili da se napravi produžetak perona sa spuštenim platformama? Drugo, zašto Panvoz prethodni i ovaj sadašnji ne staje na četiri stanice na levoj obali: Krnjača most, Krnjača, Sebeš i Ovča?
Ako je prethodni Panvoz završavao na stajališu Pančevački most skretanje, moglo je stajalište pored osposobiti da prima Stadlere. Zato sam napisao da je urađeno na brzinu.
 
Nije da sam protiv, naprotiv, ali prvo su mogli bar da srede Pančevački most, da spuste perone. Da li je bilo moguće bar deo perona da se spusti? Ili da se napravi produžetak perona sa spuštenim platformama? Drugo, zašto Panvoz prethodni i ovaj sadašnji ne staje na četiri stanice na levoj obali: Krnjača most, Krnjača, Sebeš i Ovča?
Ako je prethodni Panvoz završavao na stajališu Pančevački most skretanje, moglo je stajalište pored osposobiti da prima Stadlere. Zato sam napisao da je urađeno na brzinu.
Nije ništa urađeno na brzinu, nego Srbijavoz radi šta je u njihovoj nadležnosti. Bilo kakva ispravka infrastrukture bi trajala godinama, a kordinacije Infra-SV nema zbog Infre.
 

"Vukov spomenik konačno dolazi na dnevi red IŽS-a?

Za drugi kvartal, kako se može videti, u planu je i rasivanje tendera za ugradnju video-nadzora u pograničnim stanicama, rekonstrukcija turističkih i ugostiteljskih objekata u MTK Šarganska osmica, kao i izgradnja nove železničke pruge Jovanovac- rasputnica Cvetojevac-Sobovnica, ali i izrada idejnog projekta sanacije perona u železničkom stajalištu Vukov spomenik. "
 
Vrh