Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Значи опет су подигли причу о жичари на античкој тврђави. Дефинитивно се морају најурити у наредних пар месеци по сваку цену и свако ко покушава да опструише тај процес кроз разне бојкоте, саботаже предлога решења, демонизацију сваке опозиције итд. се мора третирати или као убачени елемент или као корисни ид**** актуелне власти. То обухвата и Ђикија и Јовановића па и пленуме БУ који не знају шта хоће или како да реше ствар али зато знају да се буне и саботирају предлоге решења
 
Agencija za upravljanje lukama je odredila lokaciju.

Kako agencija za upravljanje lukama može da određuje nešto što je fundamentalni deo urbanističkog uređenja čitavog grada? Ne govorimo o maloj autobuskoj stanici nego o potpunoj preradi poslednjeg dela Savske obale koji je još bio predviđen da bude slobodan, da u zaleđu bude javna zelena površina većih razmera sa koje se može videti reka i tvrđava? I to na samom ušću, pa onda od njega maltene kilometar uzvodno. Šta bi sa "zaštićenim vizurama" na tvrđavu i na stari deo grada koje su onomad toliko spominjane u svim uslovima (recimo za BNV)? Dakle od ušća pa uz Savu imaćemo metalni zid gigatskih kruzera-hotela i betonsku infrastrukturu pristaništa, a uz Dunav ogromnu ulicu poslovnih zgrada uz obliku takozvanih "splavova" i njihovih poslovnih "dvorišta" (u zabranjenom inundacionom pojasu reke) sve do starog Zemunskog keja, čak 3,5 kilometara dalje. A unutar tog prostora gomilu drugih zgrada svih mogućih vrsta, uz egzotike tipa jarbol, Gondola, njeni stubovi, pojas bezbednosti Gondole, magacin za muzej, kafana 4 puta veća nego što je bila, dugačke metalne pasarele iznad ničega, 4 metra iznad zemlje, novu centralnu crpnu stanicu kanalizacije i čak vašarski točak. Plus uništenje istorijskog vidikovca i rimskih bedema grada sa druge strane reke zbog Gondole. Koja se ustvari sad izgleda vidi kao nepohodna veza za prebacivanje turista - ne previše pokretnih penzionera na pristanište, pa će se zato sigurno praviti, pristanište koje je inače na pogrešnom mestu i zato što nigde u blizini nema saobraćanih veza budući da je sve zajedno bilo predviđeno za park. Što znači da će sad i ulicu morati da proširuju, pa ćemo imati i to.

Ko određuje namenu prostora? Kad je o tome odlučeno i ko je TO odlučio? Kad je bila rasprava? Kakve to pobogu veze može da ima sa Expom kad se kruzeri prodaju penzionerima za gotova kružna krstaranja duž Dunava, sa fiksnim planovima celog tog putovanja? Niko ne kupuje kartu na skupom kruzeru za rečna krstarenja samo da bi se iskrcao u Beogradu i otišao na Expo izlozbu. Niti će ijednim drugim brodom iko da doputuje samo zbog toga. Na tom pristaništu će se tačno nula putnika iskrcati na svom putu za Expo. Nikakve veze jedno sa drugim nema. Sem ako je ideja samo da se zloupotrebe neke vanredne procedure odlučivanja inače vezane za Expo. Kao što je čitavo stambeno naselje ubačeno kao deo (linijskog) PARKA ? Tako je sad i ovde konačna faza prerade ušća tobože "deo izložbe Expo" koja je ustvari 15 kilometara dalje od ušća i veze sa njim nema. Postoji li bilo ko iz struke ko ima išta da kaže o ovome?
 
Poslednja izmena:
Kako agencija za upravljanje lukama može da određuje nešto što je fundamentalni deo urbanističkog uređenja čitavog grada?
1000004625.png

Agencija je podnela zahtev kod Zavoda da izmeni Urbanistički projekat "Ušće", pa kad se on završi biće moguće primedbe.
Inače, planira se Medjunarodno pristanište koje i nema mogo veze sa EXPO. Možda neki brod tamo i ode, ali to i nije nešto bitno.
 
Poslednja izmena:
Чему пристаниште на НБГ страни кад са ње нема никаквог туристичког потенцијала? Довољно је пристаниште у Земуну.
 
Dragane, da izmeni "projekat Ušće". A nije projekat ušće taj koji je odredio namenu prostora.
 
Kad je sve po zakonu, postoji hijerarhija planskih dokumenata. Planovi nižeg reda imaju "nasleđene urbanističke obaveze" iz planova višeg reda.
 
Koliko vidim ovde će ubrzano da se radi na dokumentaciji, već je raspisan i tender za bagerovanje mulja do ušća.
Moraće da požure ako hoće da bude bar jedan deo izgradjen do polovine 2027.
 
Meни ово смрди на уграђивање Миленијума да добију неки посао сад кад су купили ПИМ.
 
Kakva "studija opravdanosti"?! . . Nije u pitanju neka fabrika, već pristanište.
Agencija je raspisala tender za "izradu Studije za potrebe utvrđivanja lučkog područja novog međunarodnog putničkog pristaništa u Beogradu." (eKapija)
 
Да ли је исплативо да се гради то пристаниште? Колика ће бити зарада а колики трошкови његове изградње? Ко ће то да плати на крају крајева?
 
Evo usvojene i zato obavezne namene prostora, zelena površina. Nema ni traga od pristaništa.

Hijerahija planova:
1) Generalni urbanistički plan;
2) Plan generalne regulacije;
3) Plan detaljne regulacije.

Planovi namene površina:

Generalni urbanističi plan Beograda

Izmene i dopune plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave – grad Beograd (celine I-XIX) - (I faza - 2. etapa)
29.08.2019


Link na sliku:
Plan namene prostora

Takođe, oko hijerarhije važnosti planova:
VRSTE URBANISTIČKIH PLANOVA, OSNOVNE KARAKTERISTIKE, URBANISTIČKIH PLANOVA, ZAKON O PLANIRANJU I IZGRADNJI
 
Poslednja izmena:
Ali bi morali da traže i izmenu svih planova višeg reda, a ne samo plana "uređenja ušća"! A za to treba veoma dobro obrazloženje i razlog za izmenu svih njih.
 
" Cilj izrade ovog Urbanističkog projekta je definisanje pozicije infrastrukturne mreže i objekata potrebnih za funkcionisanje međunarodnog putničkog pristana, a planski osnov za izradu je Plan detaljne regulacije multifunkcionalnog sportsko-kulturnog sadržaja na području "Parka prijateljstva" – Ušće, stoji u projektu." ( eKapija)
 
Plan detaljne regulacije nije važniji od planova iznad njega. A čak se i u tom planu detaljne regulacije ne spominje da obala Save ka ušću treba da služi bilo čemu drugom sem tome da građani mogu da izađu na reku. Tobože je zato i Šapić uklanjao splavove. Sve one granitne klupe tome služe.
 
zbog Gondole. Koja se ustvari sad izgleda vidi kao nepohodna veza za prebacivanje turista - ne previše pokretnih penzionera
S obzirom da izgleda postoji potencijal za hiljade kruzera godisnje, u proseku nekoliko dnevno, ta gondola to nece moci da podmiri? Ako dodje 300 putnika, a gondola vozi 20 putnika na svakih 20 minuta, to nije nimalo prakticno (na stranu nakaznost ideje gondole na tom mestu)? A zamisli da dodju dva tri kruzera, gondola je potpuno beskorisna u tim slucajevima.

Gondola na stranu, deluje da postoji veliki neiskoriceni ekonomski potencijal sa svim tim kruzerima, sto valjda takodje treba imati u vidu, ali lokacija pristanista nije najsrecnije izabrana cak ni usko ekonomski gledano. Mozda bi najbolje bilo na "dorcolskom" keju, ili Luci Beograd, zbog transporta i turistickih sadrzaja na Starom Gradu. Nije valjda lokacija kod ušća izabrana primarno zbog gondole?
 
Pričao sam o tome da je Šapić rekao da Beograđani zaslužuju da vide reku umesto splavova, i da ih zato on uklanja. Ovako će reku videti još manje nego sa splavovima pošto su ti kruzeri fantastične dužine (po sećanju 160 metara, ali više nisam siguran). Splavovi su bili bar malo razmaknuti.
 
S obzirom da izgleda postoji potencijal za hiljade kruzera godisnje, u proseku nekoliko dnevno, ta gondola to nece moci da podmiri? Ako dodje 300 putnika, .
Ma, mani gondolu, drukčije će da se prevoze putnici.
U zahtevu je traženo da se obezbedi i parking za "najmanje tri putnička autobusa" koji će prihvatiti turiste i odvesti na lokacije u Beogradu po programu.
 
Šapić nema nikakve veze sa ovim projektom, jer je to pokrenula Agencija za luke koju je osnovala vlada.
А та измишљена агенција окупационе владе нема никакав правни основ за ово директно кршење Генералног Плана. Та агенција ће трајати колико и овај примитивни режим.

И режим и агенција и ехпо банда су нежељени гости који ће отићи кад пустимо воду. Овај град и његови грађани остају.
 
Vrh