Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

meni nije jasno kako mi ne mozemo da imamo ovakve uredne utabane staze i kaldrmu umesto onog otrova


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Реално, кад се већ свуда постављају гранит, калдрма и утабан туцаник, може и на Калемегдану и тврђави, где никако није место асфалту.
Гранит би могао:
-од Малог степеништа, па све дуж Савског шеталишта до Великог степеништа, па доле даље све до мостића који води ка Краљ капији;
-од прелаза на крају Кнез Михаилове до мостића који води ка Карађорђевој капији;
-од прелаза на крају Узун Миркове до павиљона Цвијета Зузорић;
-попречна стаза од видиковца на Савском шеталишту, поред фонтане Рибар, па даље преко Цариградског друма, поред павиљона Цвијета Зузорић и скроз до улаза у Зоо врт;
-плато код Победника.

Калдрма:
-саобраћајница дуж Зоо врта до паркинга са све паркингом;
-Цариградски друм;
-Шабачки друм, па кроз комплекс Сава капија и Мрачне капије
-све главне стазе у Доњем граду;
-стазе од Карађорђеве капије до унутрашње Стамбол капије;
-цео горњи плато Војног музеја и стазе дуж казамата Војног музеја;
-стазе у Горњем граду, од Сахат куле до Мехмед-Пашине чесме, дуж бедема од чесме ка Диздаревој кули на једну страну, и ка Победнику, Римском бунару и заводу за заштиту споменика, као и око њега;
-од Дефтедареве капије доле поред Барутане ка Доњем граду;
-у комплексу од Диздареве куле преко Зиндан капије, до Јакшићеве куле, цркви Ружице и Свете Петке, доле до темеља Источне капије Доњег града и до Карлове капије.

Туцаник:
-све бочне и споредне стазе по Калемегданском парку, Горњем и Доњем граду које нису поплочане;
-уз све зидине;
-око експоната Војног музеја у шанцу и кроз цео шанац до Зиндан капије;
-до свих очуваних темеља (касарне у Горњем граду, Митрополија у доњем граду, оне зидине где је нађена Римска калдрма).

Асфалт:
-нигде!
 
Sinoć sam sedeo na klupici na platou kod Pobednika i za to vreme je 7 ljudi palo na ona 3 stepenika kod ograde koja gleda na Zemun. Kasnije sam otišao da vidim u čemu je problem i video sam da je kocka na koju se staje potonula, a kako je veoma glatka, lako se sklizne sa nje. Čak i ja koji sam video i znao šta me očekuje zamalo pao kad sam tuda prolazio da vidim u čemu je problem. Nisam mogao da slikam, bila je noć, ali ako neko bude u prolazu neka fotka i pošalje nadležnima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655490#p655490:2zeb91l5 je napisao(la):
busspoter » 31 Aug 2019 08:04 pm[/url]":2zeb91l5]Sinoć sam sedeo na klupici na platou kod Pobednika i za to vreme je 7 ljudi palo na ona 3 stepenika kod ograde koja gleda na Zemun. Kasnije sam otišao da vidim u čemu je problem i video sam da je kocka na koju se staje potonula, a kako je veoma glatka, lako se sklizne sa nje. Čak i ja koji sam video i znao šta me očekuje zamalo pao kad sam tuda prolazio da vidim u čemu je problem. Nisam mogao da slikam, bila je noć, ali ako neko bude u prolazu neka fotka i pošalje nadležnima.

Pohvaljujem post Busspotera!
Danima, da nekazem mesecima traje ta situacija sa opasnim stepenicama. Cak su se gradjani samoorganizovali i na onaj najkriticniji srednji kamen koji se najvise iskosio poredjali neke ostatke i komade kamena koji se nasao u blizini kako bi turisti izbegavali stajanje na taj uglacani iskoseni srednji kamen u srednjem stepeniku, ali je neko to sklonio, pa se stalni padovi ponavljaju neprestano.
Molim nadlezne iz preduzeca zaduzenog za Kalemegdansku tvrdjavu da hitno nesto preduzmu jer se lako moze desiti ozbiljna povreda nekog gradjanina ili turiste, posebno starijih osoba kojih ima dosta medju posetiocima......Malo je poznato da prelom kuka u periodu godinu dana od traume, prezivi svega 50% ljudi koji dozive tu povredu!

Stvarno je urgentno!

Prvom prilikom kada budem prolazio tuda uslikacu kriticne stepenice i poslati mail ``Tvrdjavi`` da hitno, makar ogradi taj deo za prolaz, ili da bar postavi UPOZORENJE, ako ne smeju nista da diraju bez saglasnosti Zavoda ......
 
Не разумем зашто се не поставља ограда около оних степеница у оном задњем делу саа оним тенковима (где је каћуша и Т34). Оно доле је велики пад
 
Ovako
20190815-154341.jpg

je trebalo da izgleda celom duzinom setalista, sve do malog stepenista kod FR ambasade.

 
Iz čisto praktičnih razloga to nije dobra ideja.
Na delu od Malog do velikog Stepeništa se povremeno kreću teža vozila (radovi na tvrđavi, održavanje, manifestacije.... vuča i postavljanje artiljerijskih oruđa za državne praznike...).

Podloga mora da bude ravna zbog dečijih i invalidskih kolica, ipak je to šetalište. Za tako nešto bi bio dobar kamen kao u Knezu, ali opet, ako teža vozia prolaze tuda, ako se postavljaju topovi/haubice, ako se tuda dovoze teži tereti (skele, bine u delovima, ozvučenja...), asfalt je ipak najpraktičnije rešenje.

Nije sve u "izgledu", kao što možemo videti dva dana nakon otvaranja Trga republike.
 
Могу и плоче да се ураде да буду издржљиве за радна возила. Најбитнија је добра подлога.
 
То просто не стоји, Реља. Као што је Дошљак већ поменуо, поплочана површина може да се урадити тако да буде издржљива за кретање радних возила. То би продужило животни век подлоге и било дугорочно исплативије, чак и да нема возила.

Ако је то проблематично из некод разлога, није уопште неопходно све поплочати на тај начин. Довољно је да се у оквиру шире површине уради једна путања, намњењена кретању возила.

Дакле, оправдања за претварање Београдске тврђаве у нешто налик паркиралишту просто нема.

И нека ми нико не помиње недостатак средстава. Ако имамо новца за разне фонтане, гондоле и приватне фасаде, имамо и за ово.
 
To je samo još jedna u dugačkom nizu fiks ideja na ovom forumu.
Trenutno se ističe nov crni asfalt na ovom delu pa hajde da izmišljamo....
 
Не, то је само још један један пример Ваше патолошке потребе за покретањем расправа за каје нема никаквог повода, јер нема ничега разумног у заузимању става да је асфалту место у тврђавама и парковима.

То је као да тврдите да му није на путевима, и да возила, заправо, треба да се крећу по травњацима.
 
Hauel, osim ako nisi psihijatar i ako nisi na forumu radi proučavanja tuđih psiha, mani se upotrebe takvih epiteta ("patološki" i sl.).
Nemoj da me čačkaš.

A asfalt je tu zato što je dugo vremena tako najracionalnije. Ravna površina, nema truckanja kolica, jednostvna za održavanje.
To da li mu je mesto ili nije, to može da bude samo tvoj lični stav po tom pitanju i ništa više od toga.

Nadam se da smo se razumeli.
 
Не, нисмо се разумели, нити ћемо, јер иза Вашег личног става не стоје никакви валидни разлози.

Чујте, молим вас: труцкање колица. Труцкају ли се на трговима? Труцкају ли се на безброј других поплочаних површина у граду? Зашто тамо није асфалт, а овде, у овом потенцијално прелепом простору, одлуче да је паркинг-третман одговарајући?

Док се ово ругло од асфалта не замени плочама, овај простор неће достићи свој пуни потенцијал. Џаба и реновација степеништа и одржавање зелених површина.
 
Očigledno da si društvenjak, pošto ne razumeš suštinu problematike staza u parku i tvrđavi: krivudaju, idu gore-dole, neravnomernog su oblika, promenjivih širina, idu i po ravnom i po padinama, istovremeno i skreću i krivudaju...park, ali horor za projektovanje i izvođenje, tek za održavanje pločnika. Tek - oticanje vode, čišćenje snega...
Zato je asfalt najpraktičnije rešenje.

Drugo, u Beogradu nema "bezbroj drugih" popločanih površina. Da, i oseti se truckanje i tamo na prelazu preko sitnijih kocki, oseća se i tamo gde je behaton, ako površina više nije ravna.

A mogu da navedem primere poločanih površina u Beogradu koje propadaju zbog skupog održavanja: ispred Palate Srbija, oko "Pobednika" (pa su morali da menjaju, moraće opet posle rekosntrukcije spomenika), Akademski plato, Tašmajdan, ispred Muzeja vazduhoplovstva... za to vreme, asfaltirane staze po parkovima se daleko lakše i brže popravljaju (Akamdemski, Košutnjak, Pionirski...i upravo - park Kalemgdan) i ti ambijenti izgledaju daleko urednije.

Održavanje košta, održavanje zahteva konstantnu zalihu identičnih zamenskih ploča... održavanje zahteva sistem ... i ljude.
 
Мислим да Калемегдан није место где треба да се штеди. За багерчиће зеленила, камионе који довозе рекламне паное и артиљерију Гарде ВС могу да се постављају оне гумене траке какве сад постављају у Кнезу и околној пешачкој зони за све грађевинске машине и теже камионе. И онако су то ситуације до десет пута годишње највише када ту улазе тешка возила. У супротном зашто није направљена асфалтна пешачка зона? Зашто се поплочава парк на Ушћу? Зашто се поплочава шеталиште на НБГ у блоковима?
 
Nije samo to, Došljak. Npr. neki građevinski radovi, neka restauracija, treba teža mehanizacija da prođe. Ili neki novi eksponat vojnog muzeja, itd, itd. Kolko gumenih traka ti treba da se dovuče 20-tak artiljerijskih oruđa, da se kamioni okrenu i ponovo vrate, koliko će to da traje?
Brojiš na prste koliko puta će teža vozila da ulaze na Kalemegdan? Vatrogasci, npr više vozila od jednom?

Pešašačka zona (van parka Kalemegdan)... Pa ovo što rade uopšte nije mudro, tako da to ne bih uzimao za primer.

Zašto se popločava park na Ušću? Novi park je koliko ja znam uglavnom u betonskim stazama.
Deo oko spomenika "Večna vatra" se rekonstuiše novim pločama, a stare su morale da se zamene upravo iz razloga koje sam naveo kao argumente zašto je to loša ideja za Kalemegdan.
Park u blokovima? E, vidiš, i tu nisi u pravu. Tu će staze da budu asfaltirane, ploče će ići samo uz ivicu staze. A i to je preterano i nepotrebno, neko treba da uzme pare. Nije takop bilo u originalu, nema razloga da se menja. Mafija. Ali, kada su spomenuo blokove, ima dobar primer u bloku 44 - kako stradaju ploče tamo kuda češće prolaze teža vozila.

Ali si se samo skoncentisao na aj jedan deo pakra, potpuno si ignorisao moje argumente za park kao celinu.

Ne branim ja nikome ovde da sanjari, to bi bilo glupo, ali nemojte da tako reagujete kada vam neko kaže da ideja i nije baš dobra ideja.


Gusto nabijene male kvadratne kocke od tvrdog kamena su pogodne za teška vozila i izgledaju eleganstno, ali nisu za pešake, dečja i invalidska kolica, za njih su ploče velike površine koje se opet lome pod težinom. Zbog toga i zbog konfiguracije terena i oblika staza (kao što san napisao uoruci iznad), asfalt ovde završava posao i lakše se održava (izgleda urednije).
 
Па тамо у Чика Јовиној сам баш и видео тешку механизацију, кипере, багере гусеничаре како се крећу по гуменој подлози.
Експонати војног музеја ако би се увозили, увозили би се или Цариградским друмом па Стамбој капијом или оним путем поред Зоо врта до паркинга па Леополдовом капијом па кроз шанац.
Са друге стране, сумњам да поплочање као на тргу, или у парку код Ушћа није адекватно да издржи улазак кипера или комбинирке зеленила, ватрогасних камиона или чак целе артиљеријске батерије Гарде. Топ ЗИС-3 је тежак око тону и по, ТАМ 150 што га вуче око 6 тона.

Могу се свакако направити комбинације, колотрага од ситнијих плоча а около да буду крупније. Мислим да неко адекватно решење може да се нађе, само је потребан добар и темељан приступ. Наравно, нисам за поплочавање свих стаза, већ пар главних праваца.
 
Чика Јовина ? :)

Што се тиче војног музеја, данас имамо ауто дизалице које могу да се провуку куда треба и да брже и лакше са мање маневрисања овим путем пребаце и подигну тенк до ВМ (пример Т-55 код стадиона).

Овде причамо не о једном проласку тешких возила, већ о редовној пракси, што многи и не примећују, већ само гледају како нешто "изгледа".

И о свему овоме не бисмо причали да је овај нови црни асфалт брже посивео и уколпио се у постојеће стазе у парку.
 
Чуј мене Јовина, Љубина :D

Па нису ни ти аутокранови толико тешки. Мислим да постоје примерена поплочања која трпе и кранове, и тенкове на шлеперу, и мешалице, и кипере, и булдожере, и топове.

Калемегдан је место на ком највише треба да нас брине како нешто изгледа. За интервенције Јп Београдска тврђава може да се снађе, постоје мањи багери са гуменим гусеницама, мањи утоваривачи, мањи кипери, мање мешалице, па и мањи кранови. Сумњам да ће икада на Калемегдану требати велики багер попут Радоја Дакића 1000. Данас машине тих габарита виђамо углавном на ископима темеља за зграде, на уређењима надипа и канала и изградњи аутопутева. За интервенције у граду се углавном користе багери точкаши или мањи са гуменим гусеницама. Утоваривачи исто, данас је више малих Бобкета него УЛТова 160/220 и сл.

Што се тиче нових експоната ВМ, опет кажем, не би их нико довозио Савским шеталиштем или главном стазом од Кнеза. А и гарда када довози топове за почасну паљбу креће се од Цариградског друма лево главном попречном стазом право до видиковца.
 
Знам Дошљак, али ризик од оштећења је велики. Имај у виду и да се на том платоу маневрише прикиом постављања батерије... није баш паметно то радити на каменим плочама.

"Калемегдан је место на ком највише треба да нас брине како нешто изгледа."
Са овим се у принципу слажем, али ја то другачије видим: прво, хајде да од Београда не правимо оно што он није. И парки и тврђава су одувек били рустични, то је саставни део њиховог шарма. Нити је Београд неки град из бајке, нити га треба вештачки тако приказивати. Друго, замисли како ће да изгледа када те плоче неминовно почну да се ломе, када вода и снег почну да раде своје.
А поготово, када причамо о изгледу, а не спомиње се: поред тог платоа су јарболи за заставе. Да ли си видео као изгледају? Зарђало, фарба се љушти. Срамота.
Сви знамо колико на самој тврђави има позиција које чекају поправке или комплетну ресатурацију. Половина Горњег града је неуређена.
Овај нови црни асфалт је последња ставка о којој треба трошити време и речи. Уосталом, брзо ће посивети и уклопиће се у амбијент.
 
Слажем се да на тврђави и у парку има пречих ствари за сређивање. Што се тиче поплочања, можда треба ићи на најрустичније решење - бели туцани камен, као на Ушћу и у Пионирском парку? Најлакше се одржава.
 
Zbog kolica to nije dobro rešeneje.

A jedna od stvari koje su me uvek nervirale na tvrđavi je tenk T-34 izložen "u rikverc", sa okrenutom kupolom.
I svaki put kada ga vidim razmišljam kako ga je najpraktičnije podići i zarotirati...
 
Т-34 могу да заротирају са тенком за извлачење (ТЗИ) или неком дизалицом носивости 28 тона.
 
Obzorom gde se taj tenk nalazi i na njegovu okolinu (bedem, drveće, iza ćoška), sumnjam da je to moguće.
Negde sam video fotografiju tog T-34 na drugom mestu, tamo gde su sada ostali tenkovi, kao da je naknadno pomeren.
Moguće da je odvežen sopstvenim pogonom "iza ćoška" i popeo se na postament, ali "unapred".
 
Могуће, спољна поставка је у почетку била скроз другачија, било је ту и авиона и била је са тематиком НОБ. Мада је и овај Т-34 млађи модел из 60их.
 
Vrh