[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399419#p399419 je napisao(la):
Гага » 31 Jul 2016 03:45[/url]":2punaj05]@Маир, на подтеми „Бензинске пумпе у центру“ је и мој сличан и мало детаљнији одговор о тој бензинској станици
viewtopic.php?f=3&t=1265&start=75#p295242
Станицу је НИС купио на објављеној јавној набавци (тендеру), легализовао и са те стране је све у реду, значи законита је.
О тој, тада бесправно саграђеној станици имамо посебну подтему на теми "Беобилд - радионица" подтема "Бензинска Елп Булевар Арсенија":
viewtopic.php?f=8&t=1461 и ту сам исто постављао нека од објашњења.
Бензинска станица као станица не прави гужву на аутопуту, на неки начин утиче, као што си сам рекао, али посредно. Посредно због судара, а било их је већ доста (углавном бочних), на оном излазном делу, где неки нажалост, одмах иду на ткз. средњу траку, не гледајући у опште да ли неког има или не на средњој траци, па и оној десно, а они који излазе са аутопута полако се искључују са те траке и ето... Има и оних који возе зауставном траком поред једног дела пумпе, као пре неки дан возач 601-це у којој сам био, и не гледајући да ли неко излази или не, умало да није ударио у возило на излазу са станице.
Hvala @Gago na ovim informacijama. Sada si me podsetio da sam to čitao ovde na forumu kada je Milisav otvorio nalog i ovu temu o benzinskoj stanici. Meni je žao tog investitora iz Europen i te firme. Realno ih je neko prevario, propali su u nekoliko poslova, plus ona svetska kriza od 2007 do danas kod nas. Oni su se bavili i prodajom bele tehnike i kućnih aparata, Eltim DOO, ako se sećaš. To je bilo od 2002 do mislim 2007. U to vreme prvi sa moderno sređenim radnjama i kvalitetnom robom i robnim markama kućnih aparata i TV Audio tehnike. Imali su radnje na trgu Nikole Pašića i ona robna kuća sa modernom zgradom na uglu u Nušićevoj ulici kada se izađe iz Terazijskog tunela odmah desno. Sada je tu u toj zgradi Dexico dečje igračke.
Što se tiče izgradnje te benzinske stanice nije kriv tu investitor niti tadašnja politička većina u gradu 2004 godine, već arhitekti i urbanisti grada, a prvi je tadašnji arhitekta grada Beograda (ne mogu sada da tražim kako mu je bilo ime). To je bio prvi izabran arhitekta grada posle drugog svetskog rata, jer je tih godina usvojen novi savremen zakon o gradu Beogradu. On je bio član DSS-a, stariji čovek, u toj vladajućoj koaliciji tada u gradu Beogradu 2003 godine. Posle njega dolazi Bobić za arhitektu grada Beograda koji je bio mnogo bolji od tog prethodnog.
Izgradnja benzinske stanice počinje u jesen 2003 godine dok traju nastavljeni radovi na areni posle konzervacije, tako da se u prvi mah kada su krenuli da raščišćavaju pomislili da je to neka infrastruktura za arenu. Međutim kada su prekopali trotoar i to celom dužinom ga srušili sa celim nasipom, usput posekli ceo drvored. Shvatili su stanari iz bloka 22 da to nema veze sa arenom. Čak i same građevinske mašine nisu bile ni blizu iste (bile su neke stare) kao Energoprojektove mašine kod arene tada. Počeli su prvi temelji, shvatilo se da se radi o nekom objektu očigledno. Benzinska stanica? To je bilo kasno jer su radovi i objekat dobili sve dozvole za izgradnju još u leto 2003 godine.
Jednostavno u to vreme je usvojen novi zakon o izgradnji koji predviđa prvi put javni uvid u izmene GUP-a i izrade detaljnih planova delova grada kao i danas. Tako da ako ima neko nešto protiv neka se javi i da primedbu. Međutim u tom delu grada građani bloka 22 i bloka 23 su statistička manjina da bi zakonom verovatrnoće neko od njih u to vreme mislio građanski i učestvovao u političkom životu iz ugla građanina kao danas. Tako da niko nije podneo primedbu u leto ili proleće 2003 godine kada je bio uvid, a ako je neko i znao taj je verovatno pakovao svoje stvari za put na trajni boravak u inostranstvu posle ubistva premijera dr Zorana Đinđića u martu 2003 godine, jer je izgubio svaku nadu za bolje sutra u ovoj zemlji. Dok ono što je ostalo od građana u tim zgradam bloka 22 i delom bloka 23 bilo je nekada naklonjeno SPS-u od intelektualnih penzionera. Bilo je i simpatizera demokrata, ali oni nisu mogli da veruju šta se dešava ispred njihovih zgrada i na auto putu. Tako da nisu imali nikakve šanse kada su izašli da protestuju u zimu 2003/04 godine ispred gradilišta jer su zakasnili na propušteni zakonski period za davanje primedbi na predloženo rešenje izmene tog dela detaljne regulacije plana i izmene GUP-a za taj deo grada.
Benzinska stanica je od početka gradnje zakonima ove zemlje legalna, a za to su krvi urbanisti i tadašnje arhitekte što su izmenili GUP i detaljni regulacioni plan za taj plac trotoara uz Bulevar Arsenija Čarnojevića (auto put).
To što su posle na rušenju Đinđićevih demokrata koristili i ovu pumpu za političke minuse i pluseve to je već nešto drugo. Meni je više zanimljivo, tačnije tužno kako su u toj političkoj borbi oni unuštili jednog domaćeg uspešnog investitora Europen DOO vlasnika ove pume, samo zato što je naklonjen ili u jednom trenutku bio naklonjen Đinđićevim demokratama. To rade i Miškoviću ovih godina. Možda ih je sve svetska ekonomska kriza načela, ali prvi neprijatelji su ih dokrajčili neplaćanjem roba i usluga. Kao da su čekali da ovi pokleknu.
Benzinska stanica danas, mart 2016 godine u vlasništvu NIS -Gazproma.