Šta je novo?

BelgradeMaps.com

^^ Hvala na podacima, sve cu da azuriram.

I dobro su se setili da promene "Vozdovac" u "Trosarina"
A "toplana" je najcesce ime stanice, ako me pamcenje sluzi ima ih 5 komada
 
Koliko sam primetio , tri ih ima trenutno u funkciji (Vidikovac , Miljakovac i Višnjička banja).
 
Е сад, који су критеријуми за јак и слаб такт? По мени, граница би требало да буде интервал до 10 минута, и преко 10 минута.

Ако је тако:
- Трамваји 2,3 и 13 имају јак, а 12 слаб такт.
- Аутобуси 27Е, 35, 37, 39, 43, 511, 611, 860 имају јак такт.
- Где су линије, на којима Ласта бахато држи монопол а ипак постоје? Ту не треба писати оне линије са 2-3 поласка, већ само оне главне:
351 Шумице - Дражањ
450 Београд - Сопот (Авала)
461 Шумице - Врчин
465 Београд - Сопот (аутопутем)
470 Београд - Мала Иванча
491 Београд - Младеновац (Авала)
493 Београд - Младеновац (Аутопутем)
560 Баново брдо - Барајево
581 Београд - Лазаревац
591 Баново брдо - Вранић
860 Београд - Обреновац
904 Сурчин - Обреновац
 
Nije jednostavno odrediti kriterijum za jacinu takta, zavisi od grada, od ljudi, od okolnosti.

Jak takt je sve dok je cekanje na stanici prihvatljivo, to jest kada covek jednostavno ode na stanicu i saceka autobus, bez mnogo razmisljanja. To cekanje se meri minutima.

Slab takt je kada putnik zna da je mnogo bolje da pogleda red voznje pre nego sto ode na stanicu jer moze da se desi da se posteno naceka.

Kada sam crtao mapu pre 5 godina napravio sam tabelu svih linija (gradskih) sa njihovim taktovima, po redu od najjaceg do najslabijeg.
Kako bi mapa bila izbalansirana u estetskom smislu odredio sam da je prva trecina linija "jak takt" a ostale dve trecine "slab tak".

Granica je pala izmedju 6og i 7og minuta sto mi savrseno odgovara, to je prosecno cekanje 3 min na stanici (u idealnim okolnostima po redu voznje :)). Po meni je jak takt bilo kog prevoznog sredstva u velikom gradu negde oko 5 minuta.

E sad fakat je da posle 5 godina treba napraviti novu tabelu i preispitati ucestalost svake linije, verujem da su se redovi voznje promenili i pitam se koliko su uopste tacni.


Sto se Laste tice oznacio sam samo okretnice. Mogle bi da se ucrtaju i linije, ali se plasim da ce samo da smetaju i da dovode do konfuzije. Naime lastine linije za razliku od GSP prigradskih linija uglavnom ne staju na usputnim stanicama u gradu, ili staju na veoma malo mesta a ovo je prvenstveno gradska mapa. Njihovo prisustvo bi samo pravilo dodatnu guzvu u vec haoticnom sistemu i stvaralo konfuziju za vecinu korisnika kojima te linije nisu potrebne.

Za lastu je potrebna zasebna mapa podsistema, kao recimo za nocne autobuse, ili mozda samo lista pravaca na glavnom terminalu.

Primer:

Sumice-Vrcin
Kada bus krene sa Sumica ide pravo na Autoput i ne staje nigde sve do transpeda. Nema uopste razloga da linija bude ucrtana na mapi, ne donosi nikakvu informaciju, samo usamljena trasa na autoputu.

Slicno je za liniju za Vrcin sa glavne Lastine stanice, ima samo par usputnih stajanja u gradu (Trosarina), potpuno je nerelevantna na gradskoj mapi.


Problem je uvek kada se nesto dodaje gde stati. Gde je kraj korisnim informacijama, u Vrcinu? u Mladenovcu? u Lazarevcu?
Kada bismo dodali Lastine linije morali bi da dodamo i sve ostale medjugradske linije koje opsluzuju prigradska mesta.


Mislim da je za sada sasvim dovoljno da budu oznaceni samo Lastini terminali.
 
E, сад, ако је граница 7 минута, доста поменутих линија не задовољава тај критеријум, (трамвај 5, 9 и 12, тролејбус 19,21,22,28, аутобус 46 и још неке). Линије 48 и 511 су одувек задовољавале тај критеријум.

Разлог зашто би ставио ипак 10 је зато што је у међувремену аутобуска секта чак и на линији 7 смањила интервал. Са критеријумом 7 минута, не би било ни једне трамвајске линије на списку, и испало би да многа насеља немају ни једну озбиљну линију. Ако ћемо о критеријуму 1/3 линија "јаке", 2/3 линија слабе даје се погрешна слика о систему. Странци и остали гости Београда ће се погрешно ослањати само на 16 и 95 у Деспота Стефана, на пример, и ако је ту доста линија које нису лоше што се тиче такта.

Погодан материјал одакле можеш да извлачиш информације и апдејтујеш је:
http://www.busevi.com/

По Совјетским ауторима, критеријум високог квалитета по питању учесталости је 7 минута. У САД је то углавном 12 или 15 минута, 10 минута само у неким од великих градова. У Немачкој је то најчешће 10 минута. У нашем случају, система са сноповима линија на одређеним правцима, 10 минута би био одговарајући критеријум. Знам да си сугерисао још давно укидање снопова и увођење фреквентних линија, али слагали се или не слагали, кориснику требаш представити систем какав јесте, а не какав би требао да буде.

Везано за линије на којима је бахата Ласта наметнула монопол, требао би да их прикажеш одређеном бојом. Не мораш да их уцртаваш као сноп, може рецимо, само једна линија за све 3 линије које иду Ибарском магистралом. Сада карте ГСП важе у Ласти, и тренутно је најпогоднији превоз неком странцу да дође до Авале, да у центру града ухвати 450 или 491.
 
Za te linije po otezima moze posebna mapa koja bi se nadovezivala na postojecu gradsku koja se zavrsava sa terminusom ustanicka a onda imas mapu od ustancke potez 300 selekcija informacija mora da se naprvi
Tramvajske linije su bitne same po sebi bez obzira na takt sledjenja vozila
 
Vrh