Šta je novo?

Balkanska ulica

Treba da imamo propise koji su nedvosmisleni, ali je potrebno i izmeniti ih, napraviti izuzetke.

Npr, uvesti kategoriju "zaštićena celina" i tu dozvoliti drugačiju signalizaciju, dozvoliti neka odstupanja u vidu baš ovakvih popločavanja, dozvoliti neke retro znakove i slične stvari.
 
A kad smo se mi drzali zakona kao pijan plota (sitat drug jbt) Bolje da se pozabave sa kvalitetom refleksije znakova i kvalitetom farbe i klizavosti linija...
 
Danas sam prolazio Balkanskom i napravio nekoliko fotki. Drvo u žardinjerama bih rekao da je lovor višnja. Samo do Lomine sam napravio , jer sam tu skrenuo.















 
Beograd je pretrpan automobilima. Treba pitati nadlezne kada misle da rade nastavak rekonstrukcije Balkanske i Takovske, kao sto su obecali ove godine. Plus fasade. Ili se to usput samo kaze, tek da zvuce ozbiljno.
 
Nekako mi sve lepše izgledalo 1930. nego sada.

65034167_2782916898431258_5630110149713592320_o.jpg
 
Lici na Lovor visnju ali opet je druga strana lista crvenkasta sto asocira odmah na Fotiniju. Mozda je neki varijetet ali podseca dosta na Lovor visnju. U svakom slucaju interesantno je i vrlo odrzivo, samo da se zaliva sada.

Inace ovo su isto posadili i ispred Ada Mall-a.

0uwFWO9.jpg
 
Pisao sam ranije o tome da je lovor višnja. I na platou Milana Mladenovića je isto posađeno u one duboke žardinjere kod podzemnog prolaza. Jedan moj prijatelj , u neposrednoj blizini mesta stanovanja , ima drvo graba kojem je lišće crvenkasto. Tako da , ne mora ništa da znači da nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611498#p611498:2m42bs6m je napisao(la):
Posmatrac » 25 Mar 2019 21:27[/url]":2m42bs6m]Beograd je pretrpan automobilima. Treba pitati nadlezne kada misle da rade nastavak rekonstrukcije Balkanske i Takovske, kao sto su obecali ove godine. Plus fasade. Ili se to usput samo kaze, tek da zvuce ozbiljno.

Није претрпан аутомобилима, него му мањка простора за њих...
 
Problem je što mi na mnogim mestima imamo infrastrukturi iz sredine prošlog veka , koja je apsolutno neadekvatna za današnju količinu saobraćaja , plus što imamo i pretvaranje dvosmernih ulica u jednosmerne sa parking mestima , pa nam zato izgleda kao da je grad pretpran vozilima , a u stvari mi hronično patimo od "četka i kanta" rešenja , umesto da iskoristimo brdo mikroprostora unutar blokovskih jedinica za garaže / parkinge koji bi rasteretili u značajnoj meri ulice. Nakon toga uređenje zaostalih i prevaziđenih mesta sa uskim čepovima. Balkanska je jedan od "najsvežijih" primera ovoga što sam spominjao.
 
Ти унутарблоковски микропростори су углавном искоришћени за шупе, бараке, уџерице, и неретко вишеспратне стамбене зграде. А ако се ради о новоградњи, углавном је цела парцела заузета тако да су унутарблоковски простори често неприступачни светларници.
 
Невероватно је колико би подземне гараже на појединим местима решиле проблема у граду и подигле квалитет живота грађана. У огромном броју тих блокова је могуће у средини изградити подземну гаражу у празном центру блока а простор на површини претворити у парк/теретану на отвореном или дечије игралиште. То би пружило довољно паркинг места да се у потпуности склоне аутомобили са улица и тротоари дуплирају и препуне дрвећем. То би додатно омогућило пуну прегледност возачима па би се могло чак и да се укину семафори, удари калдрма која успорава вожњу (и ограничи иста) и омогући пешацима слободно да прелазе где год хоће и кад год нема аутомобила а уједно би и аутомобили брже пролазили упркос споријој брзини вожње јер не би чекали по 5 минута на семафорима на сваких 50 метара. Смањило би се загађење, озеленио простор, повећао број паркинг места, драстично и сасвим довољно проширили тротоари као алтернатива сулудом ширењу пешачких зона повећао број паркова и генерално побољшао квалитет живота. Чак није потребно ни у сваком блоку зграда то урадити него само у пар у низу улице али ударити довољно места да могу сви да користе. За град који се разбацује милијардама за неке Београде на води и "реконструкције" улица од десетина милиона евра овакав доследан пројекат развоја уз целовито сређивање фасада би трајно и позитивно трансформисао цео Стари град и Врачар и учинио бар део Београда достојним титуле европске престонице много више од пар солитера у Савском амфитеатру. А искрено верујем да изградња довољног броја таквих гаража у тим општинама унутар блокова не би коштала више од милијарду евра што је потпуно оствариво за два мандата а далеко, далеко мање од кумулативног издатка за сулуде пројекте и фејловане фикс идеје градских власти у протеклих 20 година.

Било би интересантно и изградити подземне гараже у Бежанијским блоковима (61,62,63,64) у "равним" просторима између зграда у које би се улазило са улице а биле би подземно повезане са зградама. Тиме би се ослободио простор садашњих гаража за преко потребне комерцијалне садржаје а читави масивни блокови били ослобођени аутомобила и претворени у пешачке зоне. Чак би евентуално могли и ти блокови да се повежу гурањем саобраћаја између њих под земљу тако да је то масиван пешачки блок без аутомобила а такав да свако може да свој аутомобил паркира и из њега уђе у зграду за 2 минута. Уз сарадњу са природњачким стручњацима би то могле да постану зелене зоне пуне шумских животиња и биљака са висећем вртовима изнад кафића, књижара, продавница бутика, итд. дословно јединствене у свету. Могао бих ово и да илуструјем за свакога коме није јасно шта хоћу да кажем :D
 
Свиђа ми се идеја. Само плашим се да је монопол ЈКП Паркинг сервис ту највећи кочничар.
 
Нисам баш најсигурнији како то функционише на политичком нивоу али ако је у питању јкп, не верујем да би се бунили да град из буџета изгради гараже које би пале у њихово власништво а које би по месту могле да имају мало скупљу цену јер је вредније паркирати се у гаражу него на улици под кишом/снегом/градом итд. Профит би им се повећао а не би морали да улажу.

Наравно да би требало да улажу, да се разумемо, само кажем и са чисто циничне, песимистичке стране
 
Kailan, retko kad se slažem s tobom, ali sve što si ovde rekao apsolutno podržavam.

I da, vreme je da se više ukine taj odvratni monopol Parking servisa. Ako su već oni nesposobni, lenji i sebični da prave parkinge, ima drugih koji to nisu i kojima je stalo do grada, a ne samo do profita.
 
Е хвала, и ја сам у задње време приметио да се мало чешће слажем са тобом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635544#p635544:1nhpmhz3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jul 02, 2019 11:42 am[/url]":1nhpmhz3]Kailan, retko kad se slažem s tobom, ali sve što si ovde rekao apsolutno podržavam.

I da, vreme je da se više ukine taj odvratni monopol Parking servisa. Ako su već oni nesposobni, lenji i sebični da prave parkinge, ima drugih koji to nisu i kojima je stalo do grada, a ne samo do profita.

Glavna delatnost JKP Parking servis su molersko farbarski radovi. Ofarbaše pola grada i samo ubiru pare. Шin Шin kombinacija.
 
I šta je na kraju bilo sa "Ulicom starih zanata"? Trubili, trubili i nista. Iskopase je prosle godine i .... .. nista. Da li se potpuno odustalo od ideje ili će biti za 50 godina?
 
Изгледа нема нажалост ко ту да ради. Жена што је држала содаџијску радњу код Каленић пијаце је након исељења локала због реституције одлучила да оде у пензију.
 
@Linda ne bacaš pogled dovoljno daleko.Evo recimo popravka mobilnih telefona će za 70-80 godina biti stari zanat.Vizionar kakav jeste,Vesić je već danas napravio ulicu starih zanata budućnosti.

Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Prve dvije zgrade do Moskve fale cudi me da nisu obnovljene treca se renovira ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611498#p611498:2motkwtx je napisao(la):
Posmatrac » Pon Mar 25, 2019 9:27 pm[/url]":2motkwtx]Beograd je pretrpan automobilima. Treba pitati nadlezne kada misle da rade nastavak rekonstrukcije Balkanske i Takovske, kao sto su obecali ove godine. Plus fasade. Ili se to usput samo kaze, tek da zvuce ozbiljno.

Plus uklanjanje grafita...obratite samo paznju na zgradu Admirala Geprata 1, koja se nalazi na samom uglu sa Balkanskom. Cela fasada je u grafitima. Pisao sam nebrojeno mnogo puta nadleznim sluzbama, ali uzalud. :( Cela Admirala Geprata(fasade) izgleda strahotno sa obe strane od crkve do Balkanske.
 
Не морају ни Град, ни Паркинг сервис да улажу новац, већ заинтересовани грађани по тржишним ценама. Већ сам писао о томе када је реч о Новом Београду. Град може да помогне око разних услова, дозвола и организације.

Понуди се грађанима дела, или целе улице - у зависности од њене дужине и броја унутрашњих дворишта на располагању - да купе будућу гаражу/гаражно место у подземној гаражи. Као што их купују купци станова у новим зградама. Потпише се уговор, извођач изгради гаражу, сви који имају новца купе их по цени која грађевинском предузећу доноси зараду, а купцу место за паркирање и одлично улагање новца. Банкарски кредит од 10 до 20 хиљада евра би многима представљао решење без великог финансијског оптерећења. Порасла би и вредност станова с гаражом, а њихови власници би се вероватно лакше одлучивали на обнову зграде и фасаде.

Првенство куповине имају станари; ако има вишка гаражних места - продају се на тржишту - власницима локала, хотела, пословног простора из околине.
 
Vrh