Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

London ima između 10 i 15 miliona stanovnika i jedno 3 miliona registrovanih vozila. Statista kaže da je 2020. imao 2.6 miliona privatnih automobila.

Beograd, koliko god pretrpan bio, je ipak daleko od toga. Te mu nisu potrebne nikakve zabrane ulaska u centar.

Takođe, nije svuda u centru kolaps. U Kralja Milana je ok saobraćaj. U Bulevaru isto. U Karađorđevoj isto. U Četiri bulevara, Nemanjinoj...

Problem su pojedine tačke u gradu čije je rešavanje odlagano 50 godina.

I imaš autoput koji preseca grad na pola a od Autokomande do Bubanj potoka možeš da ga pređeš ili se uključiš/isključiš na svega tri druga mesta. Ne ide to tako.
 
Ja samo konstatujem da se broj automobila neće smanjiti nekim pooštravanjem zakona.
I london je pretrpan automobilima samo što oni taj problem rešavaju na druge načine. Za početak imaju urbanizam star 200 godina.
 
Ne znam zasto ljudi potenciraju zabrane automobila, kazne, razne dodatne namete kada nam je javni prevoz jedva ziv i jedva upotrebljiv osim u veoma specificnim situacijama.

Bec nema toliko problema sa saobracajm i parkiranje ali ima fantasticno resen javni prevoz.
- Metro
- Tramvaji
- Autobusi
- Trolejbusi
- Bicikli (Jeftini javni bicikli za iznajmljivanje)
Parkinzi veliki se nalaze iskjucivo kod metro stanica da mozes dalje da nastavis jednostavno i brzo.

Beograd nema metro, tramvaji su maksimalno osakaceni (pogotovo na relaciji NBG -> BG), autobusi su jos i prihvatljivi ako se pojave, trolejbusi su otisli u grob, a bicikliste namerno gaze iz zabave.

Problem automobila je lako resiv ali zahteva novac, vreme i sposobnost, a mi trenutno imamo samo vreme.
 
Gužve jesu malo splasnule kada je ukinuta naplata javnog prevoza. Znam jer sam i lično primetio a i par ljudi oko mene je počelo više da koriste javni prevoz.

Ali je sve to poništeno, bar u mojoj percepciji i duž mojih ruta, kada su magarci uveli semafore na Autokomandu. Koja je jedno od najvećih čvorišta u gradu i samim tim kad je gužva na njoj, ispašta sve u krugu od 2 km.

Ali mislim da je i u drugim krajevima malo splasnulo otkako je ukinuta naplata.
 
Ja nisam primetio da je splasnulo obzirom da vozim svaki dan. Prolazno vreme je isto ko i ranije.
 
 
Jedina opcija je ogaditi i poskupeti korišćenje automobila ljudima. Ostale mere imaju jako limitiran učinak.​
Ako smo išta naučili, a izgleda da nismo, onda je to da koliko god povećavao kayne i akcize za gorivo / cigare, neće se desiti smanjenje broja pušača i vozila.​
 
Screenshot_20250604_215448_com.instagram.android_edit_232420247512971.jpg
 
Vrh