Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Ako sam dobro razumeo, ukidaju tender jer je trebalo da se projektuje brza saobraćajnica. Od novembra je doneta nova klasifikacija puteva prvog reda, prema kojoj će Beograd-Vatin ipak biti autoput, sa oznakom A9 ako se ne varam.
Zato će se raspisati novi tender za projektovanje autoputa, dakle u zadnjem momentu su uskladili odluku sa Rumunima. Vest da počinje gradnja sa njihove strane je odlična stvar.
 
Искрено једва чекам да се ово деси. Само путовање до Карпата ће се значајно смањити. Мислим да су нам Румуни и те како добре комшије са којима морамо више да се повежемо у сваком смислу (и економском, политичком и инфраструктурном).
 
Rumunija je stigla Madjarsku doslovno. Itekako treba da postoji Autoput.
I dalje ne razumem ovaj tekst
 
Mislis da spajanje drugog industrijskog centra Rumunije sa Beogradom nije dovoljno opravdano za AP?
Da mislim da nije. Često idem u tom pravcu i preko Vatina i Jaše Tomića...trenutno nema promet da opravda ni tu magistralu...problem je što put prolazi kroz manja mesta...sasvim bi bio dovoljan jedan Moto put sa dve trake...nema potrebe za AP.

A da treba da se povežemo sa Rumunijom apsolutno treba..i drago mi je zbog toga.
 
Koja je razlika u troškovima gradnje auto i moto puta? A osim toga na moto put uvek mogu da stave ograničenje recimo 50 kao na Pupinu…


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da mislim da nije. Često idem u tom pravcu i preko Vatina i Jaše Tomića...trenutno nema promet da opravda ni tu magistralu...problem je što put prolazi kroz manja mesta...sasvim bi bio dovoljan jedan Moto put sa dve trake...nema potrebe za AP.

A da treba da se povežemo sa Rumunijom apsolutno treba..i drago mi je zbog toga.
Mozda bas zbog razloga koje si naveo nema prometa. I zbog carinskih procedura.
 
Samo nekoliko napomena oko ovog nesrecnog autoputa, posto zivim u Rumuniji i znam sta se desava.
Jedna generalna napomena. Izgradnja infrastrukture je tuzna prica sa mnogo izgubljenih fondova koja pokazuje svu neefikasnost demokratije zbog
1. Stalnih promena vlasti (Rumunija je imala 9 premijera i 3 promene vlasti u poslednjih 10 godina) pri cemu je svaka vlada menjala planove prethodne vlasti oko izgradnje autoputeva. Tako se desilo i 2016 god sa ovim autoputem
2. Borba protiv korupcije koja se pretvorila u lov na vestice, tako da je cela administracija blokirana, jer niko ne zeli da preuzme rizik ni za kakvu javnu nabavku jer moze lako da bude optuzen za korupciju, iako nema stvarne korupcije
3. Procedure javnih nabavki koje traju godinama zbog toga sto se na svaku kompanije ulazu prigovore prvo na studije izvodljivosti a zatim na projekte projektovanja i izgradnje i to prvo telu za kontrolu javnih nabavki a zatim pokrece sudski spor. Od kad se objavi tender dok se potpise ugovor sa kompanijom u proseku protekne 3- 4 godine
4. Natura2000 - program zasticenih stanista u EU. Kada je Rumunija usla u EU, 25% teritorije je proglasila zasticenim stanistem sto prakticno uzrokuje da nijedan infrastrukturni projekat ne moze da se realizuje. Kada govorim o zasticenim stanistima govorim o takvim banalnostima kao sto je staniste nekih stepskih buba ili skakavaca.

Sve ovo utice i na izgradnju ovog autoputa. Zato je vremenski okvir izgradnje oko 8 -10 godina. Iako ove godine treba da bude izdata dozvola o uticaju na ziv.sredinu i bude raspisan tender, izgradnja u najboljem slucaju moze da pocne za 5 godina. Prvo tenderska procedura ima da traje 1 god, zatim zalba po tenderu 2 godine u najboljem slucaju, zatim projektovanje (kompanija koja gradi i projektuje autoput) 2 godine.
Jos nekoliko napomena. Ovo je projekat izgradnje autoputa bez poslednjeg km i granicnog prelaza za koji fondovi dolaze iz drugih izvora i za koji nije ni pocela nikakva procedura oko studije izvodljivosti (pri cemu prelaz treba da bude najmoderniji u Evropi, sa green lanes za teretna vozila koja ce da prolaze bez ikakve kontrole-pri cemu je pitanje da li ce da bude potreban prelaz, jer jednom kad RO i BG postanu deo Šengena, za ostatak Balkana koji nema spoljne granice EU suludo je da ostanu granicne kontrole, najkasnije do 2030. i Srbija ce da postane deo Šengena iako nece da bude clanica EU)
Ovaj projekat se promovise od strane min saobracaja, koji je i drugi covek u vladajucoj partiji, jer je on sam iz Temisvara, kao sto i se zbog interesa koje Temisvar ima krenulo sa izradom studije za autoput Krajova-(Calafat)-Turnu Severin-Lugož, S-bahn Temisvar, sa linijama do Žimbolije i Moravice a krenulo se sa rekonstrukcijom pruge Krajova-Lugož u skladu sa min EU standardima( 160km/h, opterecenje preko 22 5 t, duzina voza preko 700 m, ERTMS, intermodalnost), treba da budu pusteni novi međunarodni terminali na aerodromima u Temišvaru (12.000) i Krajovi (13.000)
Više o infrastrukruri sa detaljnom mapom radova na www.proinfrastructura.ro

Još jedna napomena. Ijedna druga trasa autoputa koje ne prolazi kroz Vršac, Alibunar i Pančevo je neprihvatljiva zbog rumunske manjine u Banatu( pre 2 nedelje min saobracaja Grindeanu na pitanje novinara oko toga sto Srbija gradi autoput do Jaše Tomića, je odgovorio da nema druge trase za Rumuniju osim one preko Vršca)
 
Хвала на одличном објашњењу ситуације. Често идем на Фагараш, Бучеђи и Пиатра Краиулуји... Карпате генерално.

Интересује ме зна ли се шта за деоницу од Маргине до Кошевице? Делује ми као мало парче, а много одузима времена вожња у колонама на магистраном путу.

Такође да ли постоји план за Сибију- Брашов?

Хвала унапред на одговору.
 
I ja se slazem sa tim pogledom na ulazak Srbije u Sengen. Pre ce Kosovo uci. Nasa politika je suprotna politici EU, ukljucujuci i politika izdavanja viza, sto nas automatski eliminise.
No, da ne bude sve tako crno, postoji neka mogucnost "eksteritorijalnosti" odredjenih putnih pravaca, po kojima bi se kretali EU teretna vozila bez carinskih kontrola. Bilo je ranije price da ce se stavljati neke GPS plombe na ulasku u zemlje (Srbija, Makedonija) i skidale kad se te zemlje napustaju. Dogod ruta nije napustena ili plomba ostecena, racunalo bi se kao unutrasnji EU transport. Ne znam dokle se sa tim stiglo.
 
Kacenje i skidanje tih plombi bi tek bilo bez veze i gubljenje vremena.
 
Zasto? Nesto sto carinik uradi za 30 sekundi naspram odlaska na salter, provere papirologije u racunarskom sistemu od pola sata, FT1P i ostalog gubljenja vremena. Plomba samo osigurava da se u tranzitu nista njie istovarilo ili utovarilo.
 
Spisak je mnoooogo duzi.
Uvedes i sankcije Rusiji i potpuno se uskladis sa politikom zemalja u Sengenu, i to ne na papiru, vec i u praksi, pa jos i uveri da ce se i u buducnosti toga srzati. Nije dovoljno da AV na pola sata skloni Putinovu sliku u fioku.
Ljudi ne shvataju koliko su uslovi za Sengen bitni za ulazak u zonu. Da nisu, sve EU i jos po koja zemlja bi odavno vec usle.
 
Samo nekoliko napomena oko ovog nesrecnog autoputa, posto zivim u Rumuniji i znam sta se desava.
Jedna generalna napomena. Izgradnja infrastrukture je tuzna prica sa mnogo izgubljenih fondova koja pokazuje svu neefikasnost demokratije zbog
1. Stalnih promena vlasti (Rumunija je imala 9 premijera i 3 promene vlasti u poslednjih 10 godina) pri cemu je svaka vlada menjala planove prethodne vlasti oko izgradnje autoputeva. Tako se desilo i 2016 god sa ovim autoputem
2. Borba protiv korupcije koja se pretvorila u lov na vestice, tako da je cela administracija blokirana, jer niko ne zeli da preuzme rizik ni za kakvu javnu nabavku jer moze lako da bude optuzen za korupciju, iako nema stvarne korupcije
3. Procedure javnih nabavki koje traju godinama zbog toga sto se na svaku kompanije ulazu prigovore prvo na studije izvodljivosti a zatim na projekte projektovanja i izgradnje i to prvo telu za kontrolu javnih nabavki a zatim pokrece sudski spor. Od kad se objavi tender dok se potpise ugovor sa kompanijom u proseku protekne 3- 4 godine
4. Natura2000 - program zasticenih stanista u EU. Kada je Rumunija usla u EU, 25% teritorije je proglasila zasticenim stanistem sto prakticno uzrokuje da nijedan infrastrukturni projekat ne moze da se realizuje. Kada govorim o zasticenim stanistima govorim o takvim banalnostima kao sto je staniste nekih stepskih buba ili skakavaca.

Sve ovo utice i na izgradnju ovog autoputa. Zato je vremenski okvir izgradnje oko 8 -10 godina. Iako ove godine treba da bude izdata dozvola o uticaju na ziv.sredinu i bude raspisan tender, izgradnja u najboljem slucaju moze da pocne za 5 godina. Prvo tenderska procedura ima da traje 1 god, zatim zalba po tenderu 2 godine u najboljem slucaju, zatim projektovanje (kompanija koja gradi i projektuje autoput) 2 godine.
Jos nekoliko napomena. Ovo je projekat izgradnje autoputa bez poslednjeg km i granicnog prelaza za koji fondovi dolaze iz drugih izvora i za koji nije ni pocela nikakva procedura oko studije izvodljivosti (pri cemu prelaz treba da bude najmoderniji u Evropi, sa green lanes za teretna vozila koja ce da prolaze bez ikakve kontrole-pri cemu je pitanje da li ce da bude potreban prelaz, jer jednom kad RO i BG postanu deo Šengena, za ostatak Balkana koji nema spoljne granice EU suludo je da ostanu granicne kontrole, najkasnije do 2030. i Srbija ce da postane deo Šengena iako nece da bude clanica EU)
Ovaj projekat se promovise od strane min saobracaja, koji je i drugi covek u vladajucoj partiji, jer je on sam iz Temisvara, kao sto i se zbog interesa koje Temisvar ima krenulo sa izradom studije za autoput Krajova-(Calafat)-Turnu Severin-Lugož, S-bahn Temisvar, sa linijama do Žimbolije i Moravice a krenulo se sa rekonstrukcijom pruge Krajova-Lugož u skladu sa min EU standardima( 160km/h, opterecenje preko 22 5 t, duzina voza preko 700 m, ERTMS, intermodalnost), treba da budu pusteni novi međunarodni terminali na aerodromima u Temišvaru (12.000) i Krajovi (13.000)
Više o infrastrukruri sa detaljnom mapom radova na www.proinfrastructura.ro

Još jedna napomena. Ijedna druga trasa autoputa koje ne prolazi kroz Vršac, Alibunar i Pančevo je neprihvatljiva zbog rumunske manjine u Banatu( pre 2 nedelje min saobracaja Grindeanu na pitanje novinara oko toga sto Srbija gradi autoput do Jaše Tomića, je odgovorio da nema druge trase za Rumuniju osim one preko Vršca)
To se zove rađanje demokratije. Tog straha od optužbe za korupciju će vremenom nestati, jer će jednog dana većina ljudi raditi bez korupcije.

Kod nas je demokratija mrtvorođena.
 
Хвала на одличном објашњењу ситуације. Често идем на Фагараш, Бучеђи и Пиатра Краиулуји... Карпате генерално.

Интересује ме зна ли се шта за деоницу од Маргине до Кошевице? Делује ми као мало парче, а много одузима времена вожња у колонама на магистраном путу.

Такође да ли постоји план за Сибију- Брашов?

Хвала унапред на одговору.
Za deo oko Margine mogu da kažem da je to jedna tužna priča.To se gradi jedno 10 godina već, a problem su uslovi koje je EU postavila zbog medveda. Tako da je trenutna cena gradnje 390 miliona evra za 20 km autoputa. U oktobru 2022 je potpisan ugovor za projektovanje i izvođenje radova (11 meseci projektovanje i 34 meseca izvođenje), ali ja mislim da jos nisu krenuli radovi. Po ugovoru trebalo bi da bude gotov na leto 2026 tek
Za Sibiu Brasov, podeljeno je u dve faze Sibiu Fagaraš i Fagaraš Brašov. Za sada je potpisan ugovor samo za deo do Fagaraša u novembru 2023, u vrednosti od 1,3 milijarde za 68 km. Rok je 2027. Posto su Turci izvođači očekuje. se u roku da se završi. Za ostatak je produzen rok do marta 2024. za zavrsetak studija o izvodljivosti.
 
Pre ce nam EU uvesti vize nego sto cemo postati deo Sengena.

Nadam se da si bolje informisan o ostalim stvarima o kojima si pisao.
Srbija ima mnogo prijatelja u EU, iznenadio bi se. U nekim trenucima čini mi se vise nego RO ili BG.
Uvođenje viza je u domenu nemogućeg, jer bi u najmanju ruku Rumunija i Mađarska blokirale takve odluke kao što se desilo prošle jeseni.
Članstvo u EU nema veze sa Šengenom ili bilo čime, već zbog problema funkcionisanja EU sa 32 člana i pitanja Kosova. EU bi najsrećniji bio kad bi dao sva prava koje imaju Norveška ili Švajcarska (fondovi i pravo na kretanje) Srbiji, a da Srbija odustane od članstva.
 
I ja se slazem sa tim pogledom na ulazak Srbije u Sengen. Pre ce Kosovo uci. Nasa politika je suprotna politici EU, ukljucujuci i politika izdavanja viza, sto nas automatski eliminise.
No, da ne bude sve tako crno, postoji neka mogucnost "eksteritorijalnosti" odredjenih putnih pravaca, po kojima bi se kretali EU teretna vozila bez carinskih kontrola. Bilo je ranije price da ce se stavljati neke GPS plombe na ulasku u zemlje (Srbija, Makedonija) i skidale kad se te zemlje napustaju. Dogod ruta nije napustena ili plomba ostecena, racunalo bi se kao unutrasnji EU transport. Ne znam dokle se sa tim stiglo.
Mislim da nije potrebno, jer sam siguran da će Srbija da postane član Šengena do 2030, bez da je član EU.
Za ovo što pričaš postoje dva metoda:
1. Green lanes - https://www.transport-community.org/transport-facilitation/green-lanes/
2. Elektronska plomba - koja ni teoretski trebalo da funkcioniše za tranzit ukrajinskih polj. proizvoda
Inače jedini razlog što sav saobraćaj nije preusmeren preko BG i RO je što nisu sposobne da izgrade infrastrukturu 17 godina. Jedino Bugari rade na delu od Botevgrada do Vidina na autoputu i Rumunija na Pitešti Sibiu. Samo ugovor za studiju za deo Craiova-Lugoj je potpisan (bez dela Calafat-spajanje sa Craiova-Lugoj), dok se i ne misli o delu Ruse-Stara Zagora, niti Bukurešt Ruse. Bugari nisu ni počeli sa delom autoputa južno od Blagoevgrada kroz Strumičku kotlinu



Železnički deo je još gori. Samo je deo oko Solun-Kulata, Plovdiva, Đurđu-Bukurest, Bukurešt-Brašov i Arad-Alba Julija rekonstruisan.

Međutim u srednjeročnom periodu ako EU ne dozvoli da Srbija postane deo Šengena, sav tranzit će da nestane.

Već se sad vidi velika promena. Recimo od 3.000.000 kamiona koja uđu kroz Kapitan Andrievo i 2 manja sa Turskom i 1.000.000 kroz Kulata sa Grčkom, samo 500.000 prođe kroz Kalotinu-G
radinu
 
Poslednja izmena:
@Balcan
Mislim da razumes da ti prijatelji nemaju moc odluke. Za Sengen je potrebno da nema spornih granica, a preduslov za tako nesto bi bilo priznavanje Kosova i Mehotije. Iz toga je lako zakljuciti da se tako nesto nece desiti.

Da se vratimo temi, sta je poslednja odluka, da se gradi autoput ili magistrala sa obilaznicama oko naseljenih mesta i vise traka?
 
@Balcan
Mislim da razumes da ti prijatelji nemaju moc odluke. Za Sengen je potrebno da nema spornih granica, a preduslov za tako nesto bi bilo priznavanje Kosova i Mehotije. Iz toga je lako zakljuciti da se tako nesto nece desiti.

Da se vratimo temi, sta je poslednja odluka, da se gradi autoput ili magistrala sa obilaznicama oko naseljenih mesta i vise traka?
Pa Srbija i Hrvatska nisu rešili spor na Dunavu oko granice, pa je Hrvatska u šengenu,
 
Jasno ti je da je samo pitanje kome su sporne? Granica na Dunavu za EU nije sporna, ali nasa juzna granica jeste.
 
@Balcan
Mislim da razumes da ti prijatelji nemaju moc odluke. Za Sengen je potrebno da nema spornih granica, a preduslov za tako nesto bi bilo priznavanje Kosova i Mehotije. Iz toga je lako zakljuciti da se tako nesto nece desiti.

Da se vratimo temi, sta je poslednja odluka, da se gradi autoput ili magistrala sa obilaznicama oko naseljenih mesta i vise traka?
Za Šengen uopste nisu bitne granice. Šta znači u stvari Šengen? Ukidanje kontrole na graničnim prelazima a ne ukidanje granice. Teoretski svaki prelazak granice u Šengen zoni bi bio ilegalan ako nije preko graničnog prelaza. Najbolji primer je ako si putovao kroz Austriju je da austrijska vojska i dalje patrolira duž granice. I ovo ne govorim o periodu od kad je krenula migrantska kriza, već je to oduvek bilo tako
Drugo Srbija se posmatra u paketu sa ostalim zemljama ZB tako da ne moze da bude isključena iz proširenja Šengena.
Pa ako je Nemačka plus Austrija. Italija. Grčka.Češka. Slovačka. Mađarska. Slovenija koje čine grupu Prijatelji ZB na strani Srbije ne znam koja podrška treba. Jedini koji su negativno javno nastrojeni prema Srbiji su Baltičke zemlje i Holandija.

Autoput u punom profilu sa 2+1 trake. Magistrala nikad nije bila u pitanju da se gradi. Po rečima min građevine ovo je deo većeg projekta za povezivanje Baltika i Egeja, jer se autoput nastavlja na autoput Arad -Oradea, koji se nastavlja na autoput od Oradea preko Debrecina do Košica i Rzeszow-Lublin
2023_Figura-3-–-nodul-rutier-A1-Remetea-Mare-768x535.jpg
pasaje-conexiuni-768x543.png
 
Vrh