Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898220#p898220:2hqqcn24 je napisao(la):
boca-ica » Pet Nov 12, 2021 8:17 pm[/url]":2hqqcn24]
.....nalaze u užem gradskom jezgru,i nalaze se jedna pored druge....

Hajde nabroj te takve velike metropole
u koje treba tražiti uzor
:sesir:

Victoria Station u Londonu, glavna autobuska i glavna železnička su jedna pored druge. Inače se nalaze u najstrožem centru Londona, samo 500 metara od Bakingemske Palate.

U Sofiji se glavna autobuska stanica takođe nalazi preko puta glavne železničke stanice.

U Minhenu se centralna autobuska stanica nalazi odmah pored centralne železničke stanice.

Ima još dosta primera, ne mogu se svih setiti. U svakom slučaju, nisam siguran da je lokacija u Bloku 42 najpodesnija za novu autobusku, jer je baš-baš daleko od centra grada, putnici koji tamo prvi put stignu neće znati gde su. Možda bi najidealnije moguće rešenje bilo da se nova autobuska gradila na betonskoj ploči Prokopa, umesto planiranog tržnog centra i poslovnog prostora,a da stanična zgrada bude zajednička i za železničku i za autobusku stanicu,kao što je u Prijepolju, naravno taj objekat je neuporedivo manji i njegova konstrukcija se bitno razlikuje od Prokopa.
Ali,to je već gotova priča, radovi su krenuli i sada možemo samo moliti boga da stanicu na NBG jednom završe.
 
Најбоље решење за нови БАС би било да се појача трамвајска линија 11 и да на истој саобраћају само трамваји са вагонима. А када се уради нова трамвајска пруга кроз центар града (Калемегдан - Теразије, Теразије - Славија и Теразије - Ташмајдан) онда да се неке линије уведу на траси Устаничка-Ташмајдан-Теразије-Калемегдан-Пристаниште-Блок 42 и Бањица-Славија-Теразије-Калемегдан-Пристаниште-Блок 42. Такве две линије би могле даље преко моста нпр. до Раковице да се тај крак појача и повеже са НБГ.
 
Sve je to super u teoriji, a u praksi su tramvaji (na većini trasa) spori do zla boga. Dakle može, ali uz celokupnu rekonstrukciju šinskog sistema i bolje ukrštanje sa ostalim vidovima saobraćaja.
 
Па већи део система је реконструисан, проблеми су више организационе природе. Мени нпр. није јасно зашто се за трамвајски систем не користи даљинско управљање скретницама где трамваји пуно губе на времену, посебно кад мора ручно да се мења смер.
 
ccc":2y72kl9o je napisao(la):
Sve je to super u teoriji, a u praksi su tramvaji (na većini trasa) spori do zla boga. Dakle može, ali uz celokupnu rekonstrukciju šinskog sistema i bolje ukrštanje sa ostalim vidovima saobraćaja.
Spori su ,zato sto na svakoj raskrsnici ,cekaju da svi prodju,pa tek na kraju oni.
Primer Batutova i kod Cvetka, u 99% slučajeva stoje.
Kada bi imali prioritet, u odnosu na sva drumska vozila, isli bi kao metro.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Pa o tome i pričam. Nemaju prioritet, potrebne su ručne skretnice u 21. veku, potezi poput J. Gagarina i Ustanička - Cvetko su apsolutna sramota, kao uostalom i kruženje oko buduće stanice.

Upravo sve nabrojeno klasifikuje tramvaje kao super (trenutno samo) u teoriji.

Jedan sjajan vid prevoza koji kod nas ima presmešnu prosečnu brzinu kretanja.
 
Meni je najsmešnije (a može i neki drugi izraz), što tramvaj iz pravca Vukovog spomenika prešiša sva vozila koja stoje na semaforu kod Pravnog, a onda mora da sačeka da ta ista kola prođu, da bi mogao da skrene u Beogradsku.
 
I Novom Sadu, i Barseloni, i St. Louisu, i Ljubljani, i Osijeku...

Ovde sam ja i verovatno još barem deset članova postovali stanice poput Aleksanderplac ili Ostkrojc u Berlin, nadograđena konstrukcija za železničku NBG, plus normalna zgrada autobuske, a da ne pričam koliko mesta ispod svih betonskih konstrukcija železnice i UMP ima za parking...

I ono što je @Дошљак postavljao, da stanica bude integrisana u okviru objekta koji pokriva čitav blok. Ovako ćemo da dobijemo stanice na nivou inženjerskog razmišljanja iz 70ih.

Velika.prilika je propuštena da se napravi nešto jako kvalitetno i korisno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898715#p898715:38d9pos0 je napisao(la):
outsider » 14 Nov 2021 10:44 pm[/url]":38d9pos0]
...
I ono što je @Дошљак postavljao, da stanica bude integrisana u okviru objekta koji pokriva čitav blok. Ovako ćemo da dobijemo stanice na nivou inženjerskog razmišljanja iz 70ih.

Velika.prilika je propuštena da se napravi nešto jako kvalitetno i korisno.

Stanica Peraš u Lionu je projektovana 70ih, a kombinuje međugradski autobusku stanicu, železničku stanicu, metro i tramvaj... Nije problem "zastarelost" razmišljanja, nego glupost koja je kod nas nekako konstantna, bez obzira na godine. I to što svako samo sebe gleda.

Nisu se ni u Francuskoj spontano udružile železnica, bus operatori i gradski prevoz, nego su naterani odozgo, a kod nas nema ko da ih natera i to je generalno razlog kompletnog nesklada u BGu.
 
Jedna lepa stvar koju sam sad primetio - postavili su dosta kaseta za drveće, između svih parking mesta u centru platoa i kod ulaza/izlaza. Čisto da ne bude sve crno :D
 
Tekst u Politici od nedelje.
Samo parčići, moguće da ima onlajn
b11cba60974244c9b0fce04c2edda1b4.jpg
0e8790f89b3affe0ee5c7be7e6794809.jpg
7e6b5e4f79c42d361090b91c1f3308c8.jpg


Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
 
И даље се игнорише будућа проблематика повезаности нове БАС са центром града јавним превозом.
 
А шта би променило све и да се не игнорише? Као да би сад све срушили и рекли да су се шалили и сад ће све испочетка како треба.
 
A što mora da se sruši? Može jednostavno da se poboljša gradski prevoz. Ali kako stvari stoje, digli su ruke i od Prokopa i od ŽS NBG i od Novog BAS - a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901302#p901302:ung35vfj je napisao(la):
Astrotrain » Уто Нов 23, 2021 11:37 am[/url]":ung35vfj]А шта би променило све и да се не игнорише? Као да би сад све срушили и рекли да су се шалили и сад ће све испочетка како треба.
Па нпр. би планирали метро прво до нове аутобуске станице пошто већина путника у Београд долази аутобусом.
 
ala će biti veselo kada kroz špic budem morao da dođem do nove stanice pa odande kroz špic preko Gazele..

Gazela je već smrt u to doba dana, a sada će svi polasci koji idu autoputem u smeru ka Nišu morati da prave dodatnu gužvu kada krenu onako grupno svi u istom terminu :violina:
 
Ja се надам да ће леп број аутобуса преусмерити на мост преко Аде. Ево још једна варијанта која се можда неће свидети многима, да аутобуси са југа иду новом обилазницом до Сурчина, па новом магистралом Сурчин-НБГ.
 
Idealno bi bilo da idu preko Surcina, ali onda ne bi stajali na Autokomandi, gde ulazi i izlazi puno putnika.
 
А тек ће да улази и излази кад пребаце станицу на НБГ. А линија 17 ће ону једну станицу од Хитне помоћи до Аутокоманде да буде кркљанац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901789#p901789:qsgwxigs je napisao(la):
lukakaludjerovic » Сре Нов 24, 2021 5:05 pm[/url]":qsgwxigs]Idealno bi bilo da idu preko Surcina, ali onda ne bi stajali na Autokomandi, gde ulazi i izlazi puno putnika.
Наравно, зато сам и рекао да се то не би свидело свима. Мада што каже WLABmz, тек ће бити гужве на Аутокоманди, тј. код СУПа Вождовац где стају аутобуси у доласку са југа.
 
Гледајући локацију ове нове Аутобуске станице мислим да ће око 80% путника који долазе у Београд из свих могућих праваца изаћи из аутобуса на некој успутној станици (Студентски град, Аутокоманда, Сава центар, Панчевачки мост, Сајам...) да ће само око 20% путника ићи до краја, то јест до нове станице, осим ако не забране стајање успут.
 
Kako se Politika srozala na niske grane, u ovom tekstu tvrde da je neočekivana epidemija Korone uzrok kašnjenja stanične zgrade. Tadašnji gradonačelnik dr Mali je radove na stanici otvorio u martu 2018. uz obećanje da će ista biti potpuno završena i funkcionalna u roku od 18 meseci. A kada je krenula Korona? :roll:
 
Vrh