Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Вероватно непопуларно мишљење али локација и повезаност са другим деловима града је међу бољим странама.
4 постојеће трамвајске линије + БГ воз + већ постојеће аутобуске линије којима се директно стиже до већина других делова града и преседачких тачака.
Локација "далеко од центра" не мора нужно да преставља проблем.
Кроз 5-10 читава околина ће се трансформисати у претежно пословни центар града.
Блок 42 је врло близу географском центру града и када се у обзир узме да ће се град у следећим деценијама најинтензивније ширити на сремској страни, што је и најповољније, локација је врло логична.
 
Вероватно непопуларно мишљење али локација и повезаност са другим деловима града је међу бољим странама.
4 постојеће трамвајске линије + БГ воз + већ постојеће аутобуске линије којима се директно стиже до већина других делова града и преседачких тачака.
Локација "далеко од центра" не мора нужно да преставља проблем.
Кроз 5-10 читава околина ће се трансформисати у претежно пословни центар града.
Блок 42 је врло близу географском центру града и када се у обзир узме да ће се град у следећим деценијама најинтензивније ширити на сремској страни, што је и најповољније, локација је врло логична.
Прва грешка је страна блока на којој се налази, требали су да је поставе у део блока ближе центру града а не блоковима, чиме би линије 67 и Еко 1 биле ближе путницима док их са ове стране локација усмерава као оптерећенијој линији 95.
Што се тиче проблема везе са Вождовцем и Звездаром, ту треба потенцирати преседање са аутобуске на БГ воз до Франша па на трамвај за Војводе Степе, Бањицу, или аутобус до Кумодража и Коњарника, или до Вука па на трамвај до Устаничке, 65 ка шуми, 27 ка Миријеву. Оно што фали јесте аутобуска линија Карабурма-Панчевачки мост, мада је у плану станица БГ воза Карабурма, али до тад би могао неки 16Л да буде фидер БГ воза, и фали пресељење окретнице потеза 100 код ЖС Панчевачки мост, али и трамвај од Дорћола до Панчевца низ Дунавску до те окретнице.
 
Прва грешка је страна блока на којој се налази, требали су да је поставе у део блока ближе центру града а не блоковима, чиме би линије 67 и Еко 1 биле ближе путницима док их са ове стране локација усмерава као оптерећенијој линији 95.
Што се тиче проблема везе са Вождовцем и Звездаром, ту треба потенцирати преседање са аутобуске на БГ воз до Франша па на трамвај за Војводе Степе, Бањицу, или аутобус до Кумодража и Коњарника, или до Вука па на трамвај до Устаничке, 65 ка шуми, 27 ка Миријеву. Оно што фали јесте аутобуска линија Карабурма-Панчевачки мост, мада је у плану станица БГ воза Карабурма, али до тад би могао неки 16Л да буде фидер БГ воза, и фали пресељење окретнице потеза 100 код ЖС Панчевачки мост, али и трамвај од Дорћола до Панчевца низ Дунавску до те окретнице.
У блиској будућности треба потенцирати шинске системе, коришћење трамваја и унапређење БГ воза. Непосредна близина како трамвајских стајалишта тако и ЖС Нови Београд су велики плус за разлику од, рецимо, Прокопа који смо прво изградили па тек онда размишљали како и чиме га повезати са другим деловима града. Или насеља која смо градили са идејом да ће до њих стићи метро а до данас није стигао ни трамвај. Шта неком значи што се Прокоп налази у ширем центру града кад пешке од њега не може да стигне нигде. Људи буквално гледају фасаду клиничког центра а не знају како до њега да дођу а да не сломе врат. Или да преседнеш да БГ воз до Карађорђевог парка па успут одрадиш тренинг док се попнеш до храма.
 
Kada sam razumeo da će se otvoriti privremeni objekat za prodaju karata mislio sam da će to biti neki privremeni objekat koji će se izgraditi u sklopu projekta...al ispade da je taj privremeni objekat u stvari kontejner...

Još ako taj privremeni objekat bude kao insvi "privremeni" u Srbiji...lepo.
 
Што се тиче проблема везе са Вождовцем и Звездаром, ту треба потенцирати преседање са аутобуске на БГ воз до Франша па на трамвај за Војводе Степе, Бањицу

Preveliko cimanje za nešto što se zove Glavna Autobuska stanica, na Voždovcu sam baš zbog toga, da sve bude na razumnoj blizini, da sam hteo da presedam 2 puta do Autobuske živeo bih u Jajincima.

Jednostavno, busevi moraju da staju na Autokomandi, kome se ne sviđa što idu trasom bivšeg AP-a nek se jednostavno iseli iz Beograda, toliki grad Beograd mora da kao i železnički saobraćaj ima dve bitnije stanice.

Čuj busevi prave gužvu od Bubanj Potoka do BAS-a, a brojah, bez prigradskih čitavih 35 međugradskih autobusa u jednom satu u udarnom terminu petkom idu sa Mostara ka Vrčinu, mnogo ometaju saobraćaj u Beogradu realno...:rolleyes:
 
Аутокоманда је и најлогичнија тачка за стајалиште међуградских аутобуса ка југу и истоку јер је једно од саобраћајних чворишта. Не иду кроз Кнеза Милоша па да праве гужву или кроз неку једносмерну улицу најужим центром града него главном градском саобраћајницом.
 
Ја се надам да ће и Аутокоманда, и Сава центар и Студењак остати као успутна стајалишта и мислим да је штета што нема некакво стајалиште испод Плавог моста, значило би Медаковићу и Коњарнику.
 
Не знам да ли је још увек тако али аутобуси који су долазили из Бачке ишли су преко Земуна на Бранков мост па га онда ломи и провлачи се кроз оне уличице да изађе у Карађорђеву.
Шта тек човек на то да каже 😄
 
20240229_110251.jpg

20240229_110237.jpg
 
Naravno da su potrebna uređena stajališta za međugradske linije na svim glavnim ulaznim/izlaznim pravcima, ali kod nas se sve gleda kroz nečije privatne interese i njihov uticaj/vezu, ovde prioritetno BAS mora da naplati peronsku, a to bi bilo ugroženo da ljudi imaju normalne uslove da sačekaju bus negde gde im je bliže/pristupačnije i gde neće protraćiti pola sata-sat da stignu od mesta gde žive. I sada veliki procenat ljudi koristi ta usputna stajališta, ali kad bi se ona ozvaničila i adekvatno uredila, odvojila od stajališta gradskog prevoza, da imaš info pult (+kupovinu karata, može i automat), da imaš gde da sedneš/skloniš od kiše. Mislim to su tako apsurdno jednostavne stvari da se urade.
 
,,... ta usputna stajališta, ali kad bi se ona ozvaničila i adekvatno uredila, odvojila od stajališta gradskog prevoza, da imaš info pult...,,

Civilizaciska obaveza grada je da ih urede a bas da postavi info tablle,
al egoisticnii diivljaci
ne mare za to.😠
 
Аутокоманда је и најлогичнија тачка за стајалиште међуградских аутобуса ка југу и истоку јер је једно од саобраћајних чворишта. Не иду кроз Кнеза Милоша па да праве гужву или кроз неку једносмерну улицу најужим центром града него главном градском саобраћајницом.

Ја се надам да ће и Аутокоманда, и Сава центар и Студењак остати као успутна стајалишта и мислим да је штета што нема некакво стајалиште испод Плавог моста, значило би Медаковићу и Коњарнику.
Postoji Lasta ,za Konjarnik ,Medaković i za Autokomandu.Idealno mesto,namenski terminal,samo ga treba rekonstruisati i eto rešenja.Ako se zna, da će jedno od čvorišta UMP-a,biti kod Laste,onda je to idealno rešenje.Ako neće prolaz kroz grad,bar za sve destinacije koje idu pravcem u smeru Niša.
 
Stajalliste Pancevacki most...
BASova obaveza je da obelezi sva ta stajalista ali nece ni to

BAS (pijavicu) treba rasformiati jer BGDu su potrebna samo neka veca prolazna stajalista.
 
Postoji Lasta ,za Konjarnik ,Medaković i za Autokomandu.Idealno mesto,namenski terminal,samo ga treba rekonstruisati i eto rešenja.Ako se zna, da će jedno od čvorišta UMP-a,biti kod Laste,onda je to idealno rešenje.Ako neće prolaz kroz grad,bar za sve destinacije koje idu pravcem u smeru Niša.
Није Ласта баш најприступачнија локација из правца насеља и питање је да ли ће икада бити. Боље ипак код Плавог моста да се направе увучене нише као успутна стајалишта.
А сва друга успутна стајалишта треба уредити, посебно ону срамоту на Аутокоманди у смеру ка Нишу.
 
А сва друга успутна стајалишта треба уредити, посебно ону срамоту на Аутокоманди у смеру ка Нишу.
Baš sramota. Gomila ljudi svakoga dana ovde čeka međugradski prevoz. Podsetilo me je na situaciju kada smo bili pod sankcijama, kada u BG-u nije bilo dovoljno autobusa, kada su privatnici vozili po gradu i to sa turističkim busevima. Tada smo se snalazili uz pomoć štapa i kanapa. Takvo je vreme bilo. Sve se nekako upristojilo (da ne širimo priču), ali je ovo stajalište ostalo u vremenu sankcija. A moglo je uz autoput da se napravi neka manja stanica, kao što je i bilo planirano. Da liči na nešto, a ne kao stanica u filmi "Ko to tamo peva".
 
Може и постојећи простор да се уреди.
Није тај простор лош као простор, већ је без одржавања и садржаја. Прво треба зазидати онај најнижи празан простор испод рампи, уредити смислене и модерне стазе, модерну расвету, направити киоске са брзом храном, трафике и сл. Може чак да се направи више ниша, попут бензинске пумпе, са кровном конструкцијом и неку врсту затворене чекаонице да у њој буду брза храна, мењачница, трафика, станица комуналне милиције, просторије за раднике чистоће и зеленила, да буде простор жив 24/7.
 
Ima lii ko slike da uporedimo koja je gora od gore. 🤪
Nema ni BAS pristojnih ni glavne ni usputnoih stajalistta..
Velika nula za Bgd. 😠
 
То је општа слика јавног простора без јасне надлежности. Слично је и са железничким станицама, подземним пролазима, пијацама...
 
Vrh