Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

То су урбанистички планови. Не баш класичан булевар, више брза денивелисана саобраћајница попут УМПа али се неће водити као аутопут саобраћајно. И план је да се измести сав транзит.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577222#p577222:2nuyz0ak je napisao(la):
Bingo » 27 Окт 2018 10:41 am[/url]":2nuyz0ak]
Zato ce se nova glavna autobuska stanica graditi u produzetku Prokopa s njegove severne strane, tj na prostoru izmedju Prokopa i autoputa, i imace izlaz na autoput.

Зар није далеко сврсисходије да се нови БАС гради НА плочи Прокопа? Ионако је шопинг мол са гаражом довољна глупост да се инвеститори очито не јављају да то граде.
 
To su bili planovi, da BAS bude na gornjoj ploči. Kad i zašto se odustalo od te pametne ideje samo oni znaju.

Sa BAS-om na Prokopu bi cela priča bila zaokružena. Ljudi bi imali razne alternative na jednom mestu. Blizina JGP-a (centar grada na par stanica) , povezanost sa BeoVoz-om , klinički centar neposredno do AP čine da lokacija ima smisao.
 
Novi tekst o peronskoj karti.

Iskreno, malo mi ide na ganglije praksa da se ne odgovara na novinarska pitanja. Verovatno se time i krše neki zakoni. Mislim, razumem ja da je bolje da ćute, nego da otvore usta i pričaju prazne priče, a često i da crvene jer su svesni koje gluposti pričaju

Bolje da ćutiš, i da misle da si glup, nego da progovoriš pa da se u to uvere

http://www.politika.rs/scc/clanak/41495 ... e-dobijaju

Уз сваку путничку карту на главној аутобуској станици плаћа се и станична услуга која не подразумева ни коришћење тоалета, ни услуге носача, ни место за седење док се чека превоз

Што се перонска карта плаћа, из БАС-а као и претходних година нису одговорили, иако смо им питања на ову тему упутили пре више од недељу дана. У оно мало ранијих покушаја да се објасни шта се плаћа том картом, у БАС-у нису били баш уверљиви. Указивали су да перонска подразумева жетон за улазак на пероне и резервацију места, да се на тај начин старају и о сигурности путника, да на пероне не би улазили они који не морају. Али тек ово оправдање не пије воду. Обезбеђења има, али на пероне БАС-а може да уђе било ко, сведоче путници.
 
Za peronsku kartu dobijete ulaz u peronski prostor i ako ne putujete. Kad bi ulazio svako nastao bi verovatno haos od prodavaca sokova i kolportera do onih koji šalju pošiljke autobusom. Takođe operater ne bi imao nikakvu zaradu jer bi putnik bez karte ušao direktno u autobus i kupio kartu. Ko kupi kartu, dobija i žeton i ima ulaz u Peron i ne plaća dodatno.
Stanična usluga ruku na srce ništa ne pruža "besplatno" za uslugu, ali to je verovatno isto kao i sa bankarskom uslugom koja se zove "održavanje računa" koju svi plaćamo i ne pitamo se zašto. O visini npr "aerodromske takse" nikad i ne pomislimo iako je ona izuzetno visoka! Bilo bi lepo da BAS omogući barem besplatni toalet ...ali to je pitanje za njih.
I na kraju pitanje monopola. To je pitanje koje treba postaviti Gradu koji nije dao više lokacija za otvaranje manjih stanica na obodima grada.
 
Ok da kazemo da treba da se plati peronska karta zasto cijena iste varira od udaljenosti destinscije od bg sto je nenormalno ...ako je uslova ista i pruza se na stanici ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579218#p579218:3h4hj494 je napisao(la):
Veteran » Mon Nov 05, 2018 12:21 pm[/url]":3h4hj494]Za peronsku kartu dobijete ulaz u peronski prostor i ako ne putujete. Kad bi ulazio svako nastao bi verovatno haos od prodavaca sokova i kolportera do onih koji šalju pošiljke autobusom. Takođe operater ne bi imao nikakvu zaradu jer bi putnik bez karte ušao direktno u autobus i kupio kartu. Ko kupi kartu, dobija i žeton i ima ulaz u Peron i ne plaća dodatno.
Stanična usluga ruku na srce ništa ne pruža "besplatno" za uslugu, ali to je verovatno isto kao i sa bankarskom uslugom koja se zove "održavanje računa" koju svi plaćamo i ne pitamo se zašto. O visini npr "aerodromske takse" nikad i ne pomislimo iako je ona izuzetno visoka! Bilo bi lepo da BAS omogući barem besplatni toalet ...ali to je pitanje za njih.
I na kraju pitanje monopola. To je pitanje koje treba postaviti Gradu koji nije dao više lokacija za otvaranje manjih stanica na obodima grada.

Kako mislis da ne bi imao nikakvu zaradu kad uzimaju po autobusu 3000-6000 samo da udje na peron? Pa plus deru sa stanicnom uslugom putnicima.
 
Osnovni prihod je od provizije odnosno stanične usluge tako da ako ne kupite kartu na šalteru prihoda nema. Autobuska stanica nije prevoznička kompanija, nego usluzna. A ulaz na Peron nije ni približno tom iznosu koji navodiš.
 
Kolika je, ajde reci?
Uzimaju i proviziju za prodaju karata verovatno, tako da zaradjuju na svemu i na sisanju na cenama u trafikama i na smrdljivoj klonji koja je 50 din.
 
Vezano za priče o peronskim naknadama, mogu da razumem takvu naplatu za međugradske i turističke autobuse. Ali mislim da je krajnji bezobrazluk što se ona nameće čak i za vozila koja voze do Mladenovca, Obrenovca, Lazarevca... odnosno u okviru ITS-a. Ti ljudi, inače sa nižim prihodima i već otežanim svakodnevnim životom nego uži pojas Beograda, već plaćaju bezobrazno visoke cene ''markica'', a zauzvrat neki od njih dobijaju žešće krševe od vozila. Ako ne od BG do centra ML, LA, OB onda često imaju krševe do svojih naselja. Na sve to, drati ih sa po 50 dinara svaki put kad požele da uđu u svoj autobus u centru BG je stvarno previše.

Znam da zato dosta tih vozila stane negde na Autokomandi ili kod Sajma, ali to ne umanjuje bezobrazluk i nepravdu koju BAS i Grad čine tim ljudima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579205#p579205:39u5gkyb je napisao(la):
Žika » Pon Nov 05, 2018 11:39 am[/url]":39u5gkyb]To su bili planovi, da BAS bude na gornjoj ploči. Kad i zašto se odustalo od te pametne ideje samo oni znaju.

Sa BAS-om na Prokopu bi cela priča bila zaokružena. Ljudi bi imali razne alternative na jednom mestu. Blizina JGP-a (centar grada na par stanica) , povezanost sa BeoVoz-om , klinički centar neposredno do AP čine da lokacija ima smisao.
Sad premotam film i shvatim da se na svakom raskršću od dva moguća toka stvari uvek izabere onaj gori.

Prvo je bila zamisao da GŽS i BAS budu u Bloku 42. Ideja sasvim na mestu, ali politika htela tunel ispod Topčidera i Prokop. Promašaj u startu. Al ajde, krenulo se s tom idejom. Javi se alternativa, spas-rešenje, da se onda i BAS smesti na ploču Prokopa te da opet sve bude na jednom mestu. Onda se i od toga odustane. Na kraju ćemo dobiti poludovršenu GŽS na najgorem mestu, sa sve besmislenim praznim tržnim centrom na ploči... i smandrljanu autobusku stanicu na NBG.

Znači ovde se nikad ništa ne izgura do kraja. Nego se traži alternativa za alternativu alternativnog rešenja. I na kraju se dobije disfunkcionalni poludovršeni pičvajz koji ni na šta ne liči. Ne znam da li da žalim ili da se divim nad umećem naših nadležnih (kroz istoriju) da upropaste svaku priliku i sabotiraju grad i zemlju gore nego svi neprijatelji u istoriji. :roll:
 
Autobusi placaju ulaz u stanicu basu
Putnici placaju takodje ali nenormalno je da se placa veca peronska karta sto je destinacija dalja od bg
Kad to nema veze sa uslugom koju bas pruza ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579529#p579529:2m8gf13w je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Nov 06, 2018 3:07 pm[/url]":2m8gf13w]Vezano za priče o peronskim naknadama, mogu da razumem takvu naplatu za međugradske i turističke autobuse. Ali mislim da je krajnji bezobrazluk što se ona nameće čak i za vozila koja voze do Mladenovca, Obrenovca, Lazarevca... odnosno u okviru ITS-a. Ti ljudi, inače sa nižim prihodima i već otežanim svakodnevnim životom nego uži pojas Beograda, već plaćaju bezobrazno visoke cene ''markica'', a zauzvrat neki od njih dobijaju žešće krševe od vozila. Ako ne od BG do centra ML, LA, OB onda često imaju krševe do svojih naselja. Na sve to, drati ih sa po 50 dinara svaki put kad požele da uđu u svoj autobus u centru BG je stvarno previše.

Znam da zato dosta tih vozila stane negde na Autokomandi ili kod Sajma, ali to ne umanjuje bezobrazluk i nepravdu koju BAS i Grad čine tim ljudima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579205#p579205:2m8gf13w je napisao(la):
Žika » Pon Nov 05, 2018 11:39 am[/url]":2m8gf13w]To su bili planovi, da BAS bude na gornjoj ploči. Kad i zašto se odustalo od te pametne ideje samo oni znaju.

Sa BAS-om na Prokopu bi cela priča bila zaokružena. Ljudi bi imali razne alternative na jednom mestu. Blizina JGP-a (centar grada na par stanica) , povezanost sa BeoVoz-om , klinički centar neposredno do AP čine da lokacija ima smisao.
Sad premotam film i shvatim da se na svakom raskršću od dva moguća toka stvari uvek izabere onaj gori.

Prvo je bila zamisao da GŽS i BAS budu u Bloku 42. Ideja sasvim na mestu, ali politika htela tunel ispod Topčidera i Prokop. Promašaj u startu. Al ajde, krenulo se s tom idejom. Javi se alternativa, spas-rešenje, da se onda i BAS smesti na ploču Prokopa te da opet sve bude na jednom mestu. Onda se i od toga odustane. Na kraju ćemo dobiti poludovršenu GŽS na najgorem mestu, sa sve besmislenim praznim tržnim centrom na ploči... i smandrljanu autobusku stanicu na NBG.

Znači ovde se nikad ništa ne izgura do kraja. Nego se traži alternativa za alternativu alternativnog rešenja. I na kraju se dobije disfunkcionalni poludovršeni pičvajz koji ni na šta ne liči. Ne znam da li da žalim ili da se divim nad umećem naših nadležnih (kroz istoriju) da upropaste svaku priliku i sabotiraju grad i zemlju gore nego svi neprijatelji u istoriji. :roll:

Šta misliš zašto je Lasta svojevremeno napravila iza Simpa svoju stanicu ?

Ta priča za BAS na gornjoj ploči Prokopa je bila devedesetih godina, pre tunela i ko zna čega.
 
Apsolutno je interes javnosti (i u skladu sa zdravim razumom), da se nova glavna autobuska stanica gradi na Prokopu i da bude potpuno integrisana s glavnom zeleznickom stanicom.

Ali nemojte se zavaravati da je guranje Novog Beograda kao lokacije posledica nemanja smisla za prakticnost, neznanja, i nesnalazenja. Nazalost, nista od toga nije u pitanju.

Prosto receno, autobuska stanica na Prokopu je direktno suprotna interesima veoma mocnih ljudi u gradu i republici. Nisu u pitanju stranacki, nego privatni interesi.

Zasto se odlaze? Sta se ceka? Pa ceka se da oni izgube moc. Bolje je i takvo (za putnike veoma bolno) odlaganje, nego da se gradi na Novom Beogradu, gde bi putnici bili osudjeni na vecito ispastanje zbog licnih interesa par ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579603#p579603:o21drlvh je napisao(la):
Žika » Уто Нов 06, 2018 9:33 pm[/url]":o21drlvh]

Šta misliš zašto je Lasta svojevremeno napravila iza Simpa svoju stanicu ?

Ta priča za BAS na gornjoj ploči Prokopa je bila devedesetih godina, pre tunela i ko zna čega.

Иза чега? :cry:
 
На будућем БАС треба јасно раздвојити и изузети из плаћања перонске карте за линије ИТС.
 
Ја се надам да ће једног дана напокон укинути те идиотске перонске карте, у овом случају не разумем зашто би рецимо неко из Београда плаћао перонску карту када иде за Ниш, а његов пријатељ који иде за Младеновац са исте те станице не плаћа ништа. У принципу, сем пљачке појединаца та перонска карта не може да се објасни другачије, никакву услугу не пружају, сем што нуде једну клупицу од 3 места за 60 путника. Да има правде у овој земљи суд би већ одрадио посао.
 
Plaćaju i ti što idu za Mladenovac. U tome i jeste najveći problem. Em plaćaju bezobrazno visoke povlastice, em plaćaju i peronske karte iako su njihove linije deo Integralnog tarifnog sistema.

@Žiko
Šta misliš zašto je Lasta svojevremeno napravila iza Simpa svoju stanicu ?
Misliš zbog eksproprijacije?
 
Zanimljivo kako ovima što smeta zalaganje da se ne plaća peronska za one koji idu za Mladenovac , ne smeta to što se ta ista usluga ne naplaćuje na Banovom brdu i Šumicama.
 
Ja iskreno ne znam kakav je sistem na Banovom brdu i Šumicama. Kad god sam putovao Lastom do predgrađa kretao sam sa BASa. Elem, naravno da ako su i oni u ITSu da ne treba da plaćaju i peronske karte. Nijedna linija koja je u ITSu i koja se plaća BusPlusom ne treba da bude obavezana time.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579781#p579781:3kye9p9a je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Nov 07, 2018 4:06 pm[/url]":3kye9p9a]Plaćaju i ti što idu za Mladenovac. U tome i jeste najveći problem. Em plaćaju bezobrazno visoke povlastice, em plaćaju i peronske karte iako su njihove linije deo Integralnog tarifnog sistema.

@Žiko
Šta misliš zašto je Lasta svojevremeno napravila iza Simpa svoju stanicu ?
Misliš zbog eksproprijacije?

A ?

Zbog ogromnih troškova za veliki broj polazaka Lastinih autobusa. Jeftinije im je bilo da naprave svoju stanicu i time smanje troškove prema BAS-u.

paradox, Simpo robna kuća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579855#p579855:p1ftvh5g je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Nov 07, 2018 9:30 pm[/url]":p1ftvh5g]Ja iskreno ne znam kakav je sistem na Banovom brdu i Šumicama. Kad god sam putovao Lastom do predgrađa kretao sam sa BASa. Elem, naravno da ako su i oni u ITSu da ne treba da plaćaju i peronske karte. Nijedna linija koja je u ITSu i koja se plaća BusPlusom ne treba da bude obavezana time.
I jedan i drugi terminus imaju neku vrstu perona , ali bez ograda , tako da može autobuse slobodno da koristi svako.
 
Jao, ma ja sam loše pročitao tvoj post. Prevideo sam ovo ''ne'' pa sam drugačije protumačio i samu rečenicu
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579836#p579836:3698ok2i je napisao(la):
solecar » Sre Nov 07, 2018 7:11 pm[/url]":3698ok2i]Zanimljivo kako ovima što smeta zalaganje da se ne plaća peronska za one koji idu za Mladenovac , ne smeta to što se ta ista usluga ne naplaćuje na Banovom brdu i Šumicama.
Onda ništa, slažemo se.
Zbog ogromnih troškova za veliki broj polazaka Lastinih autobusa. Jeftinije im je bilo da naprave svoju stanicu i time smanje troškove prema BAS-u.
Hehehe znači ovi iz BASa bili toliko alavi... :D Strašno.
 
I u vreme rada Lastine stanice većina polazaka same Laste (medjumesnih i medjunarodnih )je bila sa BASa.
Medjugradski polasci su uvek bili sa Laste. Sada Lasta ne plaća uslugu BAS-u za ove polaske (za Mladenovac, Lazarevac...) a putnici ne plaćaju peronske karte niti stanične usluge ako poseduju personalizovanu Bus plus karticu, dakle ITS sistem funkcioniše. Lako je proveriti, jednostavno sa bus plusom nemate dodatnih troškova...i još nešto, prednost kupovine karte i ulaska u autobus na BAS-u je u tome što imate svoje mesto da sednete, usput na stajalištima ta šansa je mala.
 
Мени је рецимо најзанимљивији недостатак емпатије у нашем друштву. Било би логичније да се заједно стане у одбрану свих заједно, а не да се решава проблем дела популације. Да будем јаснији, перонске карте треба укинути.
 
Vrh