Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388104#p388104:1zyxosc7 je napisao(la):
Kolega2357 » 26 May 2016 05:53 pm[/url]":1zyxosc7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388101#p388101:1zyxosc7 je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 6:52 pm[/url]":1zyxosc7]Централна железничка станица у Бриселу: 6 колосека, неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно...

Poredis babe i zabe.


Је л? А како то, молим те??
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388106#p388106:1ixro8pn je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 6:54 pm[/url]":1ixro8pn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388104#p388104:1ixro8pn je napisao(la):
Kolega2357 » 26 May 2016 05:53 pm[/url]":1ixro8pn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388101#p388101:1ixro8pn je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 6:52 pm[/url]":1ixro8pn]Централна железничка станица у Бриселу: 6 колосека, неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно...

Poredis babe i zabe.


Је л? А како то, молим те??

Pa eto tako vidis Brisel sam ima 150000 stanovnika do Novi Beograd ima 200000 plus jos ljudi koji su tu preko dana i rade. Tako da je 6 koloseka premalo za glavnu stanicu. Svaka glavna stanica koja je prolaznog tipa ne sme da bude usko grlo. Novi Beograd je usko grlo jer u smeru prema Prokopu ima samo jednu kolosecnu vezu tako da voz koji ide levom stranom iz pravca Prokopa moze da ide na 4. i 5. kolosek dok na 1. 2. i 3. ne moze.
 
Брисел има становника колико и Београд, а све и да их има 20 пута мање, то нема везе са проточношћу саобраћаја, јер ти ја већ написах да бриселска станица има неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно, колико НБ неће имати никад. Подразумева се да ће недостајући патрљак другог колосека ка мосту бити изграђен.

Дакле, ово је поређење баба са бабама, водоземаца са водоземцима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388117#p388117:uuc7n2tq je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 7:16 pm[/url]":uuc7n2tq]Брисел има становника колико и Београд, а све и да их има 20 пута мање, то нема везе са проточношћу саобраћаја, јер ти ја већ написах да бриселска станица има неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно, колико НБ неће имати никад. Подразумева се да ће недостајући патрљак другог колосека ка мосту бити изграђен.

Дакле, ово је поређење баба са бабама, водоземаца са водоземцима.

O cemu god mi pricali ovde nikada Zeleznice Srbije nece imati pruge za vece brzine od 120 samo zbog lopova koji vladaju u zeleznicama. A sto se tice Novog Beograda moze da se uradi da ne bude usko grlo. Neka se postavi ukrsna skretnica kao i na ulazu u stanicu iz pravca Tosinog bunara.
 
Tema je autobuska stanica.

Železnička stanica "Novi Beograd" ima 5 koloseka, 1, 2 i 5 za zaustavljanje vozova koji se zadržavaju par minuta gde većina putnika ima ručni prtljag, dakle međugradski i međunarodni putnički vozovi staju na tim kolosecima. Dok koloseci 3 i 4 su za vozove koji prolaze kroz stanicu i ne zaustavljaju se ili se zadržavaju manje od 1 minuta, gradski voz "BG voz" - "Beovoz".



@Kolega2357

Skretnice tačnije uglovi skretanja za koloseke 1, 2 i 5 su za brzine do 40 - 50km/h. Dok su koloseci 3 i 4 klasični pravci bez krivina. Vozovi iz pravca Novog železničkog mosta koji ima dva koloseka kreću se desnim ka Novom Beogradu dok je levi za suprotan smer ka novoj glavnoj stanici u prokopu. Takođe se pravac ka starom železničkom mostu ukida i stari most se demontira, na taj način vozovi na pravcu Beograd centar u prokopu - Novi Beograd prelaze most bez zadržavanja na njemu, a ne kao što se to sada dešava zbog ukrštanja sa starim pravcem.

Takođe mislim da nema potrebe za proširivanjem stanice i broja koloseka na Novom Beogradu jer sve može da funkcioniše savršeno sa 5 postojećih koloseka posle remonta koloseka i rekonstrukcije železničke stanice na Novom Beogradu.
 
Nisam strucan da kazem koliki je optimalni broj koloseka, ali ne treba se voditi trenutnim potrebama. Jeftinije je sada prosiriti i napraviti stanicu kapaciteta za duzi period nego kasnije prepravljati.
Smatram da je dobar plan da i novi i stari beograd imaju po zeleznicku i autobusku stanicu kako bi se rasteretio i gradski prevoz i mostovi.
 
Ova lokacija je najbolja za novu autobusku stanicu, ovo je kod Labudovog brda, ali može i kod Ceraka da se napravi umesto ovde. Ova bi bila južna, a ako se nema novca za severnu ova može biti i jedina u gradu, na taj način se smanjuju gužve u gradu. Severna bi mogla biti u Zemunu.

BAS2015-3_zps33a19e42.jpg
 
Mnogo je udaljena stanica od centra, to bi samo odgovaralo ljudima koji zive na jugu beograda.
 
Luksuzno je imati takvu stanicu u centru grada i pri tome pola putnika je već izašlo usput u gradu dok je prolazio autobus. Ne može svima da odgovara, ali većini će sigurno da odgovara pozicija na bližoj periferiji. Cerak i taj deo grada je urbana sredina i ima sve neophodne sadržaje da se izgradi stanica takođe i javni prevoz u blizini.
 
Само би се оптеретиле већ преоптерећене линије које спајају град са Петловим брдом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388375#p388375:i4g8r5zc je napisao(la):
Mair » 28 May 2016 11:24 am[/url]":i4g8r5zc]Luksuzno je imati takvu stanicu u centru grada i pri tome pola putnika je već izašlo usput u gradu dok je prolazio autobus. Ne može svima da odgovara, ali većini će sigurno da odgovara pozicija na bližoj periferiji. Cerak i taj deo grada je urbana sredina i ima sve neophodne sadržaje da se izgradi stanica takođe i javni prevoz u blizini.
Луксузно је учинити међуградски аутобус непрактичним, и стимулисати аутомобилски превоз, који заузима приближно 7 пута веће саобраћајне површине.

Ако говоримо о "скупих" више аутобуских станица у различитим подручјима града, таква аутобуска не захтева ништа више од обичне бензинске пумпе:
- Пролазни перони за једновремену опслугу по 6 аутобуса у сваком смеру.
- Широка надстрешница преко перона.
- Пар клозета.
- Пар локала за сваки смер.
- Евентуално нека уређена површина за пријатан боравак на отвореном.

Ја јесам љубитељ железнице, али не треба бити слепац ни у струци ни у животу. Уређен аутобуски превоз је добро да постоји као опција, не само због места која немају железницу, него и оних где су железничке везе крајње лоше. Са те стране је даљинском аутобуском превозу место чак и врло близу историјског центра града. А градња главних аутобуских уз железничке је у Европи постала малтене правило (истина, због углавном развијених путничких железница, такве аутобуске станице су углавном мање од Балканских, Афричких и Латиноамеричких).
 
Razumem šta hoćeš da kažeš, nego samo smatram da putovanje kroz Beograd treba nastavitit javnim prevozom u gradskoj sredini, a ne autobusima međugradskoj i prigradskoj nameni. Danas su autokomanda i sajma nezvanične stanice BAS-a mi na taj način već imamo tri stanice BAS-a u gradu. Te dve tačke su u centru grada i veoma su saobraćajno opterećene i imaju dovoljno linija javnog prevoza da bi sada bile opterećene i ovim međugradskim I prigradskim linijama. Zato mislim da se može hrabro udaljiti međugradski i prigradski saobraćaj iz gradskog jezgra. Takođe neka vrsta periferije je bila lokacija sadašnje stanice BAS-a pre 50 godina.
 
Mail ovo je dobra ideja samo je problem ako ti polu prazni autobusi nastave da voze do glavne na nbg prakticno nisi umanjio saobracaj koji je posebno izrazen u zarkovu i u Radnickoj i Bul Vojvode Misica. I sada dosta ljudi ulazi i izlazi u Zarkovu na stajalistima GSP-a i stvar nekako funkcionise.
 
Autobusi ne bi ulazili u gradsko jezgro svi bi išli autoputem obilaznicom. Mislio sam bez izgradnje na Novom Beogradu, a ako već treba na levoj obali Save onda je to u Zemunu mesto, blizu poštanskog centra. Ovu skicu sam postavio jer je @Filip IG predložio dve stanice, a rekoh možda nije znao za ove predloge od pre.

Edit:
Pošto će se graditi na Novom Beogradu onda bi treblo napraviti još jednu stanicu negde na desnoj obali recimo u Ceraku ili Medaković 3.
 
Za tako nesto nam je potreban metro ili osposobljen BG-Beovoz
 
Već je sada očigledno da će ljudi koji žive na desnoj obali Save duž autoputa u delu autokomande (Zvezdare i Voždovca) ulaziti u autobuse na stanici javnog prevoza na autokomandi, takođe tu će i izlaziti kada dolaze u Beograd.
Dok pravci ka Šumadiji to će biti kao što kažeš na Žarkovu ili Ceraku kao što je i sada. Tako da mi na neki način već imamo lokacije za još dve stanice BAS-a jer što kaže @Karlo to nije skupo izgraditi perone i nadstrešnica malo bolja sa pratećim prostorijama kao većina gradova u Srbiji, i eto odmah tri stanice BAS-a u gradu. Faktički da se uredi postojeće stanje. Novobeogradska bi prirodno bila za Novi Beograd, Zemun, Surčin i Stari grad.
 
Slazem se u potpunosti ali ne treba zanemariti i putnike koji bi sa spoljnih stanica isli do centra grada.
 
Mora neko da nastavi kretanje ka centru grada javnim prevozom (autobus, taxi, tramvaj) ipak su stigli u grad.
 
Мени се Карлов предлог о мањим пролазним аутобуским станицама највише допада, и такве би требало направити на више транзитних тачака којима би аутобуси морали проћи до будуће станице у блоку 42. Само треба пажљиво одабрати локације и добро спровести план у дело. Данашња ситуација где се гурају градски и међуградски аутобуси на истим стајалиштима, као код Сава центра или Аутокоманде, и где путници немају баш никакве садржаје, (клупе, тоалете, надстрешнице) је нехумана по све.
 
Izvor Blic.rs

Domaće firme grade prvu zgradu nove Glavne autobuske stanice

Firma "Bauwesen" iz Lazarevca, u saradnji sa Saobraćajnim institutom CIP, te "Meta Balkanom", "Geomehanikom" i "Krip inženjeringom" iz Beograda, dobila je posao izgradnje prve zgrade buduće Glavne autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu!
Budući izgled kompletne autobuske i železničke stanice
Foto: Promo / RAS Srbija Budući izgled kompletne autobuske i železničke stanice

Oni su pobedili na nedavno završenom tenderu pošto su ponudili za sedam miliona dinara nižu cenu od konkurenata iz firmi "Koto", "Mašinoprojekt", "Jugo Biro"...

Prema konkursnoj dokumentaciji "Bauwesen" i saradnici će na raspolaganju imati 320 kalendarskih dana za završetak kompletnog posla. Vrednost radova je 133 miliona dinara bez PDV-a.
Krenuce se sa radovima na davno najavljenom aneksu autobuske stanice koji ce u buducnosti povezivati zeleznicku i autobusku stanicu. Prakticno neko privremeno resenje.
 
Skroz bezveze izgleda, ko da su ga crtali pre 20 godina. Nek prekopiraju necije resenje ako vec maste imaju 0%.
 
jel razmisljao neko od ovih o ekoloskom (da ne kazem termodinamickom), energetskom aspektu objekata koji je projektovao?

ovo je skolski primer staklene baste

(tek na drugom mestu je estetska kritika: sr*nje)
 
Vrh