Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Nama iz provincije savršeno leži trenutna situacija sa sadašnjom autobuskom stanicom i javašluka vlasti oko nove, pogotovo starijima ili ljudima koji nemaju iskustva sa Beogradom pa im je veoma lako kada siđu sa autobusa da znaju gde da se zapute. (većina ide ka centru)
Razgovorao sam sa mnogima na selu, a i u gradu oko ove nove autobuske stanice u BG-u i većina njih će silaziti/ulaziti kod Autokomande kada se premesti sadašnja, tako da očekujte još veći haos sa ljudima na Autokomandi kada se završi ovaj projekat, ovu novu će verovatno koristiti studenti i eventualno ljudi kojima je blizu.
Verujem da će tako slično biti i sa ostalim linijama sa Juga, možda su trebali da osmisle neki manji terminal na Autokomadi za međumesni saobraćaj.
Ako stvarno misle da premeste i autobuse južno na obilaznicu onda nas stvarno zaje*******avaju, jer nam je stajalište kod Autokomande dosta važno, a kao što sam naveo gore biće još više važnije kada se premesti sadašnja autobuska stanica, a i verujem da će se autobuski prevoznici pobuniti. (u ovom slučaju stajem uz njihovu odbranu.)
 
Nama iz provincije savršeno leži trenutna situacija sa sadašnjom autobuskom stanicom i javašluka vlasti oko nove, pogotovo starijima ili ljudima koji nemaju iskustva sa Beogradom pa im je veoma lako kada siđu sa autobusa da znaju gde da se zapute. (većina ide ka centru)
Razgovorao sam sa mnogima na selu, a i u gradu oko ove nove autobuske stanice u BG-u i većina njih će silaziti/ulaziti kod Autokomande kada se premesti sadašnja, tako da očekujte još veći haos sa ljudima na Autokomandi kada se završi ovaj projekat, ovu novu će verovatno koristiti studenti i eventualno ljudi kojima je blizu.
Verujem da će tako slično biti i sa ostalim linijama sa Juga, možda su trebali da osmisle neki manji terminal na Autokomadi za međumesni saobraćaj.
Ako stvarno misle da premeste i autobuse južno na obilaznicu onda nas stvarno zaje*******avaju, jer nam je stajalište kod Autokomande dosta važno, a kao što sam naveo gore biće još više važnije kada se premesti sadašnja autobuska stanica, a i verujem da će se autobuski prevoznici pobuniti. (u ovom slučaju stajem uz njihovu odbranu.)

Мислим да ће да забране све успутне станице, па и Аутокоманду.
 
Ali neka budu dosledni i nek primene na sve prevoznike. Znači da Pantransport ne može da ide kroz Kneza Miloša ili kroz Beogradsku pa na Slaviju, nego lepo u Krnjači skreću desno na onaj put što vodi do Pupinovog mosta, pa preko mosta okolo naokolo do nove stanice.
 
Sada kada su kamioni i deo ostalog saobraćaja preusmereni na obilaznicu, nema razloga da zabrane autobusima prilaz do nove stanice kroz gradski autoput. A, svakako bi trebalo da postoji i par stajališta na autoputu kroz grad.
 
Уместо да стимулишемо јавни међуградски превоз тиме што ћемо му омогућити најбољу трасу, чак и бољу од приватних аутомобила, ми ћемо да их измештамо? Где је ту здрав разум, економија, логика, па чак и екологија? Значи неко ко сам седи у 2 тоне метала може да вози где хоће како год хоће, али зато не дај боже да 50 људи у много ефикаснијем аутобусу има ту исту могућност. Само се немојте чудити када тих 50 путника једног аутобуса сутра постане 50 нових аутомобила на улици.
Не могу да верујем шта читам, у 2023. се спомињу мере дестимулације коришћења јавног превоза односно терања аутобуса на обилазницу. Колико лудости, издајништва и пакости ти треба да би уопште помислио о нечему таквом.
 
. . neko otkupi za petinu cene.
Ne može "neko", već mora Beograd. . . Sad sam pogledao vrednost BASa na berzi ( cenu svih akcija = tržišna kapitalizacija) i ona je skoro 250 miliona dinara. To znači da je 40% akcija dva fonda oko 100 miliona dinara i to Beograd može da kupi u dogovoru sa državom koja će da odobri prodaju.

Pošto Akcijski i PIO fond nisu bili "savesni vlasnici" nego su upropastili firmu od Javnog značaja, država bi morala da odredi Beograd kao suvlasnika AD. Kada postane vlasnik 40% +3% BASa, onda može da se raspiše Javna ponuda za kupovinu još 10% od malih akcionara i tako Beograd bude većinski vlasnik sa 53% akcija.

IMG_20230708_182414.png
 
Poslednja izmena:
Poštovani Dragane zasto bi Beograd od nasih para kupovao nasu imovinu? Napisite mi jedan dobar razlog sem ako ne mislite da drzava pa samim ime i grad imaju pare koji nisu nase.
 
Не видим шта је лоше у томе да се међуградским аутобусима забрани пролазак кроз центар града. У изразито аутобуској земљи, Турској, су међуградске аутобусе који иду из европског дела Истанбула ка Азији пребацили све на 3. мост преко Босфора идући около наоколо, али избегавајући гужве у центру. Чак бих увео жуте траке за међуградске аутобусе од нове аутобуске станице до изласка на нову саобраћајницу Нови Београд - Сурчин. Тиме би имали стабилнији ред вожње међуградских аутобуса.
 
. . zasto bi Beograd od nasih para kupovao nasu imovinu? . .
Razlog je očigledan jer dva državna fonda nisu u stanju da vode BAS kao firmu od Javnog značaja.
Beograd za 100mil.din. može da postane većinski vlasnik, a to nije cena oko koje bi se raspravljalo obzirom na Javni interes, jer bi tako BAS dobio domaćina koji bi brinuo o firmi.
A, novac od jedne državne samoprave bi otišao u državne fondove, pa tu ne vidim neki problem.
 
Не видим шта је лоше у томе да се међуградским аутобусима забрани пролазак кроз центар града. У изразито аутобуској земљи, Турској, су међуградске аутобусе који иду из европског дела Истанбула ка Азији пребацили све на 3. мост преко Босфора идући около наоколо, али избегавајући гужве у центру. Чак бих увео жуте траке за међуградске аутобусе од нове аутобуске станице до изласка на нову саобраћајницу Нови Београд - Сурчин. Тиме би имали стабилнији ред вожње међуградских аутобуса.
А шта тачно подразумеваш под центром града? Које то међумесне аутобуске линије пролазе кроз центар града? Мени на памет падају само линије за Панчево и Вршац, које иду Таковском. Линије које иду нишким ауто-путем је сулудо слати на обилазницу и градску магистралу Сурчин - Нови Београд јер је то додатних 22 километра, а улази се у гужву у Јурија Гагарина.
 
Sasvim dovoljno bi bilo da se uvede linija 300 i da se zadovolji potreba za (samo)promocijom, a da se ostale stvari ne diraju, izuzev toga da bi mogao na Autokomandi da se napravi neko bolje rešenje u smeru ka Nišu, jer ovo sada je totalni haos, pošto se prepliću međumesni, gradski i prigradski prevoz i svi međusobno usporavaju i / ili blokiraju jedni druge.​
 
Ja koliko znam baš u smeru Niša je razdvojeno stajalište gradskih i medjugradskih autobusa.
Screenshot_20230709-001048.png
Samo što se uvek neko kolima parkira na stajalište za medjugradske autobuse i zbog toga nastaje haos jer bus nemože da pridje stajalištu.
 
A niko da se seti da treba napraviti jos jednu bus stanicu negde na komandi koja je trebalo da se zive bg jug, jis po planivima iz ex yu. Znali su to u ono vreme kada su bili neki strucnjaci jos odavno sta ce trebati.
 
Ja koliko znam baš u smeru Niša je razdvojeno stajalište gradskih i medjugradskih autobusa.
Pogledajte prilog 166983
Samo što se uvek neko kolima parkira na stajalište za medjugradske autobuse i zbog toga nastaje haos jer bus nemože da pridje stajalištu.
Jeste razdvojeno, ali nije rešeno najsrećnije, jer gradske linije, osim linije 18 koja se isključuje ranije, i donekle linija 38L i 70, se isključuju na izlazu koji je odmah po stajalištu prigradskih i međugradskih linija i time se stvara gužva, jer jedni pokušavaju da se isključe sa stajališta, drugi da uđu na stajalište a treći da se uključe na isključnu rampu za Slaviju, Južni bulevar i Ustaničku. 38L i 70 su u boljem položaju, zato što one ne upadaju u tu gužvu kao druge linije, nekako uspeju da se provuku. Rešenje bi moglo da bude u pravljenju parkinga poput ovog ispred Muzeja Jugoslavije, a da se kao izlaz napravi put koji bi išao ispod isključne rampe za Slaviju i da se priključi nekako na ove saobraćajnice koje se grade na delu od Autokomande do Dušanovca. Time niko ne bi bio oštećen, a olakšalo bi se putovanje i izbeglo kruženje oko Beograda i (pre)opterećenje Jurija Gagarina / Bulevara Milutina Milankovića.​
 
Ми имамо проблем вођења саобраћаја кроз град. Логично би било да имамо две, можда и три пролазне станице (Срем, Шумадија, Банат). Али је проблем како их спојити а да то не буде оптерећење градског саобраћаја.
Мислим да власт сада жели максимално да растерети централне саобраћајнице свог међуградског транзита и да ће се форсирати обилазница и нова магистрала. Евентуално можда аутобуси са југозапада буду усмерени на мост преко Аде. Моје неко лично искуство је да се нпр. ка Шапцу често у шпицу дуже путује од Сава центра/БАС до Добановаца него даље од Добановаца до Шапца кроз сва села на садашњој траси и могуће да би промењена траса преко обилазнице и нове магистрале до блока 42 била бржа у шпицу.
На крају, имамо опет лоше планирање јавног саобраћаја где се игнорише будуће главно међуградско чвориште града у блоку 42, и уместо да прва линија метроа у изградњи буде блок 45 - блок 42 - Сава центар - стари Савски мост - Теразије - даље ка Карабурми и Миријеву, али насељеним деловима града, форсира се прво линија до њива у Рупчинама, до Аде, Сајма који се сели, Мостара и саобраћано умирућег Савског трга .
 
Ја сам прошао возом и нисам нипта приметио, мада нисам нешто ни гледао, ткд можда има нешто да се помера тамо, али ништа због чега бих био "у брт"
 
Izvor: Beobuild.rs

Hoće li biti novog BAS-a?
autobuska-stanica-bas-novi-beograd-110723-01b.jpg

Izgradnja nove autobuske stanice u bloku 42 u Novom Beogradu pretvorila se u agoniju koja traje skoro šest godina, tokom kojih je ovo gradilište otvarano i zatvarano više puta, a dosadašnja izvedenost planiranih objekata je zanemarljiva. Ove nedelje ponovo je najavljeno skoro otvaranje gradilišta nove autobuske stanice, sada već zaraslo u visok korov, a koje prema najavama treba za šest meseci da bude u funkciji. U međuvremenu projekat nove autobuske stanice je višestruko revidiran i sada po površini stanična zgrada treba da ima 27.320 m2 bruto prostora, uključujući i podzemnu garažu (Su+Pr+1+Ps). Planirano je i uređenje staničnog trga sa internom saobraćajnicom i parkingom na otvorenom.

Problem oko novog BAS-a nastao je još 2017. godine, kada je počelo njeno iznenadno uklanjanje radi izgradnje stambenog naselja “Beograd na vodi”. Delovi zemljišta na kome se stanica nalazila su oduzeti, stanovi su izgrađeni i prodati, međutim kada je trebao da se plati ceh počelo je izbegavanje i prebacivanje odgovornosti, kao i pokušaja da se projekat pretvori u “Potemkinovo selo” privremenih rešenja. Ideje da se u bilo kakvoj funkciji stanica otvori na Novom Beogradu, samo kako bi se omogućilo brzo rušenje ostatka kompleksa u savskom amfiteatru, pretvorilo bi se u karikaturu, gde bi se karte prodavale u kontejnerima, dok bi putnici koristili mobilne toalete. U realnom svetu, BAS je imao veći promet putnika i od Aerodoma Nikola Tesla, sa skoro 8 miliona putnika godišnje i ukupno 700 zaposlenih, morao je da ostane u funkciji do završetka svih planiranih objekata i funkcija u bloku 42. Tu je i bio glavni spor Grada i uprave BAS-a, koji je kočio realizaciju u prethodnom periodu, kao i loše postavljeni ugovorni odnosi između gorepomenutih aktera.

Da li će ovog puta Beograd konačno dobiti kompletnu stanicu, teško je reći jer stvari nisu još uvek potpuno jasne. Građevinska dozvola izdata je za staničnu zgradu i garažu, što i predstavlja daleko najskuplji deo kompleksa, dok je plato za dolazno/odlazne perone u najvećem delu već završen. Ipak, zbunjuje najava nadležnih da će stanica biti u funkciji već krajem ove godine, što je teško izvodljivo imajući u vidu gabarite planiranih objekata. Da li se to opet najavljuje neko privremeno rešenje, ostaje da vidimo.
 
Svakome ko želi išta da zna o političkoj situaciji u zemlji treba objašnjavati na primeru BAS-a, gde se objekat od najvišeg javnog interesa doslovce razvali da bi se na njegovom mestu ostvario kratkorocan politicki ćar i velika zarada pojedincima koji su u političkom talu.

I tako dok stanovnici Beograda na vodi uživaju u pogledu, SNS-ovci i bratija broje pare, prosečan Srbin moli boga da autobus za Kragujevac i sutra bude na istom mestu.
 
Izvor: Beobuild.rs

Hoće li biti novog BAS-a?
autobuska-stanica-bas-novi-beograd-110723-01b.jpg

Izgradnja nove autobuske stanice u bloku 42 u Novom Beogradu pretvorila se u agoniju koja traje skoro šest godina, tokom kojih je ovo gradilište otvarano i zatvarano više puta, a dosadašnja izvedenost planiranih objekata je zanemarljiva. Ove nedelje ponovo je najavljeno skoro otvaranje gradilišta nove autobuske stanice, sada već zaraslo u visok korov, a koje prema najavama treba za šest meseci da bude u funkciji. U međuvremenu projekat nove autobuske stanice je višestruko revidiran i sada po površini stanična zgrada treba da ima 27.320 m2 bruto prostora, uključujući i podzemnu garažu (Su+Pr+1+Ps). Planirano je i uređenje staničnog trga sa internom saobraćajnicom i parkingom na otvorenom.

Problem oko novog BAS-a nastao je još 2017. godine, kada je počelo njeno iznenadno uklanjanje radi izgradnje stambenog naselja “Beograd na vodi”. Delovi zemljišta na kome se stanica nalazila su oduzeti, stanovi su izgrađeni i prodati, međutim kada je trebao da se plati ceh počelo je izbegavanje i prebacivanje odgovornosti, kao i pokušaja da se projekat pretvori u “Potemkinovo selo” privremenih rešenja. Ideje da se u bilo kakvoj funkciji stanica otvori na Novom Beogradu, samo kako bi se omogućilo brzo rušenje ostatka kompleksa u savskom amfiteatru, pretvorilo bi se u karikaturu, gde bi se karte prodavale u kontejnerima, dok bi putnici koristili mobilne toalete. U realnom svetu, BAS je imao veći promet putnika i od Aerodoma Nikola Tesla, sa skoro 8 miliona putnika godišnje i ukupno 700 zaposlenih, morao je da ostane u funkciji do završetka svih planiranih objekata i funkcija u bloku 42. Tu je i bio glavni spor Grada i uprave BAS-a, koji je kočio realizaciju u prethodnom periodu, kao i loše postavljeni ugovorni odnosi između gorepomenutih aktera.

Da li će ovog puta Beograd konačno dobiti kompletnu stanicu, teško je reći jer stvari nisu još uvek potpuno jasne. Građevinska dozvola izdata je za staničnu zgradu i garažu, što i predstavlja daleko najskuplji deo kompleksa, dok je plato za dolazno/odlazne perone u najvećem delu već završen. Ipak, zbunjuje najava nadležnih da će stanica biti u funkciji već krajem ove godine, što je teško izvodljivo imajući u vidu gabarite planiranih objekata. Da li se to opet najavljuje neko privremeno rešenje, ostaje da vidimo.

Naravno da neće napraviti staničnu zgradu ni za 2-3 god. Neke činjenice:
1. Zgrada po građevinskoj dozvoli , od pre godinu dana, košta 50 mil evra (megalomanskih 24.000m2)
2. BAS nema dovoljno sopstvenih sredstava za finansiranje, iz redovnog poslovanja.
3. Država će ubaciti jeftine kredite ali BAS neće moći da izdrži servisiranje kredita, što će možda dovesti do stečaja i promene vlasničke strukture novog BAS-a.
5. BAS kao jedini operater autobuskih usluga (monopolista) mora da postoji a za Grad je bitno da se odvija saobraćaj pa makar i u privremenom objektu.
6. Preseliće se saobraćaj, stanica, tj zgrada, servis i drugi objekti će se graditi još godinama.
 
Vrh