Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843621#p843621:nn6e3cpf je napisao(la):
Саша » 21 Apr 2021, 09:22[/url]":nn6e3cpf]Два стуба су тако постављена да могу лако да буду изложени ударима и оштећењу од аутобуса - на првој слици стуб на уском разделном острву (горе лево), и на доњој слици стуб на разделном острву на самом улазу у станицу (доњи део слике). Тако бар изгледа из дате перспективе.

Чини ми се да средишњи део има приступ с доста непотребног кружења. Да су стајалиште постављена обрнуто (црна изломљена линија), улазак аутобуса у спољашњи део средишњег дела би био знатно једноставнији. Слично томе, прилаз средишњем делу је могао да иде право од улаза, исто и излаз (црвена измена на слици).


(слика узета од dr strangelove)

ovo u sredini je parking za autobuse. peroni su po obodu gde su se nadstresnice postavljale i gde treba da dodje stanicna zgrada
 
Уврстити међуградске аутобусе у категорију која сме да користи жуте траке или одељене коридоре које би свакако ваљало направити.

Што се преседања тиче то је прилично незгодно увек, а у Србији тим пре јер не постоји једини тарифни систем, не постоји руковање пртљагом. Такође времена код нас нико не синхронизује, што у случају међуградског аутобуског саобраћаја равно катастрофи. Отуда три станице нису повољно решење, замислите људе натоварене како пешаче километре узбрдо и по степеницама и после чекају пола сата превоз...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843694#p843694:wzp5pe8x je napisao(la):
Пантограф » 21 Apr 2021 02:22 pm[/url]":wzp5pe8x]РИП Јединству из Врања, Ниш експресу и осталима са јужног правца чији аутобуси буду прелазили Газелу у шпицу, и само њима - свима осталима је добро, а на Јурија Гагарина, поред хиљада аутомобила, нешто аутобуса неће утицати уопште - улица је и проширена на 4+4 у зони станице.
Hvala na ispravci, onda će svakako stajanje na Autokomandi postati još popularnije. Mišljenja sam da tamo mora da se napravi jedan peron za međugradske autobuse nešto kao što je na Šumicama za Lastine buseve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843950#p843950:nweduwz7 je napisao(la):
vucko » Čet Apr 22, 2021 2:29 pm[/url]":nweduwz7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843694#p843694:nweduwz7 je napisao(la):
Пантограф » 21 Apr 2021 02:22 pm[/url]":nweduwz7]РИП Јединству из Врања, Ниш експресу и осталима са јужног правца чији аутобуси буду прелазили Газелу у шпицу, и само њима - свима осталима је добро, а на Јурија Гагарина, поред хиљада аутомобила, нешто аутобуса неће утицати уопште - улица је и проширена на 4+4 у зони станице.
Hvala na ispravci, onda će svakako stajanje na Autokomandi postati još popularnije. Mišljenja sam da tamo mora da se napravi jedan peron za međugradske autobuse nešto kao što je na Šumicama za Lastine buseve.

Mozgu da se naprave peroni kao sto su ovi novi dolazni iza sadasnje autobuske. Jedan da bude za GSP, drugi za medjugradske, dodas salter, trafiku, pekaru i recimo kafic i eto funkcionalne stanice. Pola Beograda onda ne bi moralo da ide do novog BAS-a da bi se onda vratili istim tim putem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843954#p843954:17hmhfvx je napisao(la):
lukander01 » 22 Apr 2021 14:47[/url]":17hmhfvx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843950#p843950:17hmhfvx je napisao(la):
vucko » Čet Apr 22, 2021 2:29 pm[/url]":17hmhfvx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843694#p843694:17hmhfvx je napisao(la):
Пантограф » 21 Apr 2021 02:22 pm[/url]":17hmhfvx]РИП Јединству из Врања, Ниш експресу и осталима са јужног правца чији аутобуси буду прелазили Газелу у шпицу, и само њима - свима осталима је добро, а на Јурија Гагарина, поред хиљада аутомобила, нешто аутобуса неће утицати уопште - улица је и проширена на 4+4 у зони станице.
Hvala na ispravci, onda će svakako stajanje na Autokomandi postati još popularnije. Mišljenja sam da tamo mora da se napravi jedan peron za međugradske autobuse nešto kao što je na Šumicama za Lastine buseve.
Mozgu da se naprave peroni kao sto su ovi novi dolazni iza sadasnje autobuske. Jedan da bude za GSP, drugi za medjugradske, dodas salter, trafiku, pekaru i recimo kafic i eto funkcionalne stanice. Pola Beograda onda ne bi moralo da ide do novog BAS-a da bi se onda vratili istim tim putem.
Kada bi se napravilo nakon skretanja za Slaviju, Ustaničku i Južni bulevar, to bi u mnogome olakšalo protočnost saobraćaja. Ovako znaju gradski autobusi da se često zaglave, pogotovu kada se dva ili tri međugradska zaustave, pa jedan krene da izlazi, drugi prima putnike a treći ulazi u stanicu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843858#p843858:17hmhfvx je napisao(la):
milanche » 22 Apr 2021 09:29[/url]":17hmhfvx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843621#p843621:17hmhfvx je napisao(la):
Саша » 21 Apr 2021, 09:22[/url]":17hmhfvx]
(слика узета од dr strangelove)
ovo u sredini je parking za autobuse. peroni su po obodu gde su se nadstresnice postavljale i gde treba da dodje stanicna zgrada
Kako li će ovo da izdrži i međugradski saobraćaj i Lastu? Ili se nešto drugo sprema za Lastu (mislim na skraćena ili preusmerenja pojedinih linija, o čemu se pričalo)?
 
Trenutno i sav međugradski saobraćaj i Lasta saobraćaju sa BAS-a bez problema sa 39 punih perona (i onaj krnji 40. koji ne računam) i to u režimu kada su destinacije obično grupisane za specifičan peron odnosno ne koriste se svi peroni stalno niti optimalno. Na novom BAS-u je planirano 44 perona, tako da neće biti nikakvih problema sa time.

Ako ikada, napominjem ako i napominjem ikada, bude to premalo, samo će se početi deliti slotovi u nekim delovima dana i za neke destinacije isključivo po vremenskom kriterijumu umesto po vremenskom i destinacijskom, i to će biti to. 44 perona sa smenjivanjem na 12,5 minuta po peronu odnosno 5 polazaka po satu može opslužiti 220 polazaka na sat. A BAS je do sada imao otprilike između 500 i 700 polazaka na dan na samom vrhuncu.

Takođe, sam ulaz u parking autobusa je projektovan optimalno tako da ukloni tačke konflikta koje može stvoriti akt uparkiravanja i isparkiravanja što dalje od pristupa javnoj saobraćajnici, kao i da fizički nema mogućnost ometanja saobraćaja na samim peronima. Nikakve izmene nisu potrebne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843614#p843614:1jno4qjl je napisao(la):
dr strangelove » 21 Апр 2021, 09:41[/url]":1jno4qjl]
DJI-0072.jpg

да ли може неко на овој слици да уцрта путању аутобуса?
 
Evo na brzinu sam iscrtao, čisto dovoljno da se shvate putanje.
 

Prilozi

  • BASputanje2.jpg
    BASputanje2.jpg
    175,6 KB · Pregleda: 3.392
  • BASputanje.jpg
    BASputanje.jpg
    674,1 KB · Pregleda: 3.393
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843632#p843632:iw1527g2 je napisao(la):
vucko » Sre Apr 21, 2021 11:14 am[/url]":iw1527g2]Kojim ulicama će autobusi ići do autoputa i nazad? U svakom slučaju RIP Jurija Gagarina.

Jedan od pravaca je prema Veru, pa jedan od dva kružna toka - to će biti totalni čep i kolaps, ako bude više autobusa.

Ispravno bi bilo da imamo jednu stanicu za jug i sever grada (NORD, SUD kako švabo to kaže) i da ih možda eventualno međusobno povezuje - Metro :)

Ovako imamo gomilu putnika južno od Beograda koji će morati da gataju u pasulj da li će biti gužva na Gazeli i na autoputu kroz Beograd kako bi znali hoće li kasniti 30min, 45 min ili više od sat vremena... Loše im je ovo rešenje ovde - stavili su je praktično u sred novog Beograda, gore bi bilo jedino da je negde u Bloku 70. Treba uračunati i verovatno jednu taksi stanicu koja će napraviti dodatnu gužvu.
 
Да ли би аутобусима са југа било брже обилазницом до Раковице, па низ булеваре Патријарха Димитрија и патријарха Павла до моста на Ади?
 
Као алтернатива може да буде ново међуградско стајалиште код планиране метро станице Мост на Ади.
 
Најједноставније решење је жута трака од Плавог моста до Змаја, никакве друге акробације нису потребне. Нула грађевинских радова, мало фарбе и проблем се решава перманентно уместо да се бежи од њега.

Када се ускоро заврши обилазница биће створени услови за то. Бивши аутопут кроз град треба да нам буде експресна саобраћајница која ће спојити удаљене делове града а не деловати као берлински зид зато што је "на газели гужва".

Јавни превоз због своје ефикасности мора да има предност и да прозуји тамо поред колона. Ту мислим и на градски, и приградски, и међуградски превоз. Чак и превоз радника бих се усудио ту пустити у одређеним деловима дана. Све што може много ефикасније превести више људи треба да има предност. То је корисно и по град, и по аутомобилисте, и по кориснике јавног превоза. Један аутобус може да превезе исто људи као између 25 и 100 аутомобила а заузима место као 2. Не постоји ниједан аргумент који може то да оповргне.

Колико су овде искривљени критеријуми ако се решења виде у томе да аутобуси који могу превести од 50 до 150 људи додатно круже и по десетак километара више да дођу до БАС-а само зато што аутомобили у којима седи у просеку једна до две особе праве гужву. Логично је решење да ефикаснији превоз добије ефикаснију трасу... и ту је канта фарбе довољна.
 
Да ли су искључења и укључења проблем за ефикасне жуте траке од Змаја до Плавог моста? Ја бих жуте траке урадио и на петљама где има места дуж рампи за искључења.
 
Žuta traka na Gazeli bi izazvala apsolutni kolaps saobraćaja u čitavom gradu, naročito u špicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844288#p844288:3kgbbmxn je napisao(la):
Дошљак » Fri Apr 23, 2021 5:00 pm[/url]":3kgbbmxn]Да ли су искључења и укључења проблем за ефикасне жуте траке од Змаја до Плавог моста? Ја бих жуте траке урадио и на петљама где има места дуж рампи за искључења.
Нису у смислу да ће укључења и искључења аутомобила створити проблем возилима у жутој траци док год постоји камера. Ко пређе у жуту траку добија честитку као и до сад, и то је то. Јесу у смислу да џабе што неки аутобус пролети жутом траком до Франша, да би се онда само заглавио горе на раскрпетљи. Но, то је већ други проблем. Већ само поуздано кретање по самом аутопуту би било напредак.

Bukira":3kgbbmxn je napisao(la):
Žuta traka na Gazeli bi izazvala apsolutni kolaps saobraćaja u čitavom gradu, naročito u špicu.

Не бих се сложио, не може се саобраћај сагледавати тек тако упрошћено. То је жив систем који се прилагођава. Гужве би остале сличне зато што су увек сличне односно постоји тачка у којој се стабилизују без обзира да ли имали 2 траке или 5. Капацитети са 2 или 5 нису исти, али оптерећење односно гужве јесу. Оно што би се овде десило је драстично побољшање услуге, поузданост и капацитета у ширем смислу.

Једна жута трака може превести многоструко више људи неко 3 обичне саобраћајне траке. Мислим да је Карло негде рачунао да једна жута трака има капацитет као 7 обичних у реалним условима експлоатације (у теорији и доста више у зависности од разних фактора). Тако да се то може гледати као да се одузима једна а уводи 7, односно да смо шест трака у плусу у смислу капацитета.

Нама је битно колико људи можемо превести преко тог моста, а не да ли ће бити гужва. Гужве ће бити увек (тзв. стање равнотеже на свакој саобраћајници), а ми морамо упркос њој задовољавати транспортне потребе. Чак ће бити и мање гужве ако неко зна да може аутобусем доћи од Франша до Арене за 5 минута и у сред шпица и ван шпица, можда неће ни сести у кола у којима је увек коцка колико ће требати. А поготово је паметно понудити људима алтернативу да стигну негде за 5 минута уместо за 45, ако је то већ могуће урадити.

Нема смисла да возило са једном особом унутра има предност у односу на возило са 100 особа. Колико хиљада људи у сату могу превести аутомобили а колико јавни превоз преко тог истог моста? Готово да је неупоредиво. Не може већина да испашта ради мањине. Поготово када је ово и у интересу и већине, и мањине, и града.
 
Žuta traka je uzrok haosa na Brankovom mostu,bar da je puste za ove sto skrecu desno ka Gavrila Principa a kameru pomere 50 metara napred i hvataju ko iz te trake produzava pravo.
 
Ја сам за жуте траке, гужва је на Газели и овако, а жуте траке би значиле и хитним службама.
 
Evo na brzinu sam uradio prikaz koliko maksimalno ljudi može preći Brankov most u istom trenutku u običnoj traci i žutoj traci. Ljudi ne shvataju koliko mizerno malo ljudi ustvari automobili prevoze.
 

Prilozi

  • Brankov most.jpg
    Brankov most.jpg
    265,8 KB · Pregleda: 2.509
Ja bih rekao da je problem što neki ljudi ne shvataju da sve što se radi, radi se da stimuliše povećanje automobilskog saobraćaja. Gradski prevoz neredovan, nemaq dovoljan broj vozača / vozila adekvatnog kapaciteta, vreme putovanja istim, trase koje sve češće zahtevaju od građana da se priolagođavaju istima, uz presedanje koje se gleda da se što više oteža... , pa metro koji će skraćivanjem linija gradskom prevoza i svojim trasiranjem van tokova većine ljudi, samo generisati povećanje broja vozila, pa loše organizovan BG: voz, itd. Kada se bude napravilo da može da se u većem delu grada stigne vremenski kao od Batajnice do Vukovog spomenika / Pančevačkog mosta, naravno proporcionalno dužini relacije, e tada će se moći očekivati smanjenje broja vozila, a samim tim i protočnost dobrog dela bitnijih saobraćajnica.
 
Свакако треба повећати и такт и капацитет јавног превоза. Али треба и постојеће ресурсе учинити функционалнијим ширењем мрежа жутих трака где је то могуће и где постоје потребе. Не би само ЈГП имао корист од тога. Често гледам на Газели возила хитне помоћи са сиреном које се пробијају кроз гужву.
 
Логика власти је лиферантска:

Више возила више се бензина троши, Више бензина се продаје на пумпама више пара у буџет од акциза.

За њих је јаврни превоз управо обруно, ем мања пара у буџет ем још из буџета треба да се дотира јавни превоз.

Ипак оно што власт не капира је постоје добици који се не добијају директно мамтематиком.
1. Више времена у гужвама, еконимија губи, губи економија губи буџет
2. Више нервирања у сабораћају, већи умор, већи умор слабија економија, мање пара у буџет
3. Више нервирања у саобраћају, већи утицај на здравље, већа издавања за здравство
4. Више возила на улицама, веће загађење лошије здравље, погледај под 3.
5. Више возила на улицама, треба више паркинг просторора, лошији услови становања, нерви, погледај под 3.
6. Више возила на улицама, треба више паркинг просторора, потребна су издвајања из буџета да би се направили паркинзи
овај списак је огороман, за почетак мислим да сам најбитније навео...
 
Vrh