Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Od Priboja do Gelzenkirhena je bitno - preko Beograda - ne od Priboja do Beograda.

Direktor nemačke firme svakako neće doći redovnom linijom tako da ga nedostatak iste sigurno neće omesti ili uticati na odluku.
E, svašta.
 
E baš svašta.
Evo gomile poslovnjaka kojima je bitno da dođu redovnom linijom da ugovore neki posao. Pogotovo da se klackaju par sati od Priboja do Ponikava pa da onda prave transfer u Beogradu. Hahahahhahhah
Evo i da saznaš nešto novo: preko 90 % korisnika privatnih aviona čini menadžment raznih kompanija, a minijaturan deo su bogati pojedinci. Pogodi šta? Direktori velikih firmi se ne potucaju po čekaonicama aerodroma.

Koji će od dva putnika koji su u isto vreme krenula iz biraj Priboja ili Užica, pre stići do Aerodroma Morava ili Nikola Tesla, onaj što ide preko Pore i čeka konekciju ili onaj što je već uveliko izašao na autoput dok letač nije ni prošao kd kontrolu?
Daj malo ozbiljnosti
 
Е вала, није дужан ни форум да трпи писанија како високи менаџмент никад не користи редован авио-саобраћај.

Ја вам реко` шта имам, па сад, како буде.
 
Poslednja izmena:
Време путовања од Сурчина до Ужица је два сата. Време путовања од Поникава до Ужица је пола сата. То се помера у корист Сурчина ако идемо ка Севојну.
Преседање у Београду за путнике из Гелзенкирхена би трајало минимално сат времена. У суштини је брже и лакше слетети у Сурчин и доћи колима до фабрике.

Стојим и даље иза своје тврдње да су нам Поникве задње на листи приоритета.
 
Samo poslednji put da ukažem na izvor nerazumevanja, a to je: O kojem je mitskom automobilu reč? Postoji neki organizovan auto-servis na Tesli koji vozi do Užica? Pa, taksi od aerodroma do Obrenovca je 11.000 dinara; Užice je malo dalje, pa...

To znači da Rada iz Sevojna privremeno nastanjena u Parizu ima nekoliko opcija na Tesli... od kojih je svaka manje povoljna nego da izađe iz aviona na Ponikvama, jer odatle ima i taksi do kuće, a verovatno bi bio i neki bus. Isto važi, naravno, i za poslovne ljude. To bi bio uređen saobraćajni sistem; sve zemlje koje ga imaju, imale su i automobil pre Srbije, a bogme i puteve; neke su i 'najautomobilskije' zemlje na svetu.

U Beogradu se, tako, previše uzdamo u automobil i sad je to... pa, dosta neudoban grad za život.

Neki još dosta siromašniji gradovi u Srbiji od Užica odavno imaju autoput; mrka kapa. 'Dva sata kolima', jednostavno, ne čini vas povezanim sa svetom na odgovarajući način. A to se, sigurno, plaća (Srbi ne veruju u velike brojeve, u opšte pravilnosti, statistiku, dovoljan razlog... ali, utoliko gore po Srbe - platiće više).

Voz koji vozi dva sata do aerodroma imati nećete, niti ekspresni autobus do aerodroma povišenog kvaliteta usluge. Ostaje samo - aerodrom, do većih dronova, a tad se igra menja.

Ne bih bežao od upisivanja svog grada na mapu sveta, baš nikad.

To je sve što imah reći, I rest my case.
 
Имао сам имао прилику да дочекујем разне бизнисмене, власнике компанија, менаџере, представнике фирми итд. Постоје два начина на који се они превезу до Ужица.
1. Ми им организујемо превоз. Интерно или екстерно аутомобилом.
2. Самостално организују превоз, најчешће рент а кар. У принципу ово практикују они који остају неколико дана и који желе мало и да виде околину.
Иако у Ужицу сада има неколико хотела, најчешће одседају на Златибору.

Никоме од њих Поникве нису ништа практичније од Сурчина. Односно толико су мале предности да нису вредне дискусије.

Што се тиче Раде из Севојна, њој би свакако одговарао директан лет Шарл де Гол - Поникве, па да је брат од стрица чека и вози кући. Али има премало Рада и није исплативо нити смислено трошити паре како би се удовољило Ради.

Не бежим ја од тога да Поникве постану аеродром, бежим од тога да је то у првих 30 приоритета. Јер знам шта су стварни проблеми. Саобраћајна повезаност је већ сада на задовољавајућем нивоу и завршетком ауто-пута до Пожеге (уз наду да ће продужити даље) фокус мора да иде на неке друге ствари. Није инфраструктура само саобраћајна повезаност са другим градовима.
 
Glavni klijenti za aerodrom u početku će biti turisti na Zlatiboru, nešto Tara, Zlatar itd. Kada bude gotov autoput do samog Zlatibora trebaće stvarno nešto manje od 1h30min kolima, ali autobusom ipak nešto više od toga možda 1h45min ili cela 2h, dok će sa Ponikava trebati oko 20-30min. Ipak je to razlika koju ino turista iz daleka ne voli baš jer ne želi da gubi vreme u putu, s obzirom da obilaze još zemalja po balkanu. Kod nas ostanu maks do 7 dana. Ovi iz bivših republika ostaju nešto duže u proseku.

Što se tiče dijaspore oni će svakako koristiti jer dok sačekaju kofere, prođu pasošku kontolu i uzmu rent a car samo na beogradskom aerodromu će izgubiti do 1 sat + put. Isto važi za poslovne ljude. Ko nema posla u Beogradu stvarno nema razloga ni da sleće tu već direktna linija iz nekog od čvorišta ka Ponikvama.
Ako razmatramo ATR 72 feeder iz Beograda do Ponikava tu će se izgubiti 1 do 3 sata u proseku na presedanju.

Air Serbia već koristi subvencije za neke linije tako da verujem da se to može urediti i za Ponikve, pa recimo samo ona da leti ako niko od Low costera neće u početku. Jer treba razraditi te linije i celi posao...

Neko reče da poslovni ljudi ionako ne spavaju u Užicu kad dođu već na Zlatiboru, tako da njima u pripremi puta odgovara i najbliži aerodrom svakako. Ako neko hoće da još nešto poseti u Srbiji može da sleti direktno na Ponikve, a onda se vrati iz Beograda/Niša/Kraljeva u svoju zemlju, ili obrnuto. Ima tu raznih kombinacija
 
Morava, koje ima bitno veću zonu zahvata (zapravo se nalazi između Čačka i Kraljeva), gde ima PSO linije ima magičnih 500 putnika mesečno.
Nakon što bude bio izgrađen autoput do Baneškog polja (što zapravo jeste visoko na listi prioriteta) saobraćajna povezanost će biti toliko bolja da još umanjuje značaj aerodroma.
+ ako se ikad ozbiljno pozabave prugom rešili su 95% saobraćajnih problema. tih 5% nek budu Ponikve i putevi do njih
 
Vrh